Tänkte köra Component in i Sanyo PLV Z2.
Nån som vet om det finns någon SCART - till - Component adapter att köpa någonstans??
/Berc
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 27 November 2003 - 16:20
Jag har en sattelitmottagare (en Dreambox) som ska klara YPbPr (alltså component) ut.
Tänkte köra Component in i Sanyo PLV Z2. Nån som vet om det finns någon SCART - till - Component adapter att köpa någonstans?? /Berc Postad 27 November 2003 - 16:42
Jag har också en Dreambox och har tänkt det samma. Efter lite letande på nätet hittade jag en lite dosa som just gjorde denna konvertering, alltså från RGB till komponent. Länken till webbsidan har jag inte på datorn jag sitter vid, men jag har för mig den kostade runt 800 kr.
Vilken firmware använder du förresten till din Dreambox? Postad 27 November 2003 - 17:31
RGB Scart till Component Cinema Concept DoLPh Postad 27 November 2003 - 18:17
Om jag har förstått Berc99 rätt så kan hans sattelimottagare skicka ut komponent genom scartkontakten. Om det är så är det väl bara att ta reda på vilka pins i scartkontakten som används och löda ihop sin egen kabel.
Postad 27 November 2003 - 20:46
Kör själv med PP 2810 och den funkar utmärkt. YPbPr component signal beror väl på image - tror jag, har ej kollat PP. Tänkte själv köra projje framöver. Om image stöder YPbPr behöver du bara en liten scart adapter me tre rca utgångar bak.
Har någon testat cardshare? Är intresserad av detta.... Postad 28 November 2003 - 08:16
Jag kör med senste SF image och den har en inställning för Component, så det är nog så att man kan ta reda på vilka pinnar i Scarten som gäller.
Nån som har koll på detta?? /Berc Postad 28 November 2003 - 08:50
Jag har en SCART adapter med rgb ut på som jag ska testa idag - hör av mig om resultatet när jag testat.
/Berc Postad 28 November 2003 - 10:14
Nån som vet om Comhems sagem-boxar fungerar med scart-komponent?
Hade tänkt använda min reciever som bild växlare och kör med en lång komponent-kabel mellan den och projen. Sen kopplar jag in dvd och digitalbox med komponent i stärkaren. Blir det nån förlust i bildkvalitet att köra så? Går det över huvud taget? Postad 28 November 2003 - 10:47 Om man kör Scart ut från Comhems sagem-boxar till en komponent konverterare typ denna: ![]() då får man bara färg på de digitala kanalerna, inte på TV3, TV4 och Kanal5. Samma gäller för S-Video utgången. Man kan bara få färg på de analoga kanalerna via komposit utgången från ComHem boxen. Men det fungerar det också, det är bara att växla till komposit om man vill titta på de kanalerna. Du får ingen synbar förlust när du går från Scart till Komponent. Om någon har lyckats att få färg på alla kanlerna via scart så kan ni väl tala om hur... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |