http://cgi.ebay.com/...&category=32862
http://cgi.ebay.com/...&category=32862
och man borde väl kunna lita på denna säljaren?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 04 December 2003 - 13:17
Vilken av de här skulle ni välja?
http://cgi.ebay.com/...&category=32862 http://cgi.ebay.com/...&category=32862 och man borde väl kunna lita på denna säljaren? Postad 04 December 2003 - 14:30
Jag har handlat ar Eric som har crtcinema.com och det funkade bra. Fick ett fel och han skickade nya kort direkt. Så jag kan rekommendera honom.
Kan tyvär inget om runco så jag kan inte säga vilken som är bäst. Kolla annars på deras hemsida http://www.crtcinema.../inventory.html just nu har de utförsäljning och har sänkt alla sina priser. Ska själv köpa en ny av de idag Skulle även få frakten för 150$ och det är mycket billigt. Postad 04 December 2003 - 18:25
Satsa på Runcon som har elektromagnetisk fokus!
P.S kollade på en annan Runco som "Hammerhead" säljer och då finns en lista över Runcomodellerna och deras specar. Där står det att denna modell inte har EM fokus! Redigerat av Unregistered0be31fcd, 04 December 2003 - 18:47. Postad 04 December 2003 - 19:29
Archos bor du i Umeå eller? skulle vara skoj att kolla hur du har fått till bilden! Och CRTCinema går att lita på....köpte ett tak fäste därifrån.
Josex Vad har du köpt för projje? / Rickard W Postad 04 December 2003 - 19:57
IcedEarth: En Nec XG med nya rör.. Vet inte exakt vilken det blir än dock. De hade några på lager.
Detta pga att färgerna är mycket viktiga för mig och enl. alla CRT gurus så har Nec de bästa. Har själv sett en och höll med så nu får det bli en sån i julklapp åt mig själv. Postad 04 December 2003 - 20:25
Runco tycker jag inte att du skall köpa eftersom du betalar för namnet..De köper ju barco, med fler och sätter sin logga på och höjjer priset rejält...Gå till källan direkt och köp barco, electrohome, sony och Nec. På dessa priser så tillkommer ca 500$ i frakt och på det kalaset så tillkommer sedan tull och på allt detta läggs den söta lilla momsen...En barco 800 borde du kunna hitta till bättre pris i Sverige än slutpriset blir för denna, iofs så får du kanske support på den fran USA. AV de två hade jag valt Barcon.
Postad 04 December 2003 - 21:55
IcedEarth - nej jag bor i västerort utanför Stockholm.. men projen åkte jag till Umeå å köpte.. om det var det du kollade!
Är det inte dyrare att köpa från crtcinema än från Curt? Annars är det ju en Nec XG jag också önskar mig i julklapp! Postad 04 December 2003 - 22:02
Arcos: Om du kollar in deras nuvarande kampanj så skiljer det sig inte så mycket mellan deras och Curts priser. Jag fick ett erbjudande av Eric som var lägre än Curt brukar vara på XG så jag slår nog till.
Postad 04 December 2003 - 22:09
Jag har hamdlat från CRT cinema funkar mycke bra
bara ett kort och en fjärr, klarade mig undan momsen oxå Postad 04 December 2003 - 22:14
Det borde bli ca 40 papp med moms, tull å allt med en dollar på ca 7,6 kr. Det är väl en ganska bra affär antar jag!
Postad 05 December 2003 - 10:04
Min XG1351LC trillade in på strax över 42000 kr inkl en 1000VA trafo, moms, tull och frakt i en barco road case. Jag handlade av Curt.
Postad 05 December 2003 - 12:13
så det är med andra ingen ide att beställa därifrån om moms och skit går på så jädrans mycket? jag har för mej att jag läst om många som inte betalat så mycket. någon som har några erfarenheter av detta.
Postad 05 December 2003 - 13:03
Om du nu ska ha en CRT är det ju lika bra att importera. Det blir ändå billigare med frakt tull och moms än att köpa en likvärdig här i sverige. Handlar du från Curt (eller några andra bra ställen) har du ju dessutom 1 års "parts and labor" garanti.
Postad 05 December 2003 - 13:04
Anders_Xmaster: Så mycket blir det nog inte.
När jag köpte min första projektor av Crtcinema de tog de 280$ i frakt. Och det var en 9" som vägde 85kg. Så räkna prisi$+280$*7,8(kurs)*1,14(tull)*1,25(moms)=slutpris Så om du köper en för 1000$ så blir slut priset ca14000. Men ibland kan man ha tur och slippa igenom tullen. Det hände mig en gång och då blir priset mycket billigare. Lycka till.. Redigerat av Unregistered94b25a22, 05 December 2003 - 13:06. Postad 05 December 2003 - 16:30
Handlar du av Curt så skriver han ned värdet på försändelsen om du vill det. Visst, händer det något under leveransen får du ju mindre ersättning, men så fint som han paketerar sina projektorer (min kom i en runt 50 kg tung "road case" för Barco projektorer, utan extra kostnad!) så kan inte så mycket hända... överkörd av en gaffeltruck möjligtvis?
Han skrev $1000 på min proj inkl frakten, kostade egentligen en bit över $5000, så där kan man ju spara många kronor.. men visst, en viss risk är det ju Postad 05 December 2003 - 18:46
Har beställt en Barco Graphics 800 från USA (Eisemann Theater)
Jag fick den för $1700 inklusive frakt efter att ha prutat lite. Fick dock vänta lite eftersom Gregory ville beställa hem och byta ut alla 2SK511 FET-transistorer som sitter på de RGB-videokorten. Dessutom hade han moddat spänningstransformatorn för att undvika framtida bekymmer som tydligen är ett vanligt problem med vissa Barco CRT. Greg har även bytt ut den blå tuben eftersom han tyckte den var lite ljussvag. Han lämnar garanti och skulle nånting gå sönder, har han en massa kort på lager. Han slängde även in 3 HD8-B linser som tack för att jag fick vänta längre än utlovat. Nu är barcon äntligen klar och skickas nu på måndag via Fedex... Får dock räkna med moms och tull för att Fedex går alltid genom tullen Gregory skriver dit $300 så jag slipper betala för mkt onödig tull och moms så det är alltid nåt Jag tror han har 4 Barco 800 kvar på lager. Postad 05 December 2003 - 19:09
Kan vara bra att veta om någon är intresserad.
hemsida: www.eisemann-theater.com email: [email protected] /Nicklas Postad 05 December 2003 - 19:16
Jag tycker att 1700$ är lite väl mycket pengar för en BG800? För nästan samma pengar kan du ju hitta en 808.
Postad 05 December 2003 - 19:25
en BG 808 med frakt för 1700$? Det betyder att man har den hemma för ca 18 kkr! Var hittar du det?
Postad 05 December 2003 - 20:25
Jag har kollat runt och $1700 inkl frakt med
alla modifieringar + bättre linser så är den inte så dyr. Man kan nog alltid hitta billigare CRT projjar, ingen tvivel om den saken. Nåja, jag har redan betalt och det återstår bara att se när den kommer och får fakturan från Fedex (tull). Räknar med att totalpriset hamnar under 16 papp. Kan säga att den är betydlig billigare än man köper en likadan från t.ex www.filmhemma.com (beg sidan) som ska ha över 25 papp för den. Postad 05 December 2003 - 20:51
Sorry, jag fattade inte att det var inkl frakt osv
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |