Denon: Nyare modell, Pl2x, 13,5Kg
Pioneer: THX samt väger 18,3Kg
Ps. Vad för roll spelar vikten in, är den viktig att ta hänsyn till?
Tilläggas bör att jag kommer att införskaffa ett Kef 2005.2 paket
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Denon 2805 eller Pioneer VSX-AX3
Startad av
Unregisteredd8265939
, Jul 08 2004 08:44
4 svar till detta ämne
Postad 08 July 2004 - 08:44
Utan att ha lyssnat på dessa (vilket jag planerar göra så snart det blir tid över, så jag undrar vilken utav dessa recievrar ni hade föredragit och varför?
Denon: Nyare modell, Pl2x, 13,5Kg Pioneer: THX samt väger 18,3Kg Ps. Vad för roll spelar vikten in, är den viktig att ta hänsyn till? Tilläggas bör att jag kommer att införskaffa ett Kef 2005.2 paket Postad 08 July 2004 - 09:02
Det är bara dina öron som kan avgöra vilken som passar bäst för just dig.
Vissa menar att desto mer stärkaren väger, desto större trafo har den och kan då leverera mer kraft. Man kan ha det i åtanke, men det är inte avgörande anser jag. Då är det viktigare att göra som jag skrev först, lyssna och jämför. Om du nu ska skaffa Kef 2005.2, så räcker ju PL2. PL2x är om du har ett 7.1 system. Postad 08 July 2004 - 11:17
Jag har ägt en AX3:a och visst den är specad till 7x100W men har bara en strömstyrka på runt 30 Ampere. På 18 kg anser jag att det är "bluffkilon".
Min nuvarande Rotel RSX-1056 är specad till 5x75W men har en strömstyrka på 85 Ampere. Den väger dessutom något kilo mindre än AX3:an, men Pioneeren har ingen chans i tvåkanal mot Roteln samt bioljudet är snäppet vassare på Roteln också. Iofs skiljer det 10000 i pris på dessa maskiner, då SKA det vara skillnad. Orättvis jämförelse, jag vet.... Så lura dig inte för mycket på kilona. Som Melmac sade, försök komma ut och lyssna på olika märken, kläm och pilla så mycket det går. Försök låna hem en reciever över helgen så du verkligen kan lyssna hur det låter hemma hos dig... Denon har jag tyvärr inte lyssnat på så där kan jag inte ge någon feedback. AX3:an går ju få tag på riktigt billigt i Tyskland, runt 6000:- med frakt. Kanske billigare ändå? Den är ju värd dom pengarna, ingen tvekan om den saken. Sen har jag fått för mig att KEF äggen är ganska så lättdrivna så det borde finnas kraft så det räcker och blir över. Lycka till med valet! Redigerat av Jokela, 08 July 2004 - 11:23. Postad 11 July 2004 - 23:55
Tack för svaren! Jo jag måste bara komma ut och lyssna på dem innan det blir dags för inköp.
AX3 för 6000kr från Tyskland är riktigt lockande och passar bra till en DV-575:a... Postad 12 July 2004 - 02:11
Skulle nog gissa på att AX3:an strömstarkare men personligen så gillar jag inte Pioneers ljud, tycker det är alldeles för vasst och basfattigt. Själv rekommenderar jag H/K efter att ha ägt 2 Pioneer stärkare samt en Denon AVR-3803. Där har du strömstyrka och ett ljud jag tycker låter mkt bra med fin dynamik. Ifall det finns möjlighet tycker jag du skall satsa på deras äldre modeller om du inte bryr dig om allt "lull-lull" som finns i dagens nya recieverar samt 7.1 då. Sedan om du frågar mig så spelar vikten/strömstyrkan en stor roll för att få ut max av dina högtalare och är en bra investering ifall du någon gång byter upp dig till ett par mer krävande högtalare. Självklart skall du väga in ljudkvalité men jag anser att kraft är något mycket viktigt.
Mvh dexa 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |