Hej
Vill dela med mig av mitt senaste inköp, en REL Stampede.
En subwoofer som kostar ca 10 000:-
Stampede levereras med fjärkontroll och en väldigt bra beskrivning på hur man får till det med placering, inställningar samt inkoppling.
Rel´s subbar har lågnivå ingång samt en Neutrik Speakon ingång för högnivå. Dessa kan köras simultant.
En display på kabinetten sköter alla funktioner så som att ställa in delning, fas, volym osv. Subban är bestyckad med en 8" element med en 100 w förstärkare, allt sitter i en sluten 30mm mdf låda som mäter 280x400x290 mm. Vikten på den lilla rackaren är blyga 13.4 kg
Lyssningsintryck: Den lilla åttan gör sitt jobb oerhört väl, man både hör och känner en påtaglig förbättring i nedre register. Mina Mi1:or känns som ett par riktiga golvare med god pondus och rejäl kraft. Rel subben är extremt snabb och klarar höga volymer utan att bryta samman, vilket testas allt som oftast med enjoy the silence, live i paris. Den kan sakna det där lilla extra vid filmtittning, men det tar REL lätt igen när man spelar två kanal. En riktigt bra och prisvärd tvåkanals subb.
Link till RelHi Fi Choice säger:
In the space of a month, the Stampede sub-bass system has received three best product awards. The latest accolade comes from the experts at Hi Fi Choice magazine. They’ve decided that under £1,000, there’s no better subwoofer than the Stampede. The December 2004 issue of the magazine has this to say: ‘New from REL this year are the Stampede and Strata 5, a pair of affordable subs that come complete with electronic controls, remote handsets and blue LED displays. Most importantly they deliver sonically, coupling considerable bass muscle with musicality all too rare in the subwoofer world. Of the two, it’s the lower priced Stampede that marginally earns itself our Gold Award on value for money grounds –its built-in 100 watt amp and 20cm driver making tuneful bass with satisfying aplomb.’
Hi Fi Choice December 2004 issue
Egen bild:
https://www.prisjakt...=30371&pic=.jpg