Redigerat av Unregisteredb69dee91, 05 februari 2005 - 17:18.
www.tsnversand.de, någon som handlat där?
Postad 28 juli 2004 - 11:44
Postad 28 juli 2004 - 11:53
Mvh
Henrik
Postad 28 juli 2004 - 22:04
//Johan
Postad 30 juli 2004 - 23:28
UPS levererade vid dörren och tog betalt i svenska kronor,mycket smidigt.
Postad 01 augusti 2004 - 20:21
Postad 01 augusti 2004 - 21:18
Postad 03 augusti 2004 - 20:01
Får man reda på vilken kurs det är mellan valutorna när man beställer? Eller är det dagens valutakurs när UPS kommer på besök som gäller?
Postad 09 augusti 2004 - 10:30
Postad 11 augusti 2004 - 14:28
Ska beställa DVD samt förstärkare därifrån när jag uppgraderar p.g.a. deras helt GRYMMA priser!
MVH//Jacob
Postad 11 augusti 2004 - 21:48
Postad 11 augusti 2004 - 23:39
edit:
Marcie: Får man reda på vilken kurs det är mellan valutorna när man beställer? Eller är det dagens valutakurs när UPS kommer på besök som gäller?
vill åxå veta hur man ska räkna med valutakursen, iofs så ändras den inte så mycket men ändå. =)
Redigerat av Unregistered38ab2ed8, 11 augusti 2004 - 23:54.
Postad 12 augusti 2004 - 13:25
Du kan antingen betala summan i SKR, EUR eller USD. Om du väljer att betala detta i SKR kan jag kolla vad den exakta summan blir. Dock, tidigast på fredag, då vi beräknar på leveransdatumets kurs!
Postad 12 augusti 2004 - 22:57
Postad 13 augusti 2004 - 00:29

Postad 13 augusti 2004 - 09:56
2. Der TSN Versand gewährt darüber hinaus auf alle Artikel 24 Monate volle Garantie. Die teilweise darüber hinausgehenden längeren Garantiezeiten der Hersteller laut Produktdokumentationen bleiben hiervon unberührtär det 2års garanti på AX3:an??? medföljer det manual på svenska, om inte vart kan man få tag på den?
edit:Marcie: Får man reda på vilken kurs det är mellan valutorna när man beställer? Eller är det dagens valutakurs när UPS kommer på besök som gäller?
vill åxå veta hur man ska räkna med valutakursen, iofs så ändras den inte så mycket men ändå. =)
2års garanti om inte Pioneer själva erbjuder längre.
Svensk manual är inte säkert att det medföljer , Engelsk bör dock göra det.
manual bör väl annars finnas på pioneers svenska hemsida.
Redigerat av Unregistered035505d1, 13 augusti 2004 - 09:57.
Postad 16 augusti 2004 - 09:25
Minuspoäng till UPS alltså.
Postad 16 augusti 2004 - 18:42
hmm, lite väl klantigt av UPS. men ganska fort dom fixade problemet. så det är väl deras räddning. =)I fredags när jag skulle få mitt paket upptäcker UPS att paketet felsorterats och ligger kvar i Hamburg. I dag, måndag fick jag paketet.
Minuspoäng till UPS alltså.
Postad 17 augusti 2004 - 20:29
Posten hade lagt på ca. 150:- i moms, någon som har råkat ut för detta och/eller kan förklara varför?
/Samuel
Postad 17 augusti 2004 - 20:41
Beror mest troligt på att butiken han handlat från exporterat för mycket till Sverige och nu blir tvungna att lägga på den svenska momssatsen istället för den Tyska.Brorsan fick sin Yamaha 650 idag. Enligt tsnversand var den skickad med DHL men det var Posten som levererade paketet (han bor i Sundsvall).
Posten hade lagt på ca. 150:- i moms, någon som har råkat ut för detta och/eller kan förklara varför?
/Samuel
Postad 17 augusti 2004 - 20:52
/Samuel
Postad 17 augusti 2004 - 21:22
Man tycker ju att 48 EUR i frakt borde räcka för diverse avgifter, han får ta kontakt med tsnversand imorgon och fråga vad de sysslat med.Det är avgiften du får betala när du tar mot postförskott.
// Micke
/Samuel
Postad 17 augusti 2004 - 21:30
Det kan vara den svenska postens avgift.
Det bästa är att förskottsbetala
// Micke
Postad 17 augusti 2004 - 22:53
Postad 18 augusti 2004 - 11:15
Har noen en SWIFT kode som kan benyttes til betaling hos tsnversand med Skandiabanken? Kan ikke benytte COD ettersom jeg skal få varen levert Poste Restante i Sverige (bor i Norge)this BIC is not connected to the SWIFT network and cannot be used in the header of a SWIFT message
(Det här är ett inlägg från en ny tråd som jag slog ihop med denna tråd. /Joakim)
Redigerat av Joakim, 18 augusti 2004 - 11:57.
Postad 18 augusti 2004 - 11:46
/Samuel
Postad 18 augusti 2004 - 15:24
Fråga tsnversand om BIC och konto. Skulle inte skandiabankens betalningsrutin godkänna koden (pga att den går till ett för litet kontor som de inte har kontakt direkt med, brukar då finnas en 1:a på position åtta) så ringer du till Skandiabankens kundtjänst (funkade bra 23:00 när jag hade det problemet vid betalning till Hifi-Fabrik) och de letar fram en kod till ett större kontor som betalningen går via. Kontonumret är detsamma.Har noen en SWIFT kode som kan benyttes til betaling hos tsnversand med Skandiabanken? Kan ikke benytte COD ettersom jeg skal få varen levert Poste Restante i Sverige (bor i Norge)
Postad 19 augusti 2004 - 12:29
Beställde den vid 23-tiden i måndags, COD. UPS levererade, och kostnaden var den tidigare angivna. Blev uppringd av UPS, och då de fick klart för sig att jag var på jobbet frågade de om jag vill ändra utdelningsadressen dit.
Har ej packat upp den ännu, men min första affär med TSN kommer nog leda till fler...
/Svampen
PS. I och med Braskens så vill jag bara påpeka att jag inte jobbar på TSN, utan i ett stort förpackningsföretag.

Redigerat av Unregisteredbb948fda, 19 augusti 2004 - 15:20.
Postad 23 augusti 2004 - 13:50
Först i svart, tog en vecka innan jag fick reda på att svart inte fanns hos Yamaha. Då sa de 14 dagar, så jag väntade 14 dagar.
Ingen 650. Mailar igen. De säger oj, nej 14 dagar till, eller titan nu.
Då sa jag titan.
sen tog det 3 dagar rån dörr till dörr. Jag tycker att de funkar riktigt bra, men jag tror att man ska dubbelkolla så att de verkligen har det de säger. Har de väl det är det pålitligt och skönt med COD
Postad 28 augusti 2004 - 20:09
Och nu är jag själv i samma situation...Fråga tsnversand om BIC och konto. Skulle inte skandiabankens betalningsrutin godkänna koden (pga att den går till ett för litet kontor som de inte har kontakt direkt med, brukar då finnas en 1:a på position åtta) så ringer du till Skandiabankens kundtjänst (funkade bra 23:00 när jag hade det problemet vid betalning till Hifi-Fabrik) och de letar fram en kod till ett större kontor som betalningen går via. Kontonumret är detsamma.Har noen en SWIFT kode som kan benyttes til betaling hos tsnversand med Skandiabanken? Kan ikke benytte COD ettersom jeg skal få varen levert Poste Restante i Sverige (bor i Norge)




Ska betala till TSN Versand, som jag redan visste funkar inte BIC-koden HSHNDEH1ELH med Skandiabanken. Så jag ringer då Skandiabankens Kundtjänst, som har öppet varje dag 06-24 - men får då reda på att utlandsavdelningen enbart jobbar vardagar... Ville få betalningen överstökad - någon som har "ersättnings-BIC-koden" som man ska använda istället med Skandiabanken?
Postad 29 augusti 2004 - 00:06
tackar...
Redigerat av solid studio, 29 augusti 2004 - 00:07.
Postad 29 augusti 2004 - 10:47
inga pengar ute, inga krångliga koder.
Vad kan vara mer rätt?

Postad 29 augusti 2004 - 14:44
Alla koder och allt fungerar utmärkt (föreningssparbanken), men när man sen ska betala finns det ett fält där man kan välja vem som ska betala mottagarens banks avgifter. Måste jag betala dem?
De ligger på 100kr, om så är fallet blir det ju typ samma pris som C.O.D.
Tycker att det var ganska saftigt pris, då min bank endast tar 10kr för överföringen.
Postad 03 september 2004 - 21:05
Postad 03 september 2004 - 21:54
Jag annullerade hela ordern och beställde på andra ställen, och fick grejorna på några dagar.
Postad 04 september 2004 - 07:23
TSNVersand funkar bra
Mvh
Henrik
Postad 28 september 2004 - 20:48
Postad 30 september 2004 - 09:39
Jag lade min order men fick ingen bekräftning av ordern så jag mailade och frågade omgående, fick svar efter en timma att det hade skickats iväg ett mail men han gjorde en kopia. Vet inte om deras system gillar å,ä,ö. Kan kanske bero på det?
Betalade in pengarna den 23/9 via Föreningssparbanken (EU-Betalning) och pengarna var på deras konto den 28/9, Receivern skeppad den 29/9 och hoppas att den snart kommer.
Normalt skall överföringen inte ta mer än 3-4 dagar men i detta fallet gjorde den det.
Postad 30 september 2004 - 16:10
/ X-MaX
Postad 30 september 2004 - 21:06
Killen från UPS sprang upp till dörren för att kolla om vi hade exakta kontanta
pengar hemma innan han tog med suben upp till mig, så jag tror det bara är
att skaffa fram cash

//Anders
Postad 18 januari 2005 - 10:25
Det här undrar jag också...finns det inget sätt att kolla orderstatus på tsnversand.de? eller måste man ta det via mail varje gång?
Postad 05 februari 2005 - 16:43
Beställde ju en panasonic s-97 i början av januari men fösta ordern blev cancellarad för att man kunde tydligen inte använda sig av c.o.d där jag bor (ronneby, blekinge)
Pluttade in en förskottsbetalning den 10:e jan. Tsn säger att de fick pengarna den 17:e.
Nu till det roliga, jag kan ju inte bevisa något då jag inte tog några screenshots men tsn påstår att leveranstiden är 2-3 veckor, det jag har sett är 7-10 dagar som numera har ändrats till 3-4 dagar för någon dag sedan.
Nåväl 2-3 veckor är typ nu men de vet tydligen ändå inte när eller om jag ska få grejorna denna sidan midsommar.
Jag tycker denna affären har ett mycket klumpigt sätt att hantera ordrar och de har ingen möjlighet för mig som kund att kolla upp var i system min beställning är förutom att mail förstås.
Jag fattar inte varför vissa företag har så svårt med att ha koll på lager och leveranstider samt att kunna vara ärliga när det skiter sig och berätta precis hur det ligger till. Jag menar det finns ju många företag som är superbra på att hålla leveranser och så vidare.
Så nu har jag skrivit av mig lite irritation.
/P.
Här är mailtrafiken i omvänd ordning.
"The delivery time was 2-3 weeks when you ordered !!!
When items are not in stock, it is not possible to tell an exact delivery
time. We are just telling what Panasonic is telling us.
Grüße
Helmut Sterdt
TSN Versand
http://www.tsnversand.de/
-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: Patrik [mailto:[email protected]]
Gesendet: Samstag, 5. Februar 2005 00:31
An: [email protected]
Cc: [email protected]
Betreff: Re: AW: regarding my order.
Hi again, after reading your homepage I don't know where you are getting the
delivery time 2-3 weeks from it says lieferzeit 3-4 days now and before it
said 7-10 days.
Well you recieved my money at the 17th of januar.
I got my whole hometheater set up now but no dvdplayer so maybe you can
understand why I'm tired of waiting on something that I thought should take
only 7-10 days when I ordered.
Grüsse .
/Patrik.
-----Original Message-----
From: [email protected] (TSN Versand)
To: "Patrik" <[email protected]>
Date: Mon, 24 Jan 2005 11:34:08 +0100
Subject: AW: regarding my order.
Hi,
we received your payment on 17.1.2005
Delivery time for the DVD-S97 actually is 2-3 weeks (as indicated on our
website).
Grüße
Helmut Sterdt
TSN Versand
http://www.tsnversand.de/
-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: Patrik [mailto:[email protected]]
Gesendet: Montag, 24. Januar 2005 09:33
An: [email protected]
Betreff: regarding my order.
Hi I'm beginning to get a little worried I still haven't got any mail from
you other than my order confirmation .And since I have paid for the stuff I
wonder where it is.
Excuse my impatience.
Patrik Pålsson"
Postad 15 april 2005 - 08:00
Någon som har erfarenhet av mailväxling med TSN och om det tog lång tid innan dom svarade.
/ X-MaX
Postad 30 juli 2006 - 02:06

Postad 17 april 2007 - 19:33
och det är bara positiv kritik från min sida.
Mailade om lite frågor innan och jag fick svar inom 5 timmar vilket jag anser är relativt god service.
Postad 28 april 2009 - 17:30
Kollade runt lite på tyska pricerunner och kom fram till att tsnversand är bland de billigaste.
Blir 3000kr billigare att köpa recivern från Tyskland så valet är inte svårt.
Hittar bara positiva omdömmen här om butiken, viserligen väldigt gamla men i alla fall.
Torde betyda att det är en butik man kan lita på?
Har i och för sig allternativet att välja cash on delivery via UPS så borde ju inte vara något problem.
Postad 29 april 2009 - 16:44
Beställningen gjordes igår 18:30, dagen efter 05:26 (idag) kommer det en orderbekräftelse där det står att produkten finns i lager samt att den kommer att skickas idag. Woohoom gud vad snabbt, tänker man glatt, men när sedan 13:19 jag får e-post från UPS med försändelseinformation övergår glädjen till något annat.
När man jämför kolli informationen från UPS fastnade jag på försändelsens vikt, enligt UPS väger försändelsen som är på väg hem till mig bara 16,5kg.
Onkyo recivern jag beställt så väger bara recivern 23,3kg.
Så ringde till UPS för att få bekräftat hur väl paketinformationen överensstämmer med verkligheten.
Får till svar att den ska vara korrekt då den bestämmer vad produkten kommer att kosta att skicka.
Nu är jag nästan hundra på att fel vara är på väg hem till mig.... Skulle vara just typiskt.
Skickade precis ett mail till tsnversand, får se om jag får ett svar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar