Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Debatt flyttad från Cattylink gruppköp.

28 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 09 april 2004 - 00:55

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
fbk
Någon som har komentarer angående denna NYA tråd på Hififorum, undrar bara vad som egentligen händer <_< Är det ren pajkastning nu eller?
http://www.hififorum...?TOPIC_ID=28051

Andreas63
...kolla bara VEM som har startat detta.
I rest my case!

Vad trött man blir! :rolleyes:

mange-w
Vad är det för tråd som är borta? Innehåll?

Andreas63
Tråden hette: "Lita inte på regner" eller liknande.

I denna berättade Jorma hur regner blåser folk på att sälja billiga kablar mycket dyrt via hifimagasinet.com...nu heter det "lita inte på xxx"

Man bli bara tröttare och tröttare! Suck!

Hotspur
Hehe, han har konstig humor Jorma. Vad gäller Regners ev. lust att blåsa folk så tror
jag iaf inte att han vill ha 15 pers efter sig, det kan knappast vara värt 100 000:-?

drbob
Anledningen till att Jorma blev lite sur på regner är att han gick ut med att det var samma kabel som Jormas JPC 2,5 som han sålde, trots att det var en annan kabel.

mange-w
Och varför i hela fridens namn ska man lite på Jorma då...Han säljer dyra kablar, hur vet vi att de verkligen är dyra..Trött är bara förnamnet.

Micke^

men för fan.. nu blir jag riktigt förbannad!!
Jormas uthängning av mig är väl ett solklart bevis för att jorma/hificonsult o co har haft minst sagt en hel del att göra med låsningen av cattylinktråden.

Jag har inte haft möjlighet att läsa tråden själv men om jag förstått det rätt var hans argument till att man inte ska lita på mig att jag lurar folk genom att sälja falska jpc kablar?

Jag har ALDRIG påstått mig sälja samma kabel som jorma. Jag har därimot påpekat att kabeln som jag säljer är identisk uppbyggnadsmässigt och utseendemässigt, vilket är en stor skillnad. Om någon har undrat om det är samma kabel som jorma använder har jag svarat nej och på frågan om de låter lika bra så har även svaret där blivit nej. Anledningen til att jag reffererade till hans kabel var att de flesta vet hur den ser ut.

/Micke

waconda
Efter sitt otroligt fula påhopp på Regner så måste bara Jorma blivit bannad !!

Har han inte blivit detta tills imorgon bitti vet vi alla var Hififorum styrs ifrån.

tobiasl
Appropå Jormas påhopp: Vi kan nog alla vara överens om att det var onödigt, men å andra sidan var det inte helt olikt Jorma att överreagera så när någon, som han uppfattar det, angriper hans kablar. Han är ju på goda grunder stolt över sin produkt men i detta fall fick det honom att komma med ett dumt och ogenomtänkt inlägg.
Att banna Jorma skulle faktiskt vara riktigt synd, han kommer med en hel del intressanta inlägg och bildreportage ibland.

Micke^
Någon banning av jorma lär vi ju inte se... Jag kan inte tänka mig annat än att pac o co håller honom bakom ryggen.

sladd
Regner:

Vad menas:

"Jormas uthängning av mig är väl ett solklart bevis för att jorma/hificonsult o co har haft minst sagt en hel del att göra med låsningen av cattylinktråden."

Var finns det solklara och varför smutskastar du Hificonsult som definitivt inte har något med vare sig Hififorum, Jorma eller Cattylinktråden att göra???

Jag trodde du var en seriös hifiintresserad man som hjälpte till att administrera ett gruppköp från Kina. Hade jag fel?

Han inte läsa Jormas inlägg men oavsett vad där stog att läsa så avsäger jag mig all inblandning och du borde hålla dig för god från den typen av påhopp du sveper omkring dig.

mvh

sladd
Hificonsult AB

mange-w
Sladd: Jag tycker ibland du och "ditt" företag Hifi Consult får oförtjänt mycket skit. Troligen beror det på de kopplingar som finns/funnits till HF och branschen.
Tyvärr tycker jag dock ibland att personer som har kanske inget med ert företag men ganska mycket inblandning där ändå beter sig på olämpligt sätt, det kan i förlängningen drabba er vilket kanske oftast är väldigt oförtjänt men ändå inte förvånande att kopplingar görs.

Jorma
Att blanda in mig med Hificonsult är inget annat än dumheter.
Jag har köpt en del prylar från Hificonsult´men det har inget med Hififorum att skaffa.
Att Regner säljer kablar som han köper in från RSprodukter ´för ca. 15 kr/meter för 65 kr/meter och smatidigt skriver i sin annonsering att det är en kabel som är identisk med min JPCkabel visar vad hans moraliska ståndpunkt ligger.
Bedrägeri och inget annat!!
Den kabeln är inte identisk med den kabel som jag har tagit fram.
Det går inte att använda en vanlig IECkontakt med den kabel som Regner säljer.
Den är för grov för det.
Här är kabeln som säljs som säljes av Regner som "identisk till uppbyggnad och utseende med den enormt kritikerrosade nätkabeln jpc 2.5 från jormadesign."
Leta efter 3x2,5 mm2 på sidan så hittar ni den kabel som redan på Hifimagasinets tid för ca. 2 år sedan diskuterades som att vara min kabel. Den diskussuionen tystnade efter att grabbarna på diysidorna hade fått hem den och jämfört med min JPCkabel. Och det är ingen överreaktion som en del av er snackar om.
Det är en reaktion på att någon försöker rida på vad jag har tagit fram.
Det 'är inget annat än bedrägeri och bedragaren har inte bevärdigat sig att svara mig så han får svara inför skranket.

http://www.rsonline....toid=-968541705

Här är annonserna som ligger ute:

http://www.hifimagas...?annonsID=12598
http://www.hifimagas...?annonsID=11340
http://www.hifimagas...?annonsID=10818

Om det är någon som inte inser felet som är begått så är det illa ställt med rättsmedvetandet i detta landet. Jag tar mycket illa vid mig av att någon säljer kablar som skadar mitt rykte och även å mina kunders vägnar skadar det som jag har byggt upp under flera års hårt arbete.

Cattylinkbeställningen har inget med detta att göra. Det råkade bara hamna under samma tidsperiod och kinabeställningar bryr jag mig inte om.
Dom har inget med mina kablar att göra. Men i måndags blev jag uppmärksammad om detta av en Hififorummedlem och måste reagera.
Lite olyckligt att det var i samband med kinabeställningen, men det borde Regner ha räknat ut innan han i sin snikenhet gicfk ut och red på mitt namn.

Mvh Jorma

Ps. Jag hoppas att det för er egen skull går bra med kinabeställningenn och att ni blir nöjda.

mange-w
Jorma: Jag har nu läst dina inlägg om Regners och dina kablar på 4 olika ställen. Räcker det nu? vi har fattat. Jag har aldrig likställt de kablar Regner säljer som att det är samma kabel du säljer, jag har uppfattat att det är en liknande kabel till utseende och uppbyggnad, inte samma kabel. Så har jag uppfattat det hela från första början, utan era förtydliganden.

Jorma
Regner har tydligen inte fattat det eftersom han inte har tagit bort sin annonsering från bla. hifimagasinet.
Och det är därför som jag förtydligar det hela.
Om ni inte vill ha mer inblandning i kinaimporten, aå gör klart för Regner att han tar bort denna annonsering vad det gäller kablar som han säljer som "identiska" med mina kablar.
Då kommer jag inte att störa era kinaimporter mer. Jag har som jag tidígare påpekat inget att invända mot kinaimporten,
Men om Regner inte upphör med att sälja kablar som "identiska " med mina kablar så kommer det att ta hus i hekvetet.
Jag är seriös med min kabeltillverkning.
Är Regner seriös med vad han håller på med????

Mvh Jorma

Redigerat av Martin.M, 09 april 2004 - 01:06.

Postad 09 april 2004 - 01:08

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Jorma: Hot? Är det seriöst menar du?

Postad 09 april 2004 - 01:19

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3 956 inlägg
  • 0
Gör så och så.. Annars...!

(ungefär)
Påminner mig om den tiden då man bråkade med sina syskon/föräldrar, hihi <_<

Redigerat av Soundtrack, 09 april 2004 - 01:25.

Postad 09 april 2004 - 01:36

Unregistered1801f792
  • Unregistered1801f792
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jorma: Hot? Är det seriöst menar du?

Jag är seriös med min kabeltillverkning och det är seriöst som jag menar.
Ni kommer att få se på detta med seriöst internationellt framöver.
Häng med i världspressen så får ni se på seriöst.
Jag har lagt all min tid dom senaste åren på att ta fram kablar som håller värdsklass och det kommer ingen småskojare att kunna ta ifrån mig.
Stora ord!!!
Vänta bara skå ska ni få se att det är inte bara är skryt.
Man blir aldrig profet i sitt eget land var det någon som sa.
Jag säljer idag 90% pån export, men för mina svenska kunders skull måpste jag reagera på någon som rider på på mina framgångar.
Regner är inget annat än en profitör på någon annans framgångar vad det gäller hans kabelförsäljning.
Vad det gäller kinaimporten så har jag inga synpunkter på det.
Jag hoppas att det fungerar och att ni blir nöjda.
Jag har inte själv alltid haft ekónomin att kunna köpa det som jag själv har velat ha, men jag tycker det är fantaskiskt att man köper något som man inte har kunnat lyssna til själv.
Jag har aldrig köpt grisen i säcken.
Lycka till med era "grisen i säcken" köp.
Att kunna lyssna till kinesiska produkter i Sverige är iom. denna import död i Sverige.
Ingen handlare i detta land kommer att ta i kinesiska prylar framöver.
Red Rose Music som en del hänvisar till annonserades redan på CESmässdan i Las Vegas som kutrsad. Prisjämförelser med Red Rose Music kan därför inte göras framöver.

Vänligast Jorma

Postad 09 april 2004 - 01:47

Unregistered89018446
  • Unregistered89018446
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
hehe..man bara måste älska det forumet, hifi alltså. Jag har inte läst en tråd i det och kommer inte göra men alltid är det bråk och upprörda männsikor och nån blir ledsen i ögat.

Jag vet att folk inte bara har det som hobby utan till stor del som liv, men det börjar bli pinsamt nu.

En annan sak, i min webrowser står det prisjakt.nu...hur kommer alla skräp hififorum trådar hit, är det brist på debatt, måste vi börja importera dem numera.

Säg inte attt ni snackar om en kabel!!...geeezzz, ni om några måste väl veta vad som är kattpiss och inte...är det rimligt att någon kan bygga samma grej med samma teknologi, med samma resultat..för annorlunda/samma kostand med annan/likvärdig utrustning.

Konkurrenter kommer ALLTID jämföra sig med andra branch folk,Det säger ju bara egentligen mer om den som blev jämförd än den som jämförde.

Känn trygghet i era produkter, så fixar nog konsumenten (som man måste betrakta som tillräckligt kompetent för att kunna välja sina egena beslut) att välja den produkt som har RÄTT kvalite.

Postad 09 april 2004 - 01:52

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Hmm..Självgod är bara förnamnet. Jorma, ta nu och hoppa ner ett par steg i trappan. Sitter man och dinglar med benen för mycket kan man trilla och slå sig. Ingen har kunnat undgå dina påtryckningar senaste året hur mycket dina kablar uppskattas i utlandet, vi får ständigt läsa om det på olika platser med dina egna referenser.

Jag vet ej vad du är för en, jo jag känner till dig sedan flera års tid på forum. Men så som du uppför dig idag uppförde du dig inte för 2år sedan då hade du en helt vanlig anläggning och fick kursat någon strömkabel. En del brukar inte klara av media skapet,och att synas i tidningar. Här finns ett ytterliggare exempel. Det är fler än du som synts i tidningar, inte sitter vi och skryter så fort vi kan om detta. Man ska vara ödmjuk, vet du vad det är Jorma?

Framgångsvåg, tja. du är för mig bara en sorglig typ som uppenbarligen stigit för mycket åt huvudet. Har du sett Big Brother, det är ett gäng människor som enbart är med i teve för att synas och hoppas bli kända.

Postad 09 april 2004 - 01:54

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Tänk på att personangrepp inte är tillåtna på detta forum heller, så tona ner lite är ni snälla

edit: Första radan i Reglerna

Mvh // Martin

Redigerat av Martin.M, 09 april 2004 - 01:58.

Postad 09 april 2004 - 02:17

Unregistered1801f792
  • Unregistered1801f792
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hmm..Självgod är bara förnamnet. Jorma, ta nu och hoppa ner ett par steg i trappan. Sitter man och dinglar med benen för mycket kan man trilla och slå sig. Ingen har kunnat undgå dina påtryckningar senaste året hur mycket dina kablar uppskattas i utlandet, vi får ständigt läsa om det på olika platser med dina egna referenser.

Jag vet ej vad du är för en, jo jag känner till dig sedan flera års tid på forum. Men så som du uppför dig idag uppförde du dig inte för 2år sedan då hade du en helt vanlig anläggning och fick kursat någon strömkabel. En del brukar inte klara av media skapet,och att synas i tidningar. Här finns ett ytterliggare exempel. Det är fler än du som synts i tidningar, inte sitter vi och skryter så fort vi kan om detta. Man ska vara ödmjuk, vet du vad det är Jorma?

Framgångsvåg, tja. du är för mig bara en sorglig typ som uppenbarligen stigit för mycket åt huvudet. Har du sett Big Brother, det är ett gäng människor som enbart är med i teve för att synas och hoppas bli kända.

Jag är seriös om du vet vad det betyder.
Jag jobbar alla dagar i veckan på att vara det om du vet vad det betyder.
Det betyder att försaka en hel del annat, som dom flesta inte behöver göra.
Att kalla det för självgod får stå för den som sa det, men jag är seriös i min hifihobby och också likaså i min nuvarande hifföretagsamhet.
Jag är inte mindre serös därför att jag har gått ut internationellt.
Tvärtom så ser jag mer seriöst på dom småprofitörer som följer mig i hälarna.
Och en av dom som inte behagar att svara mig direkt är tyvärr er kinaimport samordnare. Är han seriös?
Inte vad det gäller kabelförsäljning som byggs på andras ansträngningar och erfarenheter tydligen!!
Övrigt får framtiden utvisa.

Postad 09 april 2004 - 02:24

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Jorma: Jo Jorma, jag är med alla mått hur som helst normalintelligent såvida jag klarat mig bra med studier och annat här i livet så jag vet vad olika ord betyder. Tyvärr, är du så seriös som du utger dig för att vara har du misslyckats. Seriösa människor behöver inte söka bekräftelse, de har tillräckligt med självinsikt och trygga i sin tillvaro att de inte behöver söka den ständigt.

Ska jag någongång överhuvudtaget få tillbaka den minsta respekt för dig, samt dina kablar vil jag se en mer ödmjuk Jorma. Annars får det vara och jag önskar dig lycka till i världen. Varken jag eller du behöver denna disskussion, därför går jag tillbaka till den tråd som förde mig hit till prisjakt. Nämligen att diskutera ämnen som är obekväma på andra platser men finner mitt intresse stort.

Postad 09 april 2004 - 02:36

Unregistered1801f792
  • Unregistered1801f792
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jorma: Jo Jorma, jag är med alla mått hur som helst normalintelligent såvida jag klarat mig bra med studier och annat här i livet så jag vet vad olika ord betyder. Tyvärr, är du så seriös som du utger dig för att vara har du misslyckats. Seriösa människor behöver inte söka bekräftelse, de har tillräckligt med självinsikt och trygga i sin tillvaro att de inte behöver söka den ständigt.

Ska jag någongång överhuvudtaget få  tillbaka den minsta respekt för dig, samt dina kablar vil jag se en mer ödmjuk Jorma.  Annars får det vara och jag önskar dig lycka till i världen. Varken jag eller du behöver denna disskussion, därför går jag tillbaka till den tråd som förde mig hit till prisjakt. Nämligen att diskutera ämnen som är obekväma på andra platser men finner mitt intresse stort.

Jag är inte det minsta bekymrad över att du inte respekterar mig mange-w.
Du respekterar tydligen inte heller att jag har tagit fram något som andra rider på.
Du har tydligen en del i kinaimporten som betyder mer än respekten för att vissa individer skor sig på andras framgångar.

Mvh Jorma

Postad 09 april 2004 - 02:45

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Du har tydligen en del i kinaimporten som betyder mer än respekten för att vissa individer skor sig på andras framgångar.

Lite nyfiken, vad menar du egentligen med detta? Vad har min Cattylink import med dina kablar att göra...

Jorma, du har inte ensamrätt att sälja kabel. Det finns en uppsjö av kabel på marknaden, ska du jaga vartenda firma som säljer kabel som liknar din har du ett heltidsarbete framför dig...Du har knappast tid med detta, du har säkert en del kabel att knyppla ihop själv.

Go natt!

Postad 09 april 2004 - 03:00

Unregistered0e422d8a
  • Unregistered0e422d8a
  • Forumräv

• 863 inlägg
  • 0
Hur orkar ni? <_<

Postad 09 april 2004 - 03:23

Unregistered1801f792
  • Unregistered1801f792
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Lite nyfiken, vad menar du egentligen med detta? Vad har min Cattylink import med dina kablar att göra...

Jorma, du har inte ensamrätt att sälja kabel. Det finns en uppsjö av kabel på marknaden, ska du jaga vartenda firma som säljer kabel som liknar din har du ett heltidsarbete framför dig...Du har knappast tid med detta, du har säkert en del kabel att knyppla ihop själv.

Go natt!

En kabel som liknar min är en sak, men en ka´bel som är enligt Regner " identisk till utseende och uppbyggnad " är en annan sak som är bedrägeri och det har jag tid till och kommmer att lägga tid till!!!
Om inte annat så i rättssalen där sådana som Regner får finna sig i att lägga sin tid också om han inte vill göra upp innan det går så långt..
Din Cattylinkimport har med detta att göra på det viset att du tydligen tillåter Regner vad som helst bara han tar hem dina prylar så billigt sóm möjligt.
Du har låtit dfig köpas av en individ som tillåter sig vilka friheter som helst att lura på folk en kabel som han säger är identisk till uppbyggnad och utseende med den kritikerrosade kabeln från JOrma Design.
Mannen är en bedragare vad det gäller den biten och den ståndpunkten kan ingen ta ifrån mig. Det är inget annat än skojeri och det har inget som helst med något storhetsvansinne att göra.
Är det någon som behöver plockas ned från storhetsvansinnet så är det Regner som tydligen inte ens behöver bevärdiga mig med ett svar på vad han håller på med. Svar ska jag nog få inför domaren som han får stå och svara inför, men det kommer att ta ett tag tills dess.
Men tid för att besvara och beivra dessa förfalskningar måste jag ta mig.
Tänk om han sydde upp jeans och sålde dom som identiska med Lewis.
Hur lång tid skulle det ta innan han stod inför domaren!!
Det ska inte ta längre tid att svara på fdörsäljníng av kablaer som är "identiska" med mina.
Det ska mitt "storhetsvansinne" se till.
Där har du lätt att debatera mange-w då du inte är berörd, men vad det gäller uppenbara förfalskningar ska förfalskarna inte slippa billigt undan.
Jag vet mitt värde och kommer att se till att befästa detta inför domaren.
Och jag har rätt i denna sak utan tvekan och utan att vara storhetsvansinnig.

Postad 09 april 2004 - 03:41

Unregistered863dc400
  • Unregistered863dc400
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Sök hjälp...

Postad 09 april 2004 - 06:57

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6 401 inlägg
  • 0

,Apr 9 2004, 03:47 ] En annan sak, i min webrowser står det prisjakt.nu...hur kommer alla skräp hififorum trådar hit, är det brist på debatt, måste vi börja importera dem numera.

Undrar precis samma sak..

Postad 09 april 2004 - 07:23

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1 026 inlägg
  • 0
För att få en uppfattning om den här Jorma så testa sökfunktionen på Hififorumet. Trots att dom värsta inläggen och påhoppen strukits så får du bilden av en ormoljeförsäljande självgod gubbe. Jag säger inte att det är sant men man får den bilden. Jag var med på Hifimagasinstiden så jag minns en hel del inlägg därifrån också. Hur någon över huvudtaget kan gå på det här med bybess, shakti och voodookablar är helt otroligt.

Det enda gemensama nämnaren mellan Sladd och Jorma är väl att man får samma intryck av båda. Sladds inlägg brukar vara rätt kul skrivna men andemeningen är ironisk, nedsättande, besservissig mm mm. Knepigt för han brukar kunna vara ödmjuk när han demar sin hifi. Så gör oss en tjänst gubbar, kryp tillbaks till hyddorna ni kommer ifrån och lek på erat Hififorum. Där kan ni vara sarkastiska och hur jävliga som hels för ägarna till det forumet har era knivar på strupen. <_<

Postad 09 april 2004 - 07:38

gemeni
  • gemeni
  • Lärjunge

• 375 inlägg
  • 0
Tänkvärt:
En gammal man berättar för sitt barnbarn om ett gräl som pågår inom honom. Han säjer att det är mellan två vargar.

En är ond, den är full av avundsjuka, sorg, ånger, girighet, högmod, självömkan, skuld, bitterhet, mindervärdighet, lögner, falsk stolthet, överlägsenhet och egoism.

Den andra är god; den är fylld av glädje, fred, kärlek, hopp, ärlighet, ödmjukhet, vänlighet, välvillighet, medkännande, generositet, sanning, medlidande och tro.

Barnet tänker efter en stund och frågar sedan sin morfar "Vilken varg vinner?"

Den gamle mannen svarar helt enkel:
"Den som jag matar".

Och ett par till:
"Den som arbetar utan att ge upp får framgång. Snabba spekulationer leder emellertid till fattigdom"

"Ett mjukt svar stillar vrede, men hårda ord ger upphov till gräl"

Postad 09 april 2004 - 08:01

marcus_ec
  • marcus_ec
  • Beroende

• 1 051 inlägg
  • 0
Lugna er!

Blir det så här när man tar sin hobby på för stort allvar?

Redigerat av marcus_ec, 09 april 2004 - 08:02.

Postad 09 april 2004 - 08:23

Unregistered573423b7
  • Unregistered573423b7
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Då kommer jag inte att störa era kinaimporter mer. Jag har som jag tidígare påpekat inget att invända mot kinaimporten,
Men om Regner inte upphör med att sälja kablar som "identiska " med mina kablar så kommer det att ta hus i ****t.

Verkar som att någon tog sig för många glas i natt? Vore jag i Jormas kläder skulle jag bett om ursäkt jävligt snabbt, alltså om jag ville framstå som minsta seriös och kunna fortsätta kränga värdelösa hifi-kablar i Sverige. Så kan det tydligen gå när en hissreparatör ger sig in i den ryggdunkarbransch som kallas hifi... Snacka om hybris! <_<

Jag är inte mindre serös därför att jag har gått ut internationellt.

:rolleyes: :rolleyes: ;)

Redigerat av Unregistered573423b7, 09 april 2004 - 08:26.

Postad 09 april 2004 - 08:24

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0

Tänk om han sydde upp jeans och sålde dom som identiska med Lewis.
Hur lång tid skulle det ta innan han stod inför domaren!!

Det finns ganska många kopior av märket LEVISjeans, bland annat märket Leece, och inte är de stämda vad jag vet...

Postad 09 april 2004 - 08:25

Unregistered02a0e01f
  • Unregistered02a0e01f
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Waconda:

Jag vet att det inte är någon stor idé att föra en debatt typ "jag är inte alls sådan - jo, det är du visst..." Ditt inlägg är ju dessutom ett bra exempel på tråkig förnedrande anda...

Jag medger gärna att jag varit ganska ironisk och tagit stor plats på nätet. Kom bara ihåg att den som var ironisk för 3 år sedan då inte hade en tanke på att ingå i någon del av själva hifibranchen. Idag är läget ett annat och man har dessutom lärt sig att de goda diskussionerna är de som uteslutande innehåller positiva förtecken. Kanske kan man säga att all denna turbulens lärt mig något som jag kan ha användning av för framtiden. Så blanda inte ihop mitt demande nu med den ganska sjövilda forumcirkus som rådde framtill och med för något år sedan. Man samlar också på sig ett gäng anti-tomtar men sådant får man leva med. Trist att de som enda vapen numera klankar ned på en butik eller dess produkter. Visar kanske hur de identifierar sig med vissa produkter, lite likt märkeskrig om Mercedes eller BMW av pojkar i en högstadieklass.

Din sista mening däremot stämmer inte alls och den är trist, fördomsfull och nedsättande. De som driver hififorum har inga knivar mot någon strupe. Jag har rattat det forumet i 15 månader. Det är mycket jobb, annonspengarna täcker server plus lite annat, det är kö för att få en annonsplats och om någon annonsör skulle känna sig förfördelad och ta bort sin annons så tar det 2 minuter att ersätta den. Så är det reella läget.

Önskar er lycka till med Kina-köpet, det är som Jorma säger (även om han verkar ha svalt spik i natt) att de Kina-produkter som tas in nu är stendöda på den svenska marknaden. Glöm inbyten eller drömmar om att begagnatmarknaden skulle ligga kvar på de "gamla" nivåerna, den är redan justerad. Ett par monoblock som heter 991 har just nu i sverige ett begagnatvärde av ca 5000:-

Men det är som sagt inget jag gråter över. Förväntar mig dock svar från Regner hur i allsindar han fick ihop stängda trådar på hififorum som handlade om Kinaimport med Hificonsult. Det är en ganska grov anklagelse och som Er ledare och härförare samt trovärdig person i övrigt (vad jag sett hitintills) så är ett svar nog nödvändigt för att trovärdigheten skall bestå.

mvh

sladd
Hificonsult AB

Postad 09 april 2004 - 09:04

Unregistered573423b7
  • Unregistered573423b7
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Jag medger gärna att jag varit ganska ironisk och tagit stor plats på nätet. Kom bara ihåg att den som var ironisk för 3 år sedan då inte hade en tanke på att ingå i någon del av själva hifibranchen. Idag är läget ett annat och man har dessutom lärt sig att de goda diskussionerna är de som uteslutande innehåller positiva förtecken.

Läs: Positiva förtecken är förstås detsamma som okritiska frågor och hyllningar till Hifi Consults (och andras) produkter. Fråga t.ex. han som försökte antyda att Advantage Thor höll taskig kvalitet och därför blev varnad av - HF...

Kanske kan man säga att all denna turbulens lärt mig något som jag kan ha användning av för framtiden. Så blanda inte ihop mitt demande nu med den ganska sjövilda forumcirkus som rådde framtill och med för något år sedan.

Du kan lita på att vi är många som tycker att preskribitionstiden bör vara betydligt längre än ett par år, som man bäddar får man ligga...

Man samlar också på sig ett gäng anti-tomtar men sådant får man leva med. Trist att de som enda vapen numera klankar ned på en butik eller dess produkter.

Ingen klankar ned på (bra) produkter/butiker för sakens skull, det finns alltid skäl...

Din sista mening däremot stämmer inte alls och den är trist, fördomsfull och nedsättande. De som driver hififorum har inga knivar mot någon strupe.

Ge dig nu, alla vet hur det ligger till: Den privata Kinaimporten är ett stort hot mot den etablerade svenska hifi-branschens ibland bedrägliga* verksamhet... *) Överpriser, kartellbildning och "köpta" tester.

Önskar er lycka till med Kina-köpet

Säkert...

Kina-produkter som tas in nu är stendöda på den svenska marknaden.

Det tror jag inte. Jo, om man nu skulle få för sig att byta in i en affär men varför skulle man det? Jag tror nog att jag får tillbaks mina ca 5000:- för Xindak-spelaren om jag inte skulle trivas med den (av någon orsak). Ingen privatimportör tar några stora ekonomiska risker om nu inte prylarna försvinner på vägen.

Ett par monoblock som heter 991 har just nu i sverige ett begagnatvärde av ca 5000:-

De går att sälja betydligt dyrare på t.ex. Hifimagasinet...

Redigerat av Unregistered573423b7, 09 april 2004 - 10:26.

Postad 09 april 2004 - 09:40

Unregistered64d147f0
  • Unregistered64d147f0
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jorma: Hur i hela friden får du "identisk i utseende och uppbyggnad" till "identisk"?

Det är ganska rejäl skillnad på dessa två saker vilket du rimligtvis vet, Regner använde din kabel som exempel eftersom de flesta vet något om den. Jag tror inte något är korkad nog att tro att det är samma kabel.

Ett bra exempel är väl alla produkter som följer en standard, ex. alla BNC kontakter är identiska i utseende och uppbyggnad men det betyder inte att alla är lika bra eftersom tillverkningsprecision, materialval, efterkontroll av den färdiga produkten osv skiljer sig. Detta avspeglar sig naturligtvis även i priset. Allt Rgener hävdat är att kabeln han hade till försäljning hade samma färg som dina och råkade ha samma geometri, det lär väl å andra sidan gäller ett antal hundra modeller av kablar som du kan hitta på marknaden.

Hade Regner hävdat att han haft IDENTISKA kablar till försäljning kunde jag gått med på att det vore bedrägligt men det har han inte gjort vad jag vet, och att hävda det är en form av förtal om du inte kan visa att det stämmer.

Jag stor respekt för dina inlägg och dina kunskaper, men i det här fallet är du definitivt fel ute.

Hotspur: Som jag skrev i ett annat inlägg, har du inte något mer på fötterna än att du "vet" att
"Hifi Consult i synnerhet och era kolleger i allmänhet är de som i praktiken styr HF. Den privata Kinaimporten är ett stort hot mot er ibland bedrägliga* verksamhet... *) Överpriser, kartellbildning och "köpta" tester.
"
Så tycker jag du ska vara försiktig med vad du skriver. Har du några som helst bevis för att detta verkligen stämmer? Om inte tycker jag du undvika sådana inlägg. Jag kan förstå att du är missnöjd med hur Cattylink-affären har hanterats (det är jag också) men att komma med sådana beskyllningar lär inte göra saken bättre.

Det bästa vore om båda sidor kunde lugna ner sig några hekto, att lämna tråden är inte ett alternativ för oss som är inblandade i köpet eftersom vi behvöer tillgån till den informatioen.

En massa flammande tjänar ingen på och kommer inte leda någon vart, bättre då att vi lugnar ned det hela och ser fram mot vår leverans <_<

Postad 09 april 2004 - 09:58

Unregistered573423b7
  • Unregistered573423b7
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Har du några som helst bevis för att detta verkligen stämmer?

Tobias: Jag satt själv i knät på Hifi Consult i några år (skrev om deras prylar på bengans.se, demade QRS/Advantage på Arken -98 och -00 och fick förstås bl.a. generösa rabatter tack vare det), så jag vet vad jag talar om. Att leda i bevis låter sig inte göras men jag vill inte låta Sladds mantra stå oemotsagt. Problemen för min del började när jag var missnöjd med min CDfix och HC inte lyckades ordna upp det utan bara slog ifrån sig med diverse bortförklaringar. Så småningom ändrade man nätdelen i kommande ex. men då var mitt förtroendekapital för HC redan slut. Då vaknade jag också upp och insåg vilken besvärlig sits jag hade satt mig i, det är ju inte lätt att vara kritisk och objektiv mot sina "vänner", så i detta läge valde jag att klippa banden med Hifi Consult och sedan fick jag snällt finna mig motarbetad, provocerad och till slut avstängd på Hififorum istället. Detta är min övergripande story. Se den inte som ett sätt att bevisa något men jag förbehåller mig rätten att vid provokationer från "branschmaffian" antyda det jag personligen sett, hört och upplevt...

Redigerat av Unregistered573423b7, 09 april 2004 - 10:28.

Postad 09 april 2004 - 10:08

Unregistered89dd238e
  • Unregistered89dd238e
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Hej Allihop!

Visst har Jorma rätt när han kritiserar Regner!
Att kalla en produkt identisk i utseende och uppbyggnad är fel!
När man sedan som Regner påstår att man tjänar in tusentals kronor, om man köper hans kablar etc! Då vill jag se oberoende tester på hans kablar och de dyrare kablarna som han jämfört med.

Tja! Sladd därserman nu för tiden kallar du dig visst för neutral. <_<
Synd att du började arbeta för HC, jag tyckte tidigare bra om den affären då den faktiskt säljer några av marknadens bättre produkter.
Jag och flera vänner till mig tvingas nu att "gynna" andra affärer än HC.
Som tur är kan man ju köpa "era" märken i andra butiker också, du har ju också reagerat mot att några köpare gjort lite småköp i 100000 kr klassen via Cattlink eller hur.
Kan då upplysa att jag själv nästan köpt hifi för mer pengar än deras samlade köp hittills i år, med mina vänners inköp så överstiger vi kraftigt deras inköp, merpartern av dessa inköp hade vi troligen gjort via HC om inte du arbetat där!
Så istället för att ge dig på de vanliga "seriösa" hififorum konsumenterna så kunde du väl börja arbeta på Onoff etc! Istället, de behöver nog någon "fanatisk" säljare där! Tänk vilket lyft de skulle få där!
Mvh
Kenth

Postad 09 april 2004 - 10:24

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Jag vet hur HC och hifi-branschen jobbar, eftersom jag haft full insyn i några år.

Även om trådar som den här aldrig direkt ger nåt vettigt (i mitt tycke) utan mest bara en gigantisk sandlåda. Så att dra alla över en gräns med att säga hur alla i branschen jobbar etc så blir det bara ännu mer patetiskt. Vad skulle göra hifi-branschen så speciell mot andra branscher och företag?

Tyvärr så blir sånna här trådar aldrig bra och tycker själv bara att det oftast skadar mer än vad det gör nån som helst nytta. Omdömme om butiker, personer, produkter, filosofier etc etc skapar man som alltid bäst själv. Sen kan man inte vet allt heller men när man tex vet hur det brukar vara med omdömmen vad det gäller produkter och hur olika alla bedömmer produkterna så är ju inte detta nåt stort undantag.

Det är ju ändå påsk och helg för att vila ut. Ta en favoritskiva, sätt er skönt och njut av anläggning ett tag istället. Det är iaf precis vad jag ska göra nu <_<

Postad 09 april 2004 - 10:29

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
majjen04: Jag måste "tyvärr" säga att Sladd har inte officiellt iaf haft invändningar mot vårt gruppköp. Eller har jag missat det?

Postad 09 april 2004 - 10:46

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1 026 inlägg
  • 0
Sladd:

Så som du har betett dig mot oliktänkande bla när du var diktator på Hifi-forum så borde du tåla det mesta men det gör du inte. Snarstucken och tvär blir du så fort ingen dunkar din rygg utan ifrågasätter och motsäger dina ståndpunkter.
Jag måste hålla med Majjen, jag kommer inte att sätta min fot i Hifi-Consult i Alingsås så länge du förknippas med butiken. Att du loggar ut för gott på detta forum ser jag bara som en vinst. Du lär få hur mycket utrymme som helst på det andra forumet ändå. Tack och adjö och ta gärna Woodoo-Jorma med dig.

Postad 09 april 2004 - 10:48

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

• 1 832 inlägg
  • 0
Attention!
Precis som martin skriver inga personangrepp tillåtna, så jag har rensat bort en del inlägg.

Jag låser också tråden och ber alla att lugna ner sig.

//Jonas

Redigerat av jonasbonde, 09 april 2004 - 11:33.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.