DVB-T med kortläsare och PVR
454 svar till detta ämne
Postad 28 februari 2005 - 11:21
Unregistered10be65c2
-
Unregistered10be65c2
-
Användare
-
-
128 inlägg
Nya BDA drivrutiner (1.2.1.5) finns att hämta hos: http://forum.digital.../load.php?id=86om dessa gör någon skillnad beträffande CI/CAM -vet jag ej, då jag inte hunnit att prova dem än.
Postad 28 februari 2005 - 14:40
pgpg
-
pgpg
-
Användare
-
-
216 inlägg
Hur fungerar det med surroundljud?
Kan man få ut det genom digitalutgången på ljudkortet när boxer sänder i 5.1?
Kan man även spela in surroundljudet?
Postad 28 februari 2005 - 21:30
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Hur fungerar det med surroundljud? Kan man få ut det genom digitalutgången på ljudkortet när boxer sänder i 5.1? Kan man även spela in surroundljudet?
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, jag kollade på melodifestivalen i helgen på SVT och det sändes i dolby digital. Skitbra ljud med Audigy2 ZS och digitalt ut. Vad gäller inspelning vet jag inte, men det borde väl inte vara några problem. Får väl testa nu på lördag istället
Postad 28 februari 2005 - 22:07
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Det är inga problem med ljudet vid inspelning då inget avkodas så sparas det ner precis som programet sänds ut.
Postad 01 mars 2005 - 16:15
Unregistered15075a6f
-
Unregistered15075a6f
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Tvärtemot vad som sägs här: However, just like you said, both MCE and Showshifter dont have CI support yet. Therefore our BDA driver doesnt support CI this moment.
Så stödjer Showshifter 3.10 CI och CAM.
Postad 01 mars 2005 - 17:56
Unregistered10be65c2
-
Unregistered10be65c2
-
Användare
-
-
128 inlägg
Tvärtemot vad som sägs här:
However, just like you said, both MCE and Showshifter dont have CI support yet. Therefore our BDA driver doesnt support CI this moment. Så stödjer Showshifter 3.10 CI och CAM.
<{POST_SNAPBACK}>
Var kommer det citatet från?
Postad 01 mars 2005 - 19:34
Unregistered99322caa
-
Unregistered99322caa
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
Vet inte om man ska skratta eller gråta. TV4 och SVT funkar (efter drivrutins-strul) när man kopplar bort CI-kortet inkl kabel. Men funkar ens det bra? Nej... TV4 liknar diabilder i mosaik. SVT hoppar till ett antal gånger per minut.
Har du provat med 160 kronors Clas Ohlson anntennförstärkare ? Det kan faktiskt vara mkt väl värt priset. Det har räddat mig när jag ligger på marginalen enligt ovan.
Postad 02 mars 2005 - 08:34
AndersNolberger
-
AndersNolberger
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
However, just like you said, both MCE and Showshifter dont have CI support yet. Therefore our BDA driver doesnt support CI this moment. Så stödjer Showshifter 3.10 CI och CAM.
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Citatet kommer från min post lite längre upp i tråden ( https://www.minhembi...ndpost&p=646151). Min fråga var till Twinhans support i december och jag undrade om deras BDA-drivrutiner fungerade med CI. Jag vet inte hur gammal Showshifter 3.10 är men deras svar gällde de drivrutiner som fanns då och förmodligen Showshifter 3.0.
Postad 02 mars 2005 - 10:26
Unregistered10be65c2
-
Unregistered10be65c2
-
Användare
-
-
128 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Citatet kommer från min post lite längre upp i tråden (https://www.minhembi...ndpost&p=646151). Min fråga var till Twinhans support i december och jag undrade om deras BDA-drivrutiner fungerade med CI. Jag vet inte hur gammal Showshifter 3.10 är men deras svar gällde de drivrutiner som fanns då och förmodligen Showshifter 3.0.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, ok jag tänkte lite fel. Vad jag egentligen var intresserad av att veta var vart tintin4fun har fått tag i information om att showshifter fungerar med CI/CAM.
Postad 02 mars 2005 - 13:36
Unregistered15075a6f
-
Unregistered15075a6f
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Ja, ok jag tänkte lite fel. Vad jag egentligen var intresserad av att veta var vart tintin4fun har fått tag i information om att showshifter fungerar med CI/CAM.
Jag kör det dagligen - räcker det? Mer info finns att läsa på Showshifters hemsida här.
Postad 02 mars 2005 - 13:43
vic20
-
vic20
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Ja, ok jag tänkte lite fel. Vad jag egentligen var intresserad av att veta var vart tintin4fun har fått tag i information om att showshifter fungerar med CI/CAM. Jag kör det dagligen - räcker det? Mer info finns att läsa på Showshifters hemsida här.
<{POST_SNAPBACK}>
Om jag fattar det rätt så funkar alltså Twinhans DVB-T kort med kortläsare i Showshifter? Får Di in alla kodade kanaler med?
Postad 02 mars 2005 - 15:34
Unregistered10be65c2
-
Unregistered10be65c2
-
Användare
-
-
128 inlägg
Ja, ok jag tänkte lite fel. Vad jag egentligen var intresserad av att veta var vart tintin4fun har fått tag i information om att showshifter fungerar med CI/CAM. Jag kör det dagligen - räcker det? Mer info finns att läsa på Showshifters hemsida här.
<{POST_SNAPBACK}>
Det räcker helt klart, är bara lite trött på att prova olika lösningar som det ryktas om skall fungera, men nu känns det helt klart som ett alternativ att överväga. Tack.
Postad 02 mars 2005 - 15:37
Unregistered15075a6f
-
Unregistered15075a6f
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Om jag fattar det rätt så funkar alltså Twinhans DVB-T kort med kortläsare i Showshifter? Får Di in alla kodade kanaler med?
Bara att testa! En fullt utrustad tidsbesgränsad demo går att ladda ner. Kostar gratis - lätt att sätta upp (alla inställningar görs med fjärren). Funkar helt utan problem med kodade kanaler för mig som har: Hauppauge Nexus-s (DVB-s) Hauppauge CI Conax CAM och Canal Digital abonnemang. Jag startar Showshifter (med ett MCE-skal) ifrån MCE2005 - more programs. Jag använder MCE-fjärr. Timeshiftar och spelar in DVB-s program - både free-view och kodade. Använder oxå MyTV i MCE för att se analoga sändningar som t ex TV3. Man kan spela in ett program i Showshifter samtidigt som man spelar in ett annat i MCE.
Postad 02 mars 2005 - 15:43
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Om jag fattar det rätt så funkar alltså Twinhans DVB-T kort med kortläsare i Showshifter? Får Di in alla kodade kanaler med? Bara att testa! En fullt utrustad tidsbesgränsad demo går att ladda ner. Kostar gratis - lätt att sätta upp (alla inställningar görs med fjärren). Funkar helt utan problem med kodade kanaler för mig som har: Hauppauge Nexus-s (DVB-s) Hauppauge CI Conax CAM och Canal Digital abonnemang.
Jag startar Showshifter (med ett MCE-skal) ifrån MCE2005 - more programs. Jag använder MCE-fjärr. Timeshiftar och spelar in DVB-s program - både free-view och kodade. Använder oxå MyTV i MCE för att se analoga sändningar som t ex TV3. Man kan spela in ett program i Showshifter samtidigt som man spelar in ett annat i MCE.
<{POST_SNAPBACK}>
Det är skillnad på Hauppauge och Twinhan. De billigaste och bästa alternativet för Twinhan är nog MyTheatre.
Redigerat av Sardaukar, 02 mars 2005 - 15:46.
Postad 02 mars 2005 - 18:52
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 316 inlägg
Äntligen har jag fått ett nytt kort, som fungerar
Men det är fortfarande lite buggigt i MyTheatre. Bilden stannar en gång i minuten ungefär, ibland tar det längre tid mellan gångerna. Bilden står stilla i ~10 sekunder sen fortsätter det som vanligt. Har provat alla "graphs" av de som länkades längre upp i tråden.
Är det någon som har samma problem? För övrigt funkar det bra, med undantag för kanalbyten som kan bli lite glitch-fest ibland, i upp till en halv minut sen funkar de.
Redigerat av Ageve, 02 mars 2005 - 18:54.
Postad 02 mars 2005 - 18:58
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Äntligen har jag fått ett nytt kort, som fungerar
Men det är fortfarande lite buggigt i MyTheatre. Bilden stannar en gång i minuten ungefär, ibland tar det längre tid mellan gångerna. Bilden står stilla i ~10 sekunder sen fortsätter det som vanligt. Har provat alla "graphs" av de som länkades längre upp i tråden.
Är det någon som har samma problem? För övrigt funkar det bra, med undantag för kanalbyten som kan bli lite glitch-fest ibland, i upp till en halv minut sen funkar de.
<{POST_SNAPBACK}>
Hade samma problem som du med att bilden fryser ibalnd. För mig löste det sig genom att bocka ur "Signal WatchDog" i general settings/expert. Jag kör f.ö. med en egenkomponerad graph bestående av Cyberlinks PowerDVD 6 audio- och video-decoder. Det är den bästa hittills.
Redigerat av Sardaukar, 02 mars 2005 - 18:59.
Postad 02 mars 2005 - 20:26
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 316 inlägg
Hade samma problem som du med att bilden fryser ibalnd. För mig löste det sig genom att bocka ur "Signal WatchDog" i general settings/expert.
<{POST_SNAPBACK}>
Det verkar funka minsann, tackar Har fortfarande lite problem med kanalbyten däremot, mellan kodade och fria, blir rejält med glitch, ibland får man starta om mytheater för att de ska försvinna. Skumt... Det glitchar aldrig annars, perfekt bild nu. EDIT: Glitchen vid kanalbyte uppkommer när man bytar mellan olika MUX, oavsett om kanalerna är kodade eller inte. Startar man om Mytheatre funkar det igen.
Redigerat av Ageve, 02 mars 2005 - 22:13.
Postad 02 mars 2005 - 21:44
AAKEE
-
AAKEE
-
Veteran
-
-
1 754 inlägg
Kanske har mjukvarutekniken hunnit ikapp verkligheten, så att det går att få det att fungera?
Var rätt sugen för ett år sen, men insåg att man nog kunde glömma att köra med kort.
När detta nya twinhan m ci dök upp så blev jag sugen igen, men det har ju strulat en del...känns som man törs beställa ett nu :-)
Postad 03 mars 2005 - 02:02
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Hade samma problem som du med att bilden fryser ibalnd. För mig löste det sig genom att bocka ur "Signal WatchDog" i general settings/expert.
<{POST_SNAPBACK}>
Det verkar funka minsann, tackar
Har fortfarande lite problem med kanalbyten däremot, mellan kodade och fria, blir rejält med glitch, ibland får man starta om mytheater för att de ska försvinna. Skumt... Det glitchar aldrig annars, perfekt bild nu.
EDIT: Glitchen vid kanalbyte uppkommer när man bytar mellan olika MUX, oavsett om kanalerna är kodade eller inte. Startar man om Mytheatre funkar det igen.
<{POST_SNAPBACK}>
Det där med glitch förstår jag inte riktigt...hur beter det sig egentligen?
Redigerat av Sardaukar, 03 mars 2005 - 02:02.
Postad 03 mars 2005 - 12:23
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 316 inlägg
Det där med glitch förstår jag inte riktigt...hur beter det sig egentligen?
<{POST_SNAPBACK}>
Ibland när man byter kanal så börjar signal & kvalitetmätare hoppa upp och ner ungefär en gång i sekunden, med "mega-glitch" som följd. Det hände en gång nu vid byte inom samma MUX också. Men om man startar om programmet så funkar det perfekt igen.
Postad 03 mars 2005 - 17:56
Unregistered461b3802
-
Unregistered461b3802
-
Rookie
-
5 inlägg
Är det inte något som har med graferna att göra? kan bli mycket konstiga fel på dem....
Postad 04 mars 2005 - 11:30
Unregistered3144da7f
-
Unregistered3144da7f
-
Rookie
-
4 inlägg
Det kan vara så att de fel som klassas som konstiga graf-fel egentligen beror på att användningen av anpassade grafer är mycket mycket mer krävande i processorkraft, därav kan glitch-problem uppstå pga att datorn in orkar skyffla all data... Testat med generic mode?
Postad 04 mars 2005 - 15:27
Unregistered2a1e3381
-
Unregistered2a1e3381
-
Användare
-
-
155 inlägg
Jag köpte ett DVB-T kort från Nubula Electronics i england för ca 6 månader sedan efter att ha läst att det skulle vara det bästa dvb-t kortet på marknaden med hänsyn till både hårdvara och mjukvara. Jag kan inte annat än hålla med efter att ha använt det nu i ett halvår (underbar mjukvara), problemet är att det inte har något CI interface. De sa dock att de lagt/ska lägga till innom kort stöd för CI. Taget från deras hemsida: Development for TopUpTV support will come in two stages:
Phase 1 - Software support for the MultiDec API v1.02 interface.
Once this is complete, you will be able to use the DigiTV software and hardware in conjunction with a standard Phoenix interface smartcard reader (NOT a programmer) and a valid TopUp TV smartcard.
You will also need a MultiDec compatible software cam (eg the SECA CAM from Joshyfun), plus the Common Scrambling Algorithm DLL (CSA.DLL) also available from many sites on the web.
The Phoenix smartcard readers currently retail for between £20 and £30 in the UK.
Phase 2 - Nebula smartcard reader hardware.
This phase will see the introduction of Nebula's own smartcard reader. It will be housed in a case that is complementary to the current DigiTV units, and we are hoping to be able to make it available for around £20.
The Phase 1 DigiTV software will be available for download from our site in beta form in early March 2005.TopUp TV är den engelska motsvarigheten till kodade kanaler. Kan man skaffa en Phoenix smartcard läsare och en CAM till Viaccess och få det att fungera? Isf var kan man skaffa en Phoenix smartcard läsare i sverige (ej brännare som de påpekar på hemsidan)? Det står visserligen Phase 1 - Software support for the MultiDec API v1.02 interface. men tror ni man kan använda en viaccess cam ändå? Kanske bäst att höra med nebula direkt
Postad 07 mars 2005 - 10:28
Unregistered10be65c2
-
Unregistered10be65c2
-
Användare
-
-
128 inlägg
Ny BDA-drivrutin: http://www.digitalri...oads.php&cat=17Kanske finns lite hopp om CI/CAM.
Postad 08 mars 2005 - 11:07
MR-T
-
MR-T
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Någon som provat 1.2.1.6 ?
Provade den med MCE 2005 men fick bara in fria kanaler.
Postad 08 mars 2005 - 11:37
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Provade drivrutinen som inte är avsedd för MCE i MyTheatre, men fick också bara in fria kanaler.
Postad 08 mars 2005 - 12:36
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Har ni följt readme.txt i BDA-CI-Sample mappen till punkt o pricka?
Har inte kunnat testa själv än då jag var tvungen att installa om hela MCE efter ett hårdvarufel (läs krachad disk)  Tänkte jag skulle pröva o installa stöd för ci ikväll, var bara tvungen att ha igång det så tjejen kan kolla tv idag, la därför inte till nått jag inte kände till, använder dock 1.2.1.6 drivern redan, så det bör inte vara svårt att lägga till det från bda-ci mappen, om det funkar är en annan sak.
Postad 09 mars 2005 - 12:34
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Har nu testat lite i MCE med 1.2.1.6 o lagt in ci stödet o prövat med testen som beskrivs i Readme men när jag ska titta på en kodad kanal så står det bara att den ej kan läsas. Tänker labba vidare i kväll.
Postad 09 mars 2005 - 13:30
testsmurf
-
testsmurf
-
Forumräv
-
-
532 inlägg
Jag köpte ett DVB-T kort från Nubula Electronics i england för ca 6 månader sedan efter att ha läst att det skulle vara det bästa dvb-t kortet på marknaden med hänsyn till både hårdvara och mjukvara. Jag kan inte annat än hålla med efter att ha använt det nu i ett halvår (underbar mjukvara), problemet är att det inte har något CI interface. De sa dock att de lagt/ska lägga till innom kort stöd för CI.
Taget från deras hemsida:
Development for TopUpTV support will come in two stages:
Phase 1 - Software support for the MultiDec API v1.02 interface.
Once this is complete, you will be able to use the DigiTV software and hardware in conjunction with a standard Phoenix interface smartcard reader (NOT a programmer) and a valid TopUp TV smartcard.
You will also need a MultiDec compatible software cam (eg the SECA CAM from Joshyfun), plus the Common Scrambling Algorithm DLL (CSA.DLL) also available from many sites on the web.
The Phoenix smartcard readers currently retail for between £20 and £30 in the UK.
Phase 2 - Nebula smartcard reader hardware.
This phase will see the introduction of Nebula's own smartcard reader. It will be housed in a case that is complementary to the current DigiTV units, and we are hoping to be able to make it available for around £20.
The Phase 1 DigiTV software will be available for download from our site in beta form in early March 2005.
TopUp TV är den engelska motsvarigheten till kodade kanaler.
Kan man skaffa en Phoenix smartcard läsare och en CAM till Viaccess och få det att fungera?
Isf var kan man skaffa en Phoenix smartcard läsare i sverige (ej brännare som de påpekar på hemsidan)?
Det står visserligen Phase 1 - Software support for the MultiDec API v1.02 interface. men tror ni man kan använda en viaccess cam ändå?
Kanske bäst att höra med nebula direkt 
<{POST_SNAPBACK}>
Bäst är om du går in på http://www.digitv-forum.co.uk för att läsa allt som sagts än så länge...
Postad 11 mars 2005 - 15:45
rich!
-
rich!
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Kan man skaffa en Phoenix smartcard läsare och en CAM till Viaccess och få det att fungera?
Isf var kan man skaffa en Phoenix smartcard läsare i sverige (ej brännare som de påpekar på hemsidan)?
<{POST_SNAPBACK}> AD-Teknik har en USB-phoenix-läsare. Men nån hårdvaru-CAM kan du inte ansluta till en phoenix-läsare utan du måste köra en softcam (mjukvara i datorn som "emulerar" en CAM).
Postad 14 mars 2005 - 13:09
Unregistered3144da7f
-
Unregistered3144da7f
-
Rookie
-
4 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
AD-Teknik har en USB-phoenix-läsare. Men nån hårdvaru-CAM kan du inte ansluta till en phoenix-läsare utan du måste köra en softcam (mjukvara i datorn som "emulerar" en CAM).
<{POST_SNAPBACK}>
Men finns det verkligen någon softcam till boxersystemet i dagsläget?
Postad 14 mars 2005 - 13:28
testsmurf
-
testsmurf
-
Forumräv
-
-
532 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Kolla in den här tråden http://www.digitv-fo...topic.php?t=236 på Nebulas forum, lite framåt i diskussionen så pågår det försök att få boxers betalkanaler att fungera med Nebulas Digitv, men du kanske kan få ut lite info där iaf gällande andra kort.
Redigerat av testsmurf, 14 mars 2005 - 13:30.
Postad 14 mars 2005 - 13:30
Unregistered15075a6f
-
Unregistered15075a6f
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Boxer använder väl Viaaccess?! Softcam till Viaaccess finns och har funntis länge.  Skulle du däremot avse koder till Boxer, så är det en annan sak
Postad 14 mars 2005 - 13:45
Chimen
-
Chimen
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Jag har nu inhandlat Twinhan DTV Ter-CI, har bara huvudkortet inkopplat. Det fungerar utmärkt i twinhans egna programvara. Men jag får det inte att funka i Mytheatre. Kortet hittas. Men jag hittar inte kanalerna. Det står att det är 90/98 i mottagning. Hittar bara kanaler på 474000 där TV4 kanalerna ligger här i Uppsala. Men på frekvensen för SVT paketet hittar den inga kanaler. Det står "Getting info" och sen "Nothing found". Ni som har fått det att fungera. Hittar den kanalerna med korekta namn. För de kanaler den hittar för mig heter konstigt, : 0410, 046A, 0474, 047E, 0488, 11E4. Dessa kanaler kan jag inte titta på. Det händer inget när jag ska starta dom.
Postad 14 mars 2005 - 13:50
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Jag har nu inhandlat Twinhan DTV Ter-CI, har bara huvudkortet inkopplat. Det fungerar utmärkt i twinhans egna programvara. Men jag får det inte att funka i Mytheatre. Kortet hittas. Men jag hittar inte kanalerna. Det står att det är 90/98 i mottagning. Hittar bara kanaler på 474000 där TV4 kanalerna ligger här i Uppsala. Men på frekvensen för SVT paketet hittar den inga kanaler. Det står "Getting info" och sen "Nothing found". Ni som har fått det att fungera. Hittar den kanalerna med korekta namn. För de kanaler den hittar för mig heter konstigt, : 0410, 046A, 0474, 047E, 0488, 11E4. Dessa kanaler kan jag inte titta på. Det händer inget när jag ska starta dom.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja jag får korrekta namn iaf...
Postad 15 mars 2005 - 14:34
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 316 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Hade samma problem med knasiga namn i en äldre version av MyTheatre. Ladda ner nyaster så ska det funka. Glöm sen inte att välja 8MHz som bandbredd om det inte redan är det. Mitt kort fungerar nästan perfekt nu. Ibland måste man starta om MyTheatre efter att ha bytt kanal, annars inga problem alls. Har spelat in flera timmar från Kanal 5 osv utan glitch.
Redigerat av Ageve, 15 mars 2005 - 14:36.
Postad 17 mars 2005 - 15:54
Chimen
-
Chimen
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Har gått över till att testa lite med MCE2005 med twinhan kortet, utan CI. Funkar ríktigt bra med BDA rutinerna. MCE känns mycket mera välgjort och gediget än någon annan frontend jag har testat. Bara Meedio kommer i närheten. Det är just Meedio som jag hoppas mest på i framtiden. Dom verkar jobba för fullt för att förbättra och släppa en färdig version av Meedio-tv. Hoppas twinhan kortet kommer funka med CI där.
Hur går det för er andra. Varit tyst här ett tag nu?
Nån som har fått det att funka med BDA och CI än?
Postad 19 mars 2005 - 09:13
Patchman
-
Patchman
-
Användare
-
-
175 inlägg
Har äntligen börjat att testa lite olika lösningar igen.
Twinhans CI kort är alldeles för dålig mottagning på så det får ligga kvar i antistatpåsen.
Jag kör med Avermedia A16A PCI kort som har BDA drivers
Kör i Mytheatre 3.21 och använder plugin univiacamemu och Adtekniks USB Phoenixläsare(den oranga) samt naturligtsvis boxers programkort
Går som tåget inte ett ryck ,har även deras Aver DVB-t USB2 som även den använder BDA ska testa detta kort i helgen.
Vet att Avers nya kort har enastående stabilitet och är mycket känsligare än många andra.
Jag använder inte den senaste ver av univiacamemu utan nån version tidigare(tror jag har 4-5 versioner)
Jag vet att USB varianten funkar i Mytheatre, borde funka med med läsare o allt då kan man ju kolla på C+ i skogen typ, allt tar ström från usb och en skaplig notebook är allt som behövs
Denna lösning är ju billigare oxå då man slipper CA Modul.
Nån som vill köpa min Modul? hehe
Postad 20 mars 2005 - 18:31
Brämpa
-
Brämpa
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Patchman, det låter ju strålande! Den stödjer ju dessutom MCE som jag förstår. Men jag måste erkänna att jag inte förstod Din förklaring hur Du får dit Boxer-kortet. Skulle Du kunna förklara det igen please, lite långsammare och mer detaljerat...
Postad 20 mars 2005 - 19:12
Patchman
-
Patchman
-
Användare
-
-
175 inlägg
Jag ska försöka ;-)
Aver DVB-T USB 2.0 gav lika bra resultat kan jag börja med
Mytheatre är det program man använder man letar upp en dll fil som heter univiacamemu.dll (be snällt så kan jag fixa)
Denna läggs in i pluginbiblioteket när MT är installerat
Din phoenixläsare emulerar en serieport(vilken kan du se i enhetshanteran) ställ in det i pluginen och klicka i Get ECM
Stoppa i ditt Boxerkort och när du har scannat o hittat alla kanaler så försök att titta på en kodad kanal som finns i ditt abbonemang så får du se !!!
Detta fungerar utmärkt med Aver A16A och ovannämda USB dosa
//Patchman
Postad 20 mars 2005 - 21:41
Brämpa
-
Brämpa
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Tack, skall beställa grejor nu. Återkommer... Borde väl funka på samma sätt med Windows Media Center förresten?
Postad 21 mars 2005 - 00:15
Patchman
-
Patchman
-
Användare
-
-
175 inlägg
Nej det går inte.
Inget stöd för denna plugin
Progdvb går nog oxå men mythetre är stabilare
Progdvb stödjer inte dessa Avermediakort,men Twinhan 3021 och 3020 går
Postad 21 mars 2005 - 13:12
Unregistered64f3a94d
-
Unregistered64f3a94d
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Patchman:Funkar univiacamemu.dll och vilket kort med BDA-drivare som helst i MyTheatre? Jag har en FireDTV DVB-T med CI modul som funkar bra tillsammans med MyTheatre. den funkar perfekt med en viaaccess redcam och ett boxerkort. Eftersom jag är intresserad av att kunna köra flera tuners på samma burk så är det viktigt att två stycken FireDTV-boxar ska kunna dela på samma boxerkort. Går det bra att få flera DVB-enheter att prata med samma kort via univiacamemu.dll? Någon som vet om univiacamemu.dll funkar i MediaPortal?
Postad 21 mars 2005 - 13:33
Patchman
-
Patchman
-
Användare
-
-
175 inlägg
Patchman:
Funkar univiacamemu.dll och vilket kort med BDA-drivare som helst i MyTheatre?
Jag har en FireDTV DVB-T med CI modul som funkar bra tillsammans med MyTheatre. den funkar perfekt med en viaaccess redcam och ett boxerkort.
Eftersom jag är intresserad av att kunna köra flera tuners på samma burk så är det viktigt att två stycken FireDTV-boxar ska kunna dela på samma boxerkort. Går det bra att få flera DVB-enheter att prata med samma kort via univiacamemu.dll?
Någon som vet om univiacamemu.dll funkar i MediaPortal?
<{POST_SNAPBACK}>
Håller på å luskar i detta. Mitt dröm scenario är att ha små datorer som kör Mutheatre och sedan går till en dator som har Boxerkortet och får avkodat signalen. Om detta funkar så har ju flera tillgång till ett o samma boxerkort Har börjat kolla på Droidcam bl.a Tror inte att pluginen funkar i nåt annat än Mytheatre och Progdvb Mytheatre kan hantera flera kort men vet faktiskt inte om man inte måste gå in o byta kort i setupen o sen kolla på tv //Patchman
Postad 21 mars 2005 - 19:26
Brämpa
-
Brämpa
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Vet ni ngt sätt att kunna använda Boxerkort med Windows Media Center då?
Postad 21 mars 2005 - 20:08
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Det enda jag har hört verkligen ska fungera i mce på olika forum är TecnoTrend Pc-line, Där medföljer ett helt program för att ge stöd för Ci/Cam nedladdningen är på 54 meg o finns länkad till i den officiella Mce-tråden.
Jag har även läst på utländska forum att dom fått twinhan till att funka med betalkanaler, men utomlands används andra system än i sverige, jag har själv varit med o betatestat olika drivers som skulle ge twinhan möjlighet att läsa av en CI/Cam, det längsta jag klarat är ca 30 sec till 1 min.
Postad 21 mars 2005 - 21:08
Patchman
-
Patchman
-
Användare
-
-
175 inlägg
Ett sätt är ju att ha MCE skalet och från det ladda Mytheatre(finns färdiga lösningar på ww*.happysat.or*)
Tror fortfarande att det måste finnas bättre lösningar än MCE
Har hållt på å labbat med welltonway idag, usch vad buggigt.
Hur ska då deras DVB-T version bli som använder Twinhan Ter-CI
Detta verkar intressant FireDTV DVB-T med CI modul
Ska försöka få tag i ett kort o testa lite
//Patchman
Edit*2:
Usch vad jag stavar illa idag
Redigerat av Patchman, 21 mars 2005 - 21:09.
Postad 22 mars 2005 - 09:21
Unregistered64f3a94d
-
Unregistered64f3a94d
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Patchman:Det kan nog bli lite svårt att få tag i en FireDTV box än så länge. Tror bara att de säljs från någon skum webshop i Australien. Jag har fått tag i min box eftersom jag är betatestare för Digital Everywhere. Jag vet dock att de planerar att börja sälja dessa boxar på deras egen hemsida snart. Närmare bestämt i april. Jag tror du kommer att bli positivt överaskad av boxen. Den har en mycket stabil tuner och stabila drivare, både wdm och BDA. Fullt stöd i Mediaportal och MyTheatre(som bundlas med boxen). Förresten undrar jag om inte univiacamemu.dll funkar med Mediaportal eftersom t.ex. Yankse sägs göra det. Någon som har mer info om detta?
Postad 22 mars 2005 - 09:25
Patchman
-
Patchman
-
Användare
-
-
175 inlägg
Har redan varit i kontakt med dom hehe, de håller till i Österrike, får se vad de säger.
Intressant om man kan använda phoenixläsare i meedio, finns den översatt till svenska ännu?
Om så är fallet och plugin funkar så kan ju MCE o Welltonway hälsa hem
//Patchman
Edit:
Menar mediaportal inte meedio
Redigerat av Patchman, 22 mars 2005 - 09:32.
Postad 22 mars 2005 - 10:18
Unregistered10be65c2
-
Unregistered10be65c2
-
Användare
-
-
128 inlägg
Det enda jag har hört verkligen ska fungera i mce på olika forum är TecnoTrend Pc-line, Där medföljer ett helt program för att ge stöd för Ci/Cam nedladdningen är på 54 meg o finns länkad till i den officiella Mce-tråden.
Jag har även läst på utländska forum att dom fått twinhan till att funka med betalkanaler, men utomlands används andra system än i sverige, jag har själv varit med o betatestat olika drivers som skulle ge twinhan möjlighet att läsa av en CI/Cam, det längsta jag klarat är ca 30 sec till 1 min.
<{POST_SNAPBACK}>
Hur gjorde du när du fick det att fungera i 30s-1m?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|