* Officiell tråd - Harman/Kardon DVD22 *
279 svar till detta ämne
Postad 12 april 2004 - 20:26
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
https://www.prisjakt...12753&type=.pnghttps://www.prisjakt...12752&type=.pngDen här tråden är numera en officiell Harman/Kardon DVD-22-tråd. För information om spelaren tag en titt i vår Wiki. Saknas något eller om du finner att något är felaktigt är det bara att ändra så länge du följer de regler som finns angivna här. /Franz -------- Går i tankar om att uppgradera min hemmabio med en h/k DVD 22 och förpassa min gamla trotjänare h/k DVD 1 till sovrummet. Ja det skulle vara kul o höra från ni som har spelaren, hur era erfarenheter kring den är. Skulle vilja veta hur det är med kompitiblateten med olika DVD+-R/+-RW skivor. Klarar den DVDMP3? Hur den görs Regions fri: "ON"-->>"OSD"-->>"3141590" Via fjärrkontrollen
Redigerat av Martin.M, 13 juli 2004 - 11:18.
Postad 14 april 2004 - 11:57
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Har precis varit och inhandlat en, kommer med lite åsikter ikväll.
//Cineoholic
Postad 14 april 2004 - 16:53
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Låter mkt mkt trevligt =)
Funderar mkt starkt på o köpa en vid löning.
Så jag hungrar efter information om den =)
Skulle va kul o se hur den ser ut i auktion också, har du en kamera får du hemskt gärna slänga upp lite bilder på den.
Postad 14 april 2004 - 19:52
Unregistered86047312
-
Unregistered86047312
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hur kan man vilja ha en spelare som inte är regionsfri?
Postad 14 april 2004 - 20:06
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Är väl iofs inte så svårt o göra den regionsfri.
Postad 14 april 2004 - 20:23
Unregistered3db4ee7e
-
Unregistered3db4ee7e
-
Användare
-
-
238 inlägg
Hur gört man det då???? Sitter med en som inte är det....
Postad 14 april 2004 - 20:26
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Det är en bättre fråga =)
Därför jag ställde den överst i tråden 
Funkar inte gamla hederliga 31415190 då?
Nåja är väl bara o fråga i närmsta butik som säljer den regions fri.
Postad 14 april 2004 - 20:28
Det är en bättre fråga =) Därför jag ställde den överst i tråden  Funkar inte gamla hederliga 31415190 då?
Nåja är väl bara o fråga i närmsta butik som säljer den regions fri.
Hmmm "ON"-->>"OSD"-->>"3141590" via fjärren fungerar på dvd 506 LE, prova och se!
Redigerat av Viggen, 03 oktober 2004 - 09:44.
Postad 14 april 2004 - 21:32
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Hej, ja det är samma knep för 506 LE som till DVD-22.
Mina synpunkter efter en dags filmtittande.
Min annläggning består av:
H/K AVR 230
H/K DVD - 22
KEF KHT 2005.1
Philips 6515 50Hz 32" tv
De filmer jag har tittat på:
LOTR FOTR EE reg 2
LOTR TTT EE reg 1
Minority Report reg 1
Star Wars 2 reg 1
Ljudet:
Blev en rätt stor skillnad i ljudet kan jag säga, en hel del detaljer tittade fram, så kan säga att jag blev riktigt imponerad när jag drog igång SW Attack of the clones faktiskt.
Bilden:
Eftersom jag endast har en 32" WS tv, så kan det va rätt så svårt att se skillnad på spelare till spelare.
Bilden ser ut ungefär som på min gammla Yamaha S540, förrutom att färgerna på H/K¨n var för kraftiga, fick ställa ner färg på tvn ca 10 snäpp, ifrån 45 till till 35 för att färgerna och hudtoner osv skulle se någulunda naturliga ut.
Men men, vad kan jag säga, bilden ser väldigt bra ut, dock är det en grejj jag vill anmärka på som jag faktiskt inte vet om det var på min gamla S540, på reg 1 skivor är det något konstigt i bilden som jag inte tänkt på, iaf på min S540, att i vissa mörka, väldigt gråa scener, så blir det som linjer som travar uppåt på tvn, ungefär som moire mönster som vandrar uppåt på vissa delar av bilden, tex på LOTR TTT reg 1, med många scener med "Enterna"( de vandrande träden)  , så ser man detta rätt tydligt, och kan kännas lite störande.
Jag såg även detta i Minority report, som är en rätt mörk och grå film.
Vet somsag inte om det var såhär på Yamahan.
Jag såg inget utav detta på LOTR FOTR reg 2.
Är detta kanske något med NTSC?? eller är det barajag som sett detta?, ser det ofta i gråa mörka scener..
Dock har jag ju köpt denna spelare för att koppla till kommande projektor, progressivt/komponent, så då kanske man får en mera rättvis bedömning.
Övrigt om spelaren.
Den är otroligt tyst, nästan helt knäpptyst, kan endast höra ett dovt surrande ljud med örat 1cm ifrån dvd sloten.
Spelaren är snygg och känns välbyggd, dock kunde den kanske varit något tjockare för att passa nya AVR serien mera, att sedan själva dvd luckan är några nyanser ljusare än tex AVRs knappsats förstår jag mig inte på.
Ja detta var mina synpunkter efter endast en halv dags tittande och lyssnande.
//Cineoholic
Postad 14 april 2004 - 22:02
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Tack för dina första synpunkter. Trevligt o veta att man gör den regions fri på samma sätt som 506an.
Hur är det med olika dvd+r och -r skivor, har du möjlighet o testa det?
Postad 15 april 2004 - 06:13
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Linjerna kan mycket väl bero på att TVn inte är en riktigt bra NTSC-återgivare, men dök problemen inte upp med Yamahan alls kan det ju i värsta fall vara något med spelaren. Du kan ju ev testa att ställa om till PAL60 (NTSC 4.43) så TVn får en NTSC-signal med PAL-färginformation. Det kanske förbättrar bilden.
De flesta bildproblem som dyker upp med NTSC i DVD-sammanhang beror enligt mig på utrustningens NTSC-hantering, eftersom skivorna i sig själv brukar vara välmastrade. Kan man köra Progressive scan är det ju helt klart att föredra, båda PAL och NTSC ser då betydligt bättre ut ju.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 15 april 2004 - 06:13.
Postad 15 april 2004 - 08:23
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Hur är det med dagens h/k DVD spelare, har de NTSC converter inbyggda?
Min DVD 1 skickar ut ren NTSC signal och jag har inte märkt några ränder i min TV.
Postad 15 april 2004 - 10:21
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Har än så länge bara hunnit köra några cd-skivor. Låter väldigt najs. Helt klart flera snäpp bättre än <2000 kr spelarna (t.ex. Skit-Yamma 540). Ett fylligt och stort ljud med ganska bra "stampa takten"-faktor. Länge sen jag lyssnade på DVD25:an så jag kan inte göra några jämnförelser men vad jag kan minnas så är karaktären på de två spelarna väldigt lika.
Tycker H/K:n är värd "merpriset" över lågprislirarna redan här (cd-ljudet).
Att H/K:n, på tv, är jämnbördig mad Yamaha är inte särskillt förvånande. Yamman ger en erkännt bra interlace bild så här ska man nog inte förvänta sig mirakelförbättring från H/K.
Däremot är ju Yamman oandvändbar som PS-spelare. Hoppas H/K:n klarar sig bättre...
Djupgränvning i progressiv bild till projektor kommer som sagt till helgen, inkl match mot långt dyrare (och bättre?) grejjer.
Fjärren är ju helt underbar föresten. Skön, rätt "viktfördelning" och bakgrundsbelyst, underbart!
Postad 15 april 2004 - 10:31
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Har du möjlighet att testa olika märken på DVD +&- R,RW skivor?
Det lutar väldigt starkt emot att det blir en DVD-22 nu vid lön faktiskt =)
Vad hade du för DVD spelare innan?
Tänkte mest på fjärrkontrollen =) Det är nog samma som jag har till min DVD 1 .
Jag håller med om att den är väldigt skön i handen.
Postad 15 april 2004 - 10:36
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Yamaha S540?  ..
Tyvärr har jag inga brända dvd-r/rw filmer, då jag aldrig haft anv'ndning för detta, köper alla mina filmer  .
Men jag kan ju fråga någon polare så kan jag testa, står dock att den skall äta de mesta formaten.
//Cineoholic
Postad 15 april 2004 - 10:38
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Hmm, har bara DVD-R skivor hemma tyvärr. Kan se om jag kan låna skivor från nån...
Man har ju genom åren hållit i mängder av fjärrkontroller  men jag måste säga att denna är den skönaste jag sprungit på. Min senaste dvd, som jag hade på "lån" i några veckor, är just Yamma 540. Fullständigt värdelös fjärr där...
Postad 15 april 2004 - 10:51
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
PACMAN: håller med, visste faktiskt inte om den bakgrundsbelysningen som skulle finnas på fjärren förrens du sa det  .
Fjärren är mycket mysig att hålla i, rätt viktfördelning och ser bra ut, och nu även bakbelysning  hehe.
Fattar inte vilka som skapat fjärren till AVR230, lär inte va samma designer iaf, bland de sämre jag haft i min hand, avlång sak, som är bred fram, och smal baktill, nästan omöjligt att trycka på knapparna längst ner på den fjärkontrollen, sedan är vikt fördelningen kass, och ingen bakgrundsbelysning, skulle gärna ha sett denna mer lik den till DVD-22 faktiskt.
Angående linjerna, så syns dom inte över hela bilden, utan endast på vissa ställen, dvs likt moire, fast endå inte  .
//Cineoholic
Postad 15 april 2004 - 12:28
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Hmm, har bara DVD-R skivor hemma tyvärr. Kan se om jag kan låna skivor från nån...
Man har ju genom åren hållit i mängder av fjärrkontroller men jag måste säga att denna är den skönaste jag sprungit på. Min senaste dvd, som jag hade på "lån" i några veckor, är just Yamma 540. Fullständigt värdelös fjärr där... 
Vore kanon om ni kunde kolla upp det =) Skriv helst då märkena på dvd skivorna och standarden. T ex Verbatim +R, Memorex -R etc För det _fina_ med det, är att vissa spelare har emot vissa märken medans den spelar andra märken av samma standard.
Postad 16 april 2004 - 16:49
Unregistered86047312
-
Unregistered86047312
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hur den görs Regions fri: "ON"-->>"OSD"-->>"3141590" Via fjärrkontrollen.
Hej Fyndbörsen säljer två versioner av h/k 22:an. Ena är "multiregion" och kostar 300 spänn mer. Går det med andra ord att köpa den som inte är "multiregion" och göra ovanstående via fjärrkontrollen för att få den till multiregion? Varför finns ingen information om H/k 22:an på www.harmankardon.com? Jag trodde den juste kommit ut...
Postad 16 april 2004 - 16:53
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Ja det går bra o köpa den billigare och göra den regions fri.
www.harmankardon.com är för den amerikanska markaden
klicka dig därifrån till International harman kardon där finns DVD-22 med.
Postad 16 april 2004 - 17:17
Unregistered86047312
-
Unregistered86047312
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Det låter ju bra om det nu är sant.
Jag sitter och kollar på manulen och kan inte riktigt förstå hur "ON"-->>"OSD"-->>"3141590" ska gå till. ON står för att man trycker på strömmen men OSD verkar vara en meny, hur kan den leda till att man kan knappa in en kod? Vill bara säkerställa detta lite.
Postad 16 april 2004 - 18:31
Unregistered28754
-
Unregistered28754
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
På min H/K DVD-30 så ska man ställa spelaren i standby hålla in clear ett par sekunder å sen knappa in koden, då slår den på sig igen å blir regionsfri
Postad 16 april 2004 - 19:03
Det låter ju bra om det nu är sant.
Jag sitter och kollar på manulen och kan inte riktigt förstå hur "ON"-->>"OSD"-->>"3141590" ska gå till. ON står för att man trycker på strömmen men OSD verkar vara en meny, hur kan den leda till att man kan knappa in en kod? Vill bara säkerställa detta lite.
Är precis så du ska göra, ha dvd-spelaren off: Ta upp fjärren och tryck på "ON" för att starta den, därefter "OSD" varmed du får upp osd-menyn, därefter trycker du noga "3141590" på fjärren! Man ska "märka" om den tagit emot det rätt (tror OSD släcks om jag minns rätt), gör annars om det eller så fungerar det endast på dvd 506 LE!
Postad 16 april 2004 - 20:16
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
cineoholic har ju spelaren och säger att det är så det går till.
Det räcker för mig =)
Jag menar på min gamla DVD-1 så startar man ju spelaren genom trycka in
314159x (där x står för vald region) varpå spelaren startar upp med vald region.
Hittade detta om DVD-31 som mer lr mindre är samma spelare som DVD-22:
Region code hack posted by David J Sheppard, April 13 2004:
Ensure there is no disc in the tray.
Put player into standby.
On the remote control press clear while switching player on.
Press OSD to bring up the screen menu.
Enter the code 314159+region no. ie 3141590 for region free
If at any time after a code change the player is in standby and the clear button is pressed when the player is turned on,the player will revert back to the original code of sale
Redigerat av Andi_One, 16 april 2004 - 21:13.
Postad 16 april 2004 - 22:38
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
He hehehe det funkar, tro mig  , jag har gjort det, är som Viggen säger, har man knappat rätt så släcks OSD.
Funkade på första försöket, se bara till att slå rätt siffror så  .
//Cineoholic
Postad 16 april 2004 - 22:43
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Härligt att få det bekräftat =)
Postad 17 april 2004 - 11:18
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Hinner inte skriva nån lång historia idag eftersom sol, öl och grillat kött lockar men några rader iaf:
- DVD-R skivor från Clabbe Ohlsson (Traxdata) funka utmärkt.
- JPEG-skivor funkar väl ok. Hade iofs gärna sett bättre skalning och snabbare hantering (även om jag sett klart långsammare).
- Handhavandet överlag är ta mig tusan utmärkt! Precis som med z91:an kände jag mig "hemma" direkt och det är nästan så man kan tro att man skapat denna spelare själv...  5 poäng i handhavande, helt klart.
- Kollade lagerbytet i FOTR:EE, skiva 1. Såg väldigt snabbt och smidigt ut. Inte osynligt men har man problem med detta lilla avbrott så har man nog mer problem än så...min åsikt.
- Har hunnit sätta mig in lite i 22:ans "projegenskaper" iaf. Men mycket återstår. Några observationer:
- Läge "Auto" fixar inte alltid att få spelaren att göra en inverse 2:2 pulldown. Tack och lov fixar den det i "Film". Se bilderna i mitt galleri, båten i Finding Nemo. Dessa är tagna utan stativ så de är inte 100% skarpa men det råder väl ingen tvekan om att det är "Film" som gäller för Nemo-rullen va...?  Kan förövrigt nämna att varken 91:ans egna deinterlacer eller Yamma 540 klarar av att göra den här scenen rätt. (blev dock lite osäker, finns det även ett "film" & "video" läge på Yamman? Någon?)
- Har inte sett så mycket material som är filmbaserat men av de jag har sett har samtliga klarat sig utmärkt! 22:an slänger, i "Film"-läge, ihop fieldsen till äkta progressiva frames på ett klanderfritt sätt. So far...vi får se vad den hittar på med svårare material. Och kom ihåg, endast PAL har testats när det gälelr den här biten.
- Eventuellt kan man nog önska sig en några % stabilare bild i PS. Ska gräva i om andra spelare är bättre...
- Skärpa, djup och färger är, vad jag har sett hittils, tokbra! Inget att anmärka på alls (ännu).
- Videodeinterlaceing, dvs att göra PS utav videobaserat material (tv t.ex.) är ett intressant kapitel. Helst när H/K slår på stortrumman med pixel-by-pixel. In med Guns n Roses NTSC skivan och H/K i läge "video". Här ska alltså denna "finess" aktiveras. Omdömme? Miltals bättre än Yamma som är helt sjukt dålig, combing utav bara hel**te (med ett brasklapp att jag missat nått på Yamman). Inga problem med sådant på H/K alltså. Skönt! Men hur står den sig mot z91:an egna kretsar? Hmm, tjaa, jag tycker inte det ser ut som om man går ner på nån pixel nivå direkt. Ser snarare ut som nån sorts vertical filtering, rakt av, frame by frame. I vilket fall som helst så är den INTE bättre än 91:an på detta. Jo H/K-bilden är 100% stabil medans den flimmrar rätt mkt med 91:an men 91:an ger ett mindre pixligt intryck. Helt klart är nästan horisontella linjer jämnare med 91:ans deinterlaceing. Flimmer vs jämnhet? Svårt att välja...
Shoout out mot PS-kungarna Faroudja och Silicon Image är ju på G. Inte särskillt snällt mot H/K:n men vafasen...lika bra att låta den möta hårt motstånd direkt.  Ska bli intressant att se skillnaderna, inte minst vad det gäller videodeinterlaceingen.
Hmm... lite "första intryck" alltså . Blev visst några rader ändå..  Men återkommer, va så säker!
Postad 17 april 2004 - 11:32
beke
-
beke
-
Användare
-
-
155 inlägg
Pacman!
jag har en dlp projj precis som du, x1'a o ja e ute efter en ny dvd med progscan, enbart ute efter bästa möjliga bildkvalite för pengen inten sacd o dvd audio e dyl
vad tror du hittils en sony 730 eller H/K22???
vad skulle du satsa på ?, har själv bara sett 730'n på min projj och det var mkt bra!
Postad 17 april 2004 - 11:46
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Hmm..X1 sitter ju redan med så bra inbyggd deinterlace:er (Faroudja) så frågan är om skillnanden blir särskillt stor om man jämnför när man matar interlace komponent vs progressiv komponent...
Vad gör du med för dvd och signaltyp idag till din X1:a?
Jag TROR nämligen, i ditt fall, lite på interlace komponentsignal till projjen och sen låta X1 göra jobbet.
Vad det gäller 730 vs DVD22 så vågar jag inte uttala mig. Hade hoppats på att få hem en 730 och testa med men tyvärr så har det inte blivit av. Så, hmm, kan i dagsläget tyvärr inte hjälpa dig.
Man kan spåna lite iofs...  DVD22 är iprincip, vad jag förstått, en H/K DVD25. 730 har förvisso fått bra kritik men det allmäna intrycket verkar vara att den inte ligger i samma nivå som 25:an. Iaf av de olika tester man sett under året. Då är det ju rimligt att anta att även 22:an ligger ett snäpp över 730. Men å andra sidan så är ju 730 billigare så tjaa...
Föresten, har 730:an belyst fjärrkontroll? Om inte, ta 22:an direkt!
Postad 17 april 2004 - 12:23
beke
-
beke
-
Användare
-
-
155 inlägg
jag har en jvc xv-n5, kör s-video idag vilket medför att faroudja chippet används, grejjen med x1'an e att om man ska köra interlacekomponent med faroudja så måste man använda s-video ingången via en adapter, jag har fått tag på en nu men inte hunnit testa ännu dock köpte en via en polare som e i usa på sem, den kostar 10US$ där, jämfört med 800 sek +moms i sverige, helt sjukt vilken prisskillnad! om jag ska köra komponent via adapter från en dvd så får man ju hålla på o vxl kablar hela tiden jobbigt.. skickar ju xbox o digital box o dvd via samma kablel idag.. progkomponent skickar man in via vga ingång så därför e ja lite sugen på en bra progscan dvd, och nej sonyn har inte belyst fjärr
det kanske är bäst interlace komp i mitta fall, trots allt hmm.. hur som helst jag ska följa dina äventyr i dvd djungeln med stort intresse, du får ägna en tanke åt x1'an när du testar
lycka till!
Postad 17 april 2004 - 16:48
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Jahapp, nu har man pillat runt en hel del med denna spelare, and guess what, problemet med det underliga mönstret är försvunnet, var bara att ställa om TV Standard, till PAL istället för Auto, synd bara att jag tycker bilden hackar en aningens mer på reg1 skivorna då  .
Nu är min spelare satt på Movie och PAL och det känns som spelaren fått sig ett rejält lyft på reg 1 skivor till tv iaf  .
Varför är det så att det hackar med jämna mellanrum mera nu en med Auto som tv standard på reg 1 skivor, dvs NTSC?
ställer jag denna på Auto så blire krypningar som jag beskrivit tidigare fast bilden filmen flyter mera, men jag tar hellre lite mera hack i bilden än dessa krypningar, som liknades som moire mönster som rörde sig uppåt i bild.
Höjer även mitt betyg nu från en 8 till 9a  .
//Cineoholic
Postad 17 april 2004 - 19:23
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Inte så konstigt att det hackar, dvd-spelaren måste göra en omvandling från 60Hz till 50 Hz PAL. Omöjligt att undvika hack då, inget H/K:n kan "rå för".
Låter skumt det där med att du får kass bild på tv:n via ntsc. Uppenbarligen är din tv kass  . Men det är ju strunt samma, löser sig med en 91:a...
Postad 18 april 2004 - 12:40
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Ptja,, så kass är den npg inte,, var bland dom dyrare 50Hz tvs jag kunde hitta, och har en strålande bild, utan en massa defekter som 100Hzarna dras med  .
Aja hacken är väl inte så farligt, men jag tycker det känns som det hackar mera än när jag hade min yamma S540 faktiskt.
Well well, som du säger, det löser sig med en projje  .
//Cineoholic
Postad 18 april 2004 - 12:49
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Ja, för jag har inte upptäckt några märkligheter ntsc. Så det e nog lungt.
Du föresten cineoholic, kommer du ihåg om det finns några möjligheter att på Yamman ställa in typ "auto", "video" och "film"? Måste det nästan ha funnits väl. Annars är verkligen denna spelare chockerande dålig och det är nästan läge att hissa varningsflagg...
Postad 18 april 2004 - 13:08
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Kommer inte ihåg att jag såg någon sådan inställning, men jag är absolut inte säker på detta.
//Cineoholic
Postad 19 april 2004 - 15:38
Unregistered86047312
-
Unregistered86047312
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Bildproblemen har ingenting att göra med att du "hackade" fram en regionsfri DVD?
Vad jag inte kan förstå är hur Fyndbörsen kan sälja en "multregion" version av denna spelare. Har dom suttit och hackat varje spelare för sig eller? På H/K's hemsida står det ingenting om någon "multiregions" version.
Redigerat av Unregistered86047312, 19 april 2004 - 15:39.
Postad 19 april 2004 - 15:44
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Goat: dom som köper denna får förmodligen endast med en lapp hur man gör den regionsfri, så fick iaf jag, när jag köpte den hos Reference audio.
Nej, hackandet har inget att göra med att jag gjort den regionsfri.
//Cineholic
Postad 19 april 2004 - 16:36
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Liksom fallet är med DVD 30 tar Fyndbörsen lite extra kosing för att knappa in koden för att få spelaren reg fri.
Det kan man ju tjäna en slant på, är ju aldrig fel med 200 pistoler/spelare som man befriar med den enkla koden.
Den enda H/Kn som kräver mer än enbart fjärrkod är DVD 25an, där måste man ladda in ny firmware ju. Annars är ju fabrikatet föredömligt enkla ifråga om regionsfrihet.
22an ska väl ha samma fjärr ungefär som DVD 25 och DVD 30, vilket betyder att den är bakgrundsbelyst och ligger bra i handen.
Tittar man på Sony vs DVD 22 (och 31) hade jag kollat 930an (och dess efterföljare) eftersom de är mer likvärdiga.
Postad 19 april 2004 - 16:43
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Postade mina intryck av H/K:ns videokvalitéer i den här tråden istället. Ös på med flames och frågor och allt vad det kan tänkas va.
Postad 21 april 2004 - 11:41
Unregisterede6099cda
-
Unregisterede6099cda
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
Är den nån som provat lite mer "obskyra" skivformat eller vad man ska kalla det? Typ MP3-CD, VCD & SVCD ? Har för mig att det var lite strul i början med SVCD på 506:an för vissa?
Kopieringskyddade musik-CD ?
EDIT: förresten, nån som vet ifall DVD22an stöder MP3 fullt ut med VBR och alla bitrates upp till 320 kbps?
Redigerat av Unregisterede6099cda, 21 april 2004 - 11:43.
Postad 21 april 2004 - 11:55
Är den nån som provat lite mer "obskyra" skivformat eller vad man ska kalla det? Typ MP3-CD, VCD & SVCD ? Har för mig att det var lite strul i början med SVCD på 506:an för vissa?
Kopieringskyddade musik-CD ?
EDIT: förresten, nån som vet ifall DVD22an stöder MP3 fullt ut med VBR och alla bitrates upp till 320 kbps?
Den firmware upgrade som kom till dvd 506 LE innehöll just förbättringar gällandes bl a SVCD och kopieringskydd på musik CD varmed dvd-22 också bör ha dessa förbättringar i sin firmware!
Postad 22 april 2004 - 22:49
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Imorgon så ska jag åka ner till Lefflers och höra mig för lite.
Det lutar mkt åt att jag kommer att köpa spelaren där imorgon.
Då kommer jag komma med tester med olika DVD+R och +RW skivor och testa MP3 delen oxå. Nu ska ja försöka sussa, det är en stor dag imorgon
Postad 23 april 2004 - 10:31
Unregisteredf4b29741
-
Unregisteredf4b29741
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Vill bara säga att jag fick min DVD 22:a igår, det är min första DVD. Lyckades få den regionfri också tack vare era tips, körde en region 3-film utan problem.
Jag är helnöjd så här långt!
Postad 23 april 2004 - 11:25
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Kommer garanterat inte bli missnöjd med denna spelare.
Man får mycket för pengarna om man säger så, både ljud och bildmässigt.
Det enda jag kan anmärka på nu är just att slädens front färg skiljer sig emot den "matchande" AVR reciver serien, men egentligen, vem bryr sig
//Cineoholic
Postad 23 april 2004 - 17:37
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Jag var nere på Lefflers idag. men stolpskottet som jobbade hade inget o säga till om.
Så han kunde inte röra priset sa hans chef, först så sa han att han kunde sänka den 200kr altså till 2800kr =) När jag sa att jag var beredd o betala 2700kr så gick han iväg i ett rum bakom och pratade med chefen (antar jag). Sen kom han ut och sa att han inte kunde röra priset något alls.
Då tackade jag för mig o tänkte nu blir de fyndbörsen. Väl hemma ringde jag syrran som jag ska beställa en förstärkare åt. Så jag plockade ihop ett litet paket med en AVR130 och en DVD-22 plus lite s-video kablar. Sedan skickade jag in en prisoffert förfrågan. Fick mail förut om att de gav mig 250kr rabatt. Summa sumarum jag sparade 800kr jäntemot köp på Lefflers. Hade han släppt den för 2800kr hade jag klippt den där.
Men nu blev det ju inte så som tur var.
Men detta inebär ju oxå att jag inte får min spelare på några dagar. Så jag kan inte kolla upp kompitiblateten med olika DVD+-R/RW och DVDMP3 etc.
Postad 24 april 2004 - 13:08
beke
-
beke
-
Användare
-
-
155 inlägg
Någon som vet var man kan hitta en bild på 22'an i svart utförande???
Postad 24 april 2004 - 17:37
Någon som vet var man kan hitta en bild på 22'an i svart utförande???
Eh, den finns väl bara i ett utförande dvs i svart/silver-front!
Postad 24 april 2004 - 18:02
beke
-
beke
-
Användare
-
-
155 inlägg
Funderar på att köpa mig ett ex från tyskland, sparar ju trots allt en femhundring, och både technikdirekt o katronics påstår sig ha svarta till salu, utan bild på hemsidorna dock..
Postad 24 april 2004 - 19:57
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
mmm det kan inte vara dom som heter DVD-22B i manualen som saknar vissa funktioner från DVD-22??
Postad 24 april 2004 - 23:24
beke
-
beke
-
Användare
-
-
155 inlägg
skulle det kunna vara! inget jag vågar beställa dock, får bli en silver/svart om det blir av.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
→
DVD-spelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|