Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cardsplitter

425 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 juli 2005 - 14:55

Unregistered09d4d475
  • Unregistered09d4d475
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Hej!

Hittade den här produkten på Neptunsat
www.neptunsat.com/se/
Cardsplitter

Här kommer en otrolig produkt till ett otroligt pris till alla som har flera digitalboxar i huset och som är tvungna att köpa flera abonnemang.

Med cardsplitter så kan man dela kortet upp till 3 mottagare. Det enda man behöver göra är att ansluta Masterboxen till datorns USB port för att få spänning. Sedan så tar man ett klient kort (medföljer 3 st) och stoppar in den i mottagaren. Paff så kommer bilden fram, och man kan dela med sig till 3 olika mottagare.



Mad

#2

Postad 08 juli 2005 - 15:17

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

  • 1 434 inlägg
  • 0

Hej!

Hittade den här produkten på Neptunsat
www.neptunsat.com/se/
Cardsplitter

Här kommer en otrolig produkt till ett otroligt pris till alla som har flera digitalboxar i huset och som är tvungna att köpa flera abonnemang.

Med cardsplitter så kan man dela kortet upp till 3 mottagare. Det enda man behöver göra är att ansluta Masterboxen till datorns USB port för att få spänning. Sedan så tar man ett klient kort (medföljer 3 st) och stoppar in den i mottagaren. Paff så kommer bilden fram, och man kan dela med sig till 3 olika mottagare.


Mad

<{POST_SNAPBACK}>


Å med en Dreambox å rätt programvara, så kan Du dela upp till så många som kortets processor klarar av (orginal kort). Känns rätt förlegat på nåt sätt.., åtminstone är det inget nytt.

mvh humlan.

#3

Postad 09 juli 2005 - 16:49

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0

Hej!

Hittade den här produkten på Neptunsat
www.neptunsat.com/se/
Cardsplitter

Här kommer en otrolig produkt till ett otroligt pris till alla som har flera digitalboxar i huset och som är tvungna att köpa flera abonnemang.

Med cardsplitter så kan man dela kortet upp till 3 mottagare. Det enda man behöver göra är att ansluta Masterboxen till datorns USB port för att få spänning. Sedan så tar man ett klient kort (medföljer 3 st) och stoppar in den i mottagaren. Paff så kommer bilden fram, och man kan dela med sig till 3 olika mottagare.


Mad

<{POST_SNAPBACK}>


Å med en Dreambox å rätt programvara, så kan Du dela upp till så många som kortets processor klarar av (orginal kort). Känns rätt förlegat på nåt sätt.., åtminstone är det inget nytt.

mvh humlan.

<{POST_SNAPBACK}>


Precis som att alla har Dreambox.... :lol: :D

Jag tycker det verkar vara en kanonpryl för alla som sitter med flera digitalboxar i hemmet.
Här är hemsidan för produkten: http://www.smartwi.net/
Tyvärr verkar den inte fungera nått vidare för tillfället... Undrar t.ex vad det är för räckvidd.

Redigerat av Teppic, 09 juli 2005 - 17:03.


#4

Postad 09 juli 2005 - 17:10

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

  • 1 434 inlägg
  • 0
[quote name='Teppic' date='Jul 9 2005, 17:49 ']
[quote name='humlan57' date='Jul 8 2005, 16:17 '][quote name='Mad' date='Jul 8 2005, 15:55 ']Hej!

Hittade den här produkten på Neptunsat
www.neptunsat.com/se/
Cardsplitter

[quote]Här kommer en otrolig produkt till ett otroligt pris till alla som har flera digitalboxar i huset och som är tvungna att köpa flera abonnemang.

Med cardsplitter så kan man dela kortet upp till 3 mottagare. Det enda man behöver göra är att ansluta Masterboxen till datorns USB port för att få spänning. Sedan så tar man ett klient kort (medföljer 3 st) och stoppar in den i mottagaren. Paff så kommer bilden fram, och man kan dela med sig till 3 olika mottagare.
[/quote]

Mad

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Å med en Dreambox å rätt programvara, så kan Du dela upp till så många som kortets processor klarar av (orginal kort). Känns rätt förlegat på nåt sätt.., åtminstone är det inget nytt.

mvh humlan.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Precis som att alla har Dreambox.... :lol: :D

Jag tycker det verkar vara en kanonpryl för alla som sitter med flera digitalboxar i hemmet.
Här är hemsidan för produkten: http://www.smartwi.net/
Tyvärr verkar den inte fungera nått vidare för tillfället... Undrar t.ex vad det är för räckvidd.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote

Har inte alla en DB :rolleyes: :D :huh: Sånt trodde jag ingick i varje hyresavtal ;)]

#5

Postad 09 juli 2005 - 17:19

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

  • 1 434 inlägg
  • 0
Suck..., va ha ja nu ställt till mä??? Inte menigen å editera i andras inlägg, sorry.

mvh humlan.

#6

Postad 09 juli 2005 - 18:32

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0
En sån här lösning är ju både bättre och sämre än dreamboxvarianten...
För det första är den ju svindyr den där cardsplittern, kostar ju mer än en dreambox 500. För det andra måste man ha datorn på hela tiden för att det ska funka och för det tredje så måste man ha windows (kanske största nackdelen he he :lol: )

Men att kunna dela kortet trådlöst är ju mycket smidigare än att behöva dra ethernetkabel mellan tre dreamboxar och en switch.
Dock så kan man ju faktiskt köpa en trådlös brygga för runt 600 till varje dreambox och fortfarande komma undan billigare än den här cardsplittern. Med dreambox behöver man ju inte ha datorn på alls heller.

Så detta låter som en lösning som lämpar sig bäst för de som av någon anledning redan sitter på flera "vanliga" digitalboxar. Då blir det ju billigare att köpa en sån här splitter än investera i nya dreamboxar.

Frågan är ju bara hur många som (eftersom man inte kan dela kort mellan dem) sitter med flera mottagare idag...
Fast det är klart, säga upp sitt nuvarande abb, köpa ny subventionerad box för nån hundring + cardsplitter är ju lite billigare än att köpa två dreambox 500 och man slipper dra ethernetkabel (men måste ha datorn på).

Jag hade då tagit dreambox alla gånger iaf. Den här cardsplittern verkar hutlöst dyr och pengarna går då till något skumt företag vars hemsida inte ens funkar...
Påminner om Force förresten, ersätt ordet "cardsplittern" i föregående mening med "Force 1188T" :D

#7

Postad 10 juli 2005 - 14:24

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

  • 1 434 inlägg
  • 0
Å med en Dreambox, så får man ju en massa annat skojigt på köpet...

mvh humlan.

#8

Postad 10 juli 2005 - 18:12

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Håll dig till topic Humlan.
Tråden handlar om cardsplitter inte Dreambox.
Börjar tröttna lite på det här snacket om Dreambox från din sida hela tiden Humlan.
skriv gärna i din signatur att du är en säljare också. Det står klart och tydligt i våra reger att om man är näringsidkare eller har andra nära kontakter med affärer så ska det stå i signaturen.

#9

Postad 10 juli 2005 - 18:42

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

  • 1 434 inlägg
  • 0

Håll dig till topic Humlan.
Tråden handlar om cardsplitter inte Dreambox.
Börjar tröttna lite på det här snacket om Dreambox från din sida hela tiden Humlan.
skriv gärna i din signatur att du är en säljare också. Det står klart och tydligt i våra reger att om man är näringsidkare eller har andra nära kontakter med affärer så ska det stå i signaturen.

<{POST_SNAPBACK}>



Jamen det har jag ju klargjort på flera andra ställen. Men mitt intresse för Tv, fanns långt före jag började sälja den här typen av produkter, men jag är åxå medveten om att det sticker i ögonen på vissa. P.g.a just det, så har jag aldrig försökt att dölja, att mitt stora intresse, åxå är mitt levebröd. Jag ska lägga till att jag/Vi säljer allt för Tv, datorer, GPS, telefoner å mycket annat som hör dom sakerna till, om det ser bättre ut för er. Men om man ska bli illa sedd, bara för att man råkar ha sitt intresse som levebröd, då är Vi säkert många som inte skulle finnas här.

mvh humlan.

#10

Postad 10 juli 2005 - 22:28

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Håll dig till topic Humlan.
Tråden handlar om cardsplitter inte Dreambox.
Börjar tröttna lite på det här snacket om Dreambox från din sida hela tiden Humlan.
skriv gärna i din signatur att du är en säljare också. Det står klart och tydligt i våra reger att om man är näringsidkare eller har andra nära kontakter med affärer så ska det stå i signaturen.

<{POST_SNAPBACK}>



Jamen det har jag ju klargjort på flera andra ställen. Men mitt intresse för Tv, fanns långt före jag började sälja den här typen av produkter, men jag är åxå medveten om att det sticker i ögonen på vissa. P.g.a just det, så har jag aldrig försökt att dölja, att mitt stora intresse, åxå är mitt levebröd. Jag ska lägga till att jag/Vi säljer allt för Tv, datorer, GPS, telefoner å mycket annat som hör dom sakerna till, om det ser bättre ut för er. Men om man ska bli illa sedd, bara för att man råkar ha sitt intresse som levebröd, då är Vi säkert många som inte skulle finnas här.

mvh humlan.

<{POST_SNAPBACK}>

Hm? Klargjort på flera andra ställen?
Vilka ställen? Och vad är det du säljer och vilken firma? Jag är bra nyfiken om det är så att du säljer Dreambox....

#11

Postad 11 juli 2005 - 10:40

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

  • 1 434 inlägg
  • 0

Håll dig till topic Humlan.
Tråden handlar om cardsplitter inte Dreambox.
Börjar tröttna lite på det här snacket om Dreambox från din sida hela tiden Humlan.
skriv gärna i din signatur att du är en säljare också. Det står klart och tydligt i våra reger att om man är näringsidkare eller har andra nära kontakter med affärer så ska det stå i signaturen.

<{POST_SNAPBACK}>



Jamen det har jag ju klargjort på flera andra ställen. Men mitt intresse för Tv, fanns långt före jag började sälja den här typen av produkter, men jag är åxå medveten om att det sticker i ögonen på vissa. P.g.a just det, så har jag aldrig försökt att dölja, att mitt stora intresse, åxå är mitt levebröd. Jag ska lägga till att jag/Vi säljer allt för Tv, datorer, GPS, telefoner å mycket annat som hör dom sakerna till, om det ser bättre ut för er. Men om man ska bli illa sedd, bara för att man råkar ha sitt intresse som levebröd, då är Vi säkert många som inte skulle finnas här.

mvh humlan.

<{POST_SNAPBACK}>

Hm? Klargjort på flera andra ställen?
Vilka ställen? Och vad är det du säljer och vilken firma? Jag är bra nyfiken om det är så att du säljer Dreambox....

<{POST_SNAPBACK}>


Javisst säljer jag Dreambox, å en massa annat i dekoderväg å kringutrustning t.ex allt som finns här: http://www.digitalno....se/sv/main.htm som är den svenska generalagenten för Dreambox, å som Vi är återförsäljare av. Vilken butik jag jobbar åt, kan Du se i min signatur. Klargjort, ja i andra topic, å för nån mod här på bordet. Men det är inte så lätt att tillfredställa alla. Skriver jag för mycket, blir jag anklagad för egenreklam, å skriver jag för litet, så är inte det heller bra.

mvh humlan.

#12

Postad 18 juli 2005 - 18:10

Unregistered09d4d475
  • Unregistered09d4d475
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Hej!

Om ni går in på www.neptunboard.com/ och tittar under rubriken news finns där mer information om cardsplitter. Datorn behövs bara för att få ström till boxen
en adapter lär vara på gång

Mad

#13

Postad 20 juli 2005 - 09:11

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0
Haha usch så tattigt!
Sätta dit usbkontakt istället för strömkontakt om usbgrejen enbart behövs för strömförsörjning :D

Men är det på detta vis så borde usb-laddaren till iPod funka som adapter.

#14

Postad 21 juli 2005 - 15:46

Unregistered7612d902
  • Unregistered7612d902
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Det börjar bli allt vanligare att använda USB kontakten för batteriladdare. Så är det t.ex. på min GPS-puck, och lösa sådana laddare är lätta att få tag på sedan något år tillbaka.
Jag tycker att största nackdelen är att den ännu inte klarar Viasats nya kodsystem, annars är det en toppengrej. Att jämföra denna enkla och rumsrena plug and play lösning med Dreambox är enbart löjligt, som att jämföra en radio med en elektronikkurs.
Priset tycker jag är rimligt. Andra trådbundna cardsplitters kostar lika mycket, men visst för 1.600:- hamnar den på önskelistan. För 1.200:- skulle jag ha köpt den omedelbart.

#15

Postad 22 juli 2005 - 09:46

mmn
  • mmn
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Kanske är bra att vara medveten om att det finns motmedel mot card-sharing och cardsplitter redan nu. Dvs nya smart-cards med betydligt bättre skydd mot delning. Att byta ut alla kort är dock inte gjort i en handvändning, men att det kommer att genomföras är nog tämligen säkert. Det kostar nog en hel del att byta kort varför operatörerna kanske väntar i längsta med detta.

#16

Postad 22 juli 2005 - 18:46

Unregistered09d4d475
  • Unregistered09d4d475
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Varför skulle operatörerna försöka stoppa cardsplitter?

Mad

#17

Postad 22 juli 2005 - 21:32

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0

Varför skulle operatörerna försöka stoppa cardsplitter?

Mad

<{POST_SNAPBACK}>

För att få sälja fler abon så klart. Samma sak som att stoppa piratkort...

#18

Postad 23 juli 2005 - 13:10

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Någon som testat dena produkt, och då spec. med Force box, läste att
t.ex. Thomson boxar inte funkar men att dom jobbar på en ny SW.

Bra sugen på att köpa en.

#19

Postad 23 juli 2005 - 14:46

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

  • 1 434 inlägg
  • 0

Varför skulle operatörerna försöka stoppa cardsplitter?

Mad

<{POST_SNAPBACK}>

För att få sälja fler abon så klart. Samma

<{POST_SNAPBACK}>


Exakt, som att sälja boxar med abb... Dom gör ju knappast det för att förlora pengar. Ja ja vet... egenreklam eller vad dä kallas.. :)

mvh humlan.

#20

Postad 23 juli 2005 - 22:15

Unregistered7612d902
  • Unregistered7612d902
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
En nackdel med cardsplittern från Neptunsat är att den inte klarar NDS. Den som är intresserad av det senare kan besöka www.chipcardstore.com
Visserligen inte trådlös, men billigare och klarar NDS.

#21

Postad 24 juli 2005 - 17:12

mmn
  • mmn
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

En nackdel med cardsplittern från Neptunsat är att den inte klarar NDS. Den som är intresserad av det senare kan besöka www.chipcardstore.com
Visserligen inte trådlös, men billigare och klarar NDS.

<{POST_SNAPBACK}>


Var inne och tittade på hemsidan. Är det någon som vet hur lång kabel den klarar? Det finns ett par fördelar med tråd då man troligtvis kan ansluta på större avstånd och slipper interferens med annan radio. Har man uppkablat ethernet hemma kan man ju använda lediga trådpar i den kabeln.

#22

Postad 24 juli 2005 - 22:56

Eurocrypt2000
  • Eurocrypt2000
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Lige nogle kommentarer til SmartWi Card splitteren!

Jeg har lige gennemlæst indlægene i denne tread! Der ser ud til at der er en del misforståelser omkring SmartWi Card Splitteren!
Da jeg har fulgt projectet på sidelinien kan jeg derfor indformere som følger!

1. Der er nogen forviring vedrørende Netdel (PSU)!
Der var nogle ganske få SmartWi som blev solgt uden PSU (samples), men alle SmartWi der sælges idag Sælges i sæt. ( 1 Master box, 3 client kort + 1 PSU som passer i USB porten! (Ja, samme som bruges til IPOD)

2. Den behøver ikke at være ansluttet en Pc hele tiden! USB porten benyttes som det sikkert er gået op for de fleste, til at forsyne master boxen med spænding (clienterne forsynes via modtagerens kortlæser / CAM) Dernæst benyttes USB (USB2) porten til at lægge nyt firmware ind i Mastere, altså opdatering hvis / når dette er nødvendigt! Altså SmartWi er et Stand alone produkt, helt uafhængelig af Datoren!

3. SmartWi understøtter pt. Viaccess 1 & 2.x, Seca 1 & 2 samt Conax. Næste skud på stammen bliver Irdeto 1 & 2.
Videoguard (NDS) er som alle jo ved bundet til modtagere hvor den er initialiseret til. Men kortet kan jo selfølgeligt godt køre i DM boxe, samt Dragon cam med firm. v. 3.12 eller højere og vist også nogle Matrix CAM.
Jeg har godt set at der sælges card splitterer på nettet, der lover at de kan fungere på NDS, men uden dog at være helt sikker, vil jeg tro at de modtagerer der deler et kort alle skal køre med den samme CAM ID & have indlagt det samme serienummer (Box nummer). Altså med stor sansynlighed, kan man ikke benytte de boxe som er født med NDS.
Iøvrigt ville SmartWi også komme på kant med loven Viasat´s licensaftaler idet der så skal laves indkreb i den måde kort og modtager kommunikerer på!

4. Vær også opmærksom på at SmartWi er udviklet til at splitte et orginal abbo, og ikke til at dele sit kort med andre!
Bemærk navnet! " Wireless SmartWi. Residential Cardsplitter" Residential betyder jo inden for husstanden, altså ikke noget med at dele med naboen, hvilket for de flest jo nok også ville blive lidt svært da rækkeviden er begrænset til 15 - 25 meter fra Master boxen! (Normalt nok til at dække hele husstanden)

5. Vedr. understøtning af forskellige modtagerer, så har jeg set at der har været problemer med f.eks. Thomson. Men mon ikke det er løst, efter der er kommet en ny firmware i dem der levers nu. De første samples som kom ud havde en ældre firmware, hvor clienten havde problemer med at starte hurtigt nok op!!

6. Hvad angår SmartWi.net, så er den faktisk ved at blive færdig gjord! Problemet har været at SmartWi faktisk er blevet lanceret i Sverige, som det første land overhovedet! Det viste sig jo faktisk at nogle af de samples som blev sendt ud, havnede på brugernes bord! Blandt andet er forumet i hast blevet startet op, således det var muligt at hjælpe eventuele nødstedte køberer! Jeg har da også set at produkt siden er blevet aktiveret! Så med lidt tålmodighed, vil vi sikkert inden ret længe se siden fungere hele vejen igennem!

Eurocrypt2000

#23

Postad 06 augusti 2005 - 11:02

pellerino
  • pellerino
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Verkar absolut vara en intressant produkt. Har beställt en sådan nu. Hmm undrar ifall den är laglig eller inte ?

#24

Postad 15 augusti 2005 - 20:36

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Är det någon som fått sin ännu, jag är grymt intresserad av smartwi.
Då kan jag säga upp mitt tvillingabonnemang och slipper flytta kort (har fem boxar).

#25

Postad 16 augusti 2005 - 09:21

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Tydligen är dom slut.
Nya skall komma in runt 20 aug enl. butiken.
Tydligen är det kö så det beror lite på när man laggt sin beställning.
De nya som lev. skall enl uppgift lev. med en riktig när addapter så man slipper
köra USB.

Skriver lite så fort jag får min.

#26

Postad 16 augusti 2005 - 21:30

pellerino
  • pellerino
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Jag har köpt en och den fungerar suveränt. Är absolut värt varenda krona.

#27

Postad 16 augusti 2005 - 21:43

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
pellerino, har du boxer?

#28

Postad 16 augusti 2005 - 22:36

pellerino
  • pellerino
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Jepp, jag har boxer. Det fungerar också på Canal digital, jag har själv inte testat. Mer finns att läsa på www.neptunboard.com

#29

Postad 17 augusti 2005 - 08:26

Unregistered63ba6936
  • Unregistered63ba6936
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Nån som har koll på räckvidden på cardsplittern?
Det stod 15 meter på www.neptunsat.com .
Nån som har provat eller har lust att prova räckvidden?

Jag har ett gästhus på tomten och det är ca 25 meter mellan och det vore kanon att kunna använda det 3:e kortet till gästhuset. (Dom andra 2 till vardagsrummet och sovrummet).

Ha de´

/AA!

#30

Postad 17 augusti 2005 - 09:37

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

  • 1 434 inlägg
  • 0

Nån som har koll på räckvidden på cardsplittern?
Det stod 15 meter på www.neptunsat.com .
Nån som har provat eller har lust att prova räckvidden?

Jag har ett gästhus på tomten och det är ca 25 meter mellan och det vore kanon att kunna använda det 3:e kortet till gästhuset. (Dom andra 2 till vardagsrummet och sovrummet).

Ha de´

/AA!

<{POST_SNAPBACK}>


Jag ska testa, så fort Vi får hem dom. Men här är iaf deras hemsida, för den produkt jag tänker kolla upp: http://www.smartwi.net/prods.htm

mvh humlan.

#31

Postad 17 augusti 2005 - 09:40

Unregistered63ba6936
  • Unregistered63ba6936
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Jag ska testa, så fort Vi får hem dom. Men här är iaf deras hemsida, för den produkt jag tänker kolla upp: http://www.smartwi.net/prods.htm

mvh humlan.

<{POST_SNAPBACK}>


Vore kanon!

Ha de´

/AA

#32

Postad 17 augusti 2005 - 09:51

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Tycker att denna cardsplitter låter intressant...

Funkar följande:
En cardsplitter med Boxer abbon. 2 digitalboxar med slave kort, och att ändå få in signalerna till datorn via digitalt TV-kort?? Vilket TV-kort krävs i så fall? Kan man köra via USB2 kontakten eller behövs det ett digitalt TV-kort med CI-stöd?

Någon uttryckte att det kanske skulle bli svårare framöver att splitta 1 abbon. på detta sätt? Är det någon som har mer info om detta? Kommer det att bli så??

Pellerino: Funkar det som det ska även på lite längre distanser?? Och man kan helt och hållet titta på olika program på de olika boxarna??

#33

Postad 17 augusti 2005 - 12:55

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

  • 1 434 inlägg
  • 0
Här är produktens forum: http://www.smartwi.net/forum/ då jag tror att det endast är där, Du kan få svar på vissa av dina frågor. Om det kommer att bli svårare att splitta på ett kort, så är svaret troligen ja. Men när det kommer, vet ingen, å knappast inom överskådlig framtid. Å som med alla produkter inom det här området, är det enda man vet med säkerhet, att dom kommer att sluta fungera i framtiden.

mvh humlan.

#34

Postad 17 augusti 2005 - 21:14

pellerino
  • pellerino
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Tycker att denna cardsplitter låter intressant...

Funkar följande:
En cardsplitter med Boxer abbon. 2 digitalboxar med slave kort, och att ändå få in signalerna till datorn via digitalt TV-kort?? Vilket TV-kort krävs i så fall? Kan man köra via USB2 kontakten eller behövs det ett digitalt TV-kort med CI-stöd?

Någon uttryckte att det kanske skulle bli svårare framöver att splitta 1 abbon. på detta sätt? Är det någon som har mer info om detta? Kommer det att bli så??

Pellerino: Funkar det som det ska även på lite längre distanser?? Och man kan helt och hållet titta på olika program på de olika boxarna??

<{POST_SNAPBACK}>

Ser ingen anledning till varför det inte skulle fungera. Digital tv kortet räknas ju som en mottagare. Du behöver en DVB T kort med en boxer (Viaccess) modul. Dvs kortet måste ha CI stöd.

#35

Postad 19 augusti 2005 - 14:30

story
  • story
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Pellerino: Vilken box använder du?

#36

Postad 25 augusti 2005 - 21:35

pellerino
  • pellerino
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Jag använder en Topfield mottagare, och Samsung. Och det fungerar utmärkt. Innan jag beställde den så försäkrade jag mig om att få köpa den med öppet köp på neptunsat.com . Den kostar trots allt 1500 ifall det inte skulle fungera. :)

#37

Postad 26 augusti 2005 - 14:19

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Hej,

Jag blev direkt mycket intresserad av denna produkt. Fungerar den bra. Jag skulle använda den till boxer. Hur nöjda är ni som testat den?

Undrar Funkybase

#38

Postad 29 augusti 2005 - 11:17

Unregistered00752cdf
  • Unregistered00752cdf
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Är det någon som vet något om den här splittern?

Chipcardstore splitter

Mailade leverantören ooch fick bara svaret att det inte fanns mer info eller specar :(

#39

Postad 02 september 2005 - 14:24

Unregistered63ba6936
  • Unregistered63ba6936
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Nån som har lite äger en och har testat räckvidden?

Ha de´

/AA

#40

Postad 02 september 2005 - 20:29

jontebs
  • jontebs
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
fungerar den på viasat box också som man får med i paketet

#41

Postad 03 september 2005 - 00:42

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

fungerar den på viasat box också som man får med  i paketet

<{POST_SNAPBACK}>


inte sett några cardsplitters som klarar nds som viasat kör med så tyvärr.. dessutom måste du ha boxid för viasat... nåt du inte kan göra heller... och snart kommer canal digital göra desamma... dessutom funkar just den där bara med seca kort...

Redigerat av Leatherface, 03 september 2005 - 00:43.


#42

Postad 11 september 2005 - 19:38

Långben
  • Långben
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hittade denna tråd som kanske i sig börjar bli lite gammal. Vill förnya den genom att göra ett inlägg.
Har flera gånger använt mig av detta forum för att inhandla vissa prylar. Tyvärr så har jag aldrig delat med mig av erfarenheterna.
Så ikväll så gjorde jag slag i saken och registrerade mig som en ny användare.

Till ärendet, jag vill bara flagga för att jag idag även har beställt en Chipcardstore splitter, den som du Allium tog upp en fråga om.
Lovar återkomma när jag fått hem den och provat. I vårt fall så går det bra att ha det sladdbundet då allting är samlat på ett ställe innan det förgrenar sig ut till alla andra tv och prylar man kostat på sig.

Hoppas att denna tråd kan leva vidare med nya inlägg om hur det fungerar på de olika boxarna osv.

Ps.
Skicka gärna över en kommentar om det visar sig vara några fel med min nya registrering, alla är vi nybörjare i början.

#43

Postad 14 september 2005 - 18:06

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Fick hem min SmartWi idag, funkar mycket bra till min Force 530T :D
Går även att starta upp på en kodad kanal, läste att detta inte skulle funka i ngn test spec.

Nu ska jag bara fixa två boxar till ( har bara testat med en box )

Har testat med mobil, DECT och micro inga störningar.
Ända som är surt att klient kortet är så pass långt att jag inte kan stänga luckan
på min Force, men tror att man kan modda det.

#44

Postad 14 september 2005 - 18:32

lubbis
  • lubbis
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Fick mitt paket idag. Fungerar inte på marksänt med Sagem ITD 64 och en gammal 4400.

/Lennart

#45

Postad 14 september 2005 - 23:21

superfan
  • superfan
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
fick mitt idag,
funkar klockrent på min Topfield 5000 PVRt och Viaccess modul i Boxers nät :D
ska testa imorrn med en Thomson DTI 2000.

Senare kanske oxå med lånad Viaccess modul om man kan koda av med två clientkort för bägge tuners samtidigt i en Topfield 5000 PVRt. återkommer....

#46

Postad 15 september 2005 - 08:04

Unregistered63ba6936
  • Unregistered63ba6936
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Har ni lust att testa räckvidden på den?
Gärna genom ett par tjocka väggar.

/AA

Redigerat av AA!, 15 september 2005 - 08:36.


#47

Postad 15 september 2005 - 12:33

ragonline
  • ragonline
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Är det någon som provat den med Comhem? Och isf, vilka dekoders?
Verkar mycket intressant!

#48

Postad 15 september 2005 - 12:55

superfan
  • superfan
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

fick mitt idag,
funkar klockrent på min Topfield 5000 PVRt och Viaccess modul i Boxers nät :D
ska testa imorrn med en Thomson DTI 2000.

Senare kanske oxå med lånad Viaccess modul om man kan koda av med två clientkort för bägge tuners samtidigt i en Topfield 5000 PVRt. återkommer....

<{POST_SNAPBACK}>


Funkar inte med Thomson DTI 2000 tyvärr. Framtia mjukvaruuppdateringar kanke löser det...

Däremot verkar den ha hyfsad räckvidd, jag placerade "masteruniten" så lång bort jag kunde från min Topfield. (ca 10-12 meter, 2vån och 3 väggar)
Funkar problemfritt.....

#49

Postad 15 september 2005 - 15:36

Unregistered63ba6936
  • Unregistered63ba6936
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Däremot verkar den ha hyfsad räckvidd, jag placerade "masteruniten" så lång bort jag kunde från min Topfield. (ca 10-12 meter, 2vån och 3 väggar)
Funkar problemfritt.....

<{POST_SNAPBACK}>


Grymt!
Då finns det hopp om att det skall funka i min gamla skånelänga!

Tackar för testen!

/AA

#50

Postad 16 september 2005 - 09:17

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
SmartWi produkten verkar något instabil.

Någon som känner till något om ny SW samt hur detta går till då man inte fick med någon USB-kabel ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.