Postad 11 March 2004 - 13:16
Lyssnar mycket på rock & hårdrock, vill ha rent klart ljud med djup men ändå fast bas. Har lyssnat lite på Audiovector Mi3, lät mycket bra! Men vill ha tips på fler man kan lyssna på! Tex Klipsch, Mordaunt-short avant 908, Canton S8, B&W 600-serien etc. Vilka högtalare passar bra till min musiksmak?
Postad 11 March 2004 - 13:20
Jag tycker B&W 604s3 med maffig bas och bra mellanregister för 10.000kr av sebaudio, är partisk då jag har ett par själv, men lyssna runt hos olika handlare med några av dina favoritskivor och testa olika konstellationer. Alla de högtalare du nämner är bra tycker jag, skulle vilja slänga in Canton RC-L också som man får för 7-8000kr inkl frakt från tyskland. Sök så hittar du mass tips på högtalare i denna prisklass.
Postad 11 March 2004 - 13:30
Hepp
Hade nog satsat på Klipsch i ditt läge. Spelar bra rock o hårdrock, bow är nog lite för städade.
Hade nog satsat på Klipsch i ditt läge. Spelar bra rock o hårdrock, bow är nog lite för städade.
Postad 11 March 2004 - 13:52
Tack! Canton RC-L, var kan man köpa dem? Om endast från Tyskland, var kostar de 7-8.000 inkl frakt?
Postad 11 March 2004 - 14:57
jag måste få rekomendera Dali Evidence 870 (eller möjligen 470) - de ger ett mycket bra och rent ljud. 870:orna har lite djupare bas men den är härligt klar och rapp... Efterföljaren Suite 2.8 är rätt fina de med!
JAg gjorde som så när jag köpte högtalare att ajg lyssnade på ett gäng alternativ mellan 10-20 000:- för att se vilka jag gillade och sedan var det bara att vänta tills någon av dessa dök upp på begagnatmarknaden, fick mina till halva inköpspriset.
Med lite flyt kan man göra riktiga kap - såg tex ett par B&W 804 för 14 000:- häromdagen på www.hifimagasinet.com det är ju under halva priset!!! Men det gäller ju att veta vad man vill ha och ha kontanterna redo!
Lycka till!
JAg gjorde som så när jag köpte högtalare att ajg lyssnade på ett gäng alternativ mellan 10-20 000:- för att se vilka jag gillade och sedan var det bara att vänta tills någon av dessa dök upp på begagnatmarknaden, fick mina till halva inköpspriset.
Med lite flyt kan man göra riktiga kap - såg tex ett par B&W 804 för 14 000:- häromdagen på www.hifimagasinet.com det är ju under halva priset!!! Men det gäller ju att veta vad man vill ha och ha kontanterna redo!
Lycka till!
Redigerat av Matsen, 11 March 2004 - 14:58.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
38 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?