Har ni reklamerat era apparater och hur gick det?
Är det någon annan (förutom mikaelmark) som haft problem med iVision LCD'er?
Postad 11 januari 2006 - 23:48 Har ni reklamerat era apparater och hur gick det? Är det någon annan (förutom mikaelmark) som haft problem med iVision LCD'er? Postad 18 januari 2006 - 20:41 Postad 25 januari 2006 - 14:41 Vågar man köpa den här tv'n? Hur många har haft problem och hur många av er som köpt är helt nöjda? Är det bara 1-2% som fått problem så vågar man ju "chansa", men är det många fler så känns det ju lite jobbigt.... Har precis fått pengar tillbaka för min förra TV som jag reklamerade så vill ju helst inte gå igenom det där igen.. :/ Postad 25 januari 2006 - 15:43 Postad 26 januari 2006 - 17:47 Postad 31 januari 2006 - 13:50 /K Postad 07 februari 2006 - 00:10 Redigerat av Daniel J, 07 februari 2006 - 00:12. Postad 25 februari 2006 - 14:09 Den här gången finns inte ett enda synbart fel på en enda pixel /subpixel, utan allt verkar kanonbra på den biten. Det enda jag kan anmärka på nu är att bilden flimrar /blinkar någon sekund vid start, främst när den är varm. Och panelen ser ljus ut i mitten när man ser i vinkel från sidan, den är då ljus i i en stor fläck strax under mitten på skärmen. Samt att det finns en del hackmärken på ovansidan, kanske från en mejsel eller liknande. Jag vill också ge berömma återförsäljaren Captech i Göteborg, för att dem varit intresserade av hur det gått med min reklamation, och sagt sig försöka göra något åt saken när det tagit så pass lång tid, vilket servicen Parts i Motala menar är att det tog lång tid att få hem panelen. / Mikael Postad 04 mars 2006 - 13:03 Och kan bilden bli bättre om jag istället använder den medföljande komponent-kabeln (röd, grön, blå -RCA-kontakter till VGA/PC -ingången på TV:n), då jag kan utnyttja progressive scan? Mvh: Mikael ![]() Bifogad fil(er)Postad 04 maj 2006 - 17:10 Postad 06 maj 2006 - 11:35 Däremot är det största problemet nu att bilden blinkar/ flimrar ca 10 sekunder när den är varm och stängs av och sedan sätts igång! Någon som upplevt detta fenomen? Jo, just det ja - tycker också bilden blir bättre från DVD:n när jag kör med SCART än med komponent! Komponent ska ju vara bättre egentligen, så det är lite märkligt! / Mikael Postad 14 januari 2007 - 20:09 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |