Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Marantz 4400 vs Yamaha 650..

34 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 June 2004 - 14:12

Unregistered28100dfc
  • Unregistered28100dfc
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag ska köpa en ny reciever, och undrar vilken som är bäst i denna prisklass?

Har kollat extra på just marantz och yamahan, men vad säger ni?

MVH Moe!

Postad 22 June 2004 - 19:25

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0
Såg i en annan tråd att klassledaren h/k avr 230 nu kostar runt 4000kr, kanske något att se närmare på... ;)

https://www.prisjakt...12286&type=.png

Postad 23 June 2004 - 08:11

TiGgR
  • TiGgR
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Tycker inte att man kan säga att någon modell är klassledare.
Alla stora märken gör bra hembiomaskiner idag och det är mest smaken som gör att vi tycker olika.

Själv rekomenderar jag inte H/K då de aldrig imponerat på mig.
(lyssnar du mest på 2 kanal kan jag rekomendera H/K)

Är det hemmabio som gäller så rekomenderar jag Yamaha. ;)
Men du måste egentligen lyssna själv för att du ska få det du tycker är bäst!!
/TiGgR.

Postad 23 June 2004 - 08:31

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0
Nja, area dvd gjorde testen och det finns ingen receiver som slår avr 230 nu vad gäller pris kontra prestanda och ljudupplevelse vill jag påstå!

https://www.minhembi...showtopic=54773

H/K'n är bra i tvåkanal för att vara en receiver och mycket bra i 5-kanal med då den levererar med energi och detalj speciellt vid filmer med mycket dynamik! Den börjar heller ej fladdra vid högt volympådrag!

Men jag håller med, man ska lyssna själv så vet man vad man lagt sina pengar på!

Redigerat av Viggen, 23 June 2004 - 08:32.

Postad 23 June 2004 - 12:16

Unregistered28100dfc
  • Unregistered28100dfc
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
HK 230 kostar 4190 som billigast i Sverige, och jag tänker inte köpa från utlandet.

Så yamaha 650 vs marantz 4400, vilken är vassast??

MVH Moe

Redigerat av Unregistered28100dfc, 23 June 2004 - 12:18.

Postad 23 June 2004 - 12:28

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Vad har du för Högtalare hur e rummet konstruerat osv det går inte att bara säga A eller B utan åk till din handlare ta hem en på öppet köp lyssna i lugn och ro och bestäm dig sen ;)

Postad 23 June 2004 - 12:57

TiGgR
  • TiGgR
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

Vad har du för Högtalare hur e rummet konstruerat osv det går inte att bara säga A eller B utan åk till din handlare ta hem en på öppet köp lyssna i lugn och ro och bestäm dig sen  ;)

Pecis...
Jag skulle själv ALDRIG köpa en produkt bara för att någon annan tycker den är bra.
Visst kan man få lite vägledning men det enda rätta är att avgöra själv genom att låna hem och prova.

/TiGgR.

Postad 23 June 2004 - 13:32

Unregistereded28e7da
  • Unregistereded28e7da
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag tycker personligen att Yamaha rxv650 har så mycket att erbjuda att det inte var något att tveka på....

7*95 W 8 ohm FTC alltså RIKTIGA watt

Du får även med YPAO automatiska inställningen av högtalarna med mic. (fungerar skitbra, kollar storlek, avstånd m.m.

Men sedan har den även Pure Direct vilket kopplar förbi bas- diskant- diplayen släcks även för att få en så ren signal som möjligt. (2kanals stereo läge)

Ljud mässigt är väll h/k mer bas i medans jag tycker yamaha har ett mer naturligt ljud.

Men detta är ju vad jag tycker...

Postad 23 June 2004 - 14:35

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Jag tycker personligen att Yamaha rxv650 har så mycket att erbjuda att det inte var något att tveka på....

Du får även med YPAO automatiska inställningen av högtalarna med mic. (fungerar skitbra, kollar storlek, avstånd m.m.

Men sedan har den även Pure Direct vilket kopplar förbi bas- diskant- diplayen släcks även för att få  en så ren signal som möjligt. (2kanals stereo läge)

Ljud mässigt är väll h/k mer bas i medans jag tycker yamaha har ett mer naturligt ljud.

Riktiga watt... ;) detta är endast vid EN kanal driven...& hur ofta lyssnar vi på en endast en kanal...Föregångaren...640 (som inte är märkbart svagare) levererade vid en mätning endast ca 35 watt per kanal när samtliga kanaler drevs samtidigt... så vad är egentligen riktiga watt...??? ;)
Mvh JB

Postad 23 June 2004 - 15:04

TiGgR
  • TiGgR
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

Men sedan har den även Pure Direct vilket kopplar förbi bas- diskant- diplayen släcks även för att få  en så ren signal som möjligt. (2kanals stereo läge)

Riktiga watt... :lol: detta är endast vid EN kanal driven...& hur ofta lyssnar vi på en endast en kanal...Föregångaren...640 (som inte är märkbart svagare) levererade vid en mätning endast ca 35 watt per kanal när samtliga kanaler drevs samtidigt... så vad är egentligen riktiga watt...??? ;)
Mvh JB

Ojdå!!!! ;)
Den mätningen har nog de flesta missat!
Vart har du sett den???
Jag har för mig att 640 presterade helt ok med en normal strömkapacitet..

/TiGgR.

Postad 23 June 2004 - 17:25

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0
Testen finns här på forumet, i förstärkardelen, men det var rätt länge sen...orkar inte leta rätt på den ännu en gång...angivna watt vid 1/alla kanaler gäller för i stort sett alla budgetmärken...inte bara Yamaha, även om Yamman hade det största "droppet" mot wattspecen. H/K & NAD är de som redovisar ärligast...i denn prisklass...

Missförstå mig ej...Yamaha 650 låter mkt bra, men är inte så stark som tidigare nämts...det var det enda jag vill säga... ;)

Mvh JB

Postad 23 June 2004 - 17:27

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Är FTC uppmätt endast med en kanal driven?

Postad 23 June 2004 - 17:29

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Är FTC uppmätt endast med en kanal driven?

FTC & antal kanaler har inget samband... ;)

Ang frågan om Marantz 4400 mot Yamaha 650 handlar det mest om en smaksak, även om Yamman vunnit många testares beröm... ;)

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 23 June 2004 - 17:30.

Postad 23 June 2004 - 17:35

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0
Finns några tester som visar att 640 ger 35W/kanal RMS alla kanaler drivna.

Det finns inte en chans att 650 ger så mycket mer. Strömförbrukningen på 640 är max 320W. Dagens förstärkare har väl en effektivitet på ca 55% - 60%. Så det blir 176W - 200W fördelat på 6 kanaler. Vilket ger ca 30-35W per kanal.

650 har en max förbrukning på 440W. vilket ger ca 250W till alla steg. Vilket ger ca 35W per kanal alla 7 kanaler drivna eller 42W per kanal alla 6 kanaler drivna eller 50W per kanal alla 5 kanaler drivna.

Någon evighetsmaskin är 650 inte ;) . Det kommer inte ut mer effekt än vad som kommer in.

Se exempelvis på Harman/Kardon AVR 230. Den har en maximal strömförbrukning på 890W vilket ger ca 80W per kanal alla kanaler drivna. Där ser man att H/K uppger väldigt blygsamma siffror.

Möjligtvis kunde förstärkaren ge effekttoppar som är över det som ges som max förbrukning i och med att strömmen lagras i kondensatorbanken. Ju större kondensatorbank desto bättre. Fast då pratar vi inte längre om kontinuerlig drift ;)

Redigerat av dimme, 23 June 2004 - 17:40.

Postad 24 June 2004 - 07:00

TiGgR
  • TiGgR
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Dimme: Det som står bak på förstärkaren är inte vad förstärkaren drar MAX och har inget att göra med hur mycket effekt en förstärkare levererar.

Jag har sett kubmätning på 640 någon gång i hifi&musik när den testades. (Om jag inte missminner mig.) Och den levererade det den ska vid 8 och och hade normal strömstyrka.

Och angående FTC.

FTC skiljer sig från de andra mätnormerna eftersom det inte är någon standard, varken svensk,europeisk eller internationell. FTC betyder Federal Trade Commision och kan närmast ses som USA,s motsvarighet till vårat konkurrensverk i kombination med konsumentverket. FTC ger bland annat ut regelverk, "rules" över hur vissa saker skall göras . Sedan må det gälla isolering av fastigheter eller marknadsföring av förstärkare och deras effektangivelser. Fri konkurrens och ärlig reklam skulle kanske kunna vara deras måtto. FTC insåg tidigt att det fanns mycket låtsaseffekt i marknadsföringen av audioförstärkare och redan 1974 publicerades den första upplagan av "Amplifier Rules" eller AmpRule som den ibland kallas. Det senaste året har man funderat på att skriva om regelverket eller om man skall nöja sig med ett tillägg till det befintliga. Allting har initierats av mångkanaliga hembiosystem och aktiva högtalare. Man har precis bestämt sig för att ett tillägg räcker, och dessvärre har man nu godkänt tillägg som underlättar för tillverkaren- och sämre för konsumenten.

Även FTC kräver en uppvärmning av förstärkaren innan effektmätningen. Under en timma skall den belastas så att den lämnar en åttondel av specifierad effekt under uppvärmningen, detta är riktigt tufft.

För övrigt väljer tillverkaren själv vilket frekvensområde som skall mätas, och vilken distorsionsnivå som skall användas. Mätningen skall göras vid 8 Ohm om inte förstärkaren är konstruerad för att användas vid en annan impedans, men vid detta fallet så skall det tydligt anges vid vilken impedans man mäter.

Alla kanaler skall drivas samtidigt , med undantag för aktiva subwoofers. Vid varje frekvens skall förstärkaren klara av att lämna effekten under 5 minuter utan att distorsionen blir för hög.
(Från www.hifimaster.nu)

/TiGgR.

Postad 24 June 2004 - 12:13

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0

Dimme: Det som står bak på förstärkaren är inte vad förstärkaren drar MAX och har inget att göra med hur mycket effekt en förstärkare levererar.

Jag har sett kubmätning på 640 någon gång i hifi&musik när den testades. (Om jag inte missminner mig.) Och den levererade det den ska vid 8 och och hade normal strömstyrka.

/TiGgR.

Japp, 640 ger ca 37A i strömstyrka och ger jsut ca 35W alla kanaler drivna.

Om det står att förstärkaren drar 400W på baksidan så kan den inte ge 100W per kanal alla 6 kanaler drivna. Var ska de andra 200W komma ifrån?

Postad 24 June 2004 - 12:55

TiGgR
  • TiGgR
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

/TiGgR.

Om det står att förstärkaren drar 400W på baksidan så kan den inte ge 100W per kanal alla 6 kanaler drivna. Var ska de andra 200W komma ifrån?

Du kan helt strunta i vad det står bak på förstärkaren!!
Jag har åxå snöat in mig en gång på det som står bakom förstärkaren!

Det är inget MAXvärde på vad förstärkaren drar från nätet..

Det som begränsar uteffekten på förstärkaren är det du matar den med... dvs. 230 Volt och 16-25 Ampere.. Det du har i väggutaget!!

3680-5750 Watt är max du kan ta ut ur vägguttaget. Där har du begränsningen!! Sen är det upp till slutsteget hur mycket du sen kan få ut!!

Jag VET att 640 lämnar mer än 35 Watt/kanal @ 8 ohm.

Den håller specen vid 8 ohm men faller mot lägre impedanser!!

/TiGgR.

Postad 24 June 2004 - 13:13

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0

/TiGgR.

Du kan helt strunta i vad det står bak på förstärkaren!!
Jag har åxå snöat in mig en gång på det som står bakom förstärkaren!

Det är inget MAXvärde på vad förstärkaren drar från nätet..

Det som begränsar uteffekten på förstärkaren är det du matar den med... dvs. 230 Volt och 16-25 Ampere.. Det du har i väggutaget!!

3680-5750 Watt är max du kan ta ut ur vägguttaget. Där har du begränsningen!! Sen är det upp till slutsteget hur mycket du sen kan få ut!!

Jag VET att 640 lämnar mer än 35 Watt/kanal @ 8 ohm.

Den håller specen vid 8 ohm men faller mot lägre impedanser!!

/TiGgR.

Varför uppger då tillverkaren max effekten som står baktill på förstärkaren, när det ändå inte stämmer? ;)

Postad 24 June 2004 - 13:27

TiGgR
  • TiGgR
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Detta är saxat ur H/K's bruksanvisning..
Det kanske förklarar lite!! ;)

Exempel:

AVR-330
7x50W kontinuerligt = 350 W
350W effektförbrukning på baksidan
I instruktionsboken/datablad: Power Consumption : 118W idle, 890W maximum (7 channels driven)

AVR-630
7x75W kontinuerligt = 525 W
550W effektförbrukning på baksidan
I instruktionsboken/datablad: Power Consumption : 59W Idle, 1000W at rated power output (7 channels driven)

Postad 24 June 2004 - 13:31

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0

Detta är saxat ur H/K's bruksanvisning.. 
Det kanske förklarar lite!!  ;)

Exempel:

AVR-330
7x50W kontinuerligt = 350 W
350W effektförbrukning på baksidan
I instruktionsboken/datablad: Power Consumption : 118W idle, 890W maximum (7 channels driven)

AVR-630
7x75W kontinuerligt = 525 W
550W effektförbrukning på baksidan
I instruktionsboken/datablad: Power Consumption : 59W Idle, 1000W at rated power output (7 channels driven)

Har du själv tittat bakom HKs receivers? I så fall så vet du att det inte står 350W utan just 890.

Och i 640s datablad/bruksanvisning så står det just 320W Power consumption.

Postad 24 June 2004 - 13:56

TiGgR
  • TiGgR
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Då är killen som skrev detta inte läskunnig då....... ;)

Postad 24 June 2004 - 14:13

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Tyvärr så luras Yamaha med effektangivelserna. Trodde när jag köpte den att min RX-V740 hade 6 x 90 W äkta watt men när jag senare läste längre ner i specen så stod det 2 x 55 W Total Harmonic Distorsion 0.06% 2 channels driven. Denna wattangivelse matchar NAD:s och H/K:s.

I broschyren stod det t.o.m. 6 x 140 Watt vid 4 ohm men den bluffen gick jag inte på däremot... ;)

Postad 24 June 2004 - 14:23

TiGgR
  • TiGgR
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

Tyvärr så luras Yamaha med effektangivelserna. Trodde när jag köpte den att min RX-V740 hade 6 x 90 W äkta watt men när jag senare läste längre ner i specen så stod det 2 x 55 W Total Harmonic Distorsion 0.06% 2 channels driven. Denna wattangivelse matchar NAD:s och H/K:s.

I broschyren stod det t.o.m. 6 x 140 Watt vid 4 ohm men den bluffen gick jag inte på däremot... B)

Det är ingen bluff!!! ;)

Men det är dags att ni "moderatorer" tar en lektion i de olika sätten att mäta effekt... Yamaha 750 lämnar 150 Watt/kanal DIN (4 ohm, 1kHz, 0,7% THD)

Det bästa sättet att ange effekt är FTC tycker jag!! Det är "riktiga" Watt de specar då.

Titta bara hur de specar Z9.
Uteffekt DIN (4 ohm, 1kHz, 0,7% THD): 7x300 W + 2x90 W

Uteffekt FTC (8 ohm, 20-20.000Hz): 7x170 W + 2x50 W

/TiGgR.

Redigerat av tiggr, 24 June 2004 - 14:26.

Postad 24 June 2004 - 14:33

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Det bästa sättet att ange effekt är FTC tycker jag!! Det är "riktiga" Watt de specar då.

Titta bara hur de specar Z9.
Uteffekt DIN (4 ohm, 1kHz, 0,7% THD): 7x300 W + 2x90 W 

Uteffekt FTC (8 ohm, 20-20.000Hz): 7x170 W + 2x50 W

/TiGgR.

Tror du missuppfattat detta & Yamahas siffror. ;) Vid en halvering av ohm-talet bör en bra förstärkare ge ungefär DUBBELT så mkt uteffekt....så det är inget konstigt att effekten blir högre vid 4 ohm...det beror INTE enbart på mätmetoden DIN....
Dvs - de olika mätmetoderna på Z9 ger ungefär samma slutresultat... B)
Har man högtalare på 4 ohm ska man titta på mätresultat i 4 ohm & 8 ohm om man har 8 ohmhögtalare...
Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 24 June 2004 - 14:41.

Postad 24 June 2004 - 14:41

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

• 1053 inlägg
  • 0
Finns en regel som får anses gälla generellt. Ju tyngre förstärkare, ju större är chansen att man anger "riktiga watt". Orsaken till detta är oftast trafon, som avgör om en förstärkare är strömstark eller inte.

Mer strömstyrka = orkar driva, kontinuerligt med samma effekt, med fler än 2-kanaler drivna samtidigt.

Detta skall på nått sätt inte härledas till "digitala förstärkare", då dom är byggda med helt andra komponenter.

Postad 24 June 2004 - 14:44

TiGgR
  • TiGgR
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Har du ju faktiskt rätt i!
Men det brukar vara enorm skillnad mellan DIN och FTC.
Läs mer om de olika mätmetoderna på Hifimater's hemsida..
/TiGgR.

Postad 24 June 2004 - 14:45

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Finns en regel som får anses gälla generellt. Ju tyngre förstärkare, ju större är chansen att man anger "riktiga watt". Orsaken till detta är oftast trafon, som avgör om en förstärkare är strömstark eller inte.

Mer strömstyrka = orkar driva, kontinuerligt med samma effekt, med fler än 2-kanaler drivna samtidigt.

Detta skall på nått sätt inte härledas till "digitala förstärkare", då dom är byggda med helt andra komponenter.

Såå sant såå, vikten ger en bra vägledning på förstärkarens kraftresurser. Den här diskussionen om "äkta" watt har dock varit upp otaliga gånger här på forumet...så nu är vi där igen. Med en sökning får man upp massor av info... ;)

Mvh JB

Postad 24 June 2004 - 14:47

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

/TiGgR.

tiggr - De exempel du tagit upp i den här tråden är ju DIN-Watt mätt vid 4 ohm & FTC-Watt vid 8 Ohm. Inte konstigt att det blir stor skillnad i antal WATT vid så OLIKA motstånd...B) D v s Yamahas specar (om det är rätt som du hänvisar till) måste vara mkt svåra att tolka rätt...

Sorry att vi hamnat rejält offtopic... ;)

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 24 June 2004 - 14:58.

Postad 24 June 2004 - 18:04

Unregistered28100dfc
  • Unregistered28100dfc
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

/TiGgR.

tiggr - De exempel du tagit upp i den här tråden är ju DIN-Watt mätt vid 4 ohm & FTC-Watt vid 8 Ohm. Inte konstigt att det blir stor skillnad i antal WATT vid så OLIKA motstånd...B) D v s Yamahas specar (om det är rätt som du hänvisar till) måste vara mkt svåra att tolka rätt...

Sorry att vi hamnat rejält offtopic... ;)

Mvh JB

Det är lugnt, intressant läsning!!!

Postad 24 June 2004 - 20:40

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0
Tillbaka till topic... Ett annat alternativ i klassen är Onkyo TX-SR601E, eller om den nya TX-602E har kommit. Nackdelen med Onkyon mot Yamman är att den ej har pre-out, dvs det går inte att koppla på ett extra slutsteg...

I de här prisklasserna är det dock inte så stor skillnad. Det är viktigare att matcha rätt reciver (ljudklang) till de högtalare du har...än att du väljer vilken som får bäst beröm här på forumet...

Och sen är inte mkt watt (äkta) en garanti på bättre ljud, men det är inte dumt att ha. Om man har trögdrivna högtalare är dock mkt kraft att föredra...

Mvh JB

Postad 25 June 2004 - 02:35

Mininema
  • Mininema
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Har inte hört alltför många recievers så jag kan inte direkt göra en jämförelse, men det jag kan säga är att jag är mkt nöjd med min Onkyo tx601e. Tycker att den får bra liv i min passiva audio pro sub som är en trögdriven liten sak vilket visar på att den har relativt bra med kraft. Den har ju inte pre out men det känner jag heller inget behov av att använda för tillfället. Låter fint i både tvåkanal och film enligt mig.

Den enda nackdelen med den här förstärkaren är att jag hellre skulle vilja ha den i silver, men köper man begangnat så gäller det ju främst att få så bra ljud för pengarna man kan få inte så fin färg som möjligt ;)

Postad 25 June 2004 - 14:18

Unregistered28100dfc
  • Unregistered28100dfc
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Har inte hört alltför många recievers så jag kan inte direkt göra en jämförelse, men det jag kan säga är att jag är mkt nöjd med min Onkyo tx601e. Tycker att den får bra liv i min passiva audio pro sub som är en trögdriven liten sak vilket visar på att den har relativt bra med kraft. Den har ju inte pre out men det känner jag heller inget behov av att använda för tillfället. Låter fint i både tvåkanal och film enligt mig.

Den enda nackdelen med den här förstärkaren är att jag hellre skulle vilja ha den i silver, men köper man begangnat så gäller det ju främst att få så bra ljud för pengarna man kan få inte så fin färg som möjligt ;)

Okej, en ändring i ditt inlägg bara: En passiv sub drar ingen som helst kraft ur förstärkaren, så det beror inte på onkyon att suben låter bra B)

Postad 25 June 2004 - 14:22

Unregisteredb0d0d243
  • Unregisteredb0d0d243
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Den enda nackdelen med den här förstärkaren är att jag hellre skulle vilja ha den i silver, men köper man begangnat så gäller det ju främst att få så bra ljud för pengarna man kan få inte så fin färg som möjligt B)

Okej, en ändring i ditt inlägg bara: En passiv sub drar ingen som helst kraft ur förstärkaren, så det beror inte på onkyon att suben låter bra :P

Men vänta nu ;)
Det är ju tvärt om. En aktiv sub har inbyggt slutsteg och en passiv har inte.
Alltså måste en passiv få kraft från nåt annat steg och i det här fallet så verkar det ju som att det kommer från en reciever så det du skriver stämmer tyvärr inte.
M v h // Micke.

Postad 25 June 2004 - 14:50

Mininema
  • Mininema
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Den enda nackdelen med den här förstärkaren är att jag hellre skulle vilja ha den i silver, men köper man begangnat så gäller det ju främst att få så bra ljud för pengarna man kan få inte så fin färg som möjligt :P

Okej, en ändring i ditt inlägg bara: En passiv sub drar ingen som helst kraft ur förstärkaren, så det beror inte på onkyon att suben låter bra :wub:

Aha så den drivs av det slutsteg som den inte har B)

(kunde inte låta bli ;) )

Postad 16 July 2004 - 07:53

Unregistered28100dfc
  • Unregistered28100dfc
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Haha ojsan så fel det kan bli! Skyller på att jag var hmm... trött B) Klart den drar kraft om den är passiv!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.