Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Denon DVD-A11 *

105 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon DVD-A11 (DVD-spelare) 1 8 (4) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 15 november 2004 - 09:55

Per S
  • Per S
  • Forumräv

• 560 inlägg
  • 0
Enligt Secrets har 3910 bättre bild.
A11 har istället bättre ljud.

http://www.hometheat...&deInt=0&mpeg=0

Postad 15 november 2004 - 14:40

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hej Från en novice som har både A11 och 3910 så tycker jag att A11 har bättre återgivning av ljudet samt håller samman vissa filmljud som är lite tamare i 3910.
Bilden är bättre i 3910 än A11 men inte så mycket.
Om man blind testar sida vid sida så syns det.
Samt samma sak med ljudet.
Det är mina egna tycke och smak.

Postad 17 november 2004 - 23:46

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Har nu fått ett svar angående uppgraderingen till 3:e generationens DenonLink.
Det finns ingen sådan uppgradering tillgänglig för tillfället trots att det står så i nya katalogen, BRA JOBBAT HIFI-KLUBBEN. :(
Vi som har DVD-A11 skulle i alla fall bli informerade personligen när uppgraderingen finns tillgänglig (e-post), hoppas att det stämmer så att det inte bara är snack.
Passade även på att fråga om de hade någon ny programvara som fixade till de långsamma menyerna och textbortfallen mm (som skall finnas enligt vad jag läst på nätet), men det hade de inte heller.
Tråkigt att inte klubben visar mer intresse för sina kunder, spelaren kostade ändå 20000 kr och kunder som köper produkter i den prisklassen skall man vara rädd om tycker jag och då kan det vara läge att förse kunderna med den senaste programvaran så fort den finns tillgänglig.

Hej Hulken!

Att göra en katalog är inte det lättaste, och man får hela tiden göra avvägningar om vad som ska tas med och vad som inte ska tas med. Eftersom vi valt att göra en stor katalog som ska räcka i ett år så kommer det då finnas "produkter" med i katalogen som inte finns vid trycktillfället men som kommer under katalogens livslängd. Visst är det kul att läsa om vad som komma skall?

Om jag ska vara ärlig så känner jag inte till detaljerna kring just dessa uppgraderingar som du pratar om, och jag har för närvarande inte tillgång till den informationen i butiken pga problem med min butiks internetuppkoppling, men jag ska försöka få ett svar till dig.

ALLA våra kunder är viktiga för oss. Oavsett om man köper en scartadapter för hundralappen eller om man köper ett hemmabiopaket för miljonen. Vi finns för att ni väljer att handla hos oss och det gör er till vår viktigaste resurs. Utan dig Hulken, hade jag inte haft mitt jobb. Så viktig är du för mig! Viktig nog att jag sitter här och skriver långt efter läggdags!

Hör gärna av dig till mig om du har några frågor! För närvarande via detta forum då jag inte kan läsa e-post på jobbet!

Mvh Mathias
Hi-Fi Klubben Linköping

Postad 18 november 2004 - 19:57

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Mathias, Respekt! För att du engagerar dig långt utöver det vanliga bland hifi-säljarna, detta skriver jag inte bara för din post här utan för att du även har varit hjälpsamma i andra trådar på forumet samt via mail.

Det vore kanon om du kunde kolla upp detta med uppgraderingen för jag är på jakt efter en spelare som matchar min förstärkare och då är A11 en het kandidat :)

Postad 18 november 2004 - 20:20

Unregistered29a809d8
  • Unregistered29a809d8
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Bra Mattias, kul att du visar intresse att kolla upp detta med uppgraderingar till A11:an.
Jag kanske uttryckte mig lite hårt i mitt inlägg men jag tycker fortfarande att det är olämpligt att skriva att det går bra att komma till HiFi-klubben för att uppgradera till 3:e generationens DenonLink när den inte finns tillgänglig.

Angående firmwareuppgradering så har jag läst om detta på nätet (AVS forum har jag för mig) och det finns en viss risk att denna uppgradering bara finns till den amerikanska modellen (5900 heter den väl?) men jag tycker att det borde finnas till A11 också, hoppas du hittar någon info om detta.

För att avsluta med något positivt så kan jag säga att jag blev MYCKET positivt överraskad när de på HiFi-klubben i Uppsala upplyste mig om att jag hade 5 års garanti på min gamla felaktiga DVD-2800 som jag trodde garantin gått ut på (är ju bara 2 år i vanliga fall).
Jag blev less på min strulande 2800 det var därför jag köpte min A11.
Jag lämnade in spelaren ytterligare en gång (har varit inne 2 ggr tidigare för samma fel) för rep. eller utbyte mot ny motsvarande modell.
Har inte fått något svar ännu dock om hur det går med reparationen/utbytet.

Postad 19 november 2004 - 08:52

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Mathias, Respekt! För att du engagerar dig långt utöver det vanliga bland hifi-säljarna, detta skriver jag inte bara för din post här utan för att du även har varit hjälpsamma i andra trådar på forumet samt via mail.

:) Tack! Från början så var mina inlägg helt egoistiskt motiverade. Jag var trött att läsa om folk som klankade ner på våra produkter när det var de som gjort fel, och folk som citerade mig och mina kollegor fel osv... ;) Nu gör jag det dels för att faktiskt komma med fakta, dels så har man ju insett att man har lite koll på det här med hi-fi och kan hjälpa andra, även om de inte köpt grejer hos oss. Sedan är det ett bra sätt för mig att hålla koll på marknaden. ;)

EDIT: Prism, hur går det med din AVC-A1? Nyfiken på att höra dina kommentarer, men det kanske kan tas i den tråden...

Hulken:

Detta är svaren på mina frågor till vår produktchef [Jag har översatt från Danska]:

När kommer denna uppgradering [Från gen. 2 till gen. 3] finnas tillgänglig?
Det vet jag inte. Det är rättighetsinnehavarna till SACD-standarden som ska godkänna Denons teknologi och enskilda av dessa märken stoppar processen så Denon kan inte svara på frågan (Det kan kanske vara * eller någon annan som blockerar). Vad gäller tekniken så har Denon allt klart.

Kommer den vara kostnadsfri för våra kunder?
Ja.

Kommer gamla kunder bli kontaktade och erbjudna en uppgradering?
Ja - om de upplyste om sin e-postadress vid köp. Det gjorde vi också då vi gjorde en uppgradering av DVD2800 som du väl kommer ihåg (plus att vi skrev det i vårt cybertainmentnyhetsbrev).

Jag kommer faktiskt inte ihåg detta med DVD2800. Kanske för att jag var i Australien då... :(

Finns det uppgradering (firmware antar jag) för att komma åt problem med långsamma menyer och textbortfall?
Menyerna finns det ingen fix till, de är som de är. Denon gjorde en update efter lanseringen som gjorde menyerna lite snabbare, men det var så lite att det kunder som fick sina spelare uppgraderade knappt kunde konstatera det. Men de blir inte snabbare än de är nu.

Min produktchef förstod inte vad som avsågs med textbortfall så jag har förtydligat och väntar på hans svar.

För att avsluta med något positivt så kan jag säga att jag blev MYCKET positivt överraskad när de på HiFi-klubben i Uppsala upplyste mig om att jag hade 5 års garanti på min gamla felaktiga DVD-2800 som jag trodde garantin gått ut på (är ju bara 2 år i vanliga fall).

Den här typen av upplysningar tycker jag att du ska förvänta dig av oss. Det ingår i vad jag kallar lägsta-nivå på kundservice!

Har inte fått något svar ännu dock om hur det går med reparationen/utbytet.

Slå du en signal till Andreas på Hi-Fi Klubben Uppsala och hör efter! Det finns säkert en förklaring (de väntar på en del osv).

Nu är det dags för mig att gå till jobbet, men hör gärna av er om ni har fler frågor!

Mvh Mathias
Hi-Fi Klubben Linköping

Redigerat av Unregisteredc7194d09, 19 november 2004 - 08:54.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.