Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bioprojekt

726 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 March 2004 - 22:42

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Alla drömmer vi om ett dedikerat biorum som man kan spela hur högt man vill när man vill..

Jag och mrKing här på forumet har hittat den =)

Djupt ner i en bergsvägg med skruvdragarna i hand står vi och drar för glatta livet på vårat nya lilla projekt som vi jobbar på.

Njut och se hur den bara blir bättre och bättre:

Kolla under brahembio mappen så får ni se hur det kommer förbättras dag/dag

Fakta: det är 3 rum på totalt 100 kvm där 72 kvm kommer användas till lobby,korridor samt biosalong nr:1

Det finns bokstavligen INGA raka vinklar på hela bygget så det blev att bygga ett rum i rummet så att säga =)

Här finns bilder på biobygget.

Går lite slött för tillfället:

Fungerande länk till biobygget

Mvh The Hulk och mr King

Redigerat av The Hulk, 01 June 2007 - 10:12.

Postad 22 March 2004 - 23:09

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
// Flyttar till gör det själv!

Postad 22 March 2004 - 23:16

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Bugar och bockar.

:wacko:

Postad 22 March 2004 - 23:16

Unregisteredb1b0b335
  • Unregisteredb1b0b335
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Kul,

Berätta gärna om planerna framåt, t.ex. materialval i tak, väggar och golv.

Postad 22 March 2004 - 23:18

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Ja nu har man kollat lite, jäklar vad fräckt, måste vara guld att få börja från grunden så man verkligen kan få det som men vill.

Postad 22 March 2004 - 23:19

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Väggarna i bion kommer vara i spån som ni ser fast med isolering på insidan såklart, taket får sålänge bli endast svartmålat.
Golvet kommer det komma en passande helteckningsmatta snart.

Väggarna kommer bli mörklila och mattan mörkblå samt taksvart då :wacko:

Sedan så skall det byggas 2-3 biorader med stolar och ev ett par Lazy Boys på EU pallar med skivor på som kläs med samma matta.

Det kommer komma vara inbyggda fickor i sidorna med lite frcäka props i samt belysning längs hela väggrna osv..

:D

Redigerat av The Hulk, 22 March 2004 - 23:26.

Postad 22 March 2004 - 23:22

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Martin M. fasen varenda gång jag kollar på din Avatar så mår ajg illa :wacko: hoppas inte det är du på bilden sexy beast :D

jodå det är svinskoj, det kommer ev hoppa in en popcornmaskin osv i lobbyn.

Vi har grubblat om att göra den som Jack The Ripper tema med tegel och lyckstolpar och fräck belsyning osv alt klassisk lobby i toning mot det vinröda :D

Vad tycker ni ?

Vi ville egentligen ha en temabio med fokus på Sci-Fi man märker ;)

Redigerat av The Hulk, 22 March 2004 - 23:24.

Postad 22 March 2004 - 23:23

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0
Har bara en sak att säga "Åh käre tid!" :wacko:

Postad 22 March 2004 - 23:25

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Insane: Visst är det =), rev ju min bio hemma för att jag åkte på 2 varningar så nu är det dags.

Här kan vi även ha forumsträffar och testa stuff sida vid sida :wacko:

Det var förra Tisdagen som sagt som vi satte fart men vi har bara varit där 4 ggr och jobbat.

Dock så har vi kört mellan 10-16 timmar varje dag.

Så man behöver lite vila för man glömmer äta osv och sova :D

Redigerat av The Hulk, 22 March 2004 - 23:29.

Postad 22 March 2004 - 23:30

Unregistered5a85459e
  • Unregistered5a85459e
  • Forumräv

• 794 inlägg
  • 0
hehe fasen The Hulk du får tänka på att min kompis lilla Bostream-lina inte räcker så långt om du sprider länken till 15 000 medlemmar. :wacko:
Får väl köra ett pass till imorgon och måla väggar och tak antar jag.

Postad 22 March 2004 - 23:41

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
Utmärkt att ni dokumenterar hela bygget! Ska bli mycket intressant att se fortsättningen... :wacko:

Postad 22 March 2004 - 23:57

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Ja för engångskull så tar vi från början, synd bara att man suger som fotograf =)

Det kommer stå en Electrohome Marquee alt en Sharp Xv-z 9000 E där beroende på vad som funkar i lokalen...

Elektronik är inte bestämt än.

Är det någon som vet vart man kan köpa billig svart färg ?

Redigerat av The Hulk, 23 March 2004 - 00:03.

Postad 23 March 2004 - 00:54

Unregisteredaae0ed5a
  • Unregisteredaae0ed5a
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Hornbach är svaret du söker The Hulk!

Där har de billig men bra färg =)

Postad 23 March 2004 - 01:01

Neve
  • Neve
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Snyggt bygge och imponerande dokumentation, men var är ventilationen?! :wacko:

Postad 23 March 2004 - 02:24

Unregisteredb35d9598
  • Unregisteredb35d9598
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Snyggt snabbt och effektivt! Detta blir kul att följa MEN var är fuktspärrarna för reglarna? :wacko:

Vad är det för lokal ni fått tag på, gammalt cykelrum/förråd eller? Är det i källaren där ni bor? Skönt i såfall att slippa åka iväg för att kolla på "hembio" :D

Postad 23 March 2004 - 05:25

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Lokalen är en gamal snickeriverkstad så den är byggd så man kan väsnas utan problem.
Det är även lokaler ovanför som endast är bemannad på dagarna och inte på helger.

Brevid den lokalen är det källarskrubbar helavägen så det är kanon.

Vi har ett utblås frammevid duken som suger varmluft som vi även har dragit kanaler till från där man sitter ca.

Vi får dock förbättra ventilationen, vi har inte skurit ur skivorna än exakt vart allt skall sitta än men det blir nog nästa gång typ Onsdag misstänker jag.

Hornbach var inte så billig på färgen =/ taket suger pga av att det är så påröst (inertaket) så 2 liter färg (269:-) räkte typ ingenting så imorgon eå skall jag måla med massa gammalfärg vi ståendes för att fylla ut porerna sedan köra svart över så blir det lite billigare förhoppningsvis.

Det hela utvecklas självklart lite eftersom då man ser lite vad det finns för möjligheter så det skall bli kul och se vad för planer man har nästagång :wacko:

Det skall även byggas en bioduk på 3,5 meter där inte allt kommer utnyttjas och de som inte körs på skall maskas mend et skall finnas ifall vi vill go large =)

Nej vi bor inte iden utan jag bor i samma hus fast högst upp så det är riktigt nära att bara lubba ner och titta =)

Mvh

Redigerat av The Hulk, 23 March 2004 - 05:43.

Postad 23 March 2004 - 06:49

Unregistered6d817125
  • Unregistered6d817125
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Otroligt Läckert!!

Undrar vilket mtr ni har i väggaran du skrev spånskivor?! På vilken sorts reglar 45*70 eller?

Har lite erfarenhet av regelstommar ( är snickare och satt upp en del "bioväggar" ). Rekomenderar en fyr tumms konstruktion enligt denna princip för att minska vibrationer och ljud: Gipsskiva, OSB skiva ( en träfiber skiva på 11 mm ), 45 + 95 träregel eller Stålreglar ( finns stålreglar speciellt anpassade för ljudisolerade väggar med packningar ). Limma annars och täta precis överallt så att väggen blir vattentät OBS detta är otroligt viktigt. En hård Iso typ Paroc skivor eller markisolering mellan reglarna. Dra el först. OSB skiva och till slut Gipsskiva.

Deta finns väggar som är mer avancerade och mer lämpade till ljudisolering, men denna duger gott om kortlar och tätar riktigt. Fuktspärr behövs inte på innerväggar som någon skrev, men en gummitätning under runtom väggen är ingen dålig idé, för att förhindra lukt mögel och så vidare. Dessutom tätar de bra.

Mvh AB

Redigerat av Unregistered6d817125, 23 March 2004 - 06:49.

Postad 23 March 2004 - 07:22

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
AB: Bugar och bockar för ditt mycket konstruktiva inlägg =)

Skall genast föra det vidare till den andre hälften (nej inte min flickvän :wacko: ) så vi får det rätt från början.

Det låter vettigt du sa dock så inser vi att vi kanske skulle använt kraftfullare reglar =/
Vi kör på blandat beroende på vägg på 45x45 reglar även 45x90 hm mummel typiskt att detta kommer efteråt =) hehe

Mvh

Postad 23 March 2004 - 07:56

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0
Mycke läckert! Sugen att se fler bilder! :wacko:

Postad 23 March 2004 - 08:01

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
hahaha, tokfransar. Ser fram emot invigningen! :wacko:

Postad 23 March 2004 - 08:03

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Det roliga är att alla är välkomna på invigning sedan =)

Kunde vara kul o träffas kolla en rulle på crtn och ta något gott att dricka och äta tjöta och kolla in bion.

Så hoppa på och häng med :wacko:

Mvh The Hulk och Mrking

Postad 23 March 2004 - 08:14

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
ja, det är väl ändå dags att träffas snart igen :wacko: Nu kommer ju faktiskt strax öppningen av mårten design. Bira, öl och en bärs då kanske?

/LillKille

Postad 23 March 2004 - 08:18

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Lillkille: det låter trevligt får jag säga :wacko:

När var det igen ?

Postad 23 March 2004 - 08:43

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

• 2991 inlägg
  • 0
Kul bygge (inte avis, inte ett dugg :D) - speciellt när man får det som man vill från början!
Men men, nu vill vi se fler bilder... :wacko:

Postad 23 March 2004 - 09:00

puttekula
  • puttekula
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Oj, detta blir ett stort bygge!! :wacko:

Många lyckönskningar!

Hur kom ni på idén att bygga i din källare (hyresrätt?)? Jag antar att det bor flera i huset? Har ni några principskisser på hur ni tänkt er slutresultatet?

Postad 23 March 2004 - 09:37

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Lillkille: det låter trevligt får jag säga  :wacko:

När var det igen ?

Den 3:e april har jag skrivit i kalendern.

Flyttar detta till en ny tråd:

https://www.minhembi...ST&f=10&t=58046

Postad 23 March 2004 - 09:50

optimus
  • optimus
  • Forumräv

• 811 inlägg
  • 0
Detta ser ut till att bli kanon!
Har en liten undran bara... Hur ska ni göra med elektroniken? Ska den alltid stå där nere eller ska ni bära sakerna upp och ner vid varje filmvisning? Jag menar, det är väl risk för inbrott annars... Eller???

(Ni kanske har skrivit det innan men då har jag missat det isf)

Postad 23 March 2004 - 11:30

Unregisteredd942f423
  • Unregisteredd942f423
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Helt klart början på ett läckert bygge! Kanske kan man få komma dit och se en rulle när man har vägarna förbi Göteborg någon gång (kanske till och med få smaka något popcorn eller två från den fina apparaten :wacko:)???

Lite frågor har jag ju. Hur tänkte ni få in isoleringen i rörväggen??? Tänker ni använda isolering i "lösvikt" och spruta in den? Vilken belysning hade ni tänkt er (även jag förstår att ni INTE tänkte använda de befintliga lysrören i slutändan)? Hur försäkrar man ett källarutrymme i ett hyreshus mot stöld? Ni behöver se till att få in mera tilluft(friskluft) in i lokalen, inte bara suga ut den gamla, om bion skall hysa så många personer samtidigt.

Jag säger som föregående talare, mera BILDER!!!

Postad 23 March 2004 - 12:41

Unregistered5a85459e
  • Unregistered5a85459e
  • Forumräv

• 794 inlägg
  • 0
Oj! Hungriga är ni. Fasen 121 bilder och ni vill fortfarande ha mer? =) Jaja det kommer.
För att besvara några av era frågor.

Ventilationen är på gång det kommer riktiga ventilationsgubbar och fixar till den. Sen ska vi snacka lite mer med de gubbarna och höra om praktiska lösningar för att ventilera ytterligare.
Lokalen vi hyr är en företagslokal. Dvs man måste ha ett företag för att hyra den. Av denna anledning så är det bara att skaffa en företagsförsäkring.
All elektronik kommer att stå där nere hela tiden menkommer vara rejält inburad. =)
Ska till feta galler både på insidan och utsidan och sen en rejäl gallerdörr på det sen har vi en gubbe som jobbar med larm som vi ska snacka med också.

Angående fuktspärrarna är jag lite osäker. Fördelen är dock att lokalen står uppe på ett berg och vi pratade med fastighetsskötaren och han ansåg att det inte fanns någon anledning att vidta några åtgärder mot fukt. Lokalen har aldrig tidigare varit angripen av fukt förutom från de vattenkranarna som finns lite varstans i lokalen men dessa ska flyttas på och pluggas igen. Samma med avloppen.

Angående valet av reglar till väggarna så körde vi på mestadels 45x45 reglar men kommer att ha dubbla väggar baktill så där kan vi peta in hur mycket isolering som helst egentligen. =)
På vänsterväggen kan vi klättra in efteråt och peta in en hel del isolering också. Fast smidigast är nog bara att skruva bort spånskivorna och isolera på det viset. =)

Väggen framtill sitter det 45x95 reglar i så vi kunde dra 75 mm avloppsrör till kabeldragning. =) Framtill består den större delen av väggen av en bioduk dock så det ska nog inte var anågra problem heller. =)
Som sagt alla är välkomna på invigningen.

Även om någon känner för att donera material till bion så är det ruskigt välkommet också då kapitalet till det här bygget tas direkt ur mina och TheHulks fickor.

Så vet någon om var vi kan få tag på billig isolering för väggar och innertak och även mer reglar så får de gärna hojta till. =)

Angående belysningen så kommer lysrören sitta kvar för tillfällen då man behöver städa och dylikt då det kan vara bra och ha stark belysning tillgänglig. Dessa komemr dock kamoufleras väl.
Vidare kommer vi att sätta upp fuskbjälkar runt om väggarna där det antingen kommer dras ljusslang upptill längs sidorna eller byggas in spotar undertill i.
Sen kommer det sitta ett par spotar i den lilla halmåneformade miniscenen som kommer att sitta både upptill och nertill vid duken då vi är färdiga.
Sen kommer det även sättas några spotar vid balken som kommer lysa på duken.

Sen tillkommer även lite vägglampor också förstås.

andersborgman: Borde det inte räcka att dra en rejäl silikonfog runtom under till och upptill?
Dock sitter dessa reglar på plats rejält. Vi sågade dem jämnt några millimeter för långa så att man fick banka dem på plats. Så konstruktionen sitter som berget kan man lugnt säga. =)
Angående isoleringen så tackar vi för tipset.
Har du någon prisuppgift på Paroc isolering?
Varför lämpar den sig bättre?
Pga hårdheten?
Jo vi kör med spånskivor just nu.. Lämpar det sig bättre med gipsskivor menar du?
Hmm kunde inte nån sagt det innan vi åkte och köpte 17 skivor. :wacko:
Fast det är väl bara att lämna tillbaka och byta om det är absolut nödvändigt. Inte de vi sågat och satt upp då men de som inte använts ännu.

Lillkille: Känner du dig manad får du gärna pallra dig bort till lokalen och hjälpa till. =) Arbetskraft säger vi aldrig nej till. =)
Så länge den är billig. :D

Postad 23 March 2004 - 13:14

Unregisteredd942f423
  • Unregisteredd942f423
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0

Så vet någon om var vi kan få tag på billig isolering för väggar och innertak och även mer reglar så får de gärna hojta till.

Bauhaus är bland de absolut billigaste som jag har hittat när det gäller reglar, isolering och gipsskivor. Jag tyckte om lösningen som ni hade med avloppsröret för *feta* kablar. Tänker ni använda samma lösning för surroundljudet och projektorn? Jag antar att ni NOGA överväger vilket fabrikat ni tänker använda på högtalarkablarna, "skit in, skit ut"... :wacko: (kunde inte låta bli).

Postad 23 March 2004 - 13:30

Unregistered5a85459e
  • Unregistered5a85459e
  • Forumräv

• 794 inlägg
  • 0
Hehe bauhaus är DYRA jämfört med Hornbach. =)

Nja baktill nöjer vi oss nog med vp-rör vanliga 16 mm för vanlig eldragning.

Postad 23 March 2004 - 15:16

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Ang säkerhet som nämdes så blir det förrutom plåtdörren även ytterligare en dörr av metall, samma med fönstergaller utsida samt insida + ev larmsystem med utryckning.

Sedan bor jag högst upp ovanför lokalen så ma kan vara på plats på ca 10 sekunder.
Jag är vaken nätter så jag lär höra om det bryts =)

Zicronics har idag fixat 2 saker åt oss:

Hittat tokbillig färg på 1:a Långgatan 10 liter fägr oavsett färg för 269:- (det tog Hornbach för 2 liter) sedan så kan han fixa betongborrningen som är nödvändig för luft in nu skall det dras ventialtion in via ljuddämpade rör man kan köpa stumpvis av :wacko:

Äntligen, taket var inte roligt suger färg så det blir en bindningsfärg innan också som kostade 69:- litern.

När det gäller isolationen så är det tillräckligt stort för att krypa in och fylla på enaväggen där vid rören.
Den andra sidan av rören är det bara att skruva loss spånskivan och fylla på med isolation.
Det är ca 30 cm från vägg-spånskiva så det går att fylla på om man känner för det =)

Nu skall jag strax lubba och köpa färg till tak och väggar så vi har något att göra imorgon nu när vi sätter fart igen =)

Redigerat av The Hulk, 23 March 2004 - 15:25.

Postad 23 March 2004 - 15:26

Hellgun
  • Hellgun
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Är det i Göteborg ni håller till alltså? Vilken stadsdel?

Biltema har mycket billig färg. Tak- och väggfärg för 99:- / 5 liter.

Postad 23 March 2004 - 15:29

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Hellgun: Det var som tusan det får vi kolla upp då innan jag drar =)
Fasen, hittar inte 10 liter svart färg för 99:-/5 liter

Kan du urla oss =)

I Majorna ligger lokalen.

Sitter och grubblar stackade Marquee 8500 hade varit kul.
Har inte testat det innan är det någon som testat stackade projjar ?

Mvh

Redigerat av The Hulk, 23 March 2004 - 15:36.

Postad 23 March 2004 - 15:37

Hellgun
  • Hellgun
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Ah, shit!

Kollade inte tillräckligt noga. Deras färg finns givetvis bara i vitt.

Sorry!

Postad 23 March 2004 - 15:38

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Lillkille: Känner du dig manad får du gärna pallra dig bort till lokalen och hjälpa till. =) Arbetskraft säger vi aldrig nej till. =)
Så länge den är billig. ;)

ja för fabian. bara att varva med mina egna hemmabyggen just nu :wacko:

Det är en del, spenderade hela helgen med att göra om i arbetsrummet
som förmodligen blir kombinerad arbets/tvrum i framtiden.

Men jag kommer gärna förbi och kikar nån dag. Jag kan donera cola :D

/LillKille

Postad 23 March 2004 - 15:41

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Lillkille: Du är alltid välkommen, cola är gott mums :wacko:
Gått åt några liter kan jag säga och en och annan bira..

Hellgun: Visst är det typiskt =/ hehe jag är dock nöjd med 269:-/10 liter mot Hornbach 739:- för svart/10 liter

=)

Postad 23 March 2004 - 16:44

Unregistered035505d1
  • Unregistered035505d1
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Hur får man tag på en sån här lokal ? Hur mycket kostade/kostar lokalen?

Postad 23 March 2004 - 17:00

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Imponerande bygge! Många bra bilder som visar konstruktion mm.

Ngt som jag fann särskilt intressant var den bild som fått överlägset flest antal visingen var en med med den blonda tjejen, vars bild inte hade med ljud/bygge/hifi att göra. :)

Postad 23 March 2004 - 17:05

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
zoloth: Det är upp till de olika bostadsbolagen att avgöra men vissa kräver att du har en firma osv

Sedan beror det på om det är butikslokal, källarlokal, kontorslokal, skick, gördetsjälv objekt osv osv allt detta påverkar pris/krav på olika sett.

Vi hade tur med våran då vi hade tittat på en som var mindre och de hade tydligen hyrt ut den dagen innan så när vi sa ja så fanns den inte.
Detta gjorde att vi fick en större till samma pris.

De begärde 45000:- + moms för den andra men det går alltid att pruta i regel samt så tänk på att se till så att det ingår värme/sophämtning snöskotting osv

Glöm inte heller el och om det är toalett och ifall det år/får dra rör för det så att avlopp klarar det osv..

En annan viktig grej, försäkringar.

TZS: Såg det, hehe jag har googlebar installerat så jag ser inte damen där det står bara AD IMG inget mer =/ det är Linda på bilden.
Det var hon jag levde ihop med men hon har flyttat till eget nu.

Mvh

Redigerat av The Hulk, 23 March 2004 - 17:07.

Postad 23 March 2004 - 19:25

Unregistereda88bead4
  • Unregistereda88bead4
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Läcker med egen lokal för sin vildaste fantasier!

Byggmax är väl billiga på byggmaterial och dyligt, jag tjänade flera tusenlappar på att handla hos dom när jag renoverade min kåk.

kolla:

www.byggmax.se

Postad 23 March 2004 - 20:42

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Var stängt när vi var där =/

Hornbach sålde reglarna för 13.5:- så det gjorde det samma just då iallafall..

Skall kolla med dem nästa gång dock..

Postad 24 March 2004 - 11:20

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Tja killar! Blir intressant med lite fler bilder allt som det lider.

Jag är själv i byggsvängen och är i behov av 75mm rör för kabeldragningen. Hittade ni några bättre priser är 36.- meter på avloppsröret? Isf. vart?

Tumstock har för 36 kr / meter HT-rör 75mm.

Postad 24 March 2004 - 16:40

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Tjena!

Vet faktiskt inte vad vi gav föra våra rör, skall kolla.

Vi behöver 1 meter till så det är lätt kollat innan helgen då vi gör resten.
Idag så blir det tak,väggar som skall målas

Postad 25 March 2004 - 11:08

Unregisteredc0d57035
  • Unregisteredc0d57035
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Spånskivor på väggarn? Har ni hört talas om gips? Visst ni behöver spackla en del, men det behöver ju inte vara hundra då det inte syns så mycket sen eftersom det oftast är mörk...
Skit coolt bygge, renoverar min egna lägenhet samt är sjukskriven för att ha legat på sjukhus 2ggr den senaste veckan + en operation. Annars hade jag utan problem kommit och lekt med er på några vilkor, typ ett antal filmvisningar och lite sånt =)

+ gips väldigt billigt, ligger väl på 50-60kr för en 2400*1200 skiva tror jag

Redigerat av Unregisteredc0d57035, 25 March 2004 - 11:09.

Postad 25 March 2004 - 11:13

Unregisteredc0d57035
  • Unregisteredc0d57035
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Förresten är det era cyklar?

Sälj dem isåfall, man kan få lite pengar för dem... Finns en hel del cykelhandlare som piffar upp gamla cyklar och kränger vidare dem. Kan ju hända att de kan tänka sig köpa dem billigt samt komma och hämta dem. Så slipper ni flytta dem samt ni får inte lite pengar, räcker ju till lite filmer iallafall...

Postad 25 March 2004 - 13:16

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Vad betalar ni i hyra per månad för en sådan lokal tro? :D

Postad 25 March 2004 - 13:35

Unregisteredd942f423
  • Unregisteredd942f423
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Lite mera bilder grabbar :D. Nu har det gått tre dagar sedan senaste uppdateringen. Med den byggtakten som ni håller så kanske ni redan har hunnit bygga färdigt?? JA, jag är nyfiken, hur kunde ni lista ut det?? ;) ;) :D

Postad 25 March 2004 - 13:37

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
Instämmer...bilder, bilder, bilder, osv :D

Postad 26 March 2004 - 01:16

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Såja slängt in ytterligare 21 bilder..

Kom itne så långt idag då det är svårt när folk jobbar =(

Blev målat i tak som skall målas igen då det suger så mycket färg att 12 liter tog slut idag trots att vi har grundat med bindingsmedel innan.

Sedan spacklades det och tja man kan inte måla för det har torkat/slipats men jag fuskade lite och drog ett snabbt lager på ett par men det skall på fler lager innan det blir 100 %

I helgen så blir det tokrace, nu har vi iallfall hittat bra galler för innerdörren samt fönster =)

http://www.robbanf.com/mrking/gallery/

Mvh

Redigerat av The Hulk, 26 March 2004 - 01:42.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.