Besviken på Tele-hå i Göteborg (OBS! gammalt ärende)
36 svar till detta ämne
Postad 08 December 2004 - 16:20
NeoOne
-
NeoOne
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Blev idag blåst av Tele-hå i göteborg. Gjorde klar en affär med killen i butiken, avtalade att sakerna skulle hämtas dagen efter.
Sakerna jag skulle köpa var HK 630, HK 755, HK DVD31.
När jag sedan kom till affären så plockar han fram allt, men när de ska betalas så ändrar han på priset och lägger till 1800:-kr. Snacka om vilken chock man får när man längtade hela dagen igår efter att få hem allt och börja pilla med de
Så till er som bor i Göteborg och ska handla nya hemmabio saker eller hifi, akta er för Tele-Hå de bara blåser en på priset och ger dårlig service tillbaks.
Vill också påpeka att jag var stamkund där i många år tills idag, jag har köpt all min utrustning hos de ialla år. Men jag antar att de inte är samma butik längre som de var innan alla de andra gamla goa gubbarna jobbade där. Man kan ju undra varför de slutade, de som är så omtalade och kända för bra service mot kunderna. De har istället gått över till Ljudkällaren på Stibergstorget i göteborg.
Jag valde att gå dit, som jag vet att de har alltid gett mig bra service tidigare. Så jag fick idag handla mina saker av Ljudkällaren till samma pris som jag skulle handlat de hos Tele-Hå innan de bröt avtalet.
Ville bara berätta för er andra som också går i köpe tankar. Jag vet hur dyrt de är när man ska uppgradera sin hemmabio. Och då vill man ha bra service när man betalar så mycke pengar för de. Jag beställde även mina Dynaudio Audience 82 idag, så om ett par veckor får ni läsa och se lite fina bilder om min hemmabio i galleriet
Så tills dess. Be on alert, and stay high:=)
Postad 08 December 2004 - 18:20
Optoma
-
Optoma
-
Forumräv
-
-
650 inlägg
Vore bra om du skrev också varför dom skulle ha mer betalt plötsligt?
Postad 08 December 2004 - 19:18
Unregistered63a53ac6
-
Unregistered63a53ac6
-
Beroende
-
-
1180 inlägg
Ett muntligt avtal gäller även om den nu är en sak många tar väldigt lätt på.
Postad 08 December 2004 - 19:40
Unregistered47746e95
-
Unregistered47746e95
-
Beroende
-
-
1082 inlägg
Jag var på TELE-HÅ för ett tag sedan för att skaffa mig en 10m supra vga->komponent-kabel.
Jag frågade en kille vad en sån kabel skulle kosta och fick ett pris (minns inte exakt vad det var men det rörde sig om en dryg tusenlapp).
Jag beställde en och när jag kom för att hämta den så var den 500:- dyrare än avtalat p.g.a "arbetskostnader".
Dum som jag var så köpte jag den ändå.
Postad 08 December 2004 - 21:27
mr huhta
-
mr huhta
-
Veteran
-
-
2218 inlägg
Man blir lite misstänksam när man som första post från en person ser en totalsågning av en butik som har ganska gott rykte(som även jag gillar och har bra erfarenheter av). Sedan även lyfter fram en konkurrent..Hmmm med tanke på BRASKENS affären så blir man lite fundersam vid sånna här trådar.
Det som har hänt är ju iofs helt fel och mycket dåligt gjort från Tele-Hå:s sida..Både vad gäller mot Tysken77 och NeoOne.
Frågan är hur NeoOne reagerade vid prishöjningen, påpekade du det, sa du att du kommer att handla dessa prylar i en annan affär, var det samma person som du prutade med som du pratade med dagen efter?
Tysken77 vad kostade den kabeln från Supra/jenving direkt eller vad kostar den i andra butiker? Supras kablar brukar ju hålla samma pris nästan överallt och lägger dom då på 500!!!! till så är det riktigt grisigt.
Får nog åka dit och besöka dem igen och se ifall de har ändrat attityd.
OT: Senast jag var där så var det en galen gbg:are som höll på att köra över mig för att sedan åka ner och vända komma till parkeringen och hota mig med stryk, skrika, svära och sedan dra en ramsa på arabiska, sedan dra iväg med skrikande däck! Han trodde att jag "skämtade" med honom när jag råkade gå ut på vägen vid övergångstället och han kom farande i andra filen i över 60-70km/h ca 50cm framför mig(bilarna i första filen stod still)..
Det är exakt min typ av humor..ställa mig framför bilar som åker i 70km/h
Postad 08 December 2004 - 22:43
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Jag måste säga att jag har svårt att förstå detta. Verkar enbart korkat att höja priset helt plötsligt. Vilken kund går med på det? Klart man backar ur då. Det sista jag brukar göra är att pruta lite till innan jag langar upp stålarna. Att istället pröjsa extra kosing finns inte ens i min värld. Så om det hela stämmer så är det inte svinigt utan enbart extremt korkat tycker jag...
Postad 08 December 2004 - 23:26
NeoOne
-
NeoOne
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Till alla som vill ha mer ingående detaljer om de jag blev utsatt för idag på
Tele-Hå i Göteborg.
Anledningen till att han höjde priset från de vi hade kommit överens om, var att han helt plötsligt ansåg att han hade gett för lågt pris på sakerna jag skulle köpa.
Han sa bokstavligt talat att han inte tjänade nästan något på affären, men så var inte fallet. Han ville helt enkelt tjäna mer pengar på mig än vad han hade planerat från början.
Så han ville inte sälja till mig för de priset han lovat mig och som vi hade kommit överens om. Jag påpekade till honom att ett mutligt avtal är lika gällande som ett skriftligt och han insåg att han skulle förlora mig som kund. Fick de intrycket av att han insåg detta, men han var nog för stolt att säga att han gjort fel. Men de är absolut igen anledning till att bryta ett avtal om ett pris man redan kommit överens om.
Ber om ursäkt, men jag har skrivit in fel butik såg jag nu när jag läste och gått igenom alla svar jag fått. Jag handlade mina saker på Hifi Stället i göteborg.Så nu är de rätt  Rätt ska vara rätt. En stor Eloge till Anders på Hifi Stället, som var mycke hjälpsam idag när jag handlade mina saker, dvs även mina Dynaudio Audience 82.
På ljud Källaren var jag också på idag, så därför jag blandade ihop butikerna. Köpte lite längre Supra Kabel idag på Ljudkällaren som han var lite billigare på  Så jag kommer ALDRIG sätta min fot igen på Tele-Hå i Göteborg. Hoppas de går i konkurs, de finns faktiskt något som heter vett och etikett och de har de inte på Tele-Hå.
Kan säga till er att han jag haft kontakt med på Tele-hå är en av ägarna och där fanns de inte mycke sunt förnuft kvar att hämta tydligen, trots jag varit stamkund så länge. Så nu kanske ni alla verkligen förstår varför jag är så besviken på denna butik.
Stay sharp out there and smell the roses insted of all shit.
Postad 13 December 2004 - 12:19
Unregisteredeb6832ad
-
Unregisteredeb6832ad
-
Lärjunge
-
-
380 inlägg
Har varit på tele-hå en gång. Kommer antagligen inte gå tillbaks. Gick ner till högtalaravdelningen och ställde mig i en kö där för att få kontakt med en säljare, skulle höra på vissa högtalare, men där fick jag sitta på paljävulen och vänta. Sket fullständigt i mig.
Så dåligt bemött har jag aldrig blivit i en hifiaffär någonsin.
Det kanske hade sina förklaringar, kanske var det mycket att göra. Vet inte, men jag vet att jag kommer inte sätta min fot där igen.
Henrik
Postad 13 December 2004 - 13:12
Jag måste erkänna att jag blit lite förvånad över detta om Tele-HÅ. Det låter inte alls som det bemötandet jag är van vid där.
De gånger jag har varit där så har de alltid varit trevliga, speciellt killen med hästsvans i Falconeer (hårdrockband) som brukar vara på bottenvåningen. Detta trots att jag ofta sagt att jag bara kollar lite högtalare m.m. till dv bekanta och inte har för avsikt att köpa något. De har aldtig varit nått problem med service eller liknande.
Postad 13 December 2004 - 14:27
Unregisteredc072be9b
-
Unregisteredc072be9b
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Håller med dig KMJ.
Tele-Hå är nog den butik jag spenderat mest tid i utan att köpa något och det under snart en tioårsperiod.
Har alltid fått ett mycket bra bemötande där nere och tom utvecklat ett sorts "kompisförhållande" med bla killen i hästsvans.
När jag för ett tag sen skulle köpa Pioneers DV-575A och en Supra-scart fick jag dessutom ett mycket bra pris! Det tycker jag är mycket generöst med tanke på hur mycket tid jag tagit från säljarna under alla år
Mvh
Postad 15 December 2004 - 08:18
KarlXII
-
KarlXII
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
M Hagman och KMJ:
Hur kan ni uttala er positivt om en affär om ni inte ens köpt nåt där...?
Det är ju när plånboken ska upp som gäller. Ni kan ju lalla runt i åratal och flukta - det kostar ju inte affären nånting.
Jämför gärna med sol och vårare och andra bedragare - det finns väl inga som är så charmanta som de är. Tills pengar kommer in i bilden.
Postad 15 December 2004 - 08:37
FreddanB
-
FreddanB
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
TELE-HÅ har för mig varit lika med service och kunnande sen att dom inte ens själva vilka priser som gäller är en annan sak. Jag har gjort afäärer med TELE-HÅ i över 15 år en sak är klar det är inte samma butik nu sen dom gick med Euronics kedjan, nu e det mycket säljsnack på säljarna förrut kunde man lyssna och titta utan att få frågan ska du ha dom eller, så för mig har TELE-HÅ tappat i prestige.
PS jag har nog lagt åtskilliga månadslöner där
Postad 15 December 2004 - 10:34
Unregisteredc072be9b
-
Unregisteredc072be9b
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
KarlXII, Vet inte om jag skrev lite otydligt i mitt förra inlägg, men jag köpte faktiskt både DVD-spelaren och scarten. Inte ett jättestort köp men i alla fall. Hela poängen jag ville få fram är ju att jag varit mycket i butiken, provlyssnat, pratat, klämt och känt på en massa olika produkter och aldrig köpt något(förutom senaste gången när jag köpte DVDn och scarten). Trots att den anställda i butiken kännt igen mig från gång till gång och antagligen också haft på känn att jag inte skulle köpa något så, har dom alltid varit mycket trevliga och hjälpsamma. Sen ska det väl i saningens namn också sägas att jag knappt besökt butiken det senaste året så hur all den nya personalen är kan jag inte yttra mig om. Lite OT kanske men det är min uppfattning av butiken och de anställda, eller de som har varit anställda då. Det som NeoOne råkade ut för är ju naturligtvis inte bra och kanske det beror på all ny personal som ni pratar om? Själv har jag ingen aning. mvh / Martin
Postad 15 December 2004 - 22:24
Detta trots att jag ofta sagt att jag bara kollar lite högtalare m.m. till dv bekanta och inte har för avsikt att köpa något
omformulering: De gånger jag varit där enbart i syfte att kolla runt och lyssna så har jag blivit lika väl bemött som när jag har varit där och handlat. Jag försvarar inte butiker utan att ha erfarenhet av att handla hos dem. edit: Självklart säger jag inte att det som diskuteras här inte har skett och om det har gått till på detta sätt så är det ju riktigt illa. Men min erfarenhet av dem är allt igenom god. Men det jag vill säga är att döm inte ut en butik över en persons erfarenhet. speciellt inte då det endast har skrivits en version av händelsen. mvh
Redigerat av KMJ, 15 December 2004 - 22:32.
Postad 16 December 2004 - 09:36
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1705 inlägg
Men det jag vill säga är att döm inte ut en butik över en persons erfarenhet. speciellt inte då det endast har skrivits en version av händelsen.
Kan hålla med i sak men problemet är att det finns alldelles för många butiker som säljer hifi för att chansa på en butik som har behandlat en person illa när det finns så många som inte gjort det (eller rättare sagt kanske, som inte "avslöjats" ännu...  ). O.t: Förstår inte de som ger låga betyg till butiker här på forumet utan att ange varför. Helt meningslöst att se någon ge butik X två i betyg när man inte vet varför...
Postad 16 December 2004 - 12:52
Unregisterede68eb861
-
Unregisterede68eb861
-
Guru
-
-
5548 inlägg
Men det jag vill säga är att döm inte ut en butik över en persons erfarenhet. speciellt inte då det endast har skrivits en version av händelsen.
Kan hålla med i sak men problemet är att det finns alldelles för många butiker som säljer hifi för att chansa på en butik som har behandlat en person illa när det finns så många som inte gjort det (eller rättare sagt kanske, som inte "avslöjats" ännu... ).
O.t: Förstår inte de som ger låga betyg till butiker här på forumet utan att ange varför. Helt meningslöst att se någon ge butik X två i betyg när man inte vet varför...
Tror nog att många "fasta" butiker är lite less på personer som endast är inne i deras butiker för att provlyssna/få gratis råd...för att senare handla grejerna på nätet. Inget fel att göra så dock, eftersom man som kund självklart ska köpa där grejerna är billigast, det skapar konkurens och lägre priser, men det kan ju vara en orsak till att många "handlare" är lite mindre positivt inställda till de som lyssnar på mkt/även åt andra, och sedan nästan aldrig köper något i den aktuella butiken... Mvh JB
Postad 18 December 2004 - 12:09
jimmy ax1
-
jimmy ax1
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Jag har blivit mycket väl bemött dom gångerna jag har köpt grejor i TeleHå speciellt av en som heter anders och kristian (tror jag han hette) .
Vid ett tillfälle så köpte jag ett Parasound försteg på telehå kom hem kopplade in det funkade i en timma sen pajade det ringde Anders kom hem ett nytt efter ett par dagar.
Kopplade in det funkade en timma sen pajade det också Så då ringde jag generalagenten det var någon på Slf han svamlade massa skit om hur bra försteget var sen yrade han något om Norska regeringen fick inget vettigt svar av han utan försteget skulle skickas till US sa han då la jag på luren.
Ringde Anders på TeleHå inga problem du får ett nytt istället så ordnar jag strulet med Slf =svenska laserföreningen ett nytt försteg kom hem det tredje i ordningen.
Kopplade in det vad hände efter en timme Det pajade ringde Slf undrade vad det var för skit dom sålde jag fick en utskällning istället för vänligt bemötande sen vägrade han prata med mig.
Ringde Anders på TeleHå du får pengarna tillbaka sa han eller du får välja något annat det slutade med att han tog mitt gamla Rotelslutsteg i inbyte och jag fick en Yamaha AX1 istället som plåster på såren det kallar jag vänligt bemötande så jag har bara bra erfarenheter av TeleHå men det är ju ett par år sen så hur det är idag vet jag inte.
Postad 18 December 2004 - 12:22
spacebot
-
spacebot
-
Beroende
-
-
1411 inlägg
Jag har handlat och besökt telehå i omgångar sen sent 1980-tal.
Bra service en trappa upp- och hyggliga priser. DÄrnere bland hifisakerna har jag fått vänligt bemötande, pålästa svar och vettiga rekommendationer , t.o.m. broschyrer om jag vill, och alla priserbjudanden uppskrivna av dem på en liten gul telehå lapp-men inte i år i aug/sept när jag shoppade subwoofer- Den nye killen sa "---det finns lappar därbborta, skriv själv", vilket förtar poängen med att få det uppskrivet i deras handstil, på deras papper.
Min åsikt är att butiken fortfarande är bra i övervåningen bland tv/dvd osv samt med kablar mp 3 osv men att det blivit lite sämre sortiment, högre priser bland hemmabio/receivers/hägtalare/hifi. Fortfarande värd att besöka men inte lika service minded. "Ordinarie priser" på hifi/hemmabio är högt upkruvade så man får pruta bra.
Subwoofern ja, den köpte jag från fyndbörsen istället.
Mvh
Postad 18 December 2004 - 17:12
Unregistereda2499477
-
Unregistereda2499477
-
Beroende
-
-
1053 inlägg
Tele-Hå är synonymt med att handla dvdfilm på Åhlens  - dom har alltid varit flera tusen spänn dyrare på ALL elektronik. Som exempel kan jag nämna att när andra tog 300:- för att modda en 737, så tog Tele-Hå 1500:- ?!?!
När andra tog 9995:- för en Pioneer 909 (när den fanns ny), så tog Tele-Hå över 15.000:-.
Dom bedriver ren skär ocker i den butiken, och jag kan inte rekomendera någon att handla hos dom. Sedan får dom vara hur trevliga dom vill.
Visst, jag kan köpa att dom har ett hyffsat utbud, stor butik, übertrevliga o allt det där, och att det då skiljer några hundra kronor. Men när det handlar om prisskillnader på flera tusen kronor för en och samma vara. Då är det skönt att det finns andra butiker och handla hos.
Tele-Hå är Göteborgs skamfläck på hifi-sidan.
Redigerat av Unregistereda2499477, 18 December 2004 - 17:13.
Postad 18 December 2004 - 17:47
Kan inte påstå att jag blir direkt förvånad över denna läsning, den jämförelse Mouse gör är ganska träffande. Har varit inne ett antal gånger i syfte att handla av denna butik men alltid blivit behandlad som luft, till slut gav jag upp hoppet på Tele-Hå. Att de som sagt tar ut rena rama skampriser gör inte saken bättre.
Postad 28 February 2005 - 13:57
NeoOne
-
NeoOne
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Klart att du får låna hem saker för provlyssning... De vill ju sälja!!
De är deras jobb som säljare att sälja deras produkter...
Men varför vill du gå och betala mer pengar till Tele-Hå än vad du behöver göra i en annan Hifi butik ??
När du väl får problem med en av dina produkter då, tror du då att de är lika samarbetsvilliga då?
Jag berättar av egen efarenhet att de ställer inte upp för dig då !!
Men om du vill uppleva de av egen efarenhet, varsegod.....
Postad 22 August 2005 - 21:10
Unregistereda6e1d63e
-
Unregistereda6e1d63e
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Nu vill även jag hoppa på den här tråden efter dagens Tele-HÅ erfarenhet;
Jag har i flera år varit stamkund hos Tele-HÅ, köpt prylar för många tusenlappar!
Hursomhelst, jag kom dig, gick runt ensam på nedervåningen i c:a 20 min utan någon form av respons från personalen. Hittade ett försteg jag ville ha i fyndhörnan, Rotel RSB-976 för 3000:-. Vilket kap! Väntar tåligt på service men efter en stund tröttnar jag och går upp till kassan och ber om att få hjälp.
Killen i kassan är väl så där serviceminded när jag ber honom följa med ner. "Vad vill du ha hjälp med då!". Jag berättar att jag är köpsugen och då vaknar intresset betydligt.
"Åh 3000:- vilket kap du gör". Vi går till kassan och skall avsluta affären. Under tiden passar säljaren på att ringa ett par personliga samtal samt kontaktar annan personal på övervåningen för att hämta kartonen till mitt köp. Efter 10-15 min..."Nä, jag kan faktiskt inte ge bort denna för 3000:-, jag ska ha 9000 kr".
Jaha sa jag, det är ju en viss skillnad! Tele-HÅ säljaren skyllde på att andra kunder har felmärkt produkten. Är det vårt ansvar eller Tele-HÅ att ha rätt märkning på sina produkter?
Summering:
Problemet är inte pengarna. Hade varit intresserad av förstärkaren även om det hade stått 9000 kr på prislappen. Men Tele-Hå:s nonchalanta attityd som gick ut på att "du skall vara glad om du får köpa den här förstärkaren av mig för 6000 kr mer än vad som stod på prislappen och jag har inget som helst ansvar i att det blivit fel" gör en något irriterad. Det hade räckt att få en uppriktig ursäkt över det inträffade.
Det lustiga var att säljaren blev förvånad över att köpet inte gick igenom!?
Imorgon köper jag en 1068 - men inte på Tele-HÅ...
Redigerat av Unregistereda6e1d63e, 22 August 2005 - 21:13.
Postad 24 August 2005 - 10:29
Unregistered88266978
-
Unregistered88266978
-
Användare
-
-
234 inlägg
hmm trist att höra så mycket elakt..men man kan ju inte passa alla.. men jag skall faktiskt snacka med 3 jag känner på telehå och visa dem detta inlägg och fråga dem varför och hur det kunde bli såhär och se vad deras svar blir. återkommer senare.
håller dock med att man skall få en vettig förklaring om priset höjs med flera tusen kronor. .en väldigt vettig förklaring.
Postad 09 May 2006 - 07:44
Unregistered188597bf
-
Unregistered188597bf
-
Användare
-
-
158 inlägg
Jaha, är det nån som har något nytt att tillägga här? Funderar på att handla saker på Tele-Hå på grund av deras goda rykte, men efter att ha läst här så sjönk förtroendet ganska fort.
Postad 12 May 2006 - 10:14
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
I fallet med en ommärkt produkt så har iofs säljaren rätt att säga att han inte vill sälja.
Postad 12 May 2006 - 17:17
Unregistered1041101d
-
Unregistered1041101d
-
Veteran
-
-
2015 inlägg
hhmmm mycket skit som flöt upp på ytan i den här tråden, är det någon mera som har nåt gott att säga om butiken ?
// Passerati
Redigerat av Unregistered1041101d, 12 May 2006 - 17:17.
Postad 12 May 2006 - 18:51
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Jag gjorde en sökning på nätet genom att bara skriva Tele-hå på google söknig och det kom upp en hel del om denna butik som har haft en väldans massa negativa kunder som har/är missnöjda så denna butik underviker jag helt.
Samt har varit i kontakt och det ända den säljaren var bra på var att prata skit om andra butiker så detta impade inte på mig alls.
Se Upp helt enkelt och kolla på nätet hur status är på denna butik.
//Golfen
Postad 17 October 2006 - 23:03
Unregisteredb1b428d9
-
Unregisteredb1b428d9
-
Mästare
-
-
2714 inlägg
Tele-Hå har alltid varit ett väldigt trevligt ställe att handla på.
Kristoffer som jag antar är killen i hästsvans kan man sakna en del men ny personal tillkommer och senaste kontakten va lika bra som jag minns den förra.
Har aldrig råkat ut för något av det ni säger, snarare tvärtom. Dom prutar själva ner priset och många varor kan man få för under lägsta pris på prisjakt.
Redigerat av Unregisteredb1b428d9, 17 October 2006 - 23:04.
Postad 26 October 2006 - 00:09
petwah
-
petwah
-
Rookie
-
4 inlägg
var inne i butiken idag med min 1åriga dotter (som mer längtade efter öppnaförskolan).
knatade nedför trappstegen då jag ville provlyssna på billiga stativare. hann snoka runt på egen hand någon enstaka minut innan en försäljare frågade om jag ville ha hjälp. provlyssnade runt, diskuterade för/nackdelar, spridning, upphängningsmöjligheter...you name it! fick den hjälp jag önskade och mer därtill. avslutade med ett 'jag måste snacka med frugan', repliken kom snabbt 'jaja, men ta med den musiken hon gillar så lyssnar vi mer...'.
när jag stapplade upp till entrén hann jag knappt släppa ner dottern i vagnen innan en kille i kassan frågade om jag hade fått hjälp. när jag svarade ja fick jag genast följdfrågan om jag var nöjd med hjälpen...jodå! då var det klart. styra bort barnvagnen mot dörrarna, i bakgrunden hör jag 'vänta lite skall jag hjälpa till med dörren'...
om det ovan i tråden stämmer så måste de börjat ta tag i kritiken på allvar. jag handlar ofta, och går nästan maniskt runt i butiker för att jämföra fram och tillbaks. jag har svårt att minnas när jag senast blev så bra behandlad som kund som jag blev idag.
Postad 26 October 2006 - 01:07
Unregisteredb1b428d9
-
Unregisteredb1b428d9
-
Mästare
-
-
2714 inlägg
Ovanstående stämmer mer med mina erfarenheter, därför förvånar det så när man hör om dålig service på Tele-Hå.
Postad 26 October 2006 - 20:26
NeoOne
-
NeoOne
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Jag har hört av andra butiker att Tele-Hå har tappat otroligt mycket kunder pga av den befogade kritik som de har fått av kunder.
Mig själv bland annat..
De har inte råd att tappa så mycket kunder som de har gjort, därav har de börjat inse allvaret i denna lång dragna process.
Har ett mail ifrån VD´n på Tele-hå som beklagar den sorliga historien som uppkommit gentemot mig.
Som svar på din fråga: Oja, tele-hå har insett allvaret!
Jag hoppas personligen att aldrig en kund får uppleva det jag gjort med denna butiken, trots jag var stamkund hos dem och handlade för många stora summor. Blev lurad trots detta!
Även om de har ändrat sig nu, så är min åsikt detsamma om denna butik.
En säljare är en säljare, de jobbar för att tjäna pengar..
"Är själv inom branshen"
Min fråga är då; hur mycket skall de tjäna på dig?
När du tror att du får ett bra pris av dem, fick du verkligen det? Har du kollat netto priserna?
Ett pris är såkallat en utgångspunkt. Vad är kunden villig att betala eller tänk om,
Hur mycket kan jag lura denna kunden på?
Självklart tjänar alla butiker på att sälja, annars är det ingen mening med att ha butik.
Skillnaden med Tele-hå är att de grundlurar dig och låter dig tro att du fått ett bra pris, och när din produkt väl gott sönder och vill ha hjälp.
Då är de inte lika villiga att hjälpa dig som när du handlade produkten hos dem.
Testa själv och upplev dystra verkligheten.
Mvh NeoOne
Postad 29 October 2006 - 16:08
xenax
-
xenax
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Vilka idioter att bryta ett pris.
Postad 05 November 2006 - 01:01
Octopussy
-
Octopussy
-
Veteran
-
-
1868 inlägg
Dom är dyra men man får så mycket bättre service än på stormarknader. Jag vill påstå att det är värt att ta och köpa produkter av en liten återförsäljare än en stor. Tele-Hå hjälper dig att hitta rätt produkt för just dig.
Jag har alltid fått bra service på Tele-Hå. Själv är jag en prisjägare så jag har inte köpt så vansinnigt mycket där men har dragit dit många av mina vänner som har lagt tiotusentals kronor där.
Postad 23 February 2007 - 23:00
curioso
-
curioso
-
Rookie
-
7 inlägg
Mr NeoOne, du måste vara rätt långsint. Det har gått två år sedan du blev sur på en kille där. Dax att gå vidare.
Jag har själv mycket bra erfarenheter från Tele-HÅ när jag köpte min DVD för många år sedan. Jag kunde byta in en gammal Denon CD-spelare som jag fick ett mycket bra pris för. Nu skall jag köpa en dyr platt-TV, Pioneer, och ett set med surround-högtalare. Jag vet att de inte är billigast på listpris, men jag hoppas kunna deala till mig ett OK pris. Något man inte kan göra på internetshoppar.
Att jag blev bra bemött tidigare är ingen garanti för att jag blir det igen. Men de skall få en chans. Att en Tele-HÅ kille 2004 hade en dålig dag och gjorde Mr NeoOne irriterad är inte heller en garanti att alla där för alltid är idioter och illvilliga, trots att Mr NeoOne vill få oss andra att tro det...
Postad 25 March 2007 - 09:03
Macxtor
-
Macxtor
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Men hallå Har nu läst denna tråd och jag tycker att denna kritik är helt obefogad. Jag har nog varit på alla hifibutiker i GBG och kan säga att Tele-hå är den klart bästa med trevligast personal. Dock så kan jag säga att när man kommer till hifistället eller vad det nu heter och skall kika lite inför ett framtida köp så känns det som man är till besvär. När man skall köpa stereoprylar så tycker jag att man skall kunna testa fram och tillbaka och kunna ha möljigheten att fundera. Det är svårt at hitta en butik där faktiskt inte personalen försöker "pracka" på en första bästa anläggning. Telehå är ett föredöme på denna punkt, de ger en tid att göra rätt beslut. Och när det gäller ändrade priser så tycker jag det verkar kostigt. jag har alltid betalat överenskommet pris om inte dett gått en tid och priserna förändrats från leverantörer osv. TELE Hå är bäst - (I gbg iallafall) Till trådstartaren - Du måste Ge för att FÅ. Allt detta tjafs för att någon i butiken råkat ge dig fel pris. Jag tror faktiskt detta handlar om att du inte kände dig tillräckligt "fjäskad med". Jag har själv drivit en butik (inom en helt annan bransch) och jag kan säga det fanns inget värre än kunder som kom in och var arroganta och som förväntade sig att man skulle fjäska och dansa runt dem. Dessa typer av kunder spelade ofta dessutom på kund - säljar förhållandet vilket var riktigt tröttsamt. //Citat från Neoone
Jag vet hur det funkar som jag själv är inom branshen där jag dagligen jobbar gentemot säljare. Menade inte att jag är säljare, det beror på hur man tolkar uttalandet.. Uppenbarligen fel//Herregud du skriver GENTEMOT säljare. Du kommer aldrig att göra några bra affärer med den inställnigen. Du är garanterat en anställd inköpare el. likande som aldrig drivit en egen verksamhet. Bra affärer skapas endast genom ett givande och tagande mellan parterna!! Ne Ge lite av dig själv i fortsätningen så skall du se att allt blir mycket lättare. //Mac
Redigerat av Macxtor, 25 March 2007 - 09:20.
Postad 28 May 2008 - 16:22
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
Och jag måste bara bumpa den här tråden då jag känner att det inte alls stämmer överens med Tele-Hå och deras service. Jag har dealat med 5 stycken olika försäljare där och alla är trevliga, kunniga och man känner sig riktigt speciell som kund om man har handlat där ofta. Är det en produkt som Tele-Hå tillsammans med andra återförsäljare saluför så köper jag produkten hos Tele-Hå utan tvekan. Har även hänt att jag köper produkter hos dem i butik även om jag har hittat samma produkt billigare på nätet.
Postad 02 July 2008 - 12:21
curioso
-
curioso
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej igen!
Jag gjorde i höstas en affär med Tele-Hå. Måste säga att jag var mer än nöjd. Köpte en Panasonic plasma 42" samt ett KEF 2005.1 system + två extra ägg. Jag fick "volymrabatt" och säljaren gav mig samma pris på högtalarna som en näthandlare jag refererade till. Snyggt gjort.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|