Jag har inte problem med brum i högtalarna men jag har problem när jag tex kör datorn på tvn att jag får vita sträck som rullar i bilden.
Hittade denna på hembiobutiken, ska ju hjälpa mot sånt men verkar lite onödigt dyr. Finns det billigare varianter eller kan man mickla ihop nått själv?
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=115030
"Mantelströmfilter för TV-antennkabeln för att ta bort störningar som är relaterade till krypströmmar i jordledaren (skärmen) på antennkabeln. Detta problem är mycket vanligt i hyreshus och fastigheter där man delar TV-nätet till flera TV-mottagare. Du kan enkelt avhjälpa fel som t.ex. vandrande linjer i bilden med detta filter. Montera mellan antennkabeln och din TV's antennkontakt, färdigt att plugga in."
<{POST_SNAPBACK}>
det låter onödigt dyrt. jag fick problem med brum i högtalarna och problem med bildkvaliten på tv:n när jag köpte ett tact sda2175 slutsteg som är jordat i eluttaget, kopplar man in en dator som är gjordad så får man oftast samma fenomen.
Jag gav 150:- för motsvarande pryl på allradio i uppsala, den borde finnas lite varstans där du hittar ett lite större utbut av kablage etc, kanske finns hos onoff, elgiganten också.
Kommer inte ihåg vilket fabrikat det var men det som finns att läsa på den är följande:
FM 2
Ground Breaker
5-1000MHz
Har för mig att det stog "Galvanisk avskiljare" i butiken.