Är det någon som vet en bra sida om tester på kablar?
Både ljud och bild.
Postad 16 april 2005 - 13:33 Är det någon som vet en bra sida om tester på kablar? Både ljud och bild. Postad 07 juni 2005 - 15:08
Jag har rensat tråden från inlägg som inte diskuterar eller besvarar trådskaparens frågeställning. Det är ju märkligt att så snart ordet "kabel" finns med i en trådrubrik så kryper den lilla kabelextremisten i vissa fram och börjar spy galla över allt och alla som inte delar den "sanning" de själva genom (ofta) tveksamma resonemang och ovetenskapliga metoder kommit fram till. Detta helt utan att bry sig om eller ta hänsyn till den frågeställning som trådskaparen tar upp
![]() Redigerat av Tomas_D700, 07 juni 2005 - 15:20. Postad 11 juni 2005 - 14:20 Hur testet ska utföras är inte 100% utänkt, men det förutsätter att det finns bra grund i form utav förstärkare, cd och högtalare. Jag ställer tveklöst upp på att komma med mina kablar för att motbevisa motsatsen till alla tvivel det finns samt att motbevisa att man inte kan jämföra EKK mot en referenskabel som kostar ett par $. Redigerat av Unregisteredce93e47d, 11 juni 2005 - 14:21. Postad 11 juni 2005 - 14:52 det flesta tester som finns är på tillverkarnas hemsida på egna grejer för att förklara kabelns prestanda och inte för att jämföra mot andra... ( håller med andy på hans inlägg ) Postad 11 juni 2005 - 14:58 och då rent f/e lyssnig. men för att få till gång till testerna så måste man vara medlem i lts. Postad 12 juni 2005 - 11:25
Är det någon som vet vad meningen med motståndet i högtalarkablen är här är?
Postad 27 augusti 2005 - 00:24 Jag gick till "mina gömmor" och tittade efter i lite gamla tidningar, och där har bla : HIFI & MUSIK nr 5 2003 testat högtalarkablar "de bästa och mest prisvärda kablarna" 18 st. HIGH FIDELITY nr 2 2003 testat strömkablar "Ström på - jättetest av nätkablar" (behöver väl inte säga att 2003:s mappar stod närmast...) Känns bara lite synd att man ska hänvisa till papperstidningar, men jag har faktiskt inte hittat nått speciellt på nätet... utan läst det mesta i tidningar. Om ni/du inte har dessa gamla tidningar behöver det inte vara nått problem - gå till erat bibliotek och låna hem gamla nr. På bibblan i min stad får man låna hem en månad... så då har man ju lite tid att läsa och begrunda. Mvh Passerati Postad 27 augusti 2005 - 23:52
Smartson.se finns en liten sammanställning av testet ur "HiFi & Musik" nr5 2003.
På
Ixos SW511T verkar vinna testet då den är bäst och även bland de billigaste. Undrar just om man kan hitta denna kabel i Göteborg, kanske kunde vara något att prova...? Redigerat av TrumJalle, 28 augusti 2005 - 00:00. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |