Jag måste ha feltolkat optomas inlägg i så fall. När jag läser det så får jag fram att Canal digital liksom Viasat också ska låsa korten till mottagaren men min danska/norska är väl inte den bästa helt enkelt.
Exakt hur dom ska göra vet jag inte men eftersom Viasat har låst sina kort till en viss mottagare så borde ju Canal digital kunna klura ut ett sätt att göra det också. Krävs det en uppdatering av den fasta mjukvaran i boxen så lär ju Canal digital fixa en sån uppgradering till alla sina "godkända" boxar. Meningen med att köpa en godkänd box är ju att man får en form av garanti att den alltid kommer att funka med Canal digital.
Sen står det ju iofs också nåt om att de skulle byta ut de boxar som inte kan uppgraderas. Vilket kanske i så fall innebär att du får erbjudande om att byta ut "din" strong-mottagare till en som kan låsa kortet. Lite surt för han du lånat mottagaren av kanske
Att kortet funkar nu är det ju ingen tvekan om, det här är ju ett problem som blir aktuellt om ett tag typ... surt om det blir aktuellt efter ett halvår och ditt abb går på ett år bara.
Jag hade själv inte gett dem serienumret på en lånad mottagare iaf. Om de byter till låsta kort så lär det ju bli lite bekymmer när du inte vill lämna in "din" gamla mottagare för att få en ny...