Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varför har inte tillverkarna insett vikten av design?

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 november 2007 - 16:33

hasse2cool
  • hasse2cool
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Vad anser ni, är dagens projektorer estetiska nog att hänga i taket i ett vardagsrum?

Tycker nog nästan att det bara är Optoma HD 80 som idag är ok när det kommer till designen.

Vi tekniknördar har ju ofta en annan person att ta hänsyn till när vi ska hänga upp vår nya projje (tjejen,frun eller vad det nu är vi har). Dessa vanligtvis kvinnliga varelser har ju en annan syn på detta än vad vi har, vi som intresserar oss i huvudsak på vad produkten faktiskt kan prestera.

Är övertygad om att många fabrikanter och deras "agenter" läser dessa forum som finns, är det inte dax att vi konsumenter påverkar dessa att tillverka lite snyggare projektorer?

kanske hög tid att anställa lite fler kvinnor på deras desigavdelningar, eller är jag ensam om denna uppfattning?

Funderar starkt på en panna ae 2000 men det största problemet är nog att få sätta upp denna svarta låda i taket, varför inte alltid göra projjarna i vit oxå som tillval? Eller är jag den enda på det här forumet som har ett vit tak hemma? :)

#2

Postad 19 november 2007 - 17:05

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
design = högre list pris oftast. den får gärna vara fyrkantig och svart för min del, har iofs en vit sanyo men känns som det kvittar. jag tittar iaf bara på vad den visar inte på den i sig, jag menar om man har 2st projektorer i samma prisklass och ena har bättre specefikationer men man går ändå och köper den man tycker är "snyggast" då känns det som man missat poängen med hemmabio/hifi tycker jag.

Redigerat av necrio, 19 november 2007 - 17:06.


#3

Postad 19 november 2007 - 18:40

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Ja, självklart är bilden det viktigaste, men det skadar ju inte med snygg design....

Personligen så tycker jag att Samsungs kommande 800...nånting... är den den snyggaste projje jag sett på bild, sen är ju även PD M25 riktigt läcker med.

Håller även med om att man borde kunna välja mellan vitt och svart på de flesta projjar, för det är ju trots allt så det ser ut i taket, antingen vitt eller i bästa fall svart.

#4

Postad 19 november 2007 - 21:59

hasse2cool
  • hasse2cool
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

design = högre list pris oftast. den får gärna vara fyrkantig och svart för min del, har iofs en vit sanyo men känns som det kvittar. jag tittar iaf bara på vad den visar inte på den i sig, jag menar om man har 2st projektorer i samma prisklass och ena har bättre specefikationer men man går ändå och köper den man tycker är "snyggast" då känns det som man missat poängen med hemmabio/hifi tycker jag.


till viss del kan jag ge dig rätt men kapitalismen och marknadsekonomin går ut på att tjäna pengar i detta fall att säljs så många enheter som möjligt. Om nu "regeringen" där hemma säger nej pga att den är för stor och ful så blir det en enhet mindre att sälja. Om det sedan finns många sådana "regeringar" som säger nej så säljer man färre än man gjort med bättre design...
Så visst tekniken kvalitén är viktigast men det gäller att tillgodose så många behov som möjligt i samma produkt.

#5

Postad 20 november 2007 - 07:30

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Som ni säger har det nog mest med ekonomi att göra. Visst att flera av oss inbitna biologer skulle kunna tänka sig lägga en extra peng på en snygg projektor så tror jag att med dagens rådande klimat på elektronikmarknaden att det inte finns utrymme för några extravaganta utsvävningar på designfronten som skulle innebära en dyrare produkt. Det är ju trots allt bilden projektorn producerar som är det primära - utseendet är sekundärt, dock inte oviktigt.

#6

Postad 20 november 2007 - 07:41

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

till viss del kan jag ge dig rätt men kapitalismen och marknadsekonomin går ut på att tjäna pengar i detta fall att säljs så många enheter som möjligt. Om nu "regeringen" där hemma säger nej pga att den är för stor och ful så blir det en enhet mindre att sälja. Om det sedan finns många sådana "regeringar" som säger nej så säljer man färre än man gjort med bättre design...
Så visst tekniken kvalitén är viktigast men det gäller att tillgodose så många behov som möjligt i samma produkt.


Först och främst får jag ju börja med att säga att det är ju skönt att läsa att man inte är ensam toffel på forumet. :rolleyes:

Men sen får jag ju påstå att projarna blivit rätt mycket snyggare än de var förr. Ta InFocus tex. Riktigt läcker.
Dock är det kanske svårare att hitta något läckert i vitt, men fördelen med en vit projje är ju att den så gott som försvinner i ett vitt tak. Så vad ska man då ha design till?
Nått vidare stora är dom ju heller inte längre, förutom då de absolut värsta på marknaden.. Sjukt stora vissa av dom.. Men ska man ha så stor/dyr/bra proj ska man ha ett dedikerat rum där "regeringen" inte ser eller kan klaga på den var dag. Sen å andra sidan så har man kommit så långt att man har ett dedikerat rum, ja då är det ofta inga bekymmer hur projjen ser ut heller.

Sen får du helt enkelt lära dig knepen hur man talar sig runt alla sådana här bekymmer med "regeringen" :lol:

#7

Postad 20 november 2007 - 15:15

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Vad anser ni, är dagens projektorer estetiska nog att hänga i taket i ett vardagsrum?

Tycker nog nästan att det bara är Optoma HD 80 som idag är ok när det kommer till designen.


HD81LV (den svarta) är ju snyggare, men dom har ju "apat efter" Hitachi TX-serien.

#8

Postad 20 november 2007 - 21:51

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Vet inte om det är ett tecken på att man håller på att bli riktigt gammal, men efter att ha varit på projektormässan och sett hur stora och otympliga en del projektorer är har man fått ännu en parameter att ta hänsyn.

Men en vit LG AN110 med uppdaterade specifikationer skulle sitta perfekt på min vägg.

Men att köpa en projektor som lanserades 2005 känns inte så lockande, alldeles för mycket har hänt på de åren.

#9

Postad 21 november 2007 - 00:18

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Jag har beställt en liten behändig och diskret projj som heter BenQ W9000, den är även vit så att den smälter in i mitt svarta tak..



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.