Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lite frågor och funderingar om min H/K430

34 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 mars 2004 - 22:37

metal
  • metal
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Ja.... jag har då ett par frågor som jag hoppas någon kan svara på.

Jag kan börja med frågan om "UNLOCK". Det är nämligen så här att ibland (vet inte ifall det är så alltid i alla fall) när jag sätter på en DVD och slår över till DVD läget på recievern så står texten "UNLOCK" i displayen på recievern. Texten varar några sekunder och sen försvinner den. Det är inget som påverkar själva uppspelningen på något sätt, utan det är då när jag byter över till DVD läget, så vitt jag förstår och har märkt. Vad står detta UNLOCK för?? Jag har inte sett något om det i instruktionsboken.

Nästa grej har att göra med ett knäppande ljud som kommer ifrån högtalarna då man t.ex. navigerar runt i menyn på en DVD. Knäppljudet uppkommer då jag t.ex. går in och ska välja undertext och ljudformat, alltså så fort jag väljer något alternativ på DVD:n. Bakgrundsmusiken som brukar finnas på en DVD i menyn försvinner och samtidigt ger högtalarna ifrån sig ett "knäpp" alltså. Knäppet uppkommer även då jag pausar i filmen.
Jag hade det inte så här med min gamla reciever, en Yamaha RX-V396. Nu har jag som sagt en H/K 430 med nya fronthögtalare (Infinity BETA50, förut ett par JAMO E470). Högtalarkablarna är nu Supra Classic 4,0 mm2... förut var det ett par billiga medskick.
Vad är orsaken till att det knäpper till så här???

Jag hoppas ni förstår min fråga. :)

Till sist...

Då jag sätter på en DVD och har på recievern så, ta t.ex. SF introt som exempel. Då kommer först lite ljud i början av den, sen efter någon sekund bryts ljudet för att recievern ska ställa om till rätt ljudformat... alltså den verkar vara lite seg på att uppfatta vilket som är det korrekta ljudformatet. Så var det heller inte på min gamla Yamaha, där spelades rätt ljudformat direkt så att man kunde höra hela intro ljudet utan ett kort avbrott efter någon sekund för att den skulle byta ljudformat.
Detta kanske är något jag får leva med dock, att H/K är segare på att uppfatta vilket format det skall vara på ljudet??

Tacksam för svar! :) Och jag hoppas ni orkat läst igenom allt. ;)

Postad 23 mars 2004 - 22:50

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
När man skickar DTS eller DD så skickas ljudet komprimerat (och fouriertransformerat) i datapaket. Paketen består av två delar; kontrollinformation och det FT ljudet. Receivern synkroniserar på ett unikt "ord" i början av varje paket. Men om överföringen är dålig så att "ordet" inte kan hittas står det UNLOCK på receivern medans den försöker komma i sync

Läs mer på: http://members.cox.n...ransmission.pdf

edit: stavfel...
edit2: i ditt fall är det nog inte dålig överföring som skapar "problemet", utan bara att receivern kommer ur sync när du byter ljudkälla, vilket nog inte är så underligt kanske...

Redigerat av jonitz, 23 mars 2004 - 23:00.

Postad 23 mars 2004 - 23:08

anol64
  • anol64
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
vad kör du med för kablage mellan dvd och reciver ?

jag märkte inte av några sådanna fenomen när jag provade 330 ihop med min Denon DVD-2200 trots att jag försökte få den att tappa signalen och klippa ljudet... men lyckades inte....

Postad 24 mars 2004 - 14:59

metal
  • metal
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Som DVD kör jag en Philips DVDR70 med en digital coaxialkabel imellan reciever och DVD.

Märket på kabeln är Tech + Link. Kostade ca. 300 spänn för 1.5 meter.

Använde även denna kabel förut mellan samma DVD och en Yamaha RX-V396 reciever... inga såna här "fenomen" då. :)

Postad 24 mars 2004 - 15:05

anol64
  • anol64
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
har du ställt in något format som standard på opto ingången ? SF introt är väll i stereo om jag inte blandar ihop det ... och då kanske den får sig ett litet bryt om DDär standard....

ok detta är bara slag i luften jag har inga förklaringar, försöker bara komma med olika förslag....

Postad 24 mars 2004 - 15:20

metal
  • metal
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Jo, det är sant. Den är väl grundinställd på Dolby Digital... men det spelar ju ingen roll om jag ändrar det till vanlig stereo, för sen måste den ställa om sig igen, då den får en Dolby Digital signal... så ljudet avbryts även då, ( och knäpper till ). :)

Men tack ändå för tipset. :)

Postad 25 mars 2004 - 11:25

DulcimeR
  • DulcimeR
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Jo, det är sant. Den är väl grundinställd på Dolby Digital... men det spelar ju ingen roll om jag ändrar det till vanlig stereo, för sen måste den ställa om sig igen, då den får en Dolby Digital signal... så ljudet avbryts även då, ( och knäpper till ).  ;) 

Men tack ändå för tipset.  :D

Det låter ju ärligt talat inte helt bra det här, skulle jag vara dej så skulle jag höra av mej till återförsäljaren där du köpte h/K:n och be dom ge dej en vettig förklaring till varför det blir såhär. Om dom inte kan det så får dom snällt byta ut den! Givetvis ska det inte knäppa i högtalarna!! Grr.. ;)

Postad 25 mars 2004 - 22:36

metal
  • metal
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Nu har jag felsökt lite och kommit fram till följande:

Vad gäller knäppet från högtalarna då man t.ex. byter kapitel i en film, eller navigerar runt i menyn på DVD:n, så har jag kommit fram till att det inte gör så här när jag kör DVD med min PS2:a som jag har kopplat med en optisk kabel till recievern.

Från min vanliga DVD som jag kör med en digital coaxialkabel och är mitt i en mening och folk pratar i filmen, och jag byter kapitel, så hör man ett knäpp (eller vad man ska kalla det) från högtalarna. När jag nu testat med optisk koppling mellan PS2 och reciever så uppstår inte "knäppandet". Tyvärr :D har jag ju inte någon optisk utgång på min vanliga DVD (Philips DVDR70), så det blir väl att fortsätta stå ut med knäppandet! :)

Tror ni det kan vara själva coaxialkabeln i sig? Det var ju visserligen en ganska dyr kabel. Eller är det recievern som är kass på coaxial ingångarna?? Det var ju som sagt inte så här när jag körde genom min gamla reciever, en Yamaha RX-V396

Vad tror ni?? :D

ps. jag testade även att koppla coaxial kabeln till ingång 2 på recievern men med samma resultat. ds.

Postad 26 mars 2004 - 00:25

DulcimeR
  • DulcimeR
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Som sagt, jag föreslår att du vänder dej till din återförsäljare eller kanske till Harman Kardon själva. Förmodligen är det dom som kan ge dej det bästa svaret!

"ps. jag testade även att koppla coaxial kabeln till ingång 2 på recievern men med samma resultat. ds. " Jag antar att du menar att det knäpper även här? Har du testat att koppla in coaxialkabeln till någon av dom andra ingångarna? Eller bara till DVD ingången?

Postad 26 mars 2004 - 16:49

metal
  • metal
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Jag har testat att koppla den digitala coax kabeln till både ingång 1 och 2 för coaxialingången på recievern.

Jag hade tänkt jag skulle skicka ett mail till H/K och fråga dem om det här.

Jag har en kompis förresten med samma fenomen, dock så har han en billig Centrum från Netonnet, men det knäpper även för han då han navigerar runt i menyer osv. Centrum reciever

Jag antar att ni förstår mig rätt då jag säger att det knäpper... Det knäpper alltså inte till helt okontrollerat, och oregelbundet. Utan det sker typ då man t.ex. kanske byter kapitel eller går runt i menyerna på en DVD.

Postad 26 mars 2004 - 17:01

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0
Hmm prova detta just in case: Stäng av receivern och dra ut strömsladden med, vänta en minut eller så och koppla in den igen, kan vara statisk elektricitet!

Redigerat av Viggen, 26 mars 2004 - 17:02.

Postad 26 mars 2004 - 23:31

metal
  • metal
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Jag kan ju pröva, men jag tror knappast det hjälper. Då borde väl det även bli så här när jag kör optisk, eller?

Det är ju enbart då jag kör med coaxial som detta uppstår. :)

Postad 28 mars 2004 - 17:57

metal
  • metal
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Har nu skickat ett mail till H/K, får se vad det säger om det hela. :angry:

Postad 28 mars 2004 - 20:29

Unregisteredbb60144a
  • Unregisteredbb60144a
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Hej Metal.

Jag har en AVR630 som spökar på samma sätt som din 430:ia.

I mitt fall brusar det också till i högtalarna vid audio-formatbyte.
Detta kan ske vid snabbspolning i film eller vid kapitelbyte.
Då kan mitt ljud försvinna i flera sekunder ibland upp till och med 20 sekunder innan DVD (DVD 506LE) och receivern snackat klart vilket format de skall snacka med varandra.

Behöver jag säga att det är MYCKET irriterande!!! :angry:

Störst är problemet då receivern switchar mellan analog/digital ingång. Då kommer bruset i mina högtalare...!

Verkar tyvärr som om det "ska vara så här" på HK!
Suger fett tycker jag!!! ;)

Inte utan att man sknar min gamla Sony trotjänare!

Mvh Magnus Eriksson

Postad 28 mars 2004 - 22:39

metal
  • metal
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Okej, inte ensam med andra ord. :P Det känns väl bättre på sätt och vis. ;)

Det kan nog mycket väl vara så att "det är så" på H/K:s nya recieverserie.... :angry:

Postad 28 mars 2004 - 22:42

Unregisteredcf79b69d
  • Unregisteredcf79b69d
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Det är nog detta problem som gör att den digitala serien dröjer. Synd...

Postad 28 mars 2004 - 23:31

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0
Låter skumt, inte tusan ska det "knäppa/brusa" när man browsar i menyerna etc, jag antar ni kör med rätt koaxial digitalkabel dvs har en impedans på 75 Ohm, är fäst korrekt genom att ni skruvat fast den med "ringen" och om kabeln har "flödes-pil" att den går i rätt riktning från dvd-spelaren till receivern!

Redigerat av Viggen, 28 mars 2004 - 23:40.

Postad 29 mars 2004 - 11:40

metal
  • metal
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Jag hade coaxialkablen kopplad just på detta sätt på min förra Yamaha RX-V396 utan problem.... så det ska nog inte vara problemet, men jag ska göra en dubbelkoll. :)

Postad 29 mars 2004 - 13:05

Unregisterede8763420
  • Unregisterede8763420
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Tråkigt!

Jag bytte DVD-spelare (från Pioneer 444 till NorthQ5001) och har nu också ett svagt knäppande i högtalarna ibland. Inte varje gång jag navigerar i menyerna men då och då. Använder samma supra koaxialkabel som tidigare och har inte gjort några andra ändringar.

I mitt fall verkar det därför vara DVD:n som är boven.

Postad 29 mars 2004 - 20:01

metal
  • metal
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Oki... det hela låter väldigt skumt får jag säga. :)

Postad 01 april 2004 - 10:31

metal
  • metal
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Nu har jag felsökt ännu lite mera.

Jag testade med en annan DVD spelare, en Sony DVP-NS405. Kopplade den precis på samma sätt som min nuvarande, alltså med en digital coaxialkabel (självklart samma kabel).

Resultat: Ja, visst blev det skillnad... stor skillnad. På min vanliga DVD spelare så knäpper det till ganska rejält om man jämför mot Sonyn. Med Sonyn måste jag säga att det i princip försvann, kanske inte helt... men det var bara en mycket svag knäppning typ då man bytte kaptiel i filmen... knäppet hördes om man lyssnade efter det.

Sen när jag bytte tillbaks till min egna DVD spelare igen så hörde man direkt den stora skillnaden.

Så slutsatsen kan man ju säga vara att det verkar vara en blandning av recievern och DVD spelaren som är problemet. Det uppstod ju t.ex. inget knäppande ljud från högtalarna då jag hade min Yamaha reciever.

Men men... Man kan ju undra vad det beror på att det blir sämre med min Philips DVDR70 DVD spelare än Sony DVP-NS405... vad är det som kan vara så mycket bättre i den??? :P

Postad 03 april 2004 - 22:59

The One
  • The One
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Vet ej ifall detta är exakt samma problem men jag har en pioneer vsx-711 som jag förut använde en Xbox som dvd spelare till, körde med med en billig optisk kabel mellan för att få surround ljud.
Men jag upptäkte snabbt att när man tex. var i menyerna på dvd filmer och grejade, och ibland när man pausade för att sedan återuppta filmen kunde det uppstå knäppande/sprakande/tjutande ljud (oftast alla tre samtidigt i olika intervaller) och detta oftast genom bakhögtalarna på min uppsättning (5.1).

Trodde först det var recivern men testade med en en annan "riktig" dvd spelare där jag inte märkte av detta fenomen (använde också då den optiska kabeln), har nu köpt en ny dvd spelare då jag använder nu en coaxial kabel istället till samma reciever och har inte uppfattat något konstigt med ljudet.

Testa att byta till en optisk kabel, ifall det funkar då så är det något myska som pågor här :) ..........kanske är så att vissa A/D och D/A Conv. inte funkar med varandra eller nått :)

Postad 04 april 2004 - 04:29

LSound - Thomas
  • LSound - Thomas
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Hvis det hjelper for noe; Jeg har en 430, og en xbox koblet til med optisk og en pioneer dv360 med coaxial, der er ingen ulyder hverken med den ene eller den andre

Postad 04 april 2004 - 12:48

Unregisteredebdbf243
  • Unregisteredebdbf243
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Hej Metal.

Jag har en AVR630 som spökar på samma sätt som din 430:ia.

I mitt fall brusar det också till i högtalarna vid audio-formatbyte.
Detta kan ske vid snabbspolning i film eller vid kapitelbyte.
Då kan mitt ljud försvinna i flera sekunder ibland upp till och med 20 sekunder innan DVD (DVD 506LE) och receivern snackat klart vilket format de skall snacka med varandra.

Behöver jag säga att det är MYCKET irriterande!!!  :)

Störst är problemet då receivern switchar mellan analog/digital ingång. Då kommer bruset i mina högtalare...!

Verkar tyvärr som om det "ska vara så här" på HK!
Suger fett tycker jag!!!  :)

Inte utan att man sknar min gamla Sony trotjänare!

Mvh Magnus Eriksson

"Det ska vara så" är alla handlares favorituttryck när något strular.
I ditt fall ska det inte vara så...
Kräv av din handlare att få hjälp med problemet.

Postad 06 april 2004 - 12:05

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Konsigt, jag har en H/K AVR230 och jag upplever inget av de problem ni verkar ha, möjligtvis ett, om det ens är samma, eller har med recivern att göra.
Det jag menar är tex, om man drar in LOTR EE, så när menyerna kommer upp så dröjer det typ 1 sekund innan ljudet kommer/börjar, dvs att meny ljudet börjar 1 sekund efter det att den egentligen skall börja.
Kommer faktiskt inte ihåg om det var så på min gamla Pioneer reciver, eller om det kanske blir så just i menyerna.
Men jag hör inget knäppande eller får någon UNLOCK när jag shiftar emellan DVD osv.

Annars måste jag säga att jag är ubernöjd med denna stärkare.

//Cienoholic

Postad 06 april 2004 - 19:00

metal
  • metal
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
cineoholic: Har du kopplat en coaxialkabel mellan DVD:n och recievern? För det är just med coaxialkabeln som "knäppandet" uppstår.

Jag har testat att koppla en optisk kabel mellan min PS2 och reciever och då blir det inte så här. :)

Redigerat av metal, 06 april 2004 - 19:03.

Postad 07 april 2004 - 22:25

aljons
  • aljons
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
metal!

Din fråga om unlock har behandlats på H/K:s hemsida. Jag lägger in frågan och svaret här. Var så god.

Question: The "UNLOCK" message appears in my receiver's front-panel display. What does it mean?
Answer: The "UNLOCK" message will appear when one of the digital audio inputs (e.g. Coaxial 1) has been selected for a source, but there is no signal being received from the source. This may occur, for example, when the DVD source, which defaults to the Coaxial 1 input, has been selected, but the DVD player has not yet been turned on, or is in pause mode.

The "UNLOCK" message will be accompanied by the letters in the Channel Input Indicator boxes flashing.

The brief appearance of the "UNLOCK" message under these circumstances is normal, and does not indicate a problem with your receiver.
This faq applies to: AVR 130 AVR 230 AVR 330 AVR 430 AVR 630

Postad 08 april 2004 - 10:19

Unregisteredadfcbc16
  • Unregisteredadfcbc16
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Köpte en HK4500 som hade samma problem med knäppningar i DVD-menyer och onormalt högt brus. ( Hördes från ca 2m avstånd)
Hade även problem med knäppningar från CD:n, hade optisk kabel!
Det knäppte till vid mellan varje låt, upplevde det som att varje gång när dataströmmen (PCM) detekterades av HK:n så knäppte det till.

HK:s service hittade förstås inget fel. Och att det var helt normalt att det brusar och man fick acceptera det på en maskin för ca 7500 till 8000SEK ??

Vägrade förstås ta tillbaka den. Böt till en Yamaha istället. Som är brusfri och utan knäppningar.

Be att få prova ett annat exemplar.

HK ägare i 2veckor.
/Tobbe

Postad 08 april 2004 - 15:54

kennethS
  • kennethS
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Halloj! Äger också en AVR430. Men jag har aldrig upplevt dessa problem. Skönt är väl det då jag egentligen är en dedikerad 2-kanals freak från början som gått över,men fortfarande är lite trött på alla dessa inställningar som måste göras.. :rolleyes: <_<

Postad 13 april 2004 - 18:53

metal
  • metal
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Har nu fått svar på mitt mail som jag skickade till H/K.

Ni får väldigt gärna kommentera deras svar och ge era åsikter om det kan vara ett vettigt svar. Själv håller jag med till en viss del, men eftersom felet inte fanns på min gamla Yamaha RX-V396 reciever med exakt samma kringutrustning så måste det väl ändå vara h/k recivern som är känsligare.

Först mitt mail:

-----------------------
Hej!

Jag har ett problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Mellan min DVD (Philips DVDR70) och reciever (H/K AVR430) har jag
kopplat en
digital coaxialkabel för ljudet.

Då jag ska kolla på en DVD film och navigerar runt i menyn så uppstår
ett
"knäpp"- ljud från högtalarna varje gång jag går in i en undermeny,
t.ex.
för val av språk. Detsamma gäller då jag är mitt i en film... och jag
byter
kapitel, då avbryts ljudet med ett knäppande ljud från högtalarna,
gäller
alla högtalare, alltså 5 stycken (front, center, surround).

Jag testade för ett par dagar sen att köra en DVD film med min
Playstation
2, som jag för övrigt har kopplat med en optisk kabel till recievern. Då
uppstod inte fenomenet. Jag kunde gå runt i menyerna på DVD:n utan att
ljudet avbröts med ett "halvhögt" knäppande från högtalarna. Inte heller

jag bytte kapitel i filmen hördes något.

Då kan man ju konstatera det lätta att, med en koppling med optisk så
uppstår inte de knäppande ljuden. Då kan man fråga sig var den felande
länken är? Är det DVD spelaren, kabeln eller är det recievern som har
fel på
sina coaxialingångar?? (Jag har nämligen testat ingång 2 på coaxialen på
recievern).

DVD spelaren kan vi nog utesluta eftersom jag tidigare har kört med den
DVD
spelaren med samma koppling fast då till en Yamaha RX-V396. Det
fungerade
alldeles utmärkt, inget knäppande från högtalarna då man bytte kapitel
etc.
Som sagt så använde jag samma kabel även då.

Är det till för att det ska bli så här när man kör med en coaxialkabel?
Det
har ju inte varit så förut? Och varför blir det inte i så fall det även
med
den optiska kopplingen??

Problemet är det att jag inte har någon optisk utgång på min DVD, för då
kunde jag ju använt mig av den... men nu måste jag använda den coaxiala.

Det knäppande ljudet finns inte heller då jag spelar musik på min
vanliga CD
spelare. Mellan CD spelare och reciever har jag kopplat en analog RCA
kabel
av märket IXOS.

Vad är felet? Eller är det helt enkelt så här?? Jag hoppas ni kan
hjälpa
mig.

Mvh
Peter
---------------

Här är svaret:
--------------------
Hej Peter,

Felet verkar var att DVD spelaren sänder iväg någon typ av spänningspeak
som H/K rceivern reagerar på när du byter spår. Eftersom du hade provat
med din playstation utan problem verkar det vara att DVD spelaren och
receivern inte "trivs" tillsammans.
Den optiska och koaxiala ingångarna ska det inte vara någon skillnad på,
så anledningen att den går bra med playstation är inte ingången utan
playstation spelaren. Prova med en annan DVD spelare om det är möjligt.

Får du fortfarande samma fel bör du tala med din butik.

Postad 09 maj 2004 - 12:59

Unregisteredbfb95360
  • Unregisteredbfb95360
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
jo då, det låter som det är DVD spelarne, själv har ja en 430 och märker inte något knäppande ljud. Men å andra sida, köper man en ny produkt vill man ju den ska vara bättre än föregångaren. Lite dåligt av H/K att inte den är kompliterade med alla dvd spelare.

Postad 15 maj 2004 - 13:54

Unregistereda94980a5
  • Unregistereda94980a5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Jag fick min RX-V650 i fredags och jag vill meddela att den också knäpper. Verkar endast knäppa till när man byter kapitel och det beror också på var man byter kapitel. Ibland inget knäppande och ibland så blir det knäppande ljud. Testat med hörlurar och samma knäppande. Man hör knappt knäppandet om volymen är låg men är den normal hög så hörs den. Kör med den äckligaste coax kabeln man kan få tag på och den är ganska lång, cirka 2m.

Navigering i menyer, byta ljudspår etc. så finns det inget knäppande, alltså enbart när man byter kapitel och visst ställer receivern om sig varge gång man byter kapitel. Den kanske inte hänger med eller så är det min gamla pioneer dvdspelare DV-525 + coax kabeln som är bovarna.

Postad 15 maj 2004 - 14:02

metal
  • metal
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Ok, samma typ av fenomen... men inte H/K. ;) Utan en Yamaha... som jag hade tidigare men inget knäppande.

Postad 15 maj 2004 - 17:02

Unregistereda94980a5
  • Unregistereda94980a5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Hmm jag märkte att det kan knäppa till ibland när man ändrar ljudspår och i vissa fall också när man klickar på nått i dvd menyn beroende på hur ljudet är där.

Postad 14 september 2004 - 00:15

Unregisteredbb60144a
  • Unregisteredbb60144a
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Jag tänkte väcka lite liv i denna tråd igen.

Orsaken till min H/K AVR630 spökande var att mjukvaran i den hade buggar.
Jag lämnade in den till min återförsäljare som skickade den till Göteborg för service.

Servicefirman ringde mig efter c:a 2 veckor och meddelade att jag skulle få en helt ny AVR630 då den nya uppgraderingen skulle dröja ytterligare någon vecka. H/K vill inte att jag skulle behöva vänta på min fina maskin så de tog tillbaka min och gav mig en helt ny.

Den nya fungerar som en DRÖM!!!

Slutet gott allting gott!

- Sov gott önskar Magnus Eriksson

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.