Humax CX-1201C, Timerproblem
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
Postad 29 januari 2005 - 12:17
Postad 29 januari 2005 - 14:56
Känner igen problemet, mejlade Comhem om det och fick följande svar 6/12-04:Jag har problem med timern i min Humaxbox. Första timern slås på som den ska (rätt kanal och tid) men den stänger inte av. Detta medför att inget kanalbyte sker när timer 2 skall gå på vilket är fruktansvärt irriterande om man är bortsrest och vill spela in olika program från olika kanaler. Någon annan som stött på problemet och har en lösning? Såvitt jag kan förstå så gör jag enligt instruktionen i manualen (kan knappast göra fel).
Vi har meddelat de ansvariga om detta problem. Problemet är med Humax boxen att det är problem med att göra timerinspelningar samt reservera program.
Det handlar om att det måste komma en ny mjukvaruuppdatering och denna är planerad inom kort. Exakt när denna kommer är idagsläget inte bestämt. Om du har boxen igång hela tiden utan att stänga av den i standby läge så kan detta hjälpa till lite så att det går att göra någon planerad inspelning.
Vi jobbar som sagt på att lösa detta inom kort.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Charlotta Nordmark
Jag väntar fortfarande på ny firmware till boxen... Den dag timern fungerar bra i Humax CX-1201C kommer jag att bli mycket lyckligare. Då kan jag äntligen börja använda Auto Start Recording i min Pio 520H DVD-recorder, dvs att recordern ligger och pollar RGB-ingången efter signal, så fort en sådan kommer så börjar den spela in, kommer att bli såååååå smidigt att göra digitalteveinspelningar

Postad 29 januari 2005 - 15:26
Postad 31 januari 2005 - 02:22
Jag har återställt boxen till fabriksinställning och då fungerar det som det skall under en tid. Har gjort detta vid två tillfällen.
Till Jukke:
Även jag har Pioneer DVR-520 och Autostart rec via RGB fungerar efter återställning till fabriksinställning.
Redigerat av Unregistered5cd94002, 31 januari 2005 - 02:26.
Postad 31 januari 2005 - 17:31
Ser fram emot kommande mjukvaruuppdatering! Även min box har problem. Timer/Reservera funktionen fungerar tidvis.
Jag har återställt boxen till fabriksinställning och då fungerar det som det skall under en tid. Har gjort detta vid två tillfällen.
Till Jukke:
Även jag har Pioneer DVR-520 och Autostart rec via RGB fungerar efter återställning till fabriksinställning.
Du har alldeles rätt, jag har provat att dra ut nätsladden till boxen vid några tillfällen och låta den boota om, då funkar timern en gång, därefter bryr den sig inte om vilka reservationer jag gjort.
Fabriksåterställning... har inte testat det ännu... hur mycket av dina inställningar försvann då? kanalinställningar, TV-format, RGB/CVBS?
En annan sak, kanske kan det vara idé att även ni andra mejlar CH om Humaxproblemen, vem vet, det kanske sätter lite fart på dem i jakten efter fungerande mjukvara?
Vilken version på mjukvaran har ni i era boxar (kommer själv hem först på torsdag för att kolla min egen, vill dock minnas att den var daterad typ 20 augusti)?
Postad 01 februari 2005 - 16:00
Vid fabriksåterställning försvann kanalinställningar samt korrekt nätverksid.
Hårdvara NEO REV 1.2
Mjukvara CHMCCX 1.00.00
Loader b2.50
System ID 1888.0000
Uppgraderingsdatum 20 AUG 2004
Jag har varit i kontakt med "supporten" på Comhem x fler ang detta problem. Det har inte känt till problemet.

Postad 01 februari 2005 - 17:36
Å fan, du hade redan varit i kontakt med dem, då kanske det inte hjälper att stöta på dem fler gånger. Märkligt att CH-support kan ge så olika svar på en o samma fråga. Du verkar ha samma mjukvara som jag (20 aug).Vid fabriksåterställning försvann kanalinställningar samt korrekt nätverksid.
Hårdvara NEO REV 1.2
Mjukvara CHMCCX 1.00.00
Loader b2.50
System ID 1888.0000
Jag har varit i kontakt med "supporten" på Comhem x fler ang detta problem. Det har inte känt till problemet.Fick rådet att sända in boxen för kontroll. har inte gjort detta ännu. Förefaller inte vara fel på själva boxen utan programvaran. (?)
Jag var i kontakt med Humax egen support nån gång i november och fick ett sådant där nonsens svar av typen RTFM, så det känns som att vi får förlita oss till comhem för att få uppgraderingen, där åtminstone en människa har bekräftat problemet.
Postad 03 februari 2005 - 16:42
--------
Dear Customer,
Thank you for your email.
Problems with the Timer menu on the CX-1201C model have been reported and will be investigated and resolved in a future software release. For more information on software I would recommend that you visit our Finnish Distributors website www.finnsat.fi.
------------
Alltid något även om man inte säger något om tidsperspektivet. Den finska distributörens websida erbjuder säkerligen intressant läsning för den som förstår finska eller för den som endast är intresserad av att se på bilder (mig gav den dock inget).
Postad 03 februari 2005 - 18:10
Dear Customer,
Thank you for your email.
We are aware of issues with the Timer menu on the CX-1201C model and do plan to resolve this in a future software release. For now you may be able to resolve the problem by powering off the unit every 1-2 weeks instead of restoring the factory settings.
If you require any further assistance please do not hesitate to contact me.
Best Regards
Michael Caughey
Humax Customer Support
Unit 1 Jubilee Road
Newtownards
Co Down
N. Ireland
BT23 4YH
===============================
UK Helpline: 0870 247 8800
International Tel: +44 (0)2891 824983
Fax: +44 (0)2891 812932
E-mail: [email protected]
Website: http://www.humaxdigital.co.uk
Support (HCSA): http://www.humaxdigital.com/hcsa
Postad 03 februari 2005 - 18:18
Den finska distributörens websida erbjuder säkerligen intressant läsning för den som förstår finska eller för den som endast är intresserad av att se på bilder (mig gav den dock inget).
Finska är inte heller min starka sida. Kanske någon kan översätta? :: FinnSat Oy
Postad 11 februari 2005 - 17:04
Jag har numera sålt min 1201c.
Jag fick av nån anledning 2st fjärrkontroller till min. Om nån av er som har 1201c vill ha en "extra-fjärr" så har jag en över, till en rimlig peng.
Postad 11 mars 2005 - 10:07
Jag satte boxen att kolla efter uppdateringar och, håll i er, ja je mensan, ny mjukvara fanns tillgänglig för nerladdning over-the-air.
Tidigare hade jag:
Hårdvara NEO REV 1.2
Mjukvara CHMCCX 1.00.00
Loader b2.50
System ID 1888.0000
Numera:
Hårdvara NEO REV 1.2
Mjukvara CHMCCX 1.00.07
Loader b2.50
System ID 1888.0000
Uppgraderingsdatum 11 JAN 2005
Vet inte riktigt vad som är nytt i mjukvaran, men jag satte en reservation via programguiden och den har faktiskt växlat till detta program. Nå, kanske ännu inget att hoppa högt över, humaxen har ju även tidigare klarat av enstaka reservationer, nu återstår det att se om det även funkar med upprepade reservationer.
Postad 11 mars 2005 - 13:18

Jag har testat flera på varandra följande reservationer från olika kanaler, haft en kanal öppen när en reservation börjar samt startat från standby-läge (för auto start recording i Pioneer 520H). Allting verkar funka!
Postad 11 mars 2005 - 17:25

Postad 12 mars 2005 - 08:59
Hmm, ja, kanske för tidigt att göra vågen. Bara att hålla tummarna.Jag hoppas det fungerar om 14 dagar också!
Det var mitt problem tidigare...funktion i ett par veckor sedan död timer.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar