Jag tyckte mig inte se någon vertical banding, men jag titta väl inte så noga.
Konstaterade dock :
# Inte lika välbesökt som CC's mässa

men andelen köpsugna var kanske betydligt högre !
# LG'n var bra med bra stänk i bilden, men bara två rätt av tre - saknade lensshift.
# Z2:an var bra med en svår film - SOR - men inte samma stänk som LG'n... (JA, jag vill nog ha fler lumen än de senaste årens doktrin.)
# pj10:an, eller vad den nu heter Hitachi's senaste lilla goding, är riktigt smaskig med en härlig bild... men jag kommer inte över screendoor.
# den lilla 4:3-projjen glömmer vi...
# plasma är stora TV-apparater, men små bio upplevelser. Pioneer är bra, men ohyggligt dyr. Zooma in en proj istället får du en 60''-bild som är smaskens !
# Ingen av dem är ens i närheten av att sopa mattan med min 2 år gamla proj¹... de är aningen tystare, kanske lite bättre kontrast - fast det vetesjutton... men användarvänlighet och signalkompatibilitet, uj, uj
Det är tufft att vara projbutik - dyra apparater som snabbt blir omoderna och ändå inte kunna konkurera med Internet.
För att inte hamna i en postordervärld helt renons på distribuerad kompetens och service måste nog tillverkarna göra något. Handlarna kan inte, grosisterna kan inte och kunderna vill inte...
en Håkan som kör sin CC30R-hottade MT7:a i botten och undertiden emotser en fantastisk utveckling... på DLP-sidan, LCD blir nog lågprisalternativet om inget drastiskt inträffar.
¹ intressant... ställ upp en 2 år gammal duktig DLP (typ Infocus LP350, eller varför inte LS110) brevid en av dagens maskiner, vilken skillnad... men på LCD-sidan är det mest glitter, krom och specar sedan MT7:an, VW11:an, TW100 och så priset förståss.