Jag letar efter en markbox med dubbla tuners och component utgång. (Bäst vore DVI, men det finns väl inte?). Har surfat runt och ser att dubbla tuners "är på gång", men har inte hittat någon.
Förslag?
//Henrik
Markbox med dubbla tuners & component?
Startad av
hendah
, maj 19 2005 12:33
15 svar till detta ämne
Postad 19 maj 2005 - 12:33 Jag letar efter en markbox med dubbla tuners och component utgång. (Bäst vore DVI, men det finns väl inte?). Har surfat runt och ser att dubbla tuners "är på gång", men har inte hittat någon. Förslag? //Henrik Postad 21 maj 2005 - 18:08 OBS texten hämtat från leverantörens hemsida. Priset bör väll ligga precis under 5000:- Redigerat av nemnok, 21 maj 2005 - 18:09. Postad 21 maj 2005 - 21:16
neptunsat.se under marksänt digitalboxar. ca 6000:- Jag har satellitversionen av 5500pvr, och den har komponent via scarten. och det funkar bra. men hur den är på 5000pvrt vet jag inte. vet att den tidigare modellen av sat-versionen 5000pvr, den hade problem på komponentutgången (nån kondensator som inte var bra, eller liknande. det finns en mod för det dock. Topfield 5000PVRt med 80 Gb hdd - Marksänd mottagare för Boxer - 80 Gb hdd. - 2 modulplatser - Dubbla tuners - Dubbla tuners som gör att man kan spela in en kanal medans man tittar på en annan - Bild i bild inspelning (PIP) - Dolby digital Postad 30 juni 2005 - 18:00 Flera kanaler samtidigt fattar man ju men.. Kan man spela in och titta på två kodade kanaler samtidigt ? Alltså kan den avkoda två kanaler samtidigt. Eller avkodar den endast det man tittar på, Så det inspelade ligger fortfarande kodat på disken, som bara kan avkodas av boxen själv? Är filformatet lätt att spela upp på datorn sedan eller krävs avkodning där också. Vad jag har hört så det man spelar in avkodas inte, (förrän man spelar upp det) Kepigt att formulera, hoppas ni förstår min frågeställning. Postad 30 juni 2005 - 19:22 med nya firmwaret till boxen (juni 2005) så ska det finnas en möjlighet till dubbelavkodning om Camen stödjer sån't (vissa Aston Cam tydligen). För mig med canaldigital så vet jag inte om det går att använda, då jag inte tror conax-cam fixar dubbelavkodning. (gör dragon-cam det?, tänkte på att man även kan köra nds på en sån) Postad 01 juli 2005 - 08:17 Postad 04 juli 2005 - 10:35 Ska bli spännande att se hur det ska funka. Kanske har någon blandat ihop detta med en sådan lådda som ska sitta på vinden på villan för att sända ut en vettig blandning av DVB-T ut i bostaden för att slippa många boxar...? Postad 04 juli 2005 - 11:26 Postad 05 juli 2005 - 12:18 Om man tittar på förhandsinfon som fanns här handlar det väl om TVÅ tuners. Får man gissa att det är så att den kan spela in den kanal man tittar på med ena tunern, och upp till fem kanaler (som måste ligga i samma mux) med den andra tunern (oavkodat antar jag)? Postad 06 juli 2005 - 13:34 Det ser faktiskt ut som om Force Series 7 finns med även bland markmottagare nu. Kolla härna: Force Terrestrial Receivers 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |