Men inte kan dom där små plasthögtalarna vara nåt vidare till musik? Har en bekant som har en liknande anläggning av Pioneer, eller nästan identisk. Med han har endast två högtalare för musiklyssning, och det låter svagt.
Nu har jag varit inne på Smartson och läst på, och det verkar som att det inte finns någon scart utgång ifrån Dvd'n. Hur ställer du dig till det? Föredrar dock att nån annan än mig svarar på detta, och uttalar sig om kvalitetsskillnaden, när man inte kör med scart.
Du har inte tänkt på lösa delar istället? Sony STR-DE485 svart/ DVP-NS305 svart/ SS-FCR400 - det här paketet finns på Netonet, och kostar under 6.000:-. Då är det ju ingen sub med, och det behöver du nog, kanske.. Men till musiklyssning tror jag ej på ditt paket, och till film så borde det vara lite svagt också. Det är jud en där jäkla subben som höjer upp priset, ifall du ska ha en sån. På fyndborsen så kan du få ett riktigt "proffspaket" för 8.000:-, om du kan rucka på din budget en aning. Nu ska man väl inte jag säga så, eftersom jag nyss klagat på folk som inte tagit hänsyn till folks budgetar här tidigare. Men eftersom du inte verkar benhård på 7.000, så kanske du borde kolla påd et här paketet(går ej tyvärr att länka till fyndborsen heller).Yamaha RX-V430 Titan + DVD-S530 Titan+NS-P610 Körsbär
Sen ang. begagnat, som jag tänker mig åtminstone. Om man ska köpa begagnat så ska man vara "jäkligt säker och kunnig", annars så är det nog bättre att köpa nytt. Eller om det är nån man känner som säljer nåt, och man vet att man kan lita på han.
Och sen så förstår ju jag också att du har bråttom att få in alla komponenetr och en äkta hemmabio på en gång. Men om du skyndar långsammare, och börjar med exempelvis ett två kanalsljud först till musik och film, för att sedan uppgradera. Så finns det större chans att du är nöjd med detta några år fram i tiden också. För det är ju onödigt att slänga 6 -7.000 i sjön, för då nästa gång du köper ett paket för ca. 10.000. Så blir ju det att kosta i själva verket, 10.000+6-7.000= 16.000 -17.000:-. Så tänk igenom det här noga nu, så att du inte bara blir nöjd för stunden..