Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem sedan 1vecka sedan med Dilog

38 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 juni 2005 - 10:23

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Hej på er.

Förut har min Dilog digibox (SW ver: 1.04) funkar bra. Dock har det kommit fram en sådan där uppdatera var god vänta skylt varje gång jag har bytt till kanalen Showtime. Nu sedan 1vecka tillbaka så kommer denna hemska skylt upp på varannan kanal. Hur störande som helst då den ligger uppe i 1-2 sekunder och under denna tid kan man inte göra något (volym, byta kanal).

Är det någon som har en lösning på detta problem? Jag bor i GBG.

Postad 05 juni 2005 - 17:03

S.Thomas
  • S.Thomas
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Hej Henrik!

Som i tidigare tråd där detta problem togs upp så kan jag nämna att jag också kör också med Dilog och får sedan en tid tillbaka samma konstiga "uppdaterar"-skylt vid kanalbyte. Gäller dock inte alla kanaler utan hos mig handlar det om de fem kanaler som tillhör MUX 2 på kanalplats 28 från Halmstad-sändaren (TV4, TV4 Plus, TV400, TV4 Film och CNN).

Kanske är det något tillfälligt knas?!?!
Mitt förslag är att "vi" avvaktar lite och ser om det försvinner. Det går ju alltid att kontakta Teracom och höra om de vet vad detta kan bero på.

S.Thomas

Postad 05 juni 2005 - 18:38

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Hejsan

Jo det är samma problem som jag upplever också. Jag tar in dessa kanaler via Brudaremossen (eller vad sändaren heter) med samma resultat. Jag avvaktar tills tisdag-onsdag har de inte fixxat det då så ringer jag och klagar hos Teracom.

Postad 05 juni 2005 - 20:16

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Hej Henrik!

Som i tidigare tråd där detta problem togs upp så kan jag nämna att jag också kör också med Dilog och får sedan en tid tillbaka samma konstiga "uppdaterar"-skylt vid kanalbyte. Gäller dock inte alla kanaler utan hos mig handlar det om de fem kanaler som tillhör MUX 2 på kanalplats 28 från Halmstad-sändaren (TV4, TV4 Plus, TV400, TV4 Film och CNN).

Kanske är det något tillfälligt knas?!?!
Mitt förslag är att "vi" avvaktar lite och ser om det försvinner. Det går ju alltid att kontakta Teracom och höra om de vet vad detta kan bero på.

S.Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

om ni läser på boxer hemsida så ser ni att dom haft en del problem och en del kan behöva nollställa mottagaren...

Postad 09 juni 2005 - 15:12

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Har samma problem, bor i stockholm.
Ska nollställa boxen och se om det hjälper.

Ingen som hört om nån ny programvara till Dilog ?

/N

Postad 09 juni 2005 - 21:46

S.Thomas
  • S.Thomas
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

om ni läser på boxer hemsida så ser ni att dom haft en del problem och en del kan behöva nollställa mottagaren...

<{POST_SNAPBACK}>

Hej !

Har nu nollställt min Dilog DT-355 men det hjälpte inte. Fortfarande kommer den där dj-a "uppdaterar-skylten" upp på TV4, TV4 Plus, TV400, TV4 Film och CNN.

Verkar som om ingen hos Dilog eller Teracom vet varför ?!?! eller om det är ett övergående fenomen.
Zappar man inom dessa fem kanalerna så kommer ingen skylt upp men går man till någon annan kanal, t.ex. SVT1, och sedan tillbaka till någon av dessa så dyker den upp igen.

S.Thomas

Redigerat av S.Thomas, 09 juni 2005 - 21:50.

Postad 10 juni 2005 - 09:20

Unregisteredeac7b05b
  • Unregisteredeac7b05b
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har samma problem och detta även efter jag följt Dilogs tips på lösning:
"Boxer/Terracom håller på med uppdateringar av sina stationer. Därav detta
meddelande. Gör en ny kanalsökning så borde det fungera igen."
Bor i Alingsås och vad jag vet så går vi mot sändare i Göteborg.

Ruggigt irriterande..saknar nästan min Sagem64, men bara nästan..

Postad 10 juni 2005 - 09:40

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Samma problem uppe i Sundsvall också. Jag gjorde en ny kanalsökning, men det hjälpte inte.

:-|

Postad 10 juni 2005 - 13:06

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Jag har också nollställt och sökt om kanalerna funkar inte alls. Fortfarande störande uppdaterar skyltar.

Man undrar ibland om Teracom/Boxer provar/testar något överhuvudtaget innan de gör förändringar. Jag jobbar inom datavärden drift/säkerhet och om man inte testar/provar förändringar innan man blåser på dem i en driftsmiljö så blir det spöstraff (nästan :ph34r: :o )

man undrar vad det är för folk som jobbar på Teracom/Boxer.

Postad 11 juni 2005 - 07:21

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Jag var i kontakt med boxer igår gällande exakt det problemet och boxer lovade att återkomma med ett uttalande på måndag till den återförsäljare jag representerar. Återkommer här med information när jag fått den!

Postad 11 juni 2005 - 08:51

S.Thomas
  • S.Thomas
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Jag var i kontakt med boxer igår gällande exakt det problemet och boxer lovade att återkomma med ett uttalande på måndag till den återförsäljare jag representerar. Återkommer här med information när jag fått den!

<{POST_SNAPBACK}>

Tack Dreadl0ck !

All heder till dig.
Ser fram emot din info.

S.Thomas

Postad 15 juni 2005 - 15:10

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Provade oxo o nollställa.
Ingen skillnad.

/N

Postad 18 juni 2005 - 07:57

S.Thomas
  • S.Thomas
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Hej igen alla som "drabbats" av detta.
Alltså kombinationen Dilog DT-355 och en irriterande "uppdaterar" skylt som dyker upp.

Jag pratade med Teracom i ett annat ärende och passade då på att nämna detta. Denne tekniker lyssnade intresserat och noterade vårt problem - tror även han skrev en intern "felanmälan" på detta. Ha sa också att det är brukligt att de (Teracom) i sådana här fall tar kontakt med generalagenten för att tillsammans lösa problemet.

Vi får hoppas att de jobbar på detta nu.

S.Thomas

Postad 18 juni 2005 - 11:57

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Hej. Jag står inför ett inköp av en Dilog, men om den har detta problem så tvekar jag lite. Kommer problemet att lösas?? Ska jag i stället satsa på ett annat märke, Tex Nokia 112T..??
Jag är "rookie" vad det gäller markboxar, så vad rekommenderar ni att jag ska köpa. Jag tänker använda Boxers "korttidskort".

Hälsn, rejsbo. ;)

Postad 18 juni 2005 - 17:12

f_nord
  • f_nord
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag är änu en av dessa Dilog ägare som har detta problem.
Men för mig har även kanaler fursvunit från favoritlistan.
Sen när jag sökt om kanalerna och gjort iårdning listan på nytt försvan de en gång till.

Är det inga fler som har detta problem??

Postad 18 juni 2005 - 18:00

S.Thomas
  • S.Thomas
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

... för mig har även kanaler fursvunit från favoritlistan.
Sen när jag sökt om kanalerna och gjort iårdning listan på nytt försvan de en gång till.
Är det inga fler som har detta problem??

<{POST_SNAPBACK}>

Hej f_nord!

Du är inte ensam om detta.
Precis samma sak har hänt mig. Fick också göra om favoritlistan några gånger då kanaler försvunnit. Detta har dessbättre stabiliserats nu.

Dessutom har jag numera ofta missar i synkroniseringen mellan ljud och bild på vissa kanaler, t.ex. TV8.

Vi får hoppas att Dilog och/eller Teracom finner en lösning på alla dessa konstigheter.

S.Thomas

Postad 18 juni 2005 - 21:01

f_nord
  • f_nord
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Låter bra att det har stabiliserats lite.
Då kanske man ska plocka ihop en ny favoritlista igen.
Underlättar ju zappandet en hel del.

Postad 19 juni 2005 - 09:31

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Det är rätt fascinerande att Boxer verkar vara ett gäng glada amatörer i förhållande till Viasat och speciellt Canal Digital. Är det så?

För min del lutar det mer och mer åt Canal Digital när jag blir av med dom analoga sändningarna.

Postad 27 juni 2005 - 09:57

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Är det bara för mig som EPG´n ofta är tom för vissa kanaler ?
Och ibland är det bara vissa program som saknas, men nästan aldrig är den komplett.

/N

Postad 29 juni 2005 - 23:29

Philip_gbg
  • Philip_gbg
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Yo..

Jag har precis samma probs..
.. saknas info i EPG´n, kanaler ur favvolistan
försvann och "uppdaterar"-texten kommer fram
på fyran och fyra plus mfl...
Även jag bor i gbg.

hmm...

Postad 30 juni 2005 - 06:51

f_nord
  • f_nord
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag undrar om det är någon som INTE har detta problem med sin Dilog.

Var hos en radiohandlare i veckan och de påstod att det inte var nått problem med Dilog motagarna, men de kunde inte starta deras för det var nått fel på den ;) .

Är det någon som har hört vad som görs åt felet.
Beror felet på motagaren eller Boxer.

Postad 30 juni 2005 - 17:23

1951
  • 1951
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Hej alla Dilogägare
Vid kontakt med Dilog fick jag följande svar:
Ang "uppdatera" kom detta felmeddelande fram efter att Terracom gjorde uppdateringar på sina stationer förra veckan.
Det finns en ny mjukvara som rättar till detta.
Den kommer upp om ca 3 veckor.

//Stefan

Postad 30 juni 2005 - 20:44

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Hej alla Dilogägare
Ang "uppdatera" kom detta felmeddelande fram efter att Terracom gjorde uppdateringar på sina stationer förra veckan.

//Stefan

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar för infon! ;)

Postad 02 juli 2005 - 09:33

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Förresten, kan den här uppdateringen i nätet vara orsaken till att jag plötsligt fick så dålig bild på SVT:s kanaler? Det hände också för någon vecka sen.
Det är numera stora pixelstörningar, speciellt på nederdelen av bilden, i stort sett hela tiden. Grymt störande!
Alla andra kanaler är som vanligt, dvs har sällan störningar.
Jag har testat återställa boxen och söka upp alla kanaler på nytt, men ingen skillnad.

Under de första fåtalet minuterna efter att boxen slagits på (med knappen på boxen) visas bilden bra även på SVT, men sen finns de där nästan konstant. Helt omöjligt att titta på... ;)

Någon annan här i Uppsalatrakten med samma problem?

Kanske skulle skapat en ny tråd? :wub:

Edit: Kör Dilog så klart med FW 1.04

Redigerat av Kanelen, 02 juli 2005 - 09:33.

Postad 04 juli 2005 - 14:43

S.Thomas
  • S.Thomas
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Hej alla Dilogägare

//Stefan

<{POST_SNAPBACK}>

Kan bekräfta ovanstående !!!
Fick detta svar från Dilog idag 4/7:

"Hej,
Detta fenomen uppkom efter att Teracom gjorde uppdateringar på sina stationer och alla leverantörer av boxar fick bekymmer efter detta.
Vi har en ny mjukvara som rättar till detta som kommer upp på himlen inom en månad ca.
Om du vill kan jag maila mjukvaran till dig om du har möjlighet att lägga in den själv via pc?
Eller skicka upp den till oss så fixar vi det här.

Dilog Nordic AB
Peter Wennerlöf"

Huruvida ovanstående även är orsaken till att vissa plötsligt fått "dålig bild" på SVT:s kanaler vet jag inte men det är väl inte otänkbart.
Jag själv har inte detta problem så det förefaller som om detta inte gäller alla sändare.

Mvh
S.Thomas

Redigerat av S.Thomas, 04 juli 2005 - 17:29.

Postad 04 juli 2005 - 19:40

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Att alla boxar fick problem stämmer i vart fall inte.

Postad 05 juli 2005 - 19:33

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
De värsta problem är över nu i alla fall. :( Nu är det egentligen inte fler störningar än tidigare.
Jag undrar om det kan ha berott på underliga atmosfäriska störningar eller nåt?

Postad 28 juli 2005 - 09:22

S.Thomas
  • S.Thomas
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Hej!

Ang "uppdatera" skylten som dyker upp på Dilog DT-355. Någon som förstått att en ny mjukvara kommit upp än?

En annan märklig sak har jag noterat och det är att många av kanalerna fått nya kanalnr, flera med kanalnr över 100 som tidigare hade kanalnr under 10 samt att kanaler försvinner ur Favoritlistorna.

Undrar vad f-n dom håller på med?

Mvh
S.Thomas

Postad 28 juli 2005 - 16:25

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Hej!

Ang "uppdatera" skylten som dyker upp på Dilog DT-355. Någon som förstått att en ny mjukvara kommit upp än?

En annan märklig sak har jag noterat och det är att många av kanalerna fått nya kanalnr, flera med kanalnr över 100 som tidigare hade kanalnr under 10 samt att kanaler försvinner ur Favoritlistorna.

Undrar vad f-n dom håller på med?

Mvh
S.Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Vad menar du? Jag hittar ingen ny firmware vid sökning (har 1.04). ;)

Postad 28 juli 2005 - 19:28

S.Thomas
  • S.Thomas
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Hej!

Jag menar det som bl.a. jag skrev tidigare i denna tråd (4/7):

"Hej,
Detta fenomen uppkom efter att Teracom gjorde uppdateringar på sina stationer och alla leverantörer av boxar fick bekymmer efter detta.
Vi har en ny mjukvara som rättar till detta som kommer upp på himlen inom en månad ca.
Om du vill kan jag maila mjukvaran till dig om du har möjlighet att lägga in den själv via pc?

Dilog Nordic AB
Peter Wennerlöf"

Har också sökt efter ny firmware nu - fanns ingen.
Någon som hört/läst om när den kommer upp?

Mvh
S.Thomas

Postad 30 juli 2005 - 19:00

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Hej!

Jag menar det som bl.a. jag skrev tidigare i denna tråd (4/7):

"Hej,

Dilog Nordic AB
Peter Wennerlöf"

Har också sökt efter ny firmware nu - fanns ingen.
Någon som hört/läst om när den kommer upp?

Mvh
S.Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Ah, OK! Jag trodde du menade att den redan var uppe för tankning. :)
Hoppas den kommer snart, vi har väntat länge nu...

Postad 31 juli 2005 - 16:20

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Och EPG´n är ju helt kass!
Varannan kanal funkar, och bara mellan vissa tider....suck!

/N

Postad 03 augusti 2005 - 10:29

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Jag bor i Göteborg och har samma problem som ni andra. Skickade mail till Boxer igår och de sa att jag skull höra av mig till försäljaren där jag köpt boxen. Tur att detta forum finns! :) Jag har aldrig uppdaterat boxens operativ, hur gör man, ställer man in den på ett speciellt kanalnummer? Är det någon som vet när uppdateringen lanseras?

Postad 05 augusti 2005 - 10:04

argus
  • argus
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
FYI
jag köpte en ny box igår på inWarehouse. S/W version 1.05! Dock finns samma problem "uppgradera skylten"....

En annan konstighet som jag fann var att den meddelade att signalstyrkan/kvaliten var mycket låg, och den varierar mycket. Ändå blev det bild. Min gamla box (sagem 6??) visar närmast full signalstyrkan/kvaliten.

Tror ni det är knas i just min box eller är det ett "modell-fel"?

(Bor i Täby)

Redigerat av argus, 05 augusti 2005 - 10:06.

Postad 05 augusti 2005 - 20:28

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
När du kollar signalstyrka måste du själv ställa frekvensen.
I stockolm alltså kanal 52, 55 eller 59 (om jag minns rätt).

/N

FYI
jag köpte en ny box igår på inWarehouse. S/W version 1.05! Dock finns samma problem "uppgradera skylten"....

En annan konstighet som jag fann var att den meddelade att signalstyrkan/kvaliten var mycket låg, och den varierar mycket. Ändå blev det bild. Min gamla box (sagem 6??) visar närmast full  signalstyrkan/kvaliten.

Tror ni det är knas i just min box eller är det ett "modell-fel"?

(Bor i Täby)

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 10 augusti 2005 - 21:37

thomaspetter
  • thomaspetter
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har två boxar, en med firmware 1.05 fungerar fint.
En med firmware 1.04 med uppdateringsproblemet.

Då terracom aldrig verkar lägga upp uppdateringen till dilog-boxar i luften (fick uppdatera från 1.03 till 1.04 via filer från Yahoogruppen) skall jag snällt fråga dilog om de inte kan förbättra sin downlodsida med senaste mjukvaran.

Postad 13 augusti 2005 - 23:47

Unregisteredcc3fbaa3
  • Unregisteredcc3fbaa3
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
För uppdatering kolla här:

http://groups.yahoo.com/group/dilog/

Postad 14 augusti 2005 - 00:08

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Tankar hem o provar 1.06, Tack!

/N

Postad 18 augusti 2005 - 09:21

S.Thomas
  • S.Thomas
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Hej alla Dilog DT-355 ägare!!!

I förrgår (16 aug) skickade jag ett nytt mail till Peter Wennerlöf på Dilog om detta med uppdatering av mjukvara till Dilog DT-355.
Läs vår korrespondens nedan

===============

2005-07-04
"Hej,

Dilog Nordic AB
Peter Wennerlöf

2005-08-16
Hej Peter!
Tidigare på frågan om uppdateringen till Dilog DT-355 kommer "upp på himlen" snart svarade du att den "kommer inom en månad ca".
Detta var den 4 juli !!!!
När kommer uppdateringen upp tror du? Är ju den 16 augusti nu.
Jag m.fl. har inte möjlighet att uppdatera på annat sätt än via antennen.

Mvh
Thomas

2005-08-18
Hej,
Tyvärr har det dragit ut på tiden hos Terracom som sköter detta.
Skall kolla när det kan tänkas komma.
Du kan om du vill skicka in boxen för uppdatering? Vi står givetvis för fraktkostnaderna.

Dilog Nordic AB
Peter Wennerlöf

================

Jaha, då får man vänta ytterligare eller packa ner mottagaren och skicka den till Dilog.
Ni som vet hur man gör har ju möjlighet själva lägga in denna via datorn - se denna tråd: https://www.minhembi...howtopic=101102

Mvh
S.Thomas

Redigerat av S.Thomas, 18 augusti 2005 - 09:24.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.