Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny cdspelare!

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 juli 2005 - 12:21

Lerik
  • Lerik
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
till Arcam FMJ A32 OCh Audiovector Mi3 super om ska uppgraderas till advantgarde.
Jag har funderat lite på FMJ Cd36 från arcam som ligger på 18-19k
Problemet är att den bara spelar vanliga cd skivor, så har ni några förslag på andra såkallade universal-spelare?

#2

Postad 10 juli 2005 - 13:00

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Jag köpte själv en Marantz DV-9500 multispelare som klarar alla format...
Låter lika bra som en ren cd i minst 10.000:- klassen!!! :D
Det finns några butiker som har den kvar för 12.000:- istället för 20.000:- (detta var pga att DV-7600 inte kunde levereras i tid)
Läs testerna på den i produkt infot ovan!

#3

Postad 10 juli 2005 - 23:08

Lerik
  • Lerik
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Jag köpte själv en Marantz DV-9500 multispelare som klarar alla format...
Låter lika bra som en ren cd i minst 10.000:-  klassen!!! :D
Det finns några butiker som har den kvar för 12.000:- istället för 20.000:- (detta var pga att DV-7600 inte kunde levereras i tid)
Läs testerna på den i produkt infot ovan!

<{POST_SNAPBACK}>

jag funderade på Marantz DV-12S2 demoex för 20000 nu när jag gick in hade de höjt priset till 30000

#4

Postad 10 juli 2005 - 23:12

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

jag funderade på Marantz DV-12S2 demoex för 20000 nu när jag gick in hade de höjt priset till 30000

<{POST_SNAPBACK}>

Du menar på Reference Audio???
Tycker att du skall ringa och snacka med dom,det kan ju vara så att de löser den för det priset ändå! :D

Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 14 juli 2005 - 22:49.


#5

Postad 10 juli 2005 - 23:51

Lerik
  • Lerik
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Du menar på Reference Audio???
Tycker att du skall ringa och snacka med dom,det kan ju vara så att de löser den för det priset ändå! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det kanske vore en idé. Problemet är att jag inte har pengar förrens om två månader...

Redigerat av Tomas_D700, 14 juli 2005 - 22:51.


#6

Postad 10 juli 2005 - 23:58

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Jo det kanske vore en idé. Problemet är att jag inte har pengar förrens om två månader...

<{POST_SNAPBACK}>

Ta den på räntefri avbetalning så betalar du av allt när du får kulor! :D
OM! de nu är snälla och ger dig den för 20kkr :lol:

Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 14 juli 2005 - 22:52.


#7

Postad 12 juli 2005 - 14:54

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Hur gick det för dig??? :P

#8

Postad 12 juli 2005 - 19:19

Lerik
  • Lerik
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Hur gick det för dig??? :P

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inte fast jobb så jag kan inte ta den på avbetalning. Vi får se hur et går när jag får pengarna! nån annan unversalspelare som rekommenderas?

#9

Postad 12 juli 2005 - 20:35

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Hur gick det för dig??? :P

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inte fast jobb så jag kan inte ta den på avbetalning. Vi får se hur et går när jag får pengarna! nån annan unversalspelare som rekommenderas?

<{POST_SNAPBACK}>



Vad synd!
Kunde de fixa den för 20.000:-?
Har du ingen släkting eller kompis som kan ta lånet istället??? :)
Du har ju alltid DV-9500 för 12.000:- B)

#10

Postad 13 juli 2005 - 10:57

Lerik
  • Lerik
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Vad synd!
Kunde de fixa den för 20.000:-?
Har du ingen släkting eller kompis som kan ta lånet istället??? :P
Du har ju alltid DV-9500 för 12.000:- :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja sen har vi ju pioneer som släpper en ny fin spelare snart 989Avi tror jag den kommer heta, föregångaren fick ju bra betyg i Hifi&Musik den kostar bara 10k nu, jag ska in till lefflers och provlyssna denna eller nästa vecka.

Redigerat av Tomas_D700, 14 juli 2005 - 22:54.


#11

Postad 14 juli 2005 - 17:33

Braincooler
  • Braincooler
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej på er, jag köpte den där DV12 s2 för 20.000:- :lol:
Det tråkiga var att den hade ett fel som uttryckte sig med att det "blippar" på höger kanal vid låt byte och paus ;) så efter att jag packat upp den fick jag rusa ner med den tillbaks till Ref audio som inte alls ville byta ut den eller låta mig handla något annat för pengarna istället.. nåja, jag får väl vänta 3-4 veckor på den och spela på något sämre så länge. Är det någon som känner till om den är värd att vänta på?

Ska köra den med ett par Mirage OM-5 och undrar om det funkar bra med en Pioneer A-757 på 2x125 w ?

#12

Postad 14 juli 2005 - 17:42

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Tycker absoult inte du skall behöva vänta! ;)
Du har köpt en vara som ej är felfri!!!
Enlligt konsumentsköpslagen så har du minst 3dgr´s öppet köp,så du skall absolut inte behöva ligga ute med de 20.000:- utan jag tycker helt klart att du skall få pengarna tillbaka,och att du säger att du köper den sen när den fungerar riktigt!!!
Lycka till och berätta för oss hur det går! (blir riktigt sur när de beter sig så)
Tycker klart att du skall få något extra för det på köpet!!! :lol:
Varför skall du behöva vänta i 3-4 veckor...Så lång tid tar det inte att skicka prylar från Stockholm till Göteborg (Septon) t/r :D
Mvh
Mathias

Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 14 juli 2005 - 22:55.


#13

Postad 14 juli 2005 - 21:34

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0

Enligt konsumentsköpslagen så har du minst 3dgr´s öppet köp,så du skall absolut inte behöva ligga ute med de 20.000:-

Öppet köp är inte omnämnt i eller framtvingat genom konsumentköplagen, eller någon annan lag, utan i de fall det erbjuds så sker detta helt frivilligt från butikens sida och det är därmed butiken själv som bestämmer villkoren kring erbjudandet.

Däremot så gäller alltid konsumentköplagen och det är det fritt fram för dig Braincooler att reklamera alla fel som varan är behäftad med samt kräva antingen avhjälpande eller omleverans. Reklamera gärna via e-post eftersom det då är lättare att vid en eventuell tvist visa att man reklamerat i tid. Oavsett vad säljaren påstår så har du som konsument rätt att kräva antingen avhjälpande eller omleverans. Det är alltså du, inte säljaren, som bestämmer vilket av alternativen som ska gälla. Endast om säljaren kan visa att det alternativ som du valt innebär en oskälig kostnad för honom så kan han få välja det andra alternativet. En oskälig kostnad är inte en kostnad som endast är något högre utan en kostnad som helt enkelt är oskälig eller orimlig i jämförelse med det andra alternativet. Exakt hur mycket dyrare ditt alternativ vid en ev. bedömning tillåts bli beror till stor del på det enskilda fallet och dig själv. Hänsyn tas bl.a. till vilken betydelse felet har för just dig (inte vad säljaren själv anser om felet) samt om det andra alternativet skulle kunna ske utan väsentlig olägenhet för dig som konsument. Är dina skäl starka nog kan du t.o.m. få rätt att häva köpet.

Bra att känna till är att vid en reklamation så måste säljaren stå för alla kostnader vilket givetvis inkluderar reparationskostnader samt frakten i båda riktningarna men du har även rätt att kräva ersättning för eventuella andra utgifter du har haft i samband med felet och som varit nödvändiga (t.ex. telefonsamtal, resor, förlorad inkomst etc.).

Oavsett hur det går så är detta dina rättigheter och jag är personligen mycket förvånad över hur företaget verkar ha agerat i fallet med tanke på att du både upptäckte felet och var tillbaka med varan tämligen omedelbart efter köpet.

Redigerat av Tomas_D700, 14 juli 2005 - 21:35.


#14

Postad 14 juli 2005 - 21:45

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Öppet köp är inte omnämnt i eller framtvingat genom konsumentköplagen, eller någon annan lag, utan i de fall det erbjuds så sker detta helt frivilligt från butikens sida och det är därmed butiken själv som bestämmer villkoren kring erbjudandet.

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas de kan lösa det,jag tänker aldrig köpa från Referece Audio om de har en så dålig service till deras kunder :lol:
Företag har väl två val,antingen 3dgr öppet köp eller 3dgr bytesrätt?

Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 14 juli 2005 - 22:57.


#15

Postad 14 juli 2005 - 22:46

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0

Företag har väl två val,antingen 3dgr öppet köp eller 3dgr bytesrätt?

Som jag skrev tidigare så finns det ingen lag som nämner vare sig öppet köp eller bytesrätt. Båda dessa är frivilliga erbjudanden där öppet köp innebär att du får pengarna tillbaka och bytesrätt att du får byta mot någon annan vara. Ingen av dessa erbjudanden har någon som helst inverkan på dina rättigheter enligt konsumentköplagen vilken i tre år ger dig rätt att reklamera fel som fanns eller troligen fanns vid leveransdagen även om de visar sig långt senare.

Karnaa & Lerik: vänligen sluta inkludera alla tidigare inlägg varje gång ni citerar, det blir så tröttsamt att följa trådar då :lol: Jag har redigerat era inlägg till att innehålla endast det citat ni besvarar ;)

Redigerat av Tomas_D700, 14 juli 2005 - 23:02.


#16

Postad 14 juli 2005 - 23:08

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Sorry! :lol:

#17

Postad 19 juli 2005 - 13:43

Unregistered99d4557e
  • Unregistered99d4557e
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Har läst en hel del positiva intryck om Teac DV-50S. Kanske kan vara intressant. (Troligen rätt dyr tyvärr).

Teac DV-50S

Edit: Priset jag hittat är 60000 (har dock för mig att jag sett klart lägre pris i Danmark)

Mvh
Dr_drövel

Redigerat av Unregistered99d4557e, 19 juli 2005 - 14:09.


#18

Postad 26 juli 2005 - 18:03

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Om du klarar dig utan SACD så tycker jag du definitivt ska kolla upp Arcam DV29 alt. DV27A som ska vara i klass med Arcams bättre CD-spelare.

/BB

#19

Postad 06 november 2005 - 23:17

Braincooler
  • Braincooler
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tack Tomasd700 och karnaa mfl..
Det blev en turbulent sensommar/höst. Flyttade och blev pappa i samma veva som jag köpte den där dv12-s2 samt om-5 orna.
Ber således om ursäkt för att jag aldrig responderade, brukar själv iaf. bli sur om jag hjälper någon med svar på frågor som sen aldrig replayar.. :P

Jag fick iaf. tillbaks Marantzen efter 5 veckor tror jag det var och fick som kompensation (vilket jag begärde) 2 st Nordost (såna där platta kablar) för några tusen + en scart för en tusing.
Kändes bättre då, men hade jag vetat om mina rättigheter som så utförligt berättats om här, då hade jag nog stått på mig om pengar tillbaks, eller en ny dv12s-2:a.

Tog med min gamla 2x125 w pioneer a-757 till Reference audio för att testa hur den spelade tillsammans med OM5:orna samt dv12-s2 och för att sedan jämföra den med nyare billigare och dyrare amps. Resultatet blev att jag måste upp till 20.000 :- klassen för att märka någon viktig skillnad. Det var ju intressant tycker jag.

SACD:n tillsammans med om-5 låter mycket bra på en mid end stärkare och helt fantastiskt på 20-30 tusen kronorsstärkare och jag är nu inne på att skaffa en bättre förstärkare och sneglar på en Linn chakra C5100 som jag skall provlyssna i veckan.

Någon som känner till denna el har andra tips?

Köpte föv. en pioneer vsx-908 RDSför enbart film biten och tycker den är heltacceptabel med sina 5x110 w. Finns andra erfarenheter av någon av dessa komponenter, vore det mycket intressant.
Tex undrar jag hur bra Mirage OM-5 egentligen är? jag älskar dom, men verkar inte vara många som kör dom...?

#20

Postad 07 november 2005 - 21:22

zfa633o
  • zfa633o
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Förstår inte varför du skall lägga pengar på en universal spelare när du har så bra grejer i övrigt. Jag trodde alla hade vaknat upp och insett att DVD-A och SACD är stendött...

För tre år (eller vart det 4..?) sedan var jag på hifimässa i Malmö. Överallt pratades det om SACD hit och dit. Nu i höstas på samma mässa var det ingen som överhuvudtaget nämnde högupplöst 5 kanals. Stendött med andra ord. (javissst överdriver jag lite - några tappra SACD försvarare fanns kvar, Holfi tror jag visade SACD, men det kan bero på att de inte blivit klara förrän nu... :)

Istället var det två kanals som gällde. Möjligtvis lite hederlig Dolby Digital... Nej, mitt råd är att satsa på en hederlig dedikerad CD istället för att lägga pengarna på något du bara kommer att använda ett par gånger för att det är häftigt med lite effekter i surround högtalarna. Dessutom finns det ju ändå inga skivor och det kommer knappast fler. Fråga en skivhandlare om SACD och han fattar inte vad du pratar om.

Du snackar om att du skall uppgradera till Avantgarde och får då en riktigt dyr och bra högtalare (själv blir jag avis bara jag tänker på det). Bör du inte isåfall kosta på dessa en jämlik signalkälla? Jag tycker inte det verkar schysst mot en Avantgarde att skicka signal från en halvbra dvd. Jag tycker Arcamen som du nämnde verkar vara ett bra alternativ (även om jag själv inte är superfan av Arcam-tycker de är lite för analytiska). Primare föredrar jag själv (dock hade jag som sagt inte satsat på deras universalspelare).

/Daniel

#21

Postad 07 november 2005 - 21:36

clevername
  • clevername
  • Beroende

  • 1 088 inlägg
  • 0
Marantz och Primare har fortfarande dugliga multispelare. Priset på skivorna har sjunkit till samma nivå (eller strax över) som vanliga cd-skivor. Men de säljer ändå inte så bra som de skulle kunna göra, speciellt inte som det oftast är hybridskivor där cd-delen fortfarande går att klämma in i mp3-spelaren (vilket är en smula ironiskt :))

#22

Postad 09 november 2005 - 02:24

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Det finns ju många grymma tvåkanals cd/sacd spelare. Både Denons DCD-2000AE och Marantz PM-15 S1 är två grymma cd spelare i 15k klassen som även återger SACD men som sagt i bara två kanaler.

#23

Postad 13 november 2005 - 14:38

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

  • 1 253 inlägg
  • 0
Jag själv har bestält en Rotel RCD-1072 som jag förhoppningsvis får i slutet av månaden. Detta kanske kunde vara ett alternativ??

#24

Postad 20 december 2005 - 17:06

Unregistered35d873e3
  • Unregistered35d873e3
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har en Arcam A32 samt AV M3 Signature. Har köpt en Arcam CD192 att spela mina skivor med. Har tyvärr även jämfört med CD36. CD36 låter klart bättre om Du har riktigt bra högtalare. Speciellt om Du byter till Avantgarde. Annars är CD192 klart godkänd!!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.