Postad 20 November 2003 - 23:27
Nån som vet nåt om den. Hittar inte så mycket på nätet. Tror inte den tar linjedubbling. Någon som sett den in action eller som vet nåt annat ????
Postad 21 November 2003 - 09:48
Jag har haft en eller möjligen två sådana.
Som du säger klarar den inte linjedubbling. Bildkvalitetsmässigt tycker jag nog att den fullt i klass med alla bakprojektionsapparater jag sett ute hos våra stora försäljningskedjor.
Om rören är i bra skick, priset är rätt och du inte tänkt dig att köra en "megastor" bild så tycker jag att det är ett bra 1:a setg in i CRT-träsket.
/J
Som du säger klarar den inte linjedubbling. Bildkvalitetsmässigt tycker jag nog att den fullt i klass med alla bakprojektionsapparater jag sett ute hos våra stora försäljningskedjor.
Om rören är i bra skick, priset är rätt och du inte tänkt dig att köra en "megastor" bild så tycker jag att det är ett bra 1:a setg in i CRT-träsket.
/J
Postad 21 November 2003 - 10:07
Har idag en Barco data 600 som det blå röret är slitet på. Jag har köpt 1042 som reservdelsproj. (Rören är dom samma). Den är i kanon skick men det är en säkring som går varje gång man slår på den. Eftersom den är i så gott skick kanske den ger en bättre bild än Barcon ? Men den klara ju inte linje dubbling förståss. Har sett en annan Barco utan linjedubbling och då blev bilden randig. Blir den det på sonyn också? Känns dumt att slakta en jätter fräsch 1042 bara för att sätta i rören i en gammal barco? Nu vet jag ialla fall inte än vad det är för fel på sonyn , men iallafall. Tacksam för svar och synpunkter...
Postad 21 November 2003 - 11:24
Sonyn har 07MS-rör och Barcon had SD-187 rör (om jag inte minns het fel), så skall du byta rör i Barcon måste du byta alla 3. Barcon bör ge bättre bild än Sonyn om du matar Barcon progressivt, om inte bör de vara likvärdiga.
Postad 21 November 2003 - 11:29
Sonyn har sd 187 rör. Ska försöka laga först såklart, sen får vi se om den blir till salu eller inte. Har inte så stor erfarenhet av projar, men om man jämför sonyn (och barcon) med en nyare lcd eller dlp hur står den sig då. Har sett Z2 en kortis men var inte särskilt imponerad.
Postad 21 November 2003 - 11:33
Precis vad jag tyckte också !!! (För dom pengarna en Z2 kostar får man ju en riktigt bra crt)
Redigerat av Unregistered57a3c2a6, 21 November 2003 - 11:40.
Postad 21 November 2003 - 11:34
Min kompis har en 1042 + Glass-Beeded (250 x 175cm). Till det priset han gav kommer affären inte ens att visa reklam-broschyren till LCD'n för dig.
Bra första projektor enligt tidigare talare.
Bra första projektor enligt tidigare talare.
Postad 21 November 2003 - 11:42
Ja, fast du MÅSTE ha ett rätt så stort rum. Förhållandet 2,5m bred duk, dubbla avståndet till duken är lite för litet (ränderna syns). Men om du har ett minst 6-7m långt rum funkar det utmärkt (med tanke på vad en sån maskin kostar).
JOSTERS ide är dock den bästa med tanke på att du då kan köra P-Scan. Kolla pin-config på röret först bara så att detta verkligen går. Det går dock att konvertera bakplanskortet med relativt enkla metoder, om du har service-schema till bägge projektorerna (jag har till 1042 utifall du inte har).
JOSTERS ide är dock den bästa med tanke på att du då kan köra P-Scan. Kolla pin-config på röret först bara så att detta verkligen går. Det går dock att konvertera bakplanskortet med relativt enkla metoder, om du har service-schema till bägge projektorerna (jag har till 1042 utifall du inte har).
Postad 21 November 2003 - 12:10
Har ett rum på strax över 6m men soffan står inte längst bak så jag får kanske nöja mig med 2 m.
Ang. p-scan så förstår jag ej. Är inte direkt teknisk av mig men har kompisar som kan lite mer. Om jag skulle behöva service s0chema vore det sjysst om du kunde fixa ett. Jag hör av mig när/om det blir aktuellt. Tack så länge.
Tacksam för mer info/synpunkter.
Ang. p-scan så förstår jag ej. Är inte direkt teknisk av mig men har kompisar som kan lite mer. Om jag skulle behöva service s0chema vore det sjysst om du kunde fixa ett. Jag hör av mig när/om det blir aktuellt. Tack så länge.
Tacksam för mer info/synpunkter.
Postad 22 November 2003 - 17:56
Nu är den fixad. Jag har ingen manual är det någon som vet vart jag hittar en ? Har ett problem på en gång bilden är alldelens för stor och projektorn står relativt nära duken, det måste finnas nån inställning nånstans som jag inte hittar. Nån som vet nåt ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?