Någon som har komentarer angående denna NYA tråd på Hififorum, undrar bara vad som egentligen händer

http://www.hififorum...?TOPIC_ID=28051
Andreas63
...kolla bara VEM som har startat detta.
I rest my case!
Vad trött man blir!

mange-w
Vad är det för tråd som är borta? Innehåll?
Andreas63
Tråden hette: "Lita inte på regner" eller liknande.
I denna berättade Jorma hur regner blåser folk på att sälja billiga kablar mycket dyrt via hifimagasinet.com...nu heter det "lita inte på xxx"
Man bli bara tröttare och tröttare! Suck!
Hotspur
Hehe, han har konstig humor Jorma. Vad gäller Regners ev. lust att blåsa folk så tror
jag iaf inte att han vill ha 15 pers efter sig, det kan knappast vara värt 100 000:-?
drbob
Anledningen till att Jorma blev lite sur på regner är att han gick ut med att det var samma kabel som Jormas JPC 2,5 som han sålde, trots att det var en annan kabel.
mange-w
Och varför i hela fridens namn ska man lite på Jorma då...Han säljer dyra kablar, hur vet vi att de verkligen är dyra..Trött är bara förnamnet.
Micke^
men för fan.. nu blir jag riktigt förbannad!!
Jormas uthängning av mig är väl ett solklart bevis för att jorma/hificonsult o co har haft minst sagt en hel del att göra med låsningen av cattylinktråden.
Jag har inte haft möjlighet att läsa tråden själv men om jag förstått det rätt var hans argument till att man inte ska lita på mig att jag lurar folk genom att sälja falska jpc kablar?
Jag har ALDRIG påstått mig sälja samma kabel som jorma. Jag har därimot påpekat att kabeln som jag säljer är identisk uppbyggnadsmässigt och utseendemässigt, vilket är en stor skillnad. Om någon har undrat om det är samma kabel som jorma använder har jag svarat nej och på frågan om de låter lika bra så har även svaret där blivit nej. Anledningen til att jag reffererade till hans kabel var att de flesta vet hur den ser ut.
/Micke
waconda
Efter sitt otroligt fula påhopp på Regner så måste bara Jorma blivit bannad !!
Har han inte blivit detta tills imorgon bitti vet vi alla var Hififorum styrs ifrån.
tobiasl
Appropå Jormas påhopp: Vi kan nog alla vara överens om att det var onödigt, men å andra sidan var det inte helt olikt Jorma att överreagera så när någon, som han uppfattar det, angriper hans kablar. Han är ju på goda grunder stolt över sin produkt men i detta fall fick det honom att komma med ett dumt och ogenomtänkt inlägg.
Att banna Jorma skulle faktiskt vara riktigt synd, han kommer med en hel del intressanta inlägg och bildreportage ibland.
Micke^
Någon banning av jorma lär vi ju inte se... Jag kan inte tänka mig annat än att pac o co håller honom bakom ryggen.
sladd
Regner:
Vad menas:
"Jormas uthängning av mig är väl ett solklart bevis för att jorma/hificonsult o co har haft minst sagt en hel del att göra med låsningen av cattylinktråden."
Var finns det solklara och varför smutskastar du Hificonsult som definitivt inte har något med vare sig Hififorum, Jorma eller Cattylinktråden att göra???
Jag trodde du var en seriös hifiintresserad man som hjälpte till att administrera ett gruppköp från Kina. Hade jag fel?
Han inte läsa Jormas inlägg men oavsett vad där stog att läsa så avsäger jag mig all inblandning och du borde hålla dig för god från den typen av påhopp du sveper omkring dig.
mvh
sladd
Hificonsult AB
mange-w
Sladd: Jag tycker ibland du och "ditt" företag Hifi Consult får oförtjänt mycket skit. Troligen beror det på de kopplingar som finns/funnits till HF och branschen.
Tyvärr tycker jag dock ibland att personer som har kanske inget med ert företag men ganska mycket inblandning där ändå beter sig på olämpligt sätt, det kan i förlängningen drabba er vilket kanske oftast är väldigt oförtjänt men ändå inte förvånande att kopplingar görs.
Jorma
Att blanda in mig med Hificonsult är inget annat än dumheter.
Jag har köpt en del prylar från Hificonsult´men det har inget med Hififorum att skaffa.
Att Regner säljer kablar som han köper in från RSprodukter ´för ca. 15 kr/meter för 65 kr/meter och smatidigt skriver i sin annonsering att det är en kabel som är identisk med min JPCkabel visar vad hans moraliska ståndpunkt ligger.
Bedrägeri och inget annat!!
Den kabeln är inte identisk med den kabel som jag har tagit fram.
Det går inte att använda en vanlig IECkontakt med den kabel som Regner säljer.
Den är för grov för det.
Här är kabeln som säljs som säljes av Regner som "identisk till uppbyggnad och utseende med den enormt kritikerrosade nätkabeln jpc 2.5 från jormadesign."
Leta efter 3x2,5 mm2 på sidan så hittar ni den kabel som redan på Hifimagasinets tid för ca. 2 år sedan diskuterades som att vara min kabel. Den diskussuionen tystnade efter att grabbarna på diysidorna hade fått hem den och jämfört med min JPCkabel. Och det är ingen överreaktion som en del av er snackar om.
Det är en reaktion på att någon försöker rida på vad jag har tagit fram.
Det 'är inget annat än bedrägeri och bedragaren har inte bevärdigat sig att svara mig så han får svara inför skranket.
http://www.rsonline....toid=-968541705
Här är annonserna som ligger ute:
http://www.hifimagas...?annonsID=12598
http://www.hifimagas...?annonsID=11340
http://www.hifimagas...?annonsID=10818
Om det är någon som inte inser felet som är begått så är det illa ställt med rättsmedvetandet i detta landet. Jag tar mycket illa vid mig av att någon säljer kablar som skadar mitt rykte och även å mina kunders vägnar skadar det som jag har byggt upp under flera års hårt arbete.
Cattylinkbeställningen har inget med detta att göra. Det råkade bara hamna under samma tidsperiod och kinabeställningar bryr jag mig inte om.
Dom har inget med mina kablar att göra. Men i måndags blev jag uppmärksammad om detta av en Hififorummedlem och måste reagera.
Lite olyckligt att det var i samband med kinabeställningen, men det borde Regner ha räknat ut innan han i sin snikenhet gicfk ut och red på mitt namn.
Mvh Jorma
Ps. Jag hoppas att det för er egen skull går bra med kinabeställningenn och att ni blir nöjda.
mange-w
Jorma: Jag har nu läst dina inlägg om Regners och dina kablar på 4 olika ställen. Räcker det nu? vi har fattat. Jag har aldrig likställt de kablar Regner säljer som att det är samma kabel du säljer, jag har uppfattat att det är en liknande kabel till utseende och uppbyggnad, inte samma kabel. Så har jag uppfattat det hela från första början, utan era förtydliganden.
Jorma
Regner har tydligen inte fattat det eftersom han inte har tagit bort sin annonsering från bla. hifimagasinet.
Och det är därför som jag förtydligar det hela.
Om ni inte vill ha mer inblandning i kinaimporten, aå gör klart för Regner att han tar bort denna annonsering vad det gäller kablar som han säljer som "identiska" med mina kablar.
Då kommer jag inte att störa era kinaimporter mer. Jag har som jag tidígare påpekat inget att invända mot kinaimporten,
Men om Regner inte upphör med att sälja kablar som "identiska " med mina kablar så kommer det att ta hus i hekvetet.
Jag är seriös med min kabeltillverkning.
Är Regner seriös med vad han håller på med????
Mvh Jorma
Redigerat av Martin.M, 09 april 2004 - 01:06.