Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer S-VLF3

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer S-VLF3 (Högtalarpaket för hembio) 1 6,25 (7) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 31 december 2003 - 12:21

TobbeJ86
  • TobbeJ86
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Jämfört med andra kompaktsystem i klassen, hur står sig detta nya paket från pioneer? Designporr på högsta nivå iaf :D

Ingen som har lite erfarenheter om ljudet på detta paket?!?

Postad 31 december 2003 - 13:43

TobbeJ86
  • TobbeJ86
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Sen vore det kul att veta vad ni tycker om hemmabioljud ur små högtalare kontra stora, blir det så stor skillnad i normalhög volym??

Postad 05 januari 2004 - 21:40

Unregisteredc7d58593
  • Unregisteredc7d58593
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
är väldigt nyfiken på att veta om det låter lika bra som det ser ut, har tyvärr inga möjligheter att provlyssna där jag bor, så det skulle va bra om någon som har hört det kan ge oss en lite "fingervisning" på hur det låter.

Redigerat av Unregisteredc7d58593, 05 januari 2004 - 21:40.

Postad 11 januari 2004 - 22:08

Unregisteredd26c77d5
  • Unregisteredd26c77d5
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Efter att ha installerat dessa hemma hos mig kan jag bara säga att jag är mycket nöjd. Tyvärr bytte jag från gamla högtalare och gjorde en noggrannare installation denna gång därför kanske min bedömning inte är den bästa men om jag jämför en cd mot en cd i min vanliga sterero så är ljudet forfarande mycket bra. Jag valde högtalarna för att designen passade in i rummet efter möbelbyte.

Lycka till.

Postad 08 augusti 2006 - 10:39

padwan
  • padwan
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag funderar också på att köpa VLF3orna eftersom dom är väldigt snygga och matchar min svart-silvriga tv väldigt bra.. Även ett stort plus att dom är "platta" då jag tycker att kubformade satellithögtalare är ganska fula..

Nu till frågan, hur är ljudet? Jag kommer att använda dem till både musik och film (ungefär lika mycket) och jag är inte så värst intresserad av hur högt det går att spela med dem utan snarare hur dialoger i film låter.. Med mina nuvarande högtalare låter ljudet väldigt burkigt och långt borta och så vill jag inte att det ska låta med mina nya..

Om någon har nåt förslag på andra högtalare som är "platta" och låter bra till en inte allt för stor peng (max 5000:-) så är dessa tips välkomna också!

Postad 08 augusti 2006 - 11:08

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja att någon provade spela musik på dessa UTAN att använda sig av subben, och berätta hur det blev.

//Loofy

Postad 14 augusti 2006 - 23:01

Jeppe_E
  • Jeppe_E
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Har precis fått upp mina på väggen (dock ej de bakre). Men utan subben så fattas det lite i registret. Subben gör det där lilla extra och det gör den bra. Med bara frontar/center så låter det sådär, inte burkigt på något sätt, men bara det att det fattas i registret som sagt.

Har inte hårdkört ännu och får återkomma efter lite filmtittande, men subben bör man inte vara utan om man har lite krav på basåtergivning.

Kolla min profil för bilder på installationen.

Postad 25 september 2006 - 08:35

OckeJ
  • OckeJ
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Är pigg på att införskaffa paketet!
Har tänkt att köra både musik och film i dem (bor i lägenhet så jag kan inte kräma på för mkt dock :P )

Någon som har några omdömen att lämna?

Tackar!

//OckeJ

Postad 18 oktober 2006 - 11:50

pehe
  • pehe
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har just köpt detta paket och monterat upp det hemma
designen är klockren, hustuacceptansen är hög ;)

ljudet är mycket bra i mitt något begränsade och övermöblerade vardagsrum.
som sagts tidigare, golvbasen måste vara med annars saknas det nåt.

/Petter

Postad 05 augusti 2008 - 21:50

PLAYB0Y
  • PLAYB0Y
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Pioneer S-VLF3-II
http://www.pioneer.c...thod=attachment

Har letat lite här på olika trådar angående dessa högtalare och dess kapacitet att leverera "blandat-bra-ljud".

Har själv under en period lyssnat på dem, men vet för lite för att kunna svara på om dessa högtalare spelar bra till musik och film.

Medlemmar undrar sedan länge hur dessa mycket vackra högtalare spelar...

1. Är subben "brötig" eller spelar den "snärtigt"? Dvs. är den filmanpassad eller passar den även till blandad musik?
2. Övriga högtalare, hör man något? spelar dom tydligt?

Betyg? 1-10.

Tack för alla Svar!

Postad 19 september 2009 - 17:18

jpdmelin
  • jpdmelin
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Hej!
Skulle vilja veta vilket märke på receivern som kan tänkas passa till pioneer-högtalare?
Följde med en uppsättning Pioneer S-VLF3 II i ett bostadsrättsköp och jag står egentligen och velar mellan att köpa Denon avr 1910 och onkyos 607

Alla tips uppskattas mkt!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.