Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Inget svar från mediacheckpoint.de

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 oktober 2003 - 11:27

fbaj
  • fbaj
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Hejsan!
Har mailat media... .de två gånger. Första gången var i måndags denna veckan.
Har fortfarande inte fått något svar. Läste någon stans att de var snabba på att svara. Konstigt. Frågade dom om Canton le högtalare som dom inte verkar ha inne för tillfället. Skrev mailet på tyska så det borde inte vara några problem.
Någon som också väntar från mail från dom?

En annan fråga: Får man ett lägre pris på tex högtalarna fall man åker ner och köper över disk hos tyska företag?

#2

Postad 03 oktober 2003 - 11:56

Drengur
  • Drengur
  • Lärjunge

  • 478 inlägg
  • 0
Welcome to the clan of the unanswered. I have written to various shops, dealers and agencies and usually don't get a responce. I think this is simply a manifestation of the problems we face living in the 21. century with digital communications; they receive more e-mails then they are staffed to handle. Or they just don't see e-mails as a proper communications method.

What ever the reason they are still lying since they usually suggest (on their homepages) that you should make contact via e-mail. The hierarchy is usually as follows:

1. showing up and doing a "in your face" with a "in your face" attitude!
2. Calling 1-800-bitchy-butique and pulling a bad ass attitude
3. Writing a personal snail-mail with a smooth-cool atttitude
4. Sending morse-code with bongo drums
5. E-mail

Or at least this has been my experience

#3

Postad 03 oktober 2003 - 13:50

aljo4025
  • aljo4025
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Har mailat dem 3 ggr, svarstiden för mig har varierat en del. Samma dag, nästa dag, 2 dagar efter mailet.
Tycker dock inte det är så segt då jag fått bra service när de väl svarat. (=

#4

Postad 03 oktober 2003 - 14:03

Unregistered44335
  • Unregistered44335
  • Lärjunge

  • 370 inlägg
  • 0

Welcome to the clan of the unanswered. I have written to various shops, dealers and agencies and usually don't get a responce. I think this is simply a manifestation of the problems we face living in the 21. century with digital communications; they receive more e-mails then they are staffed to handle. Or they just don't see e-mails as a proper communications method.

What ever the reason they are still lying since they usually suggest (on their homepages) that you should make contact via e-mail. The hierarchy is usually as follows:

1. showing up and doing a "in your face" with a "in your face" attitude!
2. Calling 1-800-bitchy-butique and pulling a bad ass attitude
3. Writing a personal snail-mail with a smooth-cool atttitude
4. Sending morse-code with bongo drums
5. E-mail

Or at least this has been my experience

>>4. Sending morse-code with bongo drums>>

LOL :P

#5

Postad 03 oktober 2003 - 14:07

Mega
  • Mega
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Jag har mailat mediacheckpoint förut och då har jag fått ett snabbt och bra svar. Men det har nu gått 6 dagar sen jag skickade ett mail och har inte fått något svar än :P

#6

Postad 03 oktober 2003 - 17:51

fbaj
  • fbaj
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Hmmm surt! Jag vill veta när dom får in högtalarna?
Dom lär knappast svara på några mail under helgen eller?
ja ja...finns inget ställe som är billigare än mediacheckpoint på canton högtalare va? I så fall vill jag gärna veta det =)

#7

Postad 03 oktober 2003 - 19:05

aljo4025
  • aljo4025
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Killen som jag först fick kontakt med när jag skrev dit första gången, som också svarade snabbast. Han är borta den här veckan, kan ha något med det att göra...
Åter på måndag (mitt mail till honom bounceades av servern till hans kolelga som är segare).

#8

Postad 04 oktober 2003 - 23:30

TILT
  • TILT
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
fbaj:

Kolla hos www.hirschille.de, eller hos www.hififabrik.de, de har också Canton-grejer till skapliga priser.

//Maths

#9

Postad 06 oktober 2003 - 09:42

NiB
  • NiB
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
MCP har haft problem med sina mailservrar. Jag har fått igenom ett mail trots detta, men idag fick jag lite svar angående varför de inte svarat. Det är kundservice det... :blink:

/NiB

---- Mail från MCP ------
Hi,

We have some technical problems with our e-mail-server in the last week. So
your request reached me first today......

If your question is stil valid, please send it again......

Thank´s for your understanding.....

Mit freundlichen Grüßen / With best regards

Bernd - Schumacher
----------------------------



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.