Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Logitech Z-5500 Kablar

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 February 2005 - 00:11

Unregistered37ef1ae4
  • Unregistered37ef1ae4
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Har blivit lite sugen på att köpa detta paket, men jag undrar lite...

Det jag undrar är om det är någon som vet vad det är för längder på högtalar kablarna och kontrollkabeln?
Vad jag har läst mig till här på forumet är att det går att förlänga högtalarkablarna med en rca-rca kabel, det skulle ju lösa en del problem men hur är det med längden på kontroll kabeln?

Nån som vet nått?? :D

Postad 05 February 2005 - 22:40

Angelus
  • Angelus
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Högtalarkablarna är 4,5m (fram+center) och 7,5m (bakre).
Kabeln mellan kontrollenhet och sub är 2 m och kabeln mellan kontrollenhet och ljudkort är också 2 m.

Suveräna högtalare!!!!

Postad 06 February 2005 - 00:02

Unregistered37ef1ae4
  • Unregistered37ef1ae4
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Oh gött, ett svar! B) Tack då vet jag. :D

När löningen kommer så blir det till att beställa......

Redigerat av Unregistered37ef1ae4, 06 February 2005 - 00:05.

Postad 27 February 2005 - 19:31

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Nu är kablarna inte längre "fastsatta" i högtalarna utan du kan välja vilken kabel du vill (om den inte är för tjock eller har specialfästen) och vilken längd du vill, men kontrollenheten har fortfarande samma kabel.

/Jonathan

Postad 05 September 2005 - 13:26

Shevvy
  • Shevvy
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Nu är kablarna inte längre "fastsatta" i högtalarna utan du kan välja vilken kabel du vill (om den inte är för tjock eller har specialfästen) och vilken längd du vill, men kontrollenheten har fortfarande samma kabel.

/Jonathan

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ett z-5500 högtalarpaket... men jag undrar vad du menade med "fastsatta" alltså dom e ju fastsatta ser det ut som iaf? ska man skruva loss bakpartiet för att få bort den eller? :)

Postad 29 September 2005 - 21:32

Leito
  • Leito
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Jag har ett z-5500 högtalarpaket... men jag undrar vad du menade med "fastsatta" alltså dom e ju fastsatta ser det ut som iaf? ska man skruva loss bakpartiet för att få bort den eller?  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Fastsatta? Sitter inte kablarna fästa i högtalarna med snabbfästen som du bara trycker ned för att sätta fast/ta loss kabeln? Var kabeln monterad på högtalarna när du fick dem?

Postad 29 September 2005 - 21:54

Leito
  • Leito
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Jag måste ställa en fråga som ställts många gånger men som inget har fått ett svar på:

Finns det någon möjlighet att förlänga kontrollkabeln som sitter mellan kontrollenheten och baslådan? Denna ser ut som en VGA-kabel, men i instruktionsboken står det att man INTE får använda en VGA-förlängningskabel.

Postad 21 August 2006 - 11:15

Unregistered530c48a5
  • Unregistered530c48a5
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Jag vill med förlänga kabeln mellan kontrollenheten och subben, kan man det eller ska man satsa på en lång optisk kabel o sätta kontrolleneheten bredvid soffan??

Redigerat av Unregistered530c48a5, 21 August 2006 - 11:15.

Postad 21 August 2006 - 11:23

Unregisteredaf36c41a
  • Unregisteredaf36c41a
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
bad en grabb på Onoff att testa om det fungerade med en vanlig VGA-kabel, och det gjorde det INTE. har inte hittat något sätt att förlänga kabeln, även kontaktat supporten utan att få svar.

Postad 21 August 2006 - 11:31

Unregistered530c48a5
  • Unregistered530c48a5
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
jahopp då får det bli en lång optisk kabel då :|

Postad 29 August 2006 - 15:49

project6
  • project6
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har nyligen införskaffat ett Z-5500 paket, och är helnöjd med ljudet. Sjuk skillnad mot mina förra "skithögtalare" på 25 watt eller nåt... :)

Tyvärr är dock sladden mellan sub och kontrollenhet för kort för att t.ex. kunna ställa subben vid soffan och ha kontrollenheten framme vid TVn, vilket är lite irriterande! Resten av kablarna är fin längd på (och dessutom vanliga högtalarkablar som är lätta att förlänga/byta ut)

På baksidan av subben står det att förlängninssladd INTE får användas mellan sub och kontrollenhet. (Med ett STORT utropstecken också) Så för att följa den här trådens topic lite... Jag skulle jättegärna vilja förlänga denna! :wub:

Om någon har lyckats förlänga denna sladden, var god posta här och förklara hur/med vilken kabel.
Logitech support säger att det inte går, om man experimenterar med det gäller inte garantin... Hur kan dom se om man har använt förlängning? ;) Jag tror dom är oroliga att nån ska få fel "output" på andra änden sladden bara, och på så sätt förstöra systemet...

Hoppas att nån av er där ute knäcker denna nöten! Inte snyggt o ha kontrollenheten bak vid soffan tycker jag... o subben är för stor för att ha synligt framme vid TVn!

Fråga 2: Ni som har dessa högtalare, hur har ni subben? Jag vill ju då ha den vid sidan av soffan (alltså i bakre väggen av rummet, i ryggen om man säger) men just nu pga kabellängden har jag den framme till vänster, ca 1 meter till vänster om left front. Vet inte om det kommer bli nån skillnad om jag flyttar bak den till soffan, har inte kablar nog att testa. Posta gärna hur ni kör!

Tack på förhand!

p6

Redigerat av project6, 29 August 2006 - 15:50.

Postad 07 December 2006 - 15:29

Unregisterede12c84b5
  • Unregisterede12c84b5
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jag har nyligen införskaffat ett Z-5500 paket, och är helnöjd med ljudet. Sjuk skillnad mot mina förra "skithögtalare" på 25 watt eller nåt... :P

Tyvärr är dock sladden mellan sub och kontrollenhet för kort för att t.ex. kunna ställa subben vid soffan och ha kontrollenheten framme vid TVn, vilket är lite irriterande! Resten av kablarna är fin längd på (och dessutom vanliga högtalarkablar som är lätta att förlänga/byta ut)

På baksidan av subben står det att förlängninssladd INTE får användas mellan sub och kontrollenhet. (Med ett STORT utropstecken också) Så för att följa den här trådens topic lite... Jag skulle jättegärna vilja förlänga denna! :P

Om någon har lyckats förlänga denna sladden, var god posta här och förklara hur/med vilken kabel.
Logitech support säger att det inte går, om man experimenterar med det gäller inte garantin... Hur kan dom se om man har använt förlängning? :D Jag tror dom är oroliga att nån ska få fel "output" på andra änden sladden bara, och på så sätt förstöra systemet...

Hoppas att nån av er där ute knäcker denna nöten! Inte snyggt o ha kontrollenheten bak vid soffan tycker jag... o subben är för stor för att ha synligt framme vid TVn!

Fråga 2: Ni som har dessa högtalare, hur har ni subben? Jag vill ju då ha den vid sidan av soffan (alltså i bakre väggen av rummet, i ryggen om man säger) men just nu pga kabellängden har jag den framme till vänster, ca 1 meter till vänster om left front. Vet inte om det kommer bli nån skillnad om jag flyttar bak den till soffan, har inte kablar nog att testa. Posta gärna hur ni kör!

Tack på förhand!

p6

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Har samma problem, vill hellre ha subben bak vid soffkanten än framme vid tv:n. Tänkte åxå först på en vanlig VGA-RGB kabel men problemet med den är att stiften inte är kopplade som på signalkabeln till Z5500.
Så jag har tillverkat en kabel med 15pol D-sub kontakter i båda ändar, rak kopplat så den ska fungera som en förlängning av originalkabeln. Håller på att renovera lite i vardagsrummet just nu så jag har inte hunnit testa ännu.
Men så fort jag testat så postar jag resultat här!

Hej hopp!

Postad 11 December 2006 - 11:21

Unregisterede12c84b5
  • Unregisterede12c84b5
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Det funkade inte tyvärr, blev störningar pga den långa kabeln. Bara brummade i basen...

Synd. Får dra långa ljudkablar istället.

God Jul!

Postad 06 January 2007 - 00:47

Unregistered5f1ea27c
  • Unregistered5f1ea27c
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag vill också förlänga kabeln till kontrollenheten, med cirka 10m. Tyvärr verkar det svårare än väntat. Har provat att skarva med två st nätverkskablar. Fungerar att köra dom digitala ingångarna, men får inte ett ljud ur systemet via dom analoga. Satte ihop orginalkabeln igen, och vips så fungerar det!
Undrar vad som orsakar detta? Är det någon som lyckats så vill jag gärna veta vilka kablar som användes.

Postad 20 March 2010 - 15:11

heb1
  • heb1
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Okej, några år efteråt...så har jag samma "problem".

Har dock, kanske, hittat svaret här:

http://forums.logite...-p/57291/page/2

Tänkte nog prova det i alla fall. Någon här som haft någon lycka?

Postad 24 August 2010 - 01:57

Unregistered1e5f8045
  • Unregistered1e5f8045
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Okej, några år efteråt...så har jag samma "problem".

Har dock, kanske, hittat svaret här:

http://forums.logite...-p/57291/page/2

Tänkte nog prova det i alla fall. Någon här som haft någon lycka?

Det verkar ju lovande...testade du? O hur gick de isf?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.