Skulle se Black Hawk Down (R2)...
Postad 17 januari 2004 - 07:00
Postad 17 januari 2004 - 10:13
Postad 19 januari 2004 - 02:37
..och allt blev extremt taggigt. Alla konturer blev oerhört taggiga. Detta är den gamla utgåvan, inte den nya med allt extramaterial utan den där Josh Hartnett sitter på en trappa på framsidan av omslaget. Jag plockade fram min 3-discutgåva av samma film (R1) och här var det inte alls så. Där var det som det ska. Detta är första gången jag märker denna taggighet. Har tittat på en massa film, både R1 och R2 men inte sett det tidigare. Projjen står i auto-läge och filmen ligger i en Pioneer 668 som körs via komponent PS.
Antar att det är det jag berättade om som hände på Bad Boys 2 för mig, prova ändra progessive läget på dvdspelaren. Finns On, Off, Auto1, Auto2.
Kan vara det i alla fall.
/kent
Postad 24 januari 2004 - 02:19
Postad 24 januari 2004 - 06:12
Den större killen där trodde efter mycket micklande att det helt enkelt berodde på filmen, att den var hårt komprimerad så att spelarens kretsar inte grejade att göra signalen progressiv. Men det var tydligen inte projrelaterat i alla fall...
Postad 30 januari 2004 - 14:47
Den större killen där trodde efter mycket micklande att det helt enkelt berodde på filmen, att den var hårt komprimerad så att spelarens kretsar inte grejade att göra signalen progressiv.

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar