Vet någon hur de gör med ordern då?
För nu är det så att jag nog måste vänta till nästa månad eftersom jag behöver dessa pengar nu, ganksa klantigt men ändå.
Postad 17 april 2004 - 13:44 Vet någon hur de gör med ordern då? För nu är det så att jag nog måste vänta till nästa månad eftersom jag behöver dessa pengar nu, ganksa klantigt men ändå. Postad 17 april 2004 - 14:17 ![]() Var ett ta ginne på att be dem dra, osv, men sedan tog snåltarmen och habegäret över och de fick vad de begärde. Hoppas nu bara att jag få rmin projektor och att inte mina visa siffror hamnar i fel händer ![]() Postad 17 april 2004 - 15:59 Postad 17 april 2004 - 18:10 För jag behöver pengar jag beställde varor för nu. Får beställa på nyt senare när jag har pengar. Postad 30 augusti 2004 - 22:47 Postad 30 augusti 2004 - 23:10 Postad 14 september 2004 - 12:19 Finns ingen anledning att vara speciellt orolig för att lämna ut kortet över internet. När man handlar med kortet i butik tar man en betydligt större risk när man överlåter uppgifterna till en fjunig tonåring (biträde) som lätt kan vara betald för att sälja dina uppgifter. Och det gör man varje dag!!! Postad 26 september 2004 - 20:24 Postad 26 september 2004 - 20:29 Postad 26 september 2004 - 21:08 Postad 27 september 2004 - 16:22 ![]() Postad 27 september 2004 - 18:39 EDIT: Jag tog en titt och dom har tydligen gjort om lite sedan jag beställde. Men antagligen hamnar paketet i kategorin "Large appliances " och kostar då 60 euro large appliances Redigerat av Unregisteredabb40bc2, 27 september 2004 - 18:45. Postad 27 september 2004 - 18:54 ![]() Apparat har ju som sagt 4890:- inkl. frakt. skiljer det inte mer än 900kr kan man nästan handla i sverige lika gärna ![]() Postad 27 september 2004 - 22:26 Kom paketnummret i ett separat mail eller? Har nämligen inte fått något 11 eller 12 siffrigt nr. Väldigt frusterande att beställa därifrån och behöva vänta så länge... känns som att man borde stöttat någon svensk butik istället... ![]() Postad 28 september 2004 - 00:19 sumo_78: Har du behövt vänta så länge har dom nog inte din vara i lager. Jag gjorde min best. den 20:e, och den 24:e hade dom skickat iväg kameran (fick email med paketnr.). På EM den 27:e landade den i Malmö, ganska bra leveranstid med tanke på att det var över en helg... Redigerat av Northwave, 28 september 2004 - 00:30. Postad 28 september 2004 - 11:38 Har man bråttom är det ju en fördel att kontrollera lagerstatusen INNAN man beställer. Det gäller oavsett vilken butik man handlar ifrån! Postad 28 september 2004 - 14:07 Kom upp 2 val innan man skulle godkänna ordern, bla. det jag inte förstod riktigt: EUR 20,00 for our pick up service to any EU country, plus att "EUR 60,00 for large appliances (any EU country)" redan var ifyllt. Varför kom första fraktvalet med? Hoppas att någon förstår vad jag skrivit. /upf Postad 28 september 2004 - 23:52 Vad jag förstod skulle produkterna finnas i lager!Har man bråttom är det ju en fördel att kontrollera lagerstatusen INNAN man beställer. Det gäller oavsett vilken butik man handlar ifrån! En till en början utlovad leveranstid på 14 dagar är vad jag tyckter inom rimlighetens gränser. Nu när jag insett att paketet inte kommer att komma inom tidsgränsen som ju var utlovad till 14 dagar (har gått 14 dagar precis) känns det som att man har rätt att vara förbannad! Jag förtydligar igen; de har inte hållit det dom har utlovat! Förstår inte hur det kan vara mitt fel !!? Postad 29 september 2004 - 18:16 De har ju ingen lagerstatus på webben!! Den får man kontrollera genom att skicka ett mail (de svarar oftast inom ett dygn) om man har bråttom. Hur fick du reda på att det skulle ta 14 dagar??? Finns sakerna på lager tar leveransen ca: 3-4 dagar - de gånger jag har handlat ifrån dem. Postad 29 september 2004 - 21:45 Redigerat av Hazzemania, 29 september 2004 - 21:45. Postad 29 september 2004 - 22:02 Vid beställningen fick jag en utlovad leveranstid på 14 dagar, som de inte hållit.De har ju ingen lagerstatus på webben!! Den får man kontrollera genom att skicka ett mail (de svarar oftast inom ett dygn) om man har bråttom. Hur fick du reda på att det skulle ta 14 dagar??? Finns sakerna på lager tar leveransen ca: 3-4 dagar - de gånger jag har handlat ifrån dem. Hazzemania: Tack så mycket för infon, jag verkar sitta i samma sits som dig just nu... Har skickat mail till dem igår för att fråga var mina beställda produkter är. Har inte fått något svar än... Så jag har skickat ett nytt mail nu med en avbeställning på produkerna jag tidigare beställt. Får se om dem accepterar det nu!!? Eller om det blir en massa tjafs... Postad 30 september 2004 - 12:03 Var det likadant för er? jag vet inte om dom skickat mina varor eller om dom inte finns på lager. Jag har inte fått något paketnummer(tror jag) men något nummer "Auftrags-Nummer"? Lite synd att dom skickar bekräftelsen på Tyska när min beställning och mailet med ID var på engelska. Postad 30 september 2004 - 12:37 Såg ut någonting sånt här, eller? Ihre Kunden-Nummer : XXXXXXXX Ihre Auftrags-Nummer: XXXXXXXX och en bit längre ner Delivery time is about 2 weeks Postad 30 september 2004 - 12:58 "Unfortunately the delivery time is unknown at the moment. Lär väl betyda att jag får vänta mig less som ni. Men dom verkar inte dra några pengar förrän dom skickar paketet. Så om jag inte hittar något billigare kan man ju bara vänta. Och hittar man något annat som lockar så får man väl avbeställa. Men man blir lite som ett barn när man beställer, man vill få det direkt! kommer nog att bli ruskit övervänt om dagarna börjar springa iväg... Postad 30 september 2004 - 15:16 Postad 30 september 2004 - 15:53 Postad 30 september 2004 - 17:46 The ordered item(s) is currently not on stock. We expect a delivery within the next couple of days and are therefore begging for your patience. We will inform you as soon as we are ready to proceed you order.Please keep this confirmation as a reference for your records.Should you have any further questions please do not hesitate to contact us again. Our business hours are Monday to Friday from 09:00 until 20:00 and Saturday from 10:00 to 20:00. "next couple of days" gör ju att man kanske hoppas lite för mycket, men man får väl se... Postad 30 september 2004 - 18:15 Postad 01 oktober 2004 - 02:10 Kan inte påstå att td svar är ärligare eftersom de från början lovade mig 14 dagars leverans. Postad 01 oktober 2004 - 11:22 Så jag har också avbeställt från TD och beställt från Digitalo. Det var billigare och COD. Men som sagt, den som får något livstecken från något av ställena kan ju gärna skriva det här. Verkar som ET-1:an är ruskit eftertraktad iallafall. Postad 01 oktober 2004 - 19:14 lol Brukar dock byta kö även på ICA när man kommit längst fram i kön och de sätter upp "nästa kassa tack" skylten. Postad 02 oktober 2004 - 07:12 Kommer lägga in min beställning på Mån hoppas ngn kan ge mig ngt tips om vilken butik jag ska välja.. Som jag förstått det så kostar den från digitalo 886€ inkl frakt 35€ & moms 107€. Eller har jag fel? // Korre Postad 02 oktober 2004 - 09:03 Så nu får vi se hur lång tid det tar... Postad 03 oktober 2004 - 20:46 Redigerat av Hazzemania, 03 oktober 2004 - 20:47. Postad 04 oktober 2004 - 12:47 En annan sak jag tänkte säga var att shär skrev dom i ett mail till mig: "Dear customer, the shipping costs to your location is 57,00 Euro. Please infor us, when you interested to order. Kind regards Team-digitalo.de" Så det är nog dyrare frakt än dom 35 du räknat med. Eller beror det helt enkelt på att jag bor i norra sverige, vet inte men du kan ju kolla upp det om du vill, tänkte bara säga det. Postad 04 oktober 2004 - 13:32 http://www.google.com/translate_t Jo det betyder att den är skickad! Man kanske ska byta kö i alla fall ![]() Postad 04 oktober 2004 - 14:44 Det där med tracking number verkar fungera först dagen efter det skickats från firman. Transportbolaget måste mata in det i sina system på något sätt. Tja, det är väl något elektroniskt... För min egen del så dök det upp dagen efter tror jag. (Fast jag/de hade dhl.de.) De (katronics) skickade varan den 29:e sept och jag fick den idag, den 4:e okt. Tre arbetsdagar alltså. Bor i Lund. Lycka till, -Björn Redigerat av bearic, 04 oktober 2004 - 14:45. Postad 04 oktober 2004 - 15:10 ![]() ![]() Drog iväg ett mail till dom för att kolla när min proj kommer att skickas plus för att undersöka om ups vill ha euro eller svenska kronor. Håll oss gärna uppdaterade om någonting nytt händer. Postad 04 oktober 2004 - 20:22 With best regards, Daniela Hennig / Digitalo-Team" Sedan så går det att spåra paketet via UPS.COM, å där så ser jag att projektorn nu är på GIESSEN, DE. Så det verkar positivt för mig, men man ska inte ropa hej... Om du får ett svar på Euro eller SEK så kan du väl berätta. Men jag tycker att det verkar mest logiskt att betala med SEK, för det är ju ett svenskt företag som kommer med leveransen. Så dom för väl över pengarna via data på något sätt så då borde ju inte valutan dom får av mig spela någon roll... Postad 04 oktober 2004 - 22:55 Postad 05 oktober 2004 - 00:43 Postad 05 oktober 2004 - 10:00 ![]() Postad 05 oktober 2004 - 10:49 Var ju trevligt av dom att ringa å säga det. Har även varit i kontakt med UPS, och mitt paket ligger nu i STHLM, men det blir inte COD utan Digitalo hade skickat det mot postförskott. Så jag skulle få ett inbetalningskort hem, när det va betalt skulle paketet levereras till mig. Och där skulle beloppet vara i SEK så det problemet är löst. Larsivan: bytte du till Digitalo? För Hazze har väl sin beställning hos Digitalo tror jag. Postad 05 oktober 2004 - 10:53 ![]() Postad 05 oktober 2004 - 12:34 ![]() Postad 06 oktober 2004 - 16:49 Hur går det med alla andra som gjort beställningar? Jag återkommer när leveransen skett... Vill inte ropa hej ännu! Postad 07 oktober 2004 - 12:25 Vad blev slutsumman? Postad 07 oktober 2004 - 22:12 UPS finns inte i Umeå, kan vara därför det blev en specialare för mig. Dom mailade från ett företag nära mig och sa att det jag va tvungen att betala in till dom, men direkt dom sett att pengarna kommit in så skulle paketet komme hem till mig. Och det funkade perfekt. Tyckte det va skönare ätt bara betala via internetbanken, så slapp man massa krångel med kontanter. Men det kan som sagt bero på att UPS inte finns här. Det lustiga är att beloppet jag betalade inte blev riktigt rätt, men eftersom jag säger att det va lustigt så blev det till min fördel. Kalaset landade på 6750:- men på följesedeln står det att det skulle kostat 801€ (744proj, 57frakt). Men jag kommer väl säkert att få något mindre lustigt samtal eller mail där dom vill ha resten av pengarna... Men ännu så länge så känns det som ett litet klipp! Nu är jag på jakt efter ett bra takfäste, hade tänkt försöka mig på något hemmabygge, men samtidigt så tjänade jag ju några hundringar som jag skulle kunna lägga på ett fäste istället, men får se hur jag gör. Ska söka lite här på forumet. Men för att sammanfatta, är mycket nöjd med hur det blev. Och tycker Digitalo var smidigt och billigt =) Hoppas det går lika bra för er, ska bevaka den här tråden så berätta gärna vad som händer 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |