Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kabel från Lindy

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 januari 2005 - 15:39

adambertil
  • adambertil
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hej

Jag har läst att en del på forumets olika sidor ibland rekommenderar Lindys kablar. Om man tittar på den engelska hemsidan för Lindy kan man bara beställa produkter om man har adress inom Storbritannien. På deras internationella sida går det inte att beställa överhuvudtaget, det finns bara info om produkterna där. Hur beställer man därifrån om man bor i Sverige?

#2

Postad 13 januari 2005 - 16:04

HACKET
  • HACKET
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tjena!
Jag har besällt en DVI kabel idag ifrån Lindy och jag andvände den här personen som kontakt.

Martin Uriarte
LINDY International

[email protected]

Tel: +44 1642 754020
Fax: +44 1642 754029

#3

Postad 14 januari 2005 - 12:35

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

  • 1 754 inlägg
  • 0
Yepp, det finns minst två sätt att handla från Lindys.

1. Handla från den tyska sidan(de skickar via onlinebeställning till tex sverige), dock kostar kablarna nästan dubbelt därifrån.

2. Handla från england via deras internationella avdelning, då handlar man i euro, men till den engelsa prissättningen, vilket är betydligt billigare...när jag köpte min så skickades den iallafall ifrån tyskland. Svågern fick sin igår beställd i england, och även skickad därifrån, då den inte fanns i lager i tyskland.

De kontakter vi använt är:

[email protected]

[email protected]

Trevliga, smidiga, enkelt, bekvämt (låter som en reklamslogan, men jag jobbar inte där...vill bara bjuda tebax åt dem sen jag köpte min fiiina kabel som fungerar perfekt )

#4

Postad 27 januari 2005 - 15:16

Tjosan
  • Tjosan
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har mailat dom, vi får se vad man får för svar..

#5

Postad 14 juli 2005 - 01:17

Kenny_Lex
  • Kenny_Lex
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Ni som köpt från Lindys... hur gjorde ni??
Om man väljer "international" så kan man inte lägga objekt i kundvagnen och om man loggar in som UK eller US så skeppas det bara internt i dessa länder?

Tänkte köpa en Lindys 7.5m HDMI kabel till Samsung HD945 --> Samsung S5HX

#6

Postad 15 juli 2005 - 01:23

C0LD
  • C0LD
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

Ni som köpt från Lindys... hur gjorde ni??
Om man väljer "international" så kan man inte lägga objekt i kundvagnen och om man loggar in som UK eller US så skeppas det bara internt i dessa länder?

Tänkte köpa en Lindys 7.5m HDMI kabel till Samsung HD945 --> Samsung S5HX

<{POST_SNAPBACK}>


AAKEE har ju skrivit exakt hur du kan göra.
Du får helt enkelt maila någon av kontakterna som står här uppe och säga att du vill köpa en kabel, sen fixar dom det. :lol:
Tyvär måste man också maila eller ringa till personen och ge sitt kortnr. Har man t ex Nordea så är det bara att skaffa ett tillfälligt kortnr dock, då är det lugnt om man inte gillar att ge ut sitt kortnr till vem som helst.

Jag använde mig av [email protected].
Mycket trevlig och kabeln skickades idag ;)

Redigerat av C0LD, 15 juli 2005 - 01:26.


#7

Postad 17 september 2005 - 14:31

Unregisteredc8438f56
  • Unregisteredc8438f56
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Hej!

Ni som köpt Lindy 10m HDMI-HDMI, hur mycket kostade dom, inkl. frakt till Sverige?

Mvh

Niklas.

#8

Postad 17 september 2005 - 18:11

coyern
  • coyern
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Hej!

Ni som köpt Lindy 10m HDMI-HDMI, hur mycket kostade dom, inkl. frakt till Sverige?

Mvh

Niklas.

<{POST_SNAPBACK}>


Beställde iofs en 10 meters HDMI-DVI kabel men den kostade 39.90 euro + 9.90 euro i frakt. Blev 470kr. Dock får man nog leta runt lite i deras olika "butiker" för att se vars den finns billigast, det verkar skilja en hel del.

Använd den här kontakten, riktigt tillmötesgående. [email protected]

#9

Postad 18 september 2005 - 12:35

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

  • 1 754 inlägg
  • 0

Hej!

Ni som köpt Lindy 10m HDMI-HDMI, hur mycket kostade dom, inkl. frakt till Sverige?

Mvh

Niklas.

<{POST_SNAPBACK}>


Beställde iofs en 10 meters HDMI-DVI kabel men den kostade 39.90 euro + 9.90 euro i frakt. Blev 470kr. Dock får man nog leta runt lite i deras olika "butiker" för att se vars den finns billigast, det verkar skilja en hel del.

Använd den här kontakten, riktigt tillmötesgående. [email protected]

<{POST_SNAPBACK}>


Exakt, mycket smidig och tillmötesgående är han.

Priset varierar som sagt en hel del, england verkar billigast....i tyskland är kablarna satta till i princip det dubbla priset.

#10

Postad 22 september 2005 - 17:54

coyern
  • coyern
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Måste bara få dela med mig av mina erfarenheter från mitt köp. Som jag tidigare skrev beställde jag för cirka två veckor sedan en 10 meter HDMI-DVI kabel. 4-5 arbetsdagar senare fick jag hämta ut paketet på DHL. Nu visade det sig dock att dom hade skickat helt fel pryl då jag fick ett verktyg/instrument av något slag som enligt följesedeln kostade runt 40 euro. Jag mejlade då tillbaka till min kontakt på Lindy (Phil) och berättade vad som hänt och undrade hur vi skulle lösa det hela. Max en halvtimma senare fick jag mejl tillbaka där han beklagade sig och sa att min kabel nu var på väg och att jag kunde behålla verktyget/instrumentet. Nu har min kabel anlänt och den fungerar helt prefekt. Mycket prisvärt och suverän service!

Redigerat av coyern, 22 september 2005 - 17:55.


#11

Postad 02 oktober 2005 - 19:00

Unregisteredbd8730fe
  • Unregisteredbd8730fe
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Måste bara få dela med mig av mina erfarenheter från mitt köp. Som jag tidigare skrev beställde jag för cirka två veckor sedan en 10 meter HDMI-DVI kabel. 4-5 arbetsdagar senare fick jag hämta ut paketet på DHL. Nu visade det sig dock att dom hade skickat helt fel pryl då jag fick ett verktyg/instrument av något slag som enligt följesedeln kostade runt 40 euro. Jag mejlade då tillbaka till min kontakt på Lindy (Phil) och berättade vad som hänt och undrade hur vi skulle lösa det hela. Max en halvtimma senare fick jag mejl tillbaka där han beklagade sig och sa att min kabel nu var på väg och att jag kunde behålla verktyget/instrumentet. Nu har min kabel anlänt och den fungerar helt prefekt. Mycket prisvärt och suverän service!

<{POST_SNAPBACK}>


Har just mailat till Phil och hört om det fortfarande går att beställa kablar från honom. Tänkte införskaffa en 10 m HDMI kabel samt en omvandlare till DVI. Det är väl bara att hoppas att han skickar fel grejer, så jag också får ett mätinstrument :P

#12

Postad 19 oktober 2005 - 17:37

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

  • 1 612 inlägg
  • 0
Dom på Lindy är ju helt skumma.
Jag mailade en order till [email protected] i går men i dag hade jag fått detta svar från [email protected]

Hello!
>
> I can see you have located this cable on the German website.
>
> The price of this cable is EUR 94.99. We can recieve payment via the bank
> or credit card.
>
> If you are happy to go ahead let me know I will reserve this for you and
> once payment has been made we can ship the order!
>
> Many thanks
>
> Louise Holden
> International Sales Executive



Som alla med ögon kan se så kostar kabeln på den tyska sidan 39.95 Euro. Varför vill de då att jag ska betala 94.99 Euro?? Mer än dubbelt alltså.
Jag skickade i väg ett arg svar får se om de svarar.

Tidigare i tråden stod det att man kan beställa online från den tyska sidan men det går ju inte vad jag kan se. Bara tyskland och Österrike ju. Ska man försöka maila någon annan kontakt person och vem skulle det vara i sådana fall?
Kanske man inte ska skicka med länken till den tyska sidan som jag gjorde utan bara fråga vad den kostar?

Hur har ni gjort som fått betala RÄTT pris?

#13

Postad 20 oktober 2005 - 15:50

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

  • 1 612 inlägg
  • 0
Hon svarade idag att jag kan få kabeln för det tyska priset i allafall.

#14

Postad 12 november 2005 - 16:52

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

  • 1 754 inlägg
  • 0

Hon svarade idag att jag kan få kabeln för det tyska priset i allafall.

<{POST_SNAPBACK}>


Å de vi har hänvisat till ovan har iallafall tidigare varit välvilliga till att sälja kabeln för det engelska priset....man får se till att köra sitt mail- eller telesnack med nån av dessa...när de är borta så kan det vara nån annan tex 'Mr Intelikasmidig' som svarar i deras ställe å då blir hänvisningen till tyskland, och därmed dubbla priset.

Så tipset är att försöka få kontakt med dessa. Antar, att förr eller senare, så kommer denna 'smidiga' lösning att upphöra å då handlar man i tyskland till dubbla priset.

#15

Postad 03 december 2005 - 17:13

lurvas2
  • lurvas2
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Är det någon som haft problem med en 10 meters Lindy-kabel? (DVI eller HDMI)

Vore bra att veta innan man slår till. Känns som att man skulle få svårt att returnera den om den inte fungerar.

#16

Postad 26 april 2006 - 12:18

Stormen
  • Stormen
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0
Har samsung HDMI och Sanyo Z2 DVI-I

Har precis beställt DVI superdistance Premium DVI 10m med en liten 20 cm adapter från HDMI till DVI. Detta för att det fanns ingen Premium kabel HDMI-DVI. Kalaset landar på 820 kr inklusive frakt.
Denna " DVI kabel - Premium DVI-D Single Link, Super Long Distance, 10m " som är gjord för långa transportsträckor har en bättre skärmning mm för att klara dessa avstånd, alltså logiskt sett bättre än vanliga premium klasssen.
Väntar på leverans

#17

Postad 02 maj 2006 - 08:52

Stormen
  • Stormen
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0
Inget är som väntans tider :) ,, kabeln har nu landat i Sverige enligt DHL


Edit 060505
Kabeln inkopplat. Tjusigt. Blev av ghostingen + att jag fick 10 meter längre kabel än orginalsnöret som medföljde.

Redigerat av Stormen, 05 maj 2006 - 12:38.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.