Hej
Nybörjare som man är har jag nu laggt ner en god vecka på att läsa upp mig med hjälp av detta forum.
Cambridge Audio Azur 540R (reciver) samt 540D (DVD) och KEF 2005.2 är vad jag fastnat för just nu.
Rummet är ca 20 kvm med begränsad golvyta (av frun bla
), ca 15-17k är vad jag hadde tänkt lägga ner.
Anläggningen kommer användas både till musik och film, tänkte tom va så fräck att köra musik CD's på DVD
Tankar,åsikter, tips emotages tacksamt från er proffs
Jag går nu i stora uppgraderingstankar och har därför sålt det mesta i mina 2 hemmabioanläggningar (v-rum samt sovrum)! Kvar har jag KEF 2005.2 samt min nyinköpta reciver Cambridge Azur 540R och DVD-spelaren 540D som nu står i sovrummet där dom driver KEF-äggen.
Denna kombination fungerar mycket bra och ger en mycket bra ljudbild som är neutral och ger en korrekt ljudbild av källmaterielet - typisk engelsk karaktär på ljudet.
Jag tycker du skall slå till och köpa denna underbara kombination - tänk dock på att äggen kräver ganska lång inspelningstid samt att dom är mer krävande för recivern än vad man tror!
Kolla även in Marantz SR-7400 som nu finns till det otroliga priset 5990:- (ordpris 11.000:-)! Den är lite kraftfullare än 540R - har dock en annan ljudbild - men klarar av att driva äggen lite mer fullt ut än vad 540R gör. Detta gör inte 540R till en dålig reciver - den spelar bara i en annan liga då den "bara" kostar hälften mot vad Marantzen vanligtvis gör!
Marantzen finns för 5990:-
här!
Redigerat av Kalle_K, 31 October 2004 - 19:27.