Redigerat av karat, 04 april 2005 - 06:23.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
10 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
Postad 25 maj 2005 - 12:09
Då pratade han om en ny H/K spelare som kommer att kosta 3000:- som skulle låta otroligt bra för de pengarna.
Kanske det kan vara den och isf är den på G nu.
Postad 26 maj 2005 - 22:42
Saxat från hemsidan hifihuset:
"riktig värsting, som ger Dig full valuta för pengarna.
Att få så mycket välljud för så lite pengar borde inte vara möjligt, men Harman/Kardon har lyckats med det.
HD 970 är både en dyrare, men framförallt mycket bättre CD-spelare än dess föregångare.
HD 970 använder sig av Analog Devices 32-bits DSP, vilket gör att den även läser av MP3-filer, samt givetvis CD-R/RW, och den har även CD-text.
En ny 24 bits/384 kHz ASRC (Asynchronous Sample Rate Converter) samplingskrets ger tillsammans med Analog Devices D/A-omvandlare AD1955 ett kristallklart och klockrent ljud, tidigare ej möjligt för dessa låga pengar.
Tredje generationens RLS-III (Real-time Linear Smoothing technology) ger en totalt linjär fasprocess och ett ultralågt jitter.
24 bits-tekniken ger ett väldigt lågt brusvärde samt IMD (Inter-Modulations Distorsion).
Men det slutar inte här! Vill man nyttja den fina uppsamlingskretsen samt D/A-omvandlingen i HD 970 så kan man koppla in externa ljudkällor via en optisk samt en coaxial digitalingång.
HD 970 har en coaxial digital utgång, samt en analog utgång, så klart.
Finishen är extremt tilltalande och detta är en perfekt sparring-partner till förstärkaren HK 970, samt DAB/FM-radion TU 970.
Snacka om prisvärt stereopaket..."
http://www.hifihuset...id&id(visa)=830
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered33cc6995, 26 maj 2005 - 22:42.
Postad 27 maj 2005 - 11:44
Postad 13 juni 2005 - 18:11
Jag beställer mitt ex. imorgon så får vi se om faktauppgifterna på pappret matchas av lika "enastående" resultat i verkligheten!!!
Jag återkommer med info...
Mvh Magnus Eriksson
Postad 13 juni 2005 - 18:40
Dock kommer den nya H/K-spelaren utprovas i min 2-kanalsanläggning bestående av Xindak XA3200S MkII rörförsteg kopplat till min Tjidtjak som är en ICE-power 500A MkII baserat slutsteg. Detta snöras ihop med antingen Nordic Concepts SIGNAL ONE eller Analysis Plus Oval One. Som högtalare används Usher 6371. Som högtalarkablar används idag hemgjorda Olivoljetweakade Biwirekablar även Ixos SW511T kan användas. Denna anläggning avslöjar en "överspecad" spelare.
Då jag letar cd-spelare till mitt 2-kanalssystem just nu har jag ett antal referenspunkter/nadra spelare att jämnföra med. Bl.a. Densen Beat B-400 PLUS, E.Sound ECD-5, NAD C542 (inlånad som substitut tillsvidare) samt fulltweakad AH! Njoe Tjoeb CD4000.
Detta skall bli riktigt roligt & intressant!

Mvh Magnus Eriksson
Postad 14 juni 2005 - 18:37
Någon kanske kan summera recensionen?
Mvh Magnus Eriksson
Postad 14 juni 2005 - 21:02
"Den plockar fram stereoljupet bra, låter dynamiskt högexplosivt" i jämförelse med DVD spelare i samma prisklass.
"Den ger stram men musikalisk alert spelstil som andra billigare spelare har svårt att ta efter"
De verkar nöjda med detaljer och stereodjup på den.
Så här står det i "sammanfattningen"
+
Tydligt, bra CD-ljud.
Snyggt och nätt format
Priset
Digitalingången
-
Spelar bara CD
=
En mycket snygg, bra och prisvärd CD spelare
(fick stämplen "prisvärd")
Postad 14 juni 2005 - 21:15
CD och DVD spelare är inte HK´s starka sida..Bra att lägga på minnet..

Tror att de som nu köper denna cd spelare lite i blindo pga av att den är ny och het, kommer göra ett misstag och ångra sig..
Men de är bara mina åsikter...
Om jag har rätt eller fel märker vi nog om ca 2 veckor då fler har köpt den och gör sina uttalanden..

Postad 15 juni 2005 - 05:55
Sen är det alltid upp till var och en vad man anser som bra ljud och inte....
Postad 15 juni 2005 - 10:40
Sätt den mot en Meridian så har den ju ingen chans men för 3000:- kan man inte begära vad som hellst heller och det ska skilja när den andre kostar 20 000

SJälv kommer jag inte att köpa denna, har haft problem med både DVD 1 och HD 760 från H/K.
DVD 1:an spelar inte alla dvd filmer trots att de är helt nya ur lådan och är reg 2, 760 hackar och j*vlas mest hela tiden.
Äger nu en DVD 22 och den fungerar utmärkt men det är många som har haft problem med den.
Jag hade nog lagt mina pengar på en begagnad Arcam eller liknande.
Redigerat av Unregistered33cc6995, 15 juni 2005 - 10:41.
Postad 15 juni 2005 - 17:45
Det blir inget köp av denna nu. Väntar en stund istället.
Kanske provlyssna i butik först...

Mvh Magnus Eriksson
Postad 29 juni 2005 - 14:23
Kommer så snabbt som möjligt att se till att få lyssna på den och kanske i samma veva ta med min 755 för att jämföra dom.
För er som har intresse av det så hade dom CAV A10 så att man kunde lyssna på den i butiken. Dom hade även en högtalarstapel av CAV som bestod av 4 tillsynes kvadratiska staplade lådor (eller 3 kanske) som var lackade i pianolack. Såg ut att vara en sub i toppen. Har inte sett dom förr så det kanske blir en lyssning på dom också. 12000 skulle dom ha för dom högtalarna och 12000 för förstärkaren.
Postad 29 juni 2005 - 15:02
I dagsläget lockar Arcam/Vincent eller Audio Analogue i 10 000 klassen mer men vi får se vad det blir.
Med ett pris på 2500-3000 är den intressant.
Postad 17 juli 2005 - 21:06
Jag kommer att köpa en efter semestern.
Kommer att användas med en H/K 970.
Hade en H/K dvd 25:a förut som gick många många timmar utan några problem, så jag vågar

Mvh Mucke
Redigerat av Unregisteredaaa4c984, 17 juli 2005 - 21:08.
Postad 21 juli 2005 - 16:06
PS) Den var väldigt välbyggd dessutom. Tung, solid och med fina anslutningar.
DS
Postad 25 juli 2005 - 23:42
Postad 28 juli 2005 - 09:18
Postad 28 juli 2005 - 12:21
Tycker inte du ska slösa mer pengar på en kass cd spelare ifrån HK, spara hellre lite mer pengar och köp en bättre så du slipper byta fram och tillbaks för att du inte är nöjd.
Har själv varit en ägare till en HK CD755 och de var mitt sämsta köp någonsin..
Kan inte rekomendera HK´s cd spelare eller deras DVD spelare, satsa på något som du kommer vara nöjd med!
Postad 28 juli 2005 - 12:40
Jag har lyssnat på den och tyckte verkligen inte det var något speciellt med deras nya cd spelare.
Tycker inte du ska slösa mer pengar på en kass cd spelare ifrån HK, spara hellre lite mer pengar och köp en bättre så du slipper byta fram och tillbaks för att du inte är nöjd.
Har själv varit en ägare till en HK CD755 och de var mitt sämsta köp någonsin..
Kan inte rekomendera HK´s cd spelare eller deras DVD spelare, satsa på något som du kommer vara nöjd med!
Ot:
Har själv en HD760 och är inte nöjd alls.
Däremot så var DVD 22:an ett väldigt bra köp mtp på priset och vad man får.
Postad 01 augusti 2005 - 01:01
Jag har lyssnat på den och tyckte verkligen inte det var något speciellt med deras nya cd spelare.
Hur lyssnade du på den då (kringutrustning mm)? Jämförde du den med någon annan spelare?
Postad 02 augusti 2005 - 21:40
Tror det är lite som med HK970 jämfört med HK675, inga stora förändringar i ljudet men lite stilrenare design.
Postad 02 augusti 2005 - 23:52
Jag har haft min H/K HD755 CDspelare med HK675 i snart ett år och har inte stött på ett enda problem. Jag tycker ljudet är underbart utan att överdriva och förstår verkligen inte vad mer man kan begära för pengarna men men...
Tror det är lite som med HK970 jämfört med HK675, inga stora förändringar i ljudet men lite stilrenare design.
Ljudmässigt är min 760 bra för pengarna, men den hackar på majoriteten av mina skivor, ngt som ingen annan spelare gör, och den där förbannade cd luckan tar sån tid på sig att öppna och stänga

Postad 03 augusti 2005 - 01:56
luckan är snabb som fan, får nästan akta händerna så man inte blir 9 fingrad...
Postad 06 augusti 2005 - 13:12
Hmm, det har inte hänt mig en enda gång att den har hackat eller strejkat förutom på en skiva som var bortom all hjälp ändå.
luckan är snabb som fan, får nästan akta händerna så man inte blir 9 fingrad...
Men då är där säkert skillnader på 755 och 760 när det gäller luckan för min är så seg så seg.
Den står numera långt in i gardroben iaf, den låter kanske bättre än dvd 22an men det är nog marginelt.
Postad 07 augusti 2005 - 17:10
Postad 07 augusti 2005 - 17:20
Ytterligare kommentarer kommer när jag fått hem de nyligen beställda högtalara.
Postad 17 augusti 2005 - 07:29
Postad 17 augusti 2005 - 09:28
Måste vart dyrt med alla returneringar av HD-750 å 755. Så när dom släppte denna maskin så måste dom ha vart rätt säkra på att den skulle hålla måttet. Det är ju ganska troligt att denna maskin är meningen som ett sätt att fixa Harmans rykte inom cdspelar-tillverkning och är troligtvis då mycket prisvärd. Man kan ju alltid hoppas

Har dock själv haft tur förutom att min 755 kan vara lite känslig på repiga/smutsiga skivor men annars så funkar den bara bra. Men visst blir man sugen på denna maskin

Postad 17 augusti 2005 - 10:33
Postad 17 augusti 2005 - 12:35

Som vanligt när det gäller musik så är det ju vad man tycker om för ljud som avgör om den är bättre än någon annan.
Redigerat av Unregistered33cc6995, 17 augusti 2005 - 12:36.
Postad 17 augusti 2005 - 12:38
Oj då har väl Harman lärt sig av sina misstag som man nog trodde dom skulle göra!
Måste vart dyrt med alla returneringar av HD-750 å 755. Så när dom släppte denna maskin så måste dom ha vart rätt säkra på att den skulle hålla måttet. Det är ju ganska troligt att denna maskin är meningen som ett sätt att fixa Harmans rykte inom cdspelar-tillverkning och är troligtvis då mycket prisvärd. Man kan ju alltid hoppas
Har dock själv haft tur förutom att min 755 kan vara lite känslig på repiga/smutsiga skivor men annars så funkar den bara bra. Men visst blir man sugen på denna maskin
Glöm inte returnering av 760, min hackar och har sig för minsta lilla.
Påminner mig om när min gamle 2000:- Marantz cd började hacka, till sist blev jag så arg så jag drog ut sladdarna och skadade runt den lite, då trillade det ut en lapp med "Tested by Michael"

Lappj*velen hade antagligen legat mot skivan
Postad 17 augusti 2005 - 18:29
Att den spöar skiten ur allt under 6600:- hade jag aktat mig för att säga om man inte vill riskera att få arga människor efter sig
![]()
Som vanligt när det gäller musik så är det ju vad man tycker om för ljud som avgör om den är bättre än någon annan.
OK, om man gillar ett mesigt och tamt ljud så finns det bättre alternativ. ;-)
Jag köpte mig en HD 970 idag, och ljudet är väldigt tight, dynamiskt och öppet.
Spelaren har en fantastisk display med CD Text dessutom. Syns på fyra meters håll! Dessutom känns den supergediget byggd och har extremt snabba svarstider.
Min NAD C542 låter mer beslöjat och har inte samma dynamik.
Postad 17 augusti 2005 - 20:01
Att den spöar skiten ur allt under 6600:- hade jag aktat mig för att säga om man inte vill riskera att få arga människor efter sig
![]()
OK, om man gillar ett mesigt och tamt ljud så finns det bättre alternativ. ;-)
Jag köpte mig en HD 970 idag, och ljudet är väldigt tight, dynamiskt och öppet.
Spelaren har en fantastisk display med CD Text dessutom. Syns på fyra meters håll! Dessutom känns den supergediget byggd och har extremt snabba svarstider.
Min NAD C542 låter mer beslöjat och har inte samma dynamik.
Jag har hört gott om denna spelare så jag tror dig att den är bra.
Jag aktar mig dock som sagt för H/K spelare

Vet inte om de har gjort någon till Signature serien, jag vet att det fanns en dvd, men en Signature CD vore intressant kanske.
För närvarande har jag två favoriter, Audinoet samt Naim CD 5x, ska låna hem Naim på måndag så får vi se hur den låter hemma, jag har tröttnat på att aldrig ha en ordentlig spelare som matchar resten av utrustningen så nu ska det ske

http://www.naim-audi...ducts/cd5x.html
Redigerat av Unregistered33cc6995, 17 augusti 2005 - 20:02.
Postad 18 augusti 2005 - 00:38
Postad 18 augusti 2005 - 09:44
Naim:en är nog väldigt bra, men då talar vi plötsligt om CD-spelare för femdubbla pengen...
7 ggr närmare bestämt

Postad 18 augusti 2005 - 12:13

Postad 18 augusti 2005 - 13:43

Det var ingen jämförelse egentligen...
Jag var faktiskt intresserad av denna spelare en tid men känner väl att jag vill mata mina högtalare med något annat, har ju haft 760 som sagt och är inte nöjd med den.
Men hoppas du blir nöjd, priset är ju odiskutabelt vettigt för en märkes cd.
Postad 23 augusti 2005 - 08:36
Javisst! Denna maskin spöar alla andra CD-spelare under 6600:- på Lefflers och HIFI-klubben.. Arcam CD73 för mer än dubbla pengen har dock lite mer attack i ljudet.
Detta är jag mycket tveksam till !!
Instämmer efter de Kim sa till dig Audiovector, passa dig för att göra sådana uttalanden. Smaken är som baken, svårare än så är de inte..
Dock får man ofta vad man betalar för...
Men att HK skulle göra bra cd spelare, de tror jag inte en sekund på..
Men de är enbart vad jag tror..
Har av erfarenhet lärt mig att akta mig för HK´s Cd spelare och Dvd spelare.
Har själv en HK DVD31 och den är jag inte heller nöjd med.. Släpar i panorama vyer och låter in särskillt bra när den börjar läsa skivan..
Mina åsikter..

Mvh NeoOne
Postad 23 augusti 2005 - 18:57
Inget missljud som jag har läst att andra äldre HK/CD har haft.
Det enda minus jag än så länge har är fjärren kunde varit snyggare.
Ja och minus för att disp är till höger om släde hade varit snyggt ovan för istället, men det beror på att den är så liten på höjden.
+ För pris
Läste här på sidan om "ljudet är väldigt tight, dynamiskt och öppet"
På Hifi-Center i Malmö så tipsade dom om att köra analogt så blir det bra, tror det beror på vad man har för grejor i övrigt oxå.
Postad 26 augusti 2005 - 16:31
Vad finns det mer för konkurrenter i prisklassen?
Postad 14 september 2005 - 13:56

Vad avser H/K som märke så svor jag en ed 1988 att aldrig någonsin mer köpa en produkt av dem (efter en service på en förstärkare som tog 18 månader...). Men man skall adrig säga aldrig, när min gamla CD gick sönder föll valet på en HD 970 när jag jämförde pris / prestanda. Vi får väl se om den håller

Postad 15 september 2005 - 09:02

Philipsen ruskigt mycket bättre på bildvisning och SACD uppspelning

Mycket beror ju på hur man komponerar ihop helheten i sin anläggning. Min smak är helt klart åt det analytiska hållet och ihop med övriga komponenter i min anläggning så gillar jag helt enkelt CD ljudet från 970 bättre än Philipsen.
Postad 15 september 2005 - 16:50
Har fund på cdspelare runt 5-10k annars men om hkn låter lika bra som dom bästa i den klassen så är det ju super. Lite av ett "fynd" varning alltså kanske?
Jag vill ha ett stort soundstage med djup o bredd o sånt. Dvs man ska höra instrumenten för sig med massor av luft. Har fått intrycket här att hkn är väldigt detaljerad - pga uppsamplingen förmodligen?) men att den är lite hård o kanske tunn i ljudet?. Ska även kolla in denons nya cd spelare AE1500 tror jag den heter för 6k.
Ser hur bra ut som helst för pengarna. Hoppas dom lagt ner lika mycke på ljudet som
byggkvaliten. http://www.hifiklubb...ON.htm?id=7158#
Här är ett test på den nya större versionen för 13995kr
http://www.denon.de/...etail&Pid=250
Klicka på testberiche
//snoddas
Redigerat av wandero, 15 september 2005 - 16:57.
Postad 16 september 2005 - 15:22

Angående kablage har jag använt SUPRA EFF-I.
Snoddas: Bara egna öron kan bestämma. Jag gillade HK. Kom bara ihåg att inte lyssna med plånboken, vare sig uppåt eller nedåt....
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar