Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iVision ny LCD TV på prisjakt

111 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
iVision 32LB01 (TV) 1 (0) Inga priser
iVision 26LB01 (TV) 1 (0) Inga priser
iVision 32LS01 (TV) 1 6,5 (1) Inga priser
iVision 32LS02 (TV) 0 6,67 (2) Inga priser
iVision 32LB02 (TV) 1 (0) Inga priser

Postad 11 januari 2006 - 23:48

Unregistered182bab5d
  • Unregistered182bab5d
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
pero och carlos2000:
Har ni reklamerat era apparater och hur gick det?

Är det någon annan (förutom mikaelmark) som haft problem med iVision LCD'er?

Postad 18 januari 2006 - 20:41

pero
  • pero
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej, jag har inte skickat min tv för reklamation ännu bara för att det såg ut som att det blev bättre med tiden,men nu är de ljusa hörnen tillbaka igen och det verkar inte som de vill försvinna den här gången,ni andra som har problem med ivision,skriv gärna till forumet om det så kanske vi kan göra oss hörda ju fler dess bättre. MVH.PERO.

Postad 25 januari 2006 - 14:41

Unregisteredb26577e2
  • Unregisteredb26577e2
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Så trött man blir... satt och läste massa positivt om denna TV och tänkte "äntligen verkar det finnas en OK LCD som inte har massa fel och inte kostar multum!". Så läser jag sista sidan i tråden där folk börjar få problem... :/

Vågar man köpa den här tv'n? Hur många har haft problem och hur många av er som köpt är helt nöjda? Är det bara 1-2% som fått problem så vågar man ju "chansa", men är det många fler så känns det ju lite jobbigt....

Har precis fått pengar tillbaka för min förra TV som jag reklamerade så vill ju helst inte gå igenom det där igen.. :/

Postad 25 januari 2006 - 15:43

Selme
  • Selme
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jag har haft min i några månader nu och kan starkt rekomendera den. Jag har inte haft ett enda problem med den inga dödapixlar elle nått sånt den har varit toppen helt enkelt.

Postad 26 januari 2006 - 17:47

pero
  • pero
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag kan i nuläget inte rekommendera denna tv då det är för mycket problem med den,jag återkommer med mer fakta när jag har talat med servicen(som efter vad jag förstår inte är särskilt samarbetsvillig)men mer om detta senare. M.V.H. PERO.

Postad 31 januari 2006 - 13:50

[email protected]
  • 0
Jag har nu haft min 26-tummare i 3 mån och e kalasnöjd. Lite seg i kanalbyte, men i övrigt har jag INGENTING att klaga på. Och supporten har varit mig behjälplig med tekniska frågor iaf.

/K

Postad 07 februari 2006 - 00:10

Daniel J
  • Daniel J
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har kört min iVision mkt i 3 månader nu utan minsta problem !

Redigerat av Daniel J, 07 februari 2006 - 00:12.

Postad 25 februari 2006 - 14:09

mikaelmark
  • mikaelmark
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Har nu fått tillbaka TV:n ännu en gång från servicen, nu med en ny panel och mainboard!
Den här gången finns inte ett enda synbart fel på en enda pixel /subpixel, utan allt verkar kanonbra på den biten.
Det enda jag kan anmärka på nu är att bilden flimrar /blinkar någon sekund vid start, främst när den är varm.
Och panelen ser ljus ut i mitten när man ser i vinkel från sidan, den är då ljus i i en stor fläck strax under mitten på skärmen.
Samt att det finns en del hackmärken på ovansidan, kanske från en mejsel eller liknande.

Jag vill också ge berömma återförsäljaren Captech i Göteborg, för att dem varit intresserade av hur det gått med min reklamation, och sagt sig försöka göra något åt saken när det tagit så pass lång tid, vilket servicen Parts i Motala menar är att det tog lång tid att få hem panelen.

/ Mikael

Postad 04 mars 2006 - 13:03

mikaelmark
  • mikaelmark
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Funderar nu lite över kopplingen från DVD-spelaren! Använder en scart-kabel, men trots att jag valt RGB-ut hos DVD:n, så får jag endast en mörk blå bild när jag väljer SCART-RGB på TV:n, men när jag väljer enbart SCART, så blir bilden riktig! Någon som vet vad detta kan bero på?

Och kan bilden bli bättre om jag istället använder den medföljande komponent-kabeln (röd, grön, blå -RCA-kontakter till VGA/PC -ingången på TV:n), då jag kan utnyttja progressive scan?

Mvh: Mikael :)

Bifogad fil(er)

Postad 04 maj 2006 - 17:10

pero
  • pero
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej Har ännu inte lämnat in min tv då jag har varit mkt upptagen(läs slö)men det närmar sig nu,jag har upptäckt att apparaten uppför sig olika i stort sett varje gång jag startar den,ibland är det kanonbild andra gånger är färgdjupet dåligt(ung,som 16 färger på datorn) bilden flyttar sig(inte centrerad)jag kommer inte åt vare sig DVI eller PCingången utan att nollställa hela apparaten och dra ur sladden när man sedan startar så kan man komma åt dessa och andra ingångar,det är tills man stänger av den,sedan är det samma visa igen.Men jag är övertygad om att det är en bra apparat när den är fixad,jag har sett att den ibland kan visa fantastiska bilder o att min tv tydligen är ett måndagsex. Jag håller tummarna och återkommer med upplysning om hur det går.MVH,PERO

Postad 06 maj 2006 - 11:35

mikaelmark
  • mikaelmark
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Har inte upplevt dem problemen att färgåtergivningen varit dålig.
Däremot är det största problemet nu att bilden blinkar/ flimrar ca 10 sekunder när den är varm och stängs av och sedan sätts igång!
Någon som upplevt detta fenomen?

Jo, just det ja - tycker också bilden blir bättre från DVD:n när jag kör med SCART än med komponent!
Komponent ska ju vara bättre egentligen, så det är lite märkligt!

/ Mikael

Postad 14 januari 2007 - 20:09

pero
  • pero
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hejsan Nu har jag fått en ny tv! efter att den varit inskickad 3ggr då tröttnade jag på skicka den fram o tlllbaka till motala så ag åkte till inet där jag köpt den o klagade, Peter på servicen beklagade att jag haft så mycket problem och tog in den för undersökning,3dgr.senare ringde dom o sa att jag kunde komma dit o hämta en ny,detta kallar jag service . ETT STORT TACK TILL PETER SOM FIXADE DETTA SÅ SMIDIGT SAMT TILL INET I ALLMÄNHET FÖR DERAS TREVLIGA PERSONAL!!!!! En numera nöjd PERO.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.