Jag röstade för Nintendo (gogo Miyamoto!)
Vilken nextgen konsol tror ni att ni köper?
Postad 25 January 2005 - 19:20
Jag röstade för Nintendo (gogo Miyamoto!)
Postad 25 January 2005 - 21:44
Postad 25 January 2005 - 22:36
Jag brukar köpa alla konsoler som kommer och det lär nog inte bli något undantag denna gången heller.
Postad 25 January 2005 - 22:54
Zelda och Mario ska ju finnas vid release och då måste man ju ha Revolution också
Postad 26 January 2005 - 15:41
Röstade på Xbox 2 då den blir mitt förstaköp.
mvh
Postad 26 January 2005 - 19:34
Postad 27 January 2005 - 01:21
Men playstaionen ligger inte långt efter
Den som lever får väl vänta och se vad som gömmer sig under skalet på dessa tre
Postad 27 January 2005 - 11:01
Postad 29 January 2005 - 15:45
Postad 29 January 2005 - 16:02
Postad 30 January 2005 - 14:00
Postad 30 January 2005 - 17:16
Tycker att Nintendo har spårat ur, det var bra ända tills Cuben kom. Alla N64 spel jag ahr spelat var oehört skoj
De kanske spårar tillbaka in igen nu då
Postad 30 January 2005 - 19:40
Postad 30 January 2005 - 20:07
Jag tror även om RE4 säkert var ett grymt grymt spel, att INGET kommer klå detta nya Zelda
Postad 30 January 2005 - 20:10
Men i min mening så är Zelda Ocarina of time det absolut bästa man har gjort...hoppas att det nya kommer i närheten.
Postad 30 January 2005 - 20:18
Bara Ganon, Zelda och Hyrule är med så är jag nöjd
Det nya skulle ju vara en fortsättning på OOT fast med så mycket bättre grafik så...det lär ju bli...bra.
Postad 30 January 2005 - 20:23
Nya Zelda kommer att vara bra...ingen tvekan om den saken..men jag vågar bara hoppas att den blir lika bra som OOT.
Postad 30 January 2005 - 20:30
Jag ser fram emot en strid med spegelskölden mot Kotake och Koume med en remixad version av låten...Eller en strid på toppen av Hyrule mot Ganon
Postad 31 January 2005 - 08:45
Men i min mening så är Zelda Ocarina of time det absolut bästa man har gjort...hoppas att det nya kommer i närheten.
Min mening med. Så sanslöst bra det spelet att det är löjligt ta mig tusan.
Känslan, friheten och den enorma variationen gör ju att detta lir åker i åttor runt allt som släppts i denna generation. Dessutom väcker grafiken mer känslor än 99% av dagens spel...
Folk tjatar om Halo, i mitt tycke lider det svårt av brist på variation och intelligens. Iaf i jämförelse med OOT.
Vore coolt om nintendo chockade svårt på E3 och vänder upp och ner på allt genom att annonsera att nästa zelda faktiskt aldrig var tänkt för GC utan istället är ett launch spel till Revolution! Kommer inte hända, men drömma kan man ju...
Postad 31 January 2005 - 08:57
Postad 31 January 2005 - 11:01
jag sitter och hoppas på att sony ska köpa nintendo, då köper jag en ps3 utan att blinka... men om inte sony köper nintendo så blir det något annat skoj istället...
Öh..Nintendo är inga enbart software utvecklare. Det kommer ALDRIG hända
Pac: Det är ju bara bra att det kommer till GC så man slipper vänta ett år till, ett zelda kommer komma i vilket fall till den nya.
Postad 31 January 2005 - 11:54
Dom skrotade Amped 3 när det var halvklart till Xbox och ska nu släppa det till 2:an istället.
Postad 31 January 2005 - 12:12
Postad 31 January 2005 - 13:02
Xbox köpte jag mest för modmöjligheterna.
Är Xbox2 lika modvänlig som föregående modellen, så blir det nog även en sån.
Annars lutar jag lite mera mot Revolution, pga Nintendos spelserier som man inte kan vara utan, och PS3 då jag börjar tro lite på hypen som är Cell
Postad 01 February 2005 - 11:30
Postad 04 February 2005 - 13:41
Postad 06 February 2005 - 01:54
Måste säga att jag gillar spelen till cuben mer faktiskt. Då menar jag titlar som Zelda, metroid prime, Tales of symphonia Mario cart (hehe). kan vara så att man dras med lite nostalgi då man växt upp med nintendo (och sega).
Xboxen har ju en hel del kul också förstås men måste jag välja blir det nog nintendo.
Kommer nog sluta med att man sitter med alla 3 dock...
Postad 06 February 2005 - 02:28
Sitter med en xbox (ja egentligen två men men...) och en cube.
Måste säga att jag gillar spelen till cuben mer faktiskt. Då menar jag titlar som Zelda, metroid prime, Tales of symphonia Mario cart (hehe). kan vara så att man dras med lite nostalgi då man växt upp med nintendo (och sega).
Xboxen har ju en hel del kul också förstås men måste jag välja blir det nog nintendo.
Kommer nog sluta med att man sitter med alla 3 dock...
Tales är Co-op i battlemode eller?
Postad 06 February 2005 - 22:20
Jag tror att vi skulle ha en radikal skillnad i xbxo situationen idag...om den nu inte gick att modda.
Postad 07 February 2005 - 00:42
Postad 09 February 2005 - 15:31
Ja det går att köra co-op i battlemode. Men kör singleplayer och misstänker att det bara är en liten bonus funktion det där med co-op. tydligen följer skärmen t.ex. bara spelare nummer ett, så som medspelare riskerar man att inte få ut så där jättemycket av det hela. Men men. Gillar man japanska tv-spels RPG så gillar man ToS!
Postad 09 February 2005 - 15:56
Ja det går att köra co-op i battlemode. Men kör singleplayer och misstänker att det bara är en liten bonus funktion det där med co-op. tydligen följer skärmen t.ex. bara spelare nummer ett, så som medspelare riskerar man att inte få ut så där jättemycket av det hela. Men men. Gillar man japanska tv-spels RPG så gillar man ToS!
********, jag trodde det skulle vara ett perfekt co-op lir, har du provat co-op alls?
Postad 17 February 2005 - 16:15
Postad 17 February 2005 - 17:01
Rev är väl en 13-15 månader borta kanske, men det ska inte hindra dig från att köpa GC. Det är ju ändå inga pengar.Hur långt bort är nintendo revolution egentligen, är snart i tagen med att inhandla en cube faktiskt, zelda begäret har blivit för stort.
När du ändå håller på, köp Mario Sunshine, Metroid 1 & 2, Resident Evil 4 och Windwaker också
Postad 02 March 2005 - 15:42
Det har alltid kommit bättre titlar till PS än till andra konsoler, även om undantag finns.
FF + Tekken + GT gör PS till en stark konsol.
Trots detta har jag mest respekt för Nintendo. De har ju funnits med så länge..
Xbox har jag haft en bitter avsmak för sen jag såg de första tecknena på att den skulle komma. Och även om den defenetivt har växt i mina ögon anser jag den inte vara något för mig.
Hursomhelst, skulle jag ha pengarna skulle jag också köpa alla tre
Postad 21 March 2005 - 23:16
Det har de redan sagt att de skaPS3 utan tvekan!!
Bara hoppas att dom släpper ett GT5 till den också!
Postad 29 March 2005 - 23:41
Sen blir det en xbox 2. Playstation spel har jag aldrig gillat, vet inte varför. Tycker spelen som kommer till Playstation är mest uttråkande.
Postad 30 March 2005 - 14:10
En själsfrändeRevolution är ett måste pga av spel som Zelda o mario.
Sen blir det en xbox 2. Playstation spel har jag aldrig gillat, vet inte varför. Tycker spelen som kommer till Playstation är mest uttråkande.
Postad 30 March 2005 - 22:06
Men det finns en stor risk att det kan bli alla 3.. så vart det förra gången. GC PS2 o Xbox
Angående ombyggnad av dom nya consollerna så är det inte lika aktuellt för min del. Jag tycker dagens Xbox är så pass komplett som mediaspelare att den håller länge.
Det blir nog BARA en massa spel på dom nya!
Postad 31 March 2005 - 18:48
Givetvis har det kommit mycket sköna spel till PS2 också. Men när jag köpte min Xbox höll jag på att klappa ihop. Xboxen är inget annat än en halvtaskig DVD spelare med multimedia funktion. DVD spelare har jag redan, och multimedia kan man få på diverse Flash sajter på nätet. So, what's the use?
Jag hittade inte ETT enda roligt spel till Xboxen. Och sedan att den är ful som stryk - trots att jag fick tag i den silverfärgade - och låter som en motorgräsklippare gör ju inte saken bättre.
Jag kan inte påstå att jag har särskillt höga förväntningar på Xbox2 (Xbox 360 ska den väl heta, antar jag).
Nog med gnäll
Har ni hört något mer om Nintendos nya handkontroll? Den ska tydligen bjuda på en del innovativa överaskningar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
6 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?