Dock tror jag det finns behov av en tråd som behandlar artikeln på projectorcentral.com
Tycker ni ska läsa den, den innehåller för och nackdelar med bägge maskinerna.
Jag har redan bokat en AE500, och texten "Deinterlacing on the L500 is excellent. We could detect no difference in image quality between interlaced component 480i input and progressive 480p input. In fact, though the difference was subtle, it seemed that component 480i had a slight edge in image smoothness, lending it a marginal edge in filmlike quality. This was only evident in a direct A/B comparison test however. In a blind test no one could guess which input was on the screen. So the difference was not dramatic.
On the other hand, we did find occasional artifacts on the Z2's interlaced input that did not exist on the Z2's progressive input. Progressive 480p looked a bit sharper and more stable, and is the preferred input for analog video on this machine."
Får mig att känna att mitt val är rätt, ska använda min projektor till en del spel, och allt material kommer därför inte vara progressivt.
Kan tycka det är konstigt att de inte tar upp lamptiden, för om jag har förstått det rätt så säger Z2 till efter 1000h på high. Medans AE500 går 2000h.
Hur som helst, hoppas inte moderator låser denna tråden, tror det blir många som läser detta om detta hamnar i den gamla tråden.
Det verkar inte som det finns någon självklar vinnare eller förlorare, läs allt HÄR
Tråden som sedan tidigare behandlar detta finns här och erbjuder en hel del trevlig läsning.
Redigerat av zippiz, 09 December 2003 - 11:26.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?