Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fick Min DVI-D Kabel Idag...FUNKAR (EJ) NU !

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 januari 2005 - 21:07

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Fick ÄNTLIGEN min DVI-D kabel idag efter en låååång väntan från den 14e dec. Inte nog med att jag blev tvungen att betala moms och tullavgift...kabel F_N funkade INTE !!! No Signal ! Helt sanslöst. Pengar ner i sjön ! Ok jag köpte den från eBay, men ändå...!?

Kan detta bero på mina enheter jag använder kabeln mellan, Denon 1910 och en Hitachi PJ-100TX ??? Lite mer info om sladden finns här: DVI-D Kabel

Ja, ja...nu måste jag skaffa mig en ny kabel. Behöver tips på BRA 10m DVI-D kablar. Har Hi-Fi Klubben några bra t ex ???

EDIT: Nu FUNGERAR kabeln !!! Jag är en sann Wannabe... Missade att trycka på DVI-knappen på DVDspelaren (1910) :rolleyes: Alla upplösningar verkar dessutom fungera. Weeeeeeeeee !!! Happy Happy Joy Joy :P :D :D All upplösningar fungerar dessutom - 480p, 720p och 1080 !

Redigerat av Cameron, 04 januari 2005 - 07:00.


#2

Postad 03 januari 2005 - 21:19

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Om du får no signal måste du missat någon inställning?
Eller??
Har inte hört talas om att man inte får någon signal hur
lång kabeln än är.

Jag köpte en 10 meters no-name och körde från datorn till min Z2, inget problem.
Lite flimmer ibland men det får man räkna med om man köper billig kabel.

Om du vill ha tips på en annan.. Lindy ska ju vara kanon säger alla.

Redigerat av Martin.M, 03 januari 2005 - 21:20.


#3

Postad 03 januari 2005 - 21:21

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Hej!

Vi har fått in nya kablar från Cambridge DVI->DVI. Kommer inte på rak arm ihåg priserna bara :rolleyes: Har för mig att den kostade 1198 jag ska låta det vara osagt. Vill du ha en kabel som garanterat fungerar så titta på Monsters kablar. De är ju "lite" dyrare, men jag har aldrig hört någon klaga på att de inte fungerar.

Mvh Mathias
Hi-Fi Klubben Linköping

#4

Postad 03 januari 2005 - 22:28

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

  • 1 907 inlägg
  • 0
Onoff har tagit in 10m DVI-DVI som funkar för 1100kr.
Men jag har läst i denon 1910 om kablar för ca 200kr som funkar.
Kolla officiella tråden. Det skrivs en hel del om kablar i de officiella
spelartrådarna Panasonic S97 och Denon 1910.

#5

Postad 03 januari 2005 - 23:00

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Tack för era svar. Lite ledsen är jag allt, det måste jag erkänna... :rolleyes: Ska höra med Hi-Fi Klubben imorgon om den Cambridge kabeln du nämde Mathias.B. Tack för tipset.

Martin.M. Tror inte att jag gjort något fel, det ska bara vara att plugga in kabeln. Hade samma trubbel med en kass componentkabel från Webhallen, fick no signal med den med. Sedan testade jag med en annan componentkabel och då fungerade det. Ändrade inte något. Antingen får den signal eller inte, om inte så verkar det bero på kabeln... Jag har kontaktat Lindy, men dom verkar inte vara så sugna på att sälja till mig. Har inte fått svar.

Jag kan tänka min en kabel runt 1000kr, 200kr låter inte bra :P Jag går på jakt imorgon !

Vore ju trevligt om man fick ordning på allt detta någongång...

#6

Postad 03 januari 2005 - 23:27

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

  • 1 754 inlägg
  • 0
Jag slår ett slag för Lindys DVI-kablar. Verkar ge absolut bästa pang för pengarna.
Givetvis torde en Monster funka, frågan e bara om man vill lägga en hel förmögenhet på bara kabeln.

Lindys 10m går på ca 600kr med frakt från england, man får dock lov att maila dem och uppge sitt VISA över mail(om man törs det, kanske går ringa dem med.)

[email protected] :var den på Lindys som skötte försäljning åt såna som inte kom åt nån nätbaserad beställning förra våren iallafall.
Det går beställa från tyskland också, men där kostar samma kabel nästan dubbla pengen.

Lindys sägs vara 'skottsäkra' upp till 7.5m, och de allra flesta(alla?) har fått 10m att fungera.

Först torde du kolla att allt är rätt inställt i dvd och projje. Börja med lägsta upplösningen, 480 eller 576...de är lättast att få att fungera.

#7

Postad 03 januari 2005 - 23:30

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Först torde du kolla att allt är rätt inställt i dvd och projje. Börja med lägsta upplösningen, 480 eller 576...de är lättast att få att fungera.

Tack för bra tips !

Ok, hur kan jag kolla vilken upplösning jag kör ? Jag är ju trots allt en wannabe :rolleyes:

#8

Postad 03 januari 2005 - 23:35

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Jag tänkte också köpa en kabel.
Är det denna serien man ska satsa på alltså?

http://www.lindy.com...41244/index.php

#9

Postad 03 januari 2005 - 23:51

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

  • 1 754 inlägg
  • 0

Jag tänkte också köpa en kabel.
Är det denna serien man ska satsa på alltså?

http://www.lindy.com...41244/index.php

Yeppers, exakt den (41244) har jag.

Har precis vart till svågern och dragit och slitit rummet ovalt för att få en 7,5m att räcka till...10m torde säkert fungera, men då vi precis upptäckte(igår) att bilden faktiskt blir bäst med 1080i i våra grejjer(samma dvd&projje) så kändes det dumt att utmana ödet om det är möjligt med 7.5m.

Vi skickade ett mail, exakt som jag beställde min för ett år sen, hoppas möjligheten att handla smidigt och till bra pris finns kvar.

Behöver man 10m så lär man klicka på länken med "super long distance DVI-D-cables" ( http://www.lindy.com.../02aa/index.php )

Det stod inte utryckligen på samma sätt om 10m-varianten för ett år sen, de har säkert bättrat på dem så att de fungerar ännu bättre i lång variant(även om lindys 10m verkade klockren redan innan). Man blir nästan sugen att köpa en bara för att kolla om det fungerar :rolleyes:

[Edit] en länk till Lindys fakta om DVI: http://www.lindy.com...ined_/index.php

Redigerat av AAKEE, 03 januari 2005 - 23:58.


#10

Postad 03 januari 2005 - 23:55

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Finnemang, ska försöka beställa en jag med då =)

Antagligen blir det en Denon 1910, den ligger bra till just nu för min del.

Redigerat av Martin.M, 03 januari 2005 - 23:56.


#11

Postad 04 januari 2005 - 00:06

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

  • 1 754 inlägg
  • 0

Först torde du kolla att allt är rätt inställt i dvd och projje. Börja med lägsta upplösningen, 480 eller 576...de är lättast att få att fungera.

Tack för bra tips !

Ok, hur kan jag kolla vilken upplösning jag kör ? Jag är ju trots allt en wannabe :P

Tja!

Det är ju dvdspelaren som bestämmer upplösningen. Jag har (tyvärr) ingen 1910, så du får lov att kolla instrkionsboken. På min dvdspelare byter man mellan 480/576/720/1080 på en knapp på DVDspelaren, gissar att de flesta andra ställs in i setupen, troligen under nåt som torde likna 'Picture settings' --> 'DVI/HDMI' men det är mest en vild gissning. Börja med 480P eller 576P, de borde heta så.

Vet inte hur din Projje pjtx100 klarar 50hz signal över DVI, så du kanske får börja med att prova 60hz(det är ju förutom HDTV-specen även en vanlig data/projje frekvens) 60hz ställs aningen in som ett val mellan 50/60 eller mellan PAL/NTSC, vet ej...och det är fortfarande DVDns settings vi talar om.

:rolleyes:

#12

Postad 04 januari 2005 - 06:57

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Nu FUNGERAR kabeln !!! Jag är en sann Wannabe... Missade att trycka på DVI-knappen på DVDspelaren (1910) Alla upplösningar verkar dessutom fungera. Weeeeeeeeee !!! Happy Happy Joy Joy B) :) :D All upplösningar fungerar dessutom - 480p, 720p och 1080 !

Ledsen för allt trubbel :/ Lite pinigt... Tack igen till alla tips dock ! Specielt tack till dig AAKEE, hade inte knäckt DVI-knapps-nöten själv.

Redigerat av Cameron, 04 januari 2005 - 07:02.


#13

Postad 04 januari 2005 - 11:00

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

  • 1 907 inlägg
  • 0
Fan visst är det jobbigt. Jag hittade inte menyn till 720,1080 och i/p.
Den låg på en egen knapp på fjärren :)
Fick dock svar som du i forumet efter en timme.
Snacka om hispig :D
Men sen kommer den känsla av, puh det funkar B)

#14

Postad 04 januari 2005 - 13:43

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Fan visst är det jobbigt. Jag hittade inte menyn till 720,1080 och i/p.
Den låg på en egen knapp på fjärren :D
Fick dock svar som du i forumet efter en timme.
Snacka om hispig :D
Men sen kommer den känsla av, puh det funkar :)

Ja det var inte så kul. Men nu är jag nöjd B) Ska bara koppla in XBOX'en med HD Packet sedan är jag supernöjd...tills nästa "äventyr" !

#15

Postad 04 januari 2005 - 14:10

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

  • 1 907 inlägg
  • 0

Fan visst är det jobbigt. Jag hittade inte menyn till 720,1080 och i/p.
Den låg på en egen knapp på fjärren :D
Fick dock svar som du i forumet efter en timme.
Snacka om hispig :D
Men sen kommer den känsla av, puh det funkar :)

Ja det var inte så kul. Men nu är jag nöjd B) Ska bara koppla in XBOX'en med HD Packet sedan är jag supernöjd...tills nästa "äventyr" !

Om du har problem, finns det en del skrivet här i forumet men även i
component. Du har något stort framför dig. Mina ögon studsar fortfarande
mellan glasen och hålorna sen jag såg Tony Hawk 4. Synd att inte Halo 2
stödjer HD. Om du ´får DVDspelaren att ge HD mot projjen så var vänlig
hör av dig. Jag har inte ens hört att någon lyckats köra ens proggresiv
singal för en vanlig DVD-skiva.
Lycka till!

#16

Postad 04 januari 2005 - 17:17

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Kul att det funkar nu! Då var det trots allt en inställning du glömt *peta på* B)
Nu måste du berätta lite hur det hela blev! Kanonbild eller?

#17

Postad 04 januari 2005 - 17:22

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

  • 650 inlägg
  • 0
Vem har Monster kablar köpa på Internet i Sverige förutom komplett.se?

#18

Postad 04 januari 2005 - 17:24

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Kul att det funkar nu! Då var det trots allt en inställning du glömt *peta på* :D
Nu måste du berätta lite hur det hela blev! Kanonbild eller?

Hehe, jag vet jag vet... Sorry sorry, jag skäms :)

Har inte hunnit testa så jättemycket än, inte sett någon hel film. Men visst tusan ser det bra ut, det lilla jag sett. Jag är helt klart nöjd ! Imorgon blir det dock lite av en filmdag hemma hos oss, slutar ju tidigt från jobbet och allt B) Kan dumpa några kommentarer efter upplevelsen...

Nu måste jag bara hitta en bra lösning att "gömma" kablarna. Har ju dels den enormt grova DVI-D kabeln och sedan en ganska fet componentkabel + strömkabeln från projektorn... Svårt att trycka ner i en kabelkanal :D

Alltid är det något, huh !? :D

#19

Postad 04 januari 2005 - 17:44

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Vem har Monster kablar köpa på Internet i Sverige förutom komplett.se?

Jag vet att Reference audio har ett stort sortiment med monsterkablar!

#20

Postad 15 januari 2005 - 09:10

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

  • 1 907 inlägg
  • 0

Köpte DVI-kablar från massor med andra företag(no names) tills jag hittade en som fungerade. Och det var från Ramelectronics http://www.ramelectronics.net. Deras DVI kabel har vunnit priser till skillnad från andra som man köper bara för att det har fungerat för andra människor.

Jag fick se med mina egna ögon att det e skillnad mellan kabel o kabel;)
http://www.ramelectronics.net rekommenderas

OBS! 10meters DVI-DVI (digital)

Nu får du berätta om skillnaden.
Antingen funkar det eller inte.
Däremellan blir det störningar och man kanske inte kan gå upp i högre
upplösningar pga den ökande bandbredden.
Vad jämförde du av dessa alternativ och hur yttrade det sig?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.