Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Scart till komponent adapter (CYP)

107 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 maj 2005 - 07:46

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Kör idag en vanlig stereosladd (komposit..) från min comhem box till min Infocus 4805. Men kvalitén blir ju inte bäst, särskilt på analoga kanalerna. Funderade då på en CYP, scart-komponent omvandlare. Tänkte köra med en sån & använda min Yamaha 640 som bildväxlare eftersom jag kör komponent från DVD:n också.

Till saken, hur blir bilden från scart till komponent? Får man den där riktiga skärpan man är ute efter som man får via komponent & dvd?

#2

Postad 12 maj 2005 - 08:18

Unregistered1cce7aeb
  • Unregistered1cce7aeb
  • Forumräv

  • 601 inlägg
  • 0
Funkar det med ett Bigscreentest?

Länk till testet av CYP.

Mvh

#3

Postad 12 maj 2005 - 08:46

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Jag kan säga att när jag kopplade ihop min digibox som har RGB ut på scart, med min proj så blev det en riktig "Wow" känsla.
Nånstans mellan 70-100 tums storlek på duken, och bilden blev grym.

Men jag kan inte säga vad som händer med signalen och bildkvaliteten om du kopplar genom din receiver...



PS: Använder SUPRA komponent kabel, 8m.

Redigerat av thetias, 12 maj 2005 - 08:59.


#4

Postad 12 maj 2005 - 19:03

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
CYP har riktigt bra kvalitet till rimligt pris, jag har sett den "i drift" hos ett par bekanta och köpte själv en sådan idag.

#5

Postad 16 maj 2005 - 10:10

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Lät ju riktigt bra! Måste bli en sån då.

#6

Postad 22 maj 2005 - 16:57

Unregistered92443ef3
  • Unregistered92443ef3
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Var kan man hitta en sån omvandlare?

#7

Postad 22 maj 2005 - 17:55

Foffe
  • Foffe
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0

Var kan man hitta en sån omvandlare?

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=110080

#8

Postad 03 juni 2005 - 01:52

piraya2
  • piraya2
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Köpte en sådan på öppet köp i dag. Kanske tur det...
Ska en sån funka från en vanlig video av hyffsat modernt snitt? Får bara en väldigt svart bild...

Hur gör man om man har ett "hemmabiosystem" där allt sitter ihop. Har bara en masa röd/vit/gula utgångar. Går den att koppla till konvertern?

#9

Postad 03 juni 2005 - 08:29

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Din VHS har antagligen inte RGB signal ut på scarten.

De röda/vita utgångarna är bara till för ljud... Den gula är komposit signal. Blir ingen bra bild och används inte till CYP convertern.

Redigerat av thetias, 03 juni 2005 - 08:34.


#10

Postad 03 juni 2005 - 23:57

piraya2
  • piraya2
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Aha, men butiken som sålde konvertern påstår att det ska vara möjligt. Skickar med en bild för att förklara.

Bifogar din bild igen, för den försvann vid ihopslagningen av trådar. /tb303

Bifogad fil(er)


Redigerat av tb303, 14 juni 2005 - 23:25.


#11

Postad 04 juni 2005 - 04:01

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Nej det där kommer aldrig att funka, du måste mata den med en scart som har rgb, den där adaptern du har imellan har bara komposit, s-video och 2 analoga ljudingångar.

Det är möjligt att det kan finnas någon superspecial maskin som kan skicka rgb över en s-video + komposit men om så är fallet så hamnar signalerna helt fel in i Y-U-V adaptern, då får du nog löda om den själv.

Videos kan väl inte skicka ut rgb överhuvudtaget?!

Redigerat av Martin.M, 04 juni 2005 - 04:02.


#12

Postad 05 juni 2005 - 07:37

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0

Aha, men butiken som sålde konvertern påstår att det ska vara möjligt. Skickar med en bild för att förklara.

<{POST_SNAPBACK}>

...och butikspersonalen vet som vanligt inte vad de pratar om...

#13

Postad 05 juni 2005 - 15:14

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Man ska verkligen aldrig lite på någon i en butik, bättre att kolla runt på diverse forum :)
Tommy du som har en sån där manick, visst tar den bara rgb-scart?

#14

Postad 14 juni 2005 - 23:32

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
flyttar tråden till Tillbehör

#15

Postad 15 juni 2005 - 13:21

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Denna adapter används och fungerar enbart till en enda sak och inget annat:

Att konvertera Scart-RGBs bildsignal till YPbPr-komponent bildsignal.
Komposit, s-video och annat som man till äventyrs försöker köra igenom den fungerar icke. Då blir det svart.

piraya2>> Får man fråga hur denna adapter kom på tal i butiken över huvud taget? Vad var ditt ursprungliga problem som föranledde personalen att föreslå denna? Och inte minst - vad var det för butik?

#16

Postad 15 juni 2005 - 20:47

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0

Man ska verkligen aldrig lite på någon i en butik, bättre att kolla runt på diverse forum ;)
Tommy du som har en sån där manick, visst tar den bara rgb-scart?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, som Arioch redan skrivit så funkar den enbart som en omvandlare av RGB-signaler från SCART till komponent-signal. Min är dock aldrig använd/inkopplad, då jag direkt efter bestämde mig för att byta kabelboxen den var avsedd för till en satellitbox som har komponent ut i SCARTen.

#17

Postad 16 juni 2005 - 08:17

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

  • 1 411 inlägg
  • 0
Min kompis har en sån. Tar bara rgb scart.

tommypeters, om du inte vet vad du skall göra med den kan du ju alltid skicka hit den ;)


Mvh

#18

Postad 18 juni 2005 - 18:54

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
Nja, en SCART komponent->RCA komponentomvandlare är ju inte så mycket billigare än den här, så man får väl ta RGB ut från satellitboxen och omvandla det - jag märker ingen direkt kvalitetsförsämring på en TV-signal som ju inte kan tävla med en DVD...

#19

Postad 18 juni 2005 - 19:09

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Köpte mig en CYP begagnad precis, kommer väl på tisdag, ska bli mycket intressant att koppla in boxer-boxen till projektorn!

#20

Postad 18 juni 2005 - 19:38

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

  • 1 411 inlägg
  • 0
Beskriv gärna hur du tycker det blir med boxer och den CYPen

#21

Postad 18 juni 2005 - 19:56

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Ja det ska jag göra, påminn mig gärna, kommer garanterat att glömma det om ingen skriver i denna tråden.

#22

Postad 10 juli 2005 - 00:59

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Det blir grym bild med CYP convertern. Det som är synd nuförtiden när tv kanalerna byter mellan 4:3 och widescreen i sina sändningar är ju att man går miste om det som är bra med scart. TV:n brukar kunna växla mellan dessa lägen automatiskt. Men vissa bildvisare har ju ett automatiskt läge som ställer in bilden iofsig. :D

#23

Postad 14 juli 2005 - 22:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Har inte kunnat testa min ännu... får ju inte in boxer då jag har comhem skit i mitt uttag.. så jag ska köpa mig en liten inomhusantenn och se om det funkar :lol:

#24

Postad 15 juli 2005 - 11:10

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

  • 1 411 inlägg
  • 0

Har inte kunnat testa min ännu... får ju inte in boxer då jag har comhem skit i mitt uttag.. så jag ska köpa mig en liten inomhusantenn och se om det funkar :lol:

<{POST_SNAPBACK}>



Då lär du få använda en bra antennförstärkare samt lite bättre antennkablar än standard. Har du balkong kan du väl sätta en större antenn där?

OT: Martin.M Förresten är du 9 posts från "gå och köp ett liv för du har inget" nivån på 7000 posts ?

Mvh

Redigerat av spacebot, 15 juli 2005 - 11:12.


#25

Postad 15 juli 2005 - 11:21

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
wow, 9 poster kvar .. jag ska nog starta en tråd om det när jag passerat det magiska nummret :lol:

Vi får se vad det blir för antenn, jag bor ju i hus så jag kan sätta upp vad jag vill i princip. Men det känns lite overkill med en utomhusantenn för endast 3 kanaler som visas fritt i marknätet... har alla kanaler genom comhem gratis så det känns onödigt att köra ett abbonemang.

#26

Postad 15 juli 2005 - 11:30

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

  • 1 411 inlägg
  • 0

wow, 9 poster kvar .. jag ska nog starta en tråd om det när jag passerat det magiska nummret :lol:

Vi får se vad det blir för antenn, jag bor ju i hus så jag kan sätta upp vad jag vill i princip. Men det känns lite overkill med en utomhusantenn för endast 3 kanaler som visas fritt i marknätet... har alla kanaler genom comhem gratis så det känns onödigt att köra ett abbonemang.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag satte en antenn med två rejäla delar inomhus uppe på min vind. Med 20m görävre antennsladd till uttag + lite bättre skärmad kabel till boxern + antennförstärkare fungerar det bra. Utan antennförstärkare eller med en vanlig inomhusantenn blev det svart i rutan här.

F.ö. är det inte för tre kanaler utan för all teve, är väl ett år eller så tills det vanliga marknätet släcks i mina trakter. Finns ingen anledning att göra en tillfällig lösning.

#27

Postad 07 oktober 2005 - 08:46

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

wow, 9 poster kvar .. jag ska nog starta en tråd om det när jag passerat det magiska nummret :)

Vi får se vad det blir för antenn, jag bor ju i hus så jag kan sätta upp vad jag vill i princip. Men det känns lite overkill med en utomhusantenn för endast 3 kanaler som visas fritt i marknätet... har alla kanaler genom comhem gratis så det känns onödigt att köra ett abbonemang.

<{POST_SNAPBACK}>



Blev du nöjd med din CYP???

#28

Postad 07 oktober 2005 - 12:15

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

wow, 9 poster kvar .. jag ska nog starta en tråd om det när jag passerat det magiska nummret :lol:

Vi får se vad det blir för antenn, jag bor ju i hus så jag kan sätta upp vad jag vill i princip. Men det känns lite overkill med en utomhusantenn för endast 3 kanaler som visas fritt i marknätet... har alla kanaler genom comhem gratis så det känns onödigt att köra ett abbonemang.

<{POST_SNAPBACK}>



Blev du nöjd med din CYP???

<{POST_SNAPBACK}>

Fortfarande inte testat den så mycket, en boxerantenn står lååågt på min prioritetslista just nu. Men den ska ju funka kanon utan synbara förluster :)

#29

Postad 07 oktober 2005 - 13:01

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

  • 1 411 inlägg
  • 0
@martin.m Om du inte använder den så kan den ju säkerligen passa hemma hos mig. Vad skall du ha :)

#30

Postad 07 oktober 2005 - 13:17

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

@martin.m Om du inte använder den så kan den ju säkerligen passa hemma hos mig. Vad skall du ha :)

<{POST_SNAPBACK}>

hehe, jag har tonvis med saker som jag inte använder just nu... men mayby later :lol:

#31

Postad 07 oktober 2005 - 13:31

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

wow, 9 poster kvar .. jag ska nog starta en tråd om det när jag passerat det magiska nummret ;)

Vi får se vad det blir för antenn, jag bor ju i hus så jag kan sätta upp vad jag vill i princip. Men det känns lite overkill med en utomhusantenn för endast 3 kanaler som visas fritt i marknätet... har alla kanaler genom comhem gratis så det känns onödigt att köra ett abbonemang.

<{POST_SNAPBACK}>



Blev du nöjd med din CYP???

<{POST_SNAPBACK}>

Fortfarande inte testat den så mycket, en boxerantenn står lååågt på min prioritetslista just nu. Men den ska ju funka kanon utan synbara förluster :)

<{POST_SNAPBACK}>



Jo jag vet, jag har en själv... :lol:

#32

Postad 29 oktober 2005 - 20:39

Unregisteredf1616e6c
  • Unregisteredf1616e6c
  • Forumräv

  • 786 inlägg
  • 0
Startade en tråd där jag frågade om det finns nån adapter som gör om komponentsignal till scart, men tråden blev då låst av tb303 som hänvisade till denna tråd. Men här hittar jag ej svaret på min fråga. Som jag uppfattar det gör denna manick enbart om scartsignalen till komponent. Jag är intresserad av det totalt omvända! :P Alltså, jag har komponent ut på min DVD-spelare men ej någon sådan ingång på TVn. Jag vill alltså koppla dvdn via komponent ut till min tv via scartkontakt. Finns denna möjlighet på nåt sätt?

#33

Postad 29 oktober 2005 - 23:56

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Har du kollat i den här tråden?
Nån vits med komponent till scart?, Någon vits att köpa en sån?

#34

Postad 06 december 2005 - 17:24

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

  • 1 210 inlägg
  • 0
Någon med Comhem som provat att omvandla boxsignalen? Om nån dessutom har erfarenheter med Humax C1201 boxen vore det ju superduper!

#35

Postad 09 december 2005 - 16:51

edla
  • edla
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Någon med Comhem som provat att omvandla boxsignalen? Om nån dessutom har erfarenheter med Humax C1201 boxen vore det ju superduper!

<{POST_SNAPBACK}>


Vill också veta?

#36

Postad 10 december 2005 - 13:19

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Någon med Comhem som provat att omvandla boxsignalen? Om nån dessutom har erfarenheter med Humax C1201 boxen vore det ju superduper!

<{POST_SNAPBACK}>


Vill också veta?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag var köpte en CYP igår på NetOnNet för 990 kr. Anledningen var att jag tänkt dra kablarna från LCDn genom väggen, igenom gadroberna på andra sidan väggen och tillbaka Ca 5 meter längre bort där jag skall ha DVD och min ComboBox frå CanalDigital Parabol. 10 meter scart funkar ju inte så bra, och man måste borra stora hål, men tackvara denna lösning behöver jag nu bara dra en 10 meters HDMI från DVDn som är en LG RH7800Hn, och komponent från digitalboxen.
FUNKAR SUVERÄNT!

Bilden från digitalboxen till min LG LX1a blir klarare och bättre med denna lösningen än med scart RGB. Detta kan bero på att LCDn troligen funkar bättre med komponent än scart.

#37

Postad 10 december 2005 - 14:55

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

  • 1 210 inlägg
  • 0

Någon med Comhem som provat att omvandla boxsignalen? Om nån dessutom har erfarenheter med Humax C1201 boxen vore det ju superduper!

<{POST_SNAPBACK}>


Vill också veta?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag var köpte en CYP igår på NetOnNet för 990 kr. Anledningen var att jag tänkt dra kablarna från LCDn genom väggen, igenom gadroberna på andra sidan väggen och tillbaka Ca 5 meter längre bort där jag skall ha DVD och min ComboBox frå CanalDigital Parabol. 10 meter scart funkar ju inte så bra, och man måste borra stora hål, men tackvara denna lösning behöver jag nu bara dra en 10 meters HDMI från DVDn som är en LG RH7800Hn, och komponent från digitalboxen.
FUNKAR SUVERÄNT!

<{POST_SNAPBACK}>


Tack för svaret , men det var ju inte riktigt det jag ville åt , jag ville veta om någon här har provat omvandla signalen från en Comhem box med namnet Humax 1201C? och om resultaten var tillfredställande. Så frågan kvarstår som sagt!

#38

Postad 09 januari 2006 - 20:57

MikEx
  • MikEx
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Någon med Comhem som provat att omvandla boxsignalen? Om nån dessutom har erfarenheter med Humax C1201 boxen vore det ju superduper!

<{POST_SNAPBACK}>


Vill också veta?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag var köpte en CYP igår på NetOnNet för 990 kr. Anledningen var att jag tänkt dra kablarna från LCDn genom väggen, igenom gadroberna på andra sidan väggen och tillbaka Ca 5 meter längre bort där jag skall ha DVD och min ComboBox frå CanalDigital Parabol. 10 meter scart funkar ju inte så bra, och man måste borra stora hål, men tackvara denna lösning behöver jag nu bara dra en 10 meters HDMI från DVDn som är en LG RH7800Hn, och komponent från digitalboxen.
FUNKAR SUVERÄNT!

<{POST_SNAPBACK}>


Tack för svaret , men det var ju inte riktigt det jag ville åt , jag ville veta om någon här har provat omvandla signalen från en Comhem box med namnet Humax 1201C? och om resultaten var tillfredställande. Så frågan kvarstår som sagt!

<{POST_SNAPBACK}>


Jag test just nu med Humax cx-1201c och har tyvärr bara fått en svart bild :) ska testa mer efter hocky'n

#39

Postad 09 januari 2006 - 22:08

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

  • 1 210 inlägg
  • 0

Jag test just nu med Humax cx-1201c och har tyvärr bara fått en svart bild  B) ska testa mer efter hocky'n

<{POST_SNAPBACK}>


Det lät ju inget lovande , men har du kollat så du skickar ut RGB och inte CVBS signal? och givetvis så alla kablar sitter på rätt ställe :)

#40

Postad 10 januari 2006 - 00:47

MikEx
  • MikEx
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Jag test just nu med Humax cx-1201c och har tyvärr bara fått en svart bild  B) ska testa mer efter hocky'n

<{POST_SNAPBACK}>


Det lät ju inget lovande , men har du kollat så du skickar ut RGB och inte CVBS signal? och givetvis så alla kablar sitter på rätt ställe :)

<{POST_SNAPBACK}>


Allt är på rätt plats ;) Har nu även testat med min Denon 3910 > Scart RGB och det blir bara svart... Får svänga förbi butiken där jag köpte den imorgon (ops idag) och testa :lol:

#41

Postad 10 januari 2006 - 21:26

Unregisteredb1800611
  • Unregisteredb1800611
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Jag funderar på att skaffa BBB:s digital-tv, så det är en sån här pryl man ska ha om man vill få bra bild till projektorn ?

vill se OS på lite större bild :)

#42

Postad 11 januari 2006 - 16:11

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

  • 1 210 inlägg
  • 0

Jag funderar på att skaffa BBB:s digital-tv, så det är en sån här pryl man ska ha om man vill få bra bild till projektorn ?

<{POST_SNAPBACK}>


Om du vill omvandla en RGB signal till en komponent signal så är det en sådan pryl du ska ha , om det blir bra bild är ju svårt att säga i förväg, men dock så verkar ju väldigt många vara nöjda med den.

#43

Postad 12 januari 2006 - 16:11

MikEx
  • MikEx
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Jag test just nu med Humax cx-1201c och har tyvärr bara fått en svart bild  :D ska testa mer efter hocky'n

<{POST_SNAPBACK}>


Det lät ju inget lovande , men har du kollat så du skickar ut RGB och inte CVBS signal? och givetvis så alla kablar sitter på rätt ställe :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>


Allt är på rätt plats ;) Har nu även testat med min Denon 3910 > Scart RGB och det blir bara svart... Får svänga förbi butiken där jag köpte den imorgon (ops idag) och testa :o

<{POST_SNAPBACK}>


Nu fungerar adaptern :P (enligt butiken så har dom inte gjort något :rolleyes: ) och bild är bättre, dock inte super. Rekommenderar att man köper en ny komponent kabel eftersom den som följer med är inget att ha.

#44

Postad 21 februari 2006 - 19:23

Didde08
  • Didde08
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
om man vill göra tvärtom då? komponent från dvd till rgb(scart) i tv...är det en sådan box man ska ha då oxå. går det att ända riktningen på den, för enligt bilden är det komponent ut på den.

Thomas

#45

Postad 21 februari 2006 - 20:53

MikEx
  • MikEx
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

om man vill göra tvärtom då? komponent från dvd till rgb(scart) i tv...är det en sådan box man ska ha då oxå. går det att ända riktningen på den, för enligt bilden är det komponent ut på den.

Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Den gör enbart om signal Scart RGB till Y-U-V komponent.
Vilken DVD spelare har du? Du kanske kan skicka ut en RGB signal via komponent, då behöver du enbart en passande kabel. Kolla i manualen :)

#46

Postad 21 februari 2006 - 21:13

Didde08
  • Didde08
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Har en Jvc Xv-Na 77 och en panasonic tv...se mitt galleri. Men har provat detta och får ingen signal när jag kör komponent från dvd till scart i tv. har provat alla inställnigar som var möjliga på dvd.

Thomas

#47

Postad 28 februari 2006 - 15:54

Unregisteredff4f969d
  • Unregisteredff4f969d
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Tänkte bara bidra med att också jag har en sådan omvandlare. Scart från min digibox (Dilog 355) till CYP och sedan komponent till min Lumagen Vision linjeomräknare vidare in i projjen... :huh:

Guldmatchen i söndags var en fröjd!!! :D :D

#48

Postad 07 mars 2006 - 21:21

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Hej

En fråga:

Det finns ju en kabel som är scart till RGB(3xrca) hos www.kjell.com under audio/kablage/proj.kablage/RGB-adapterkablage för 139:-/3 meter. (art.nr. 39285)

Ersätter denna en CYP-adapter, eller blir det bättre med CYP:n? :)

Tacksam för svar!

Redigerat av cruse, 07 mars 2006 - 21:24.


#49

Postad 07 mars 2006 - 21:23

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Hej

En fråga:

Det finns ju en kabel som är scart till RGB(3xrca) hos www.kjell.com under proj.kablage/RGB-adapterkablage för 139:-.

Ersätter denna en CYP-adapter, eller blir det bättre med CYP:n? :)

Tacksam för svar!

<{POST_SNAPBACK}>

Den går inte att använda om du inte har någon apparat som kan skicka ut komponent via scart, detta är mycket ovanligt.

#50

Postad 07 mars 2006 - 21:26

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Hej

En fråga:

Det finns ju en kabel som är scart till RGB(3xrca) hos www.kjell.com under proj.kablage/RGB-adapterkablage för 139:-.

Ersätter denna en CYP-adapter, eller blir det bättre med CYP:n? :)

Tacksam för svar!

<{POST_SNAPBACK}>

Den går inte att använda om du inte har någon apparat som kan skicka ut komponent via scart, detta är mycket ovanligt.

<{POST_SNAPBACK}>


OJOJ, snabbt svarat! :)

Ok, nej, har en Viasat-box med RGB-scart!

Borde väl bli bättre med en CYP, än som jag kör nu, va?

Redigerat av cruse, 07 mars 2006 - 21:28.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.