Jag har inte fÄtt svar dom senaste dygnen pÄ mina förfrÄgningar om förstÀrkare.
Vi fÄr vÀl hoppas att dom inte har tvingats att stÀnga.
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
* Officiell trÄd - Cattylink mfl *
Startad av
Unregistered99d4557e
, Feb 27 2004 11:51
996 svar till detta Àmne
Postad 19 April 2004 - 08:41
Fast inte i Sverige..
Jag har inte fÄtt svar dom senaste dygnen pÄ mina förfrÄgningar om förstÀrkare. Vi fÄr vÀl hoppas att dom inte har tvingats att stÀnga. Postad 19 April 2004 - 10:39
Vad jag förstÄr har dessa firmor funnits ett bra tag, iaf Cattylink sÄ att de pang bom tvingats stÀnga lÄter vÀl inte troligt. DÀremot kanske de börjar fÄ problem med de "kÀnda" mÀrkena att fÄ hem sÄdana. Esound, Xindak och andra "okÀnda" fÄr vi vÀl hoppas de kan fortsÀtta med.
Vad jag blir lite fundersam Àr att jag i en vecka försökt fÄ ett sluterbjudande om en CD spelare och lite kabel, men fÄr svar hela tiden att ta det lungt och ej förhasta mig och köpa nÄgot som ej passa. Verkar som att de vÀntar pÄ nÄgot... Postad 19 April 2004 - 13:12 du fÄr tÀnkla pÄ att det Àr en helt annan kultur dÀr borta i öst - de brukar inte vara sÄ snabba utan de tar det hellre lugnt och tÀnker ett par ggr extra innan de gör sina köp... Samt att pruta Àr mer en regel Àn undantag!! Postad 19 April 2004 - 14:57
Matsen: Jo, det har en annan kultur, det mÀrker man i mail korrespondansen. Men de kan ju ocksÄ tÀnka pÄ att jag just nu sitter utan CD spelare och börjar kÀnna PANIK!
Postad 19 April 2004 - 15:02 Ja den paniken vill man ju inte ens önska sin vÀrsta fiende... fÄr hoppas att det blir vÀrt vÀntan i slutÀndan!!! Postad 19 April 2004 - 21:35
NÄn som vet om allt dom sÀljer stÄr med pÄ prislistan eller om dom kan ta hem saker som man önskar? tÀnker mest pÄ Cayin DP12EX
ha de gött Mvh : Daniel Postad 20 April 2004 - 04:36
Nu börjar jag undra över vad som hÀnder dÀrborta. Jag har som jag skrivit i tidigare inlÀgg ALLTID fÄtt svar av bÄde Cattylink och Coem audio. Senaste dygnen har jag skickat sÀkert 10 mail till Mr Law pÄ Cattylink och ett par mail till Norman pÄ Coem men inte fÄtt svar. Jag vill bestÀlla en förstÀrkare dÄ jag Àr i samma sits som Mange-w.
Kan dom inte leverera kan dom vĂ€l Ă„tminstone svara pĂ„ mailen. Ăr det nĂ„gon som kĂ€nner till utifall det Ă€r nĂ„gon speciell kinesisk högtid just nu eller? Postad 20 April 2004 - 08:43
Har ocksÄ brukat fÄtt svar dagen efter, men om min senaste förfrÄgan om en Jolida JD-100 frÄn Coem Àr det tyst....
Redigerat av Unregistered4fe51e59, 20 April 2004 - 08:44. Postad 20 April 2004 - 09:05
Jag hadde flera snabba mail kontakter med Coem i söndags. MÄndagar har Coem stÀngt. Det kÀnns som dom bara svarar pÄ mail som kommer nÀr dom Àr pÄ jobbet sÄ skicka pÄ eftermiddagen svensk tid det har alltid funkat för mig.
Postad 20 April 2004 - 09:47
Ahh nu har jag fÄtt svar frÄn Cattylink. Undrar om dom inte har vÀldigt lite personal pÄ Cattylink
Bla skriver Mr Law sÄ hÀr: DEAR MR BRICKMAN, I AM SORRY FOR SOME LATE REPLIES OWING TO MY PERSONAL CARE PROCESS TO THE GROUP ORDER OF YOUR SWEDEN FRIENDS - SINCE XINDAK HAS DELIVERED A NEW BATCH OF STOCK TO US AND WE HAVE TO MAKE SURE THAT THE SOFTWARE UPGRADE AND OTHER THINGS ARE IN ORDER. I WILL GO OUT TO OUR TECHNICAL SUPPORT UNIT IN JUST A MOMENT TOO. IT WILL NOT TAKE LONG AS I HAVE DECIDED TO EFFECT DELIVERY WITHIN THE COMING 2 DAYS. PÄ mitt svar om förstÀrkare har han nu skickat en offert hem till mig. TyvÀrr har ju Opera höjt priset sÄ vi fÄr vÀl se med hur mycket. Postad 20 April 2004 - 10:35
Lyckans dig Brinckman att du fÄtt offert, jag har fÄtt Ànnu ett mail av snowy. Men ingen offert denna gÄng heller utan mer information och frÄgor angÄende min Äsikt. Och ÀndÄ skriver jag klart och tydligt att jag vill ha pris pÄ nÄgra produkter jag radar upp...
AngÄende Coem, jag har tidigare alltid fÄtt snabba svar av dem, men nu har jag inte hört ett jota sen i förra veckan. Vill ha offert av dem ocksÄ. Nu har ju Snowy lovat mig en "vÀnte" present, det fÄr vi vÀl se om jag fÄr. Men intressant att se Coems pris ocksÄ. Postad 20 April 2004 - 11:05
Tack för infon Brickman, tack vare ditt mail frÄn Snowy sÄ vet jag nu att min Xindak SCD-2 Àr pÄ gÄng
Postad 20 April 2004 - 11:13 VarsÄgod och glöm inte att ge en kort recension av den. Jag bestÀllde en sÄdan först men velade till det och nÀr jag bestÀllde igen sÄ ville jag inte vÀnta pÄ den nya.. . SÄ jag kunde ha varit Xindak-Àgare idag Men jag Àr vÀldigt nöjd ÀndÄ. NÀr Hotspur fÄr sin spelare och spelat in den sÄ planerar vi el lyssningskvÀll Postad 20 April 2004 - 12:02 aha...... sÄ Coem har stÀngt mÄndagar....hmm...dÄ kanske det kommer ett svar imorrn i stÀllet....Jolida JD-100 verkar vara kanonbra enligt de recensioner jag lÀst pÄ webben, priset frÄn Coem Àr inte fy skam heller....387$ , borde landa pÄ 4600 SEK inkl allt... // TT Postad 20 April 2004 - 12:19
Ăr det nĂ„n som har hittat nĂ„n bild pĂ„ Jungson MOON BAY CD PLAYER ?
Har kikat pÄ deras hemsida utan framgÄng... Deras övriga spelare Àr ju smÄlÀckra.. Postad 20 April 2004 - 18:29
NÄgon som Àr sugen pÄ fler gruppköp?
I sÄdana fall ganska omgÄende eller inom ca. 1vecka. Postad 20 April 2004 - 18:56
mmm kanske det, men kanske för enkelhetens skull, borde man inte försöka samordna ortsvis, sÄ slipper man bussgods strulet...fast de e klart, alla har ju inte en flygplats i nÀrheten....sjÀlv Àr jag sugen som sagt pÄ en Jolida JD-100, men Coem pris Àr bra mycket lÀgre Àn Cattylinks (387$ - 498$)
Postad 20 April 2004 - 19:02
Jag Àr intresserad av gruppköpet. Hoppas bara jag fÄr sÄlt pÄ den förbaskat DSP-A1an som stÄr hÀr hemma
Ha de gött Postad 20 April 2004 - 19:41
Jag hade ocksĂ„ tĂ€nkt göra nĂ€sta order sjĂ€lv och slippa ev. bussgodsande och kanske annat krĂ„ngel. Ăven om detta gruppköp vi nu genomför gĂ„tt vĂ€ldigt bra, frĂ„nsett att vi fĂ„tt vĂ€nta pĂ„ lite grejer hos köpstĂ€llet.
Har suttit och rÀknat och för de grejer jag tÀnkt köpa denna gÄng skulle jag spara nÀrmare 2000:- om vi skulel fÄ samma villkor som vi har i pÄgÄende gruppköp. Det kan vara vÀrt för mig att sedan betala extra hundringar för bussande inom sverige dÄ det anlÀnder. Dock, om det Àr centralpunkt runt stockholm mÄste det vara en som hÄller i det, som Regner gjort exemplariskt denna gÄng, samt nÄgon som Ätar sig att skicka ut paket som dÄ ska utÄt i sverige. Finns det nÄgot intresse för detta? Jag hade kunnat samordna eventuellt men jag bor lÀngts bort frÄn alla och hade helst viljat slippa. Postad 20 April 2004 - 20:12
Jag skulle nog kunna vara med pĂ„ ett köp bara man sĂ„g vilka produkter det gĂ€llde. Jag har problem med sprĂ„kstödet pĂ„ min dator. Ăr det nĂ„gon som vet vilket sprĂ„kstöd som man ska anvĂ€nda?
/Roger Postad 20 April 2004 - 21:02
PÄ catty's sida gÄr det bra utan sprÄkstöd, my bad.
Jag skulle kunna tÀnka mig att bestÀlla nÄgot rack att stÀlla elektroniken i samt nÄgon spÀnnande förstÀrkar-kombination/integrerad. Postad 21 April 2004 - 06:53
Traditionell Kinesisk fungerar bra. Sedan Àr det bara att babelfischa
En del meningar blir helkul men man brukar kunna snappa det vÀsentliga. Postad 21 April 2004 - 07:35
Nu har dom alltsÄ fÄtt in "nya" SCD-2!
Ăr resten skickat och kommer isf vĂ„ra Xindak-spelare direkt till Gbg? Postad 21 April 2004 - 12:17
Jag ("Nameless" pÄ andra forumet) Àr en av dem som köpte spiderrack (3 hyllor, 60cm)
Mellan 1400 och 1500 kr fÄr jag betala för det. (inkl rabatt, frakt + moms&tull) Otroligt billigt i jÀmförelse med ett liknade som pÄ ljudmakarn gÄr pÄ 6100 kr. Redigerat av Soundtrack, 21 April 2004 - 12:18. Postad 21 April 2004 - 12:27 Pratade med Micke igÄr kvÀll: han trodde inte att ngt var pÄ vÀg Àn...suck jag tror att Mr Law vÀntade pÄ att alla prylar skulle vara med. Om Xindak grejorna har kommit nu sÄ kanske levereras prylarna idag...har ni ngn info? Andreas Postad 21 April 2004 - 12:54
Frestande vÀrre...En lite spindel hade suttit fint. JÀklar vad bildreportage det kommer bli...
Redigerat av marcus_ec, 21 April 2004 - 12:54. Postad 21 April 2004 - 21:18
de verkar ha spinderack hos cattylink Àr sÄ sugen pÄ att bestÀlla.
Àr det exact samma som de som sÀljs i tyskland ser onekligen ut sÄ. och kan man köpa till samma tillbehör till dem. nÄgon som vet vill ha svar fyller snart Är Postad 21 April 2004 - 21:53
De Àr inte exakt samma spider rack hos cattylink som "orginalen" Inte om man ser pÄ bilderna, vi fÄr vÀl se dÄ jag fÄr hem mitt. De Àr till utseende liknande, men de hos Cattylink vekar vara hela ben, "orginalen" Àr delade, jag vet inte om det Àr för att man ska kunna halvera dem och fÄ tvÄ hyllor?
De ser iaf jÀkligt fina ut, Àr vÀldigt nyfiken att fÄ hem mitt och verkligen se. Postad 21 April 2004 - 22:19
Äterkom med bilder mm nÀr du fÄtt hem ditt.. jag Àr otroligt sugne pÄ att bestÀlla....
kan man bestÀlla med 4 hyllplan? Postad 21 April 2004 - 22:31
HÀr kan du kolla pÄ olika modeller E&T har, de har bla detta spider med Aluminium istÀllet för trÀ hyllor. De Àr dock lite dyrare. Tror de ej finns i 4 hyllplan, verkar finnas i 3 och 6 bara
http://www.2008ent.com/1.htm Redigerat av Unregistered1c5b3749, 21 April 2004 - 22:32. Postad 21 April 2004 - 22:40
Jag börjar misstÀnka att herr Law har fullt upp just nu, jag har inte fÄtt svar pÄ mina mail pÄ flera dagar. Det har jag alltid fÄtt tidigare. TrÄkigt nÀr man inte fÄr svar, trots flera mail vid rÀtt tider (22 och framÄt).
De borde anstÀlla fler vetja, bÄde Norman och Snowy mÄste utbrÀnda tycker man.. Postad 21 April 2004 - 22:50
Tjenare gott folk!!
Nyheter frÄn Snowy!! DEAR MIKAEL, FIRSTLY, PLEASE BE CONFIRMED THAT ALL OTHER EQUIPMENT ARE PERFECTLY READY FOR DELIVERY AND EVERY STEP BEFORE HAS PASSED MY PERSONAL SUPERVISION AND QUALITY OF PACKAGING ALSO ASSURED. SECONDLY, AS YOU KNOW, OPERA HAS SUDDENLY INCREASED THE PRICE OF ALL PRODUCTS AND MAY BE THIS IS THE COST FOR THIS TIME'S DELAY OWING TO A LOT OF COMPLICATED QUESTIONS (NOT PRICE CONCERN FOR US - YOUR PRICE OF THE OFFER IS PROTECTED NO MATTER HOW THE INCREASE WOULD BE, PLEASE TAKE HEART : ) AS I HAD STATED BEFORE, OPERA IS ALWAYS LATE AND NOT PUNCTUAL IN DELIVERY SCHEDULE. - WE JUST LEAVE OUT ALTERNATIVE FIRST. ACCORDING TO MY INFORMATION, XINDAK HAS REALLY RECEIVED THE NEW UPGRADED CIRCUIT BOARD AND THE MANUFACTURING PROCESS IS ON. IT WILL TAKE MORE THAN 2 WEEKS ACCORDING TO MY CALCULATION. THERE IS NO PROBLEM WITH THAT AS THESE 2 SETS WILL BE SENT OUT IN EXPRESS DELIVERY. SINCERELY, SNOWY Postad 21 April 2004 - 22:53
mjo, de verkar helt klart ha stressigt vÀrre.
Snowy verkar ha hyffsat fullt upp med den hÀr gruppbestÀllningen just nu och dessutom Àr han sjuk sÄ det Àr helt klart förstÄligt om han Àr ovanligt seg pÄ att svara pÄ mail. Postad 21 April 2004 - 22:54
Micke: Fel trÄd, eller kanske...jag Àr lite villrÄdig ibland vilken som Àr gruppköp och allmÀn och var man ska skruva vad...
Postad 21 April 2004 - 22:56
"PLEASE BE CONFIRMED THAT ALL OTHER EQUIPMENT" Han syftar dÀr pÄ allt förutom xindak spelarna och min opera cyber-20. Dessa pryls kommer levereras med door to door express delivery sÄ snart som möjligt.
Postad 22 April 2004 - 00:26
En till sak som skiljer sig mellan E&T och orginalet Àr att det nedersta hyllan i orginalet Àr tjockare Àn övriga hyllor. I E&Ts hylla sÄ Àr alla lika tjocka.
Jag har vart i kontakt med Norman pÄ Coem om dessa hyllor dÄ jag vill ha lite fler Àn tre hyllplan, pastar in ur breven jag fÄtt som svar:
//Johan Redigerat av Unregistered943376ae, 22 April 2004 - 00:27. Postad 22 April 2004 - 01:08
Vad Àr de dÀr stora för högtalare?
Det verkar ju finnas en del dÀr i butiken som ej finns i listan, eller sÄ har jag missat de. Till höger pÄ första bilden ser man Asiens svar pÄ Pro Ac klonen (Hififorum). Norman har berÀttat om denna, dÄ jag skrev att jag hade en pro Ac liknande högtalare, och skrev att denna tillsammans med tror det var Korsun V8i och Original Da Vinci lÀt vÀldigt bra. Det Àr ingen Àkta Pro Ac utan till byggnaden nÄgot liknande ocksÄ, om jag ej förstod han fel. Den dÀr stora RörförstÀrkaren Classic 16..nÄnting har han ocksÄ verkligen rekommenderat. Den skulle va intressant vid kommande köp. Redigerat av Unregistered1c5b3749, 22 April 2004 - 01:09. Postad 22 April 2004 - 08:18 Tja. Det stÄr i prislistan att prislistan tÀcker 70% av hans sortiment. Mycket trevligt att fÄ se bilder pÄ hans affÀr. Det skulle vara kul att se hur det ser ut i Cattylinks lokaler, t.ex deras inbrÀnningslabb (om det nu existerar). En kul grej Àr att pÄ denna bild: ![]() sÄ ser man dom smÄ svarta aktiva högtalarna med rör pÄ grymt mÄnga stÀllen, (bilder, verkligenheten) Den mÄste vara populÀr i HK. Mvh Henrik Postad 22 April 2004 - 10:40 Det hÀr Àr klart förvirrande, kolla pÄ bilden hÀr: http://www.2008ent.com/d14.htm. DÀr Àr det ju klart och tydligt flera smÄ delar. /Anders Postad 22 April 2004 - 10:46 Det Àr möjligt att 6 hyllors varianten Àr uppbyggd sÄ, med flera smÄ delar sÄ ser det ut pÄ bilden. PÄ 3 hyllors varianten ser det ganska klart ut att vara hela ben. Men vi fÄr vÀl se dÄ de kommer hem.Det hÀr Àr klart förvirrande, kolla pÄ bilden hÀr: http://www.2008ent.com/d14.htm. DÀr Àr det ju klart och tydligt flera smÄ delar. Postad 22 April 2004 - 11:02
Snabbt svarat! MÄnga som ligger hela dagarna i den hÀr trÄden tror jag (dÀribland jag, oftast).
Det verkar ju sannerligen sÄ att det Àr samma hyllor. Kanske tyskarna bara tar hem byggsats-varianten? Om inte annat sÄ lÀr det vara en ganska exakt kopia, mycket intressant detta. /Anders Postad 22 April 2004 - 12:09
Vad Àr det för stÀrkare med runt fönster, som stÄr pÄ Vincent steget? Pris?
Hittar ingen info pÄ CoemŽs hemsida. Postad 22 April 2004 - 12:13
Jag ser bara ett Mark Levinson med en stĂ€rkare med runt fönster ovanpĂ„... Ăr det den du menar?
Postad 22 April 2004 - 17:35 Tog fel mellan 991, 993 eller vad Vincent steget heter. Det första man blir blind pÄ Àr ögonen Ja det Àr den jag menade. Postad 22 April 2004 - 19:41
Och vet du vad Jonas Nilsson? Jag har inte en aning vad för mÀrke, men det ser onekligen kraftfullt ut. Kan man inte importera Mark Levinson? Hade varit grymt men Àr antagligen rÀtt dyra, Àr vÀl frÄn USA... Dom aktiva högtalarna hade suttit fint som datahögtalare..
Redigerat av marcus_ec, 22 April 2004 - 19:42. Postad 22 April 2004 - 21:13
Nej det dÀr Àr ju den dÀr ML-kopian Fuh Wah. ML byggs ju OEM i Kina. Det vet ju alla.
..ger mig fan pÄ att det Àr en Kinakopia.. Förresten racksen: Àr det domma ni menar:
Redigerat av waconda, 22 April 2004 - 21:16. 1 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |