action
drama
klassiker
komedi
krig
rysare
sci-fi
skräck
tecknad
thriller
äventyr
Redigerat av Unregistered33628bd8, 28 November 2003 - 19:37.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 22 November 2003 - 19:42
vilken tycker ni är världens bästa film. i följande katergorier.
action drama klassiker komedi krig rysare sci-fi skräck tecknad thriller äventyr Redigerat av Unregistered33628bd8, 28 November 2003 - 19:37. Postad 22 November 2003 - 21:27
Tycker The Crow är en stenhård, svart rulle med bra musik. Vissa tycker den är mindre bra, men som sagt: den gillar jag hårt!
Postad 23 November 2003 - 00:03
Hmmm, såna här frågor är ju lika svåra att svara på som vilken är världens bästa låt. Beror ju mycket på dagsform.
Men en riktigt bra film som alla bör se är ju Dr. Strangelove... Postad 23 November 2003 - 00:11
Hmm, svår fråga. Man får nästa välja bästa film ur varje kategori;action, komedi etc. Men om jag måste välja blir det Star Wars Episode IV för det var den som fick mig intresserad för film när jag var 6 år gammal.
Postad 23 November 2003 - 00:33 Just idag, just nu blir det denna 1:a - In the mood for love (klicka även här) Epoken, stilen, stämningen, bildspråket, musiken, gåshuden... En riktig kärlekshistoria utan sex, utan våld, utan action, minimal dialog. Wong Kar-Wai, en regissör som genom bildspråk och antydningar litar på biobesökarnas egen intelligens. När såg ni en film senast som lämnade något kvar åt fantasin? 1:a - The Usual Suspects (klicka även här) "I don't believe in God, but I'm afraid of him". Riktigt riktigt avundsjuk på dom som ännu inte mött 'Keyser Soze'. 1:a - The Shawshank Redemption "It takes a strong man to save himself, and a great man to save another". Kommentarer överflödiga... Förresten, Sebson... vilken är din favorit??? Redigerat av Tomas_D700, 23 November 2003 - 00:36. Postad 23 November 2003 - 00:36
nästan omöjligt att svara på men Starwars-serien är ju grym... donnie darko ligger bra till också..
Postad 23 November 2003 - 00:42
De misstänkta (The usual suspects) och Nyckeln till Frihet. Riktigt bra filmer!
/Patrik Postad 23 November 2003 - 02:32
Detta är nog antagligen inte den bästa film jag nånsin sätt, men top 5 iaf, jag brukar säga det är den bästa för att det är inte så många som har sett den, lite tufft att vara originell. Filmen är iaf Memento.
http://www.imdb.com/title/tt0209144/ <- Memento Postad 23 November 2003 - 03:53
Det är så jäkla svårt att nämna en film som den bästa. Många filmer är väldigt bra.
Brukar köra Top 5 filmer inom varje genre. Då blir det lite lättare. Postad 23 November 2003 - 08:45
3 av dom bästa:
Fifth element O brother where art thou? Big Lebowski 3 geniala rullar som man kan se gång på gång. Redigerat av Unregisteredac9fc2b7, 23 November 2003 - 08:59. Postad 23 November 2003 - 11:47
Måste nog ta och slå ett slag för The Green Mile med Tom Hanks, tyckte det var en kanonrulle. Gudfadern är ju heller inte så dålig.
Postad 23 November 2003 - 12:13
Conan The Barbarian är helt klart den bästa filmen som gjorts.
Sen måste nog Hellraiser ligga som en god 2:a Postad 23 November 2003 - 12:27
Rambo; First Blood! Första filmen jag såg och den e helt underbar.
"make sure you bring enough supplies of bodybags", så jäkla skönt!!!! Postad 23 November 2003 - 12:41
Ringen trilogin (har ej sett sista dock) ger mig lika mycket gåshud som star wars trilogin en gång gjorde fast detta är ju mycket bättre : )
m.v.h Nicke Postad 23 November 2003 - 15:03
Håller med ovanstående.
Dock vet jag inte om jag håller med om de slår SW-filmerna eller ej. Det var så länge sen jag såg dem sist... Postad 23 November 2003 - 16:06
Ringen triologin - Extended edition förstås! 10+ timmar av världens härligaste filmupplevelse.
Synd bara att den inte riktigt kommit ut än, men om ett år så... Som enskild film slår jag nog ett slag för "clockwork orange" eller "pulp fiction" Postad 23 November 2003 - 16:22 Håller med, bästa thriller i alla fall. Postad 23 November 2003 - 18:27
Den är med i toppen men The Usual Suspect är den bästa thrillern som finns iallafall första gången man ser den.
Sen vill jag slå ett slag för The Game som är undebar, också första gången man ser den. Postad 24 November 2003 - 18:48
Förutom Rambo, Conan och Hellraiser hör ALLA ovan nämnda filmer till några av de bästa jag sett.
Postad 24 November 2003 - 21:38
Människor!...vad är det med er =) ...inge har juh nämnt Pulpan!...nåväl...här är mina top 3.
1. Pulp Fiction 2. Godfather part I 3. The Usual suspects Postad 24 November 2003 - 23:20
Ojoj det här var svårt. Den är inte gjord än... Blir Bilbo den dagen någon med mycket pengar frågar Peter J om han har lust att göra den...
Men en mycket stark kandidat är Chinatown av Polanski. Postad 26 November 2003 - 00:08
Finns tre självklara titlar för min del:
The Usual Suspects The Green Mile The Boondock Saints Postad 27 November 2003 - 13:02
"A Night At The Roxbury" tillhör i.a.f. kategorin "En av dom roligaste filmerna" tillsammans med "Office Space", "Dum & Dummare" och "Monty Python And The Holy Grail".
Det finns ju så klart en hel hög med roliga filmer, men vilken som är bäst - eller som jag tycker är bäst, rättare sagt - låter jag vara osagt (jag har en del som är "den bästa filmen jag vet")... Postad 27 November 2003 - 14:51
det finns kanske inte en film som är den bästa...många filmer kan vara den bästa för stunden. Som när man var ung och kom frånm biosalongen. Då var alltid den film man nyss sett den bästa nånsin.
Postad 27 November 2003 - 23:24
Jag skulle säga att Dr strangelove, and how I stop worring and start loving the bomb är riktigt bra.
Som bör ses. Postad 28 November 2003 - 17:03
Intressant detta....från dom senaste hi tech till dom gamla svart/vita.
m.v.h Nicke Postad 28 November 2003 - 21:56
Nyckeln till frihet är en otroligt bra film. Speciellt scenen på taket.
När det gäller skräkfilm ligger Alien/the others bra till Postad 28 November 2003 - 22:09
Flera av Hitchcocks filmer är riktigt bra. Inte "den bästa filmen" men väldigt underhållande.
Postad 29 November 2003 - 03:46
Ooohh, glömde Hackers. Inte "den bästa filmen" men jag fullkomligt älskar den!
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |