Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Schysst tuner?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Cambridge Audio Azur 640T (Tuners) 1 7,67 (2) Inga priser
Sony ST-SDB900 (Tuners) 2 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 03 december 2005 - 12:57

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0
Ska köpa tuner. Vill ha en schtabil pjäs med bra ljud som jag kan leva länge med. Mao ska den klara DAB.

De jag väger mellan är dels Cambridge 640T DAB och dels Sony ST-SDB900.

Åsikter?

Mvh,

/Kent Johansson

Postad 03 december 2005 - 13:40

Gäst_Limpans_*
  • Gäst_Limpans_*
  • 0
Jag har haft Cambridge tunern i över ett år och är väldigt nöjd med byggkvalite, handhavande och framförallt DAB ljudet. Största anledningen till köpet är just DAB radion som jag tycker är överlägset FMljudet.

Tunern spelar relativt rent och luftigt för pengen men hur den står sig mot Sony tunern vet jag ej.
Har svårt att förstå att du skulle bli misnöjd med Cambridgen om du inte är ute efter high-end förstås.

Mvh Jörgen.

PS: Lite elakt om HIFI-klubben kan man säga att om inte vissa av deras saker har en rak frekvenskurva så har ivarje fall deras prisutveckling det ofta i varje fall.

Postad 07 december 2005 - 19:17

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0

Jag har haft Cambridge tunern i över ett år och är väldigt nöjd med byggkvalite, handhavande och framförallt DAB ljudet. Största anledningen till köpet är just DAB radion som jag tycker är överlägset FMljudet.

Men med tanke på osäkerheten på DAB-radions framtid kanske man ska lägga slantarna på en enbart FM-kapabel mottagare.

Eller?

Mvh,

/Kent Johansson

Postad 07 december 2005 - 19:25

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
Men med tanke på osäkerheten på DAB-radions framtid kanske man ska lägga slantarna på en enbart FM-kapabel mottagare.

Eller?

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

https://www.minhembi...showtopic=17760

//Loofy

Postad 07 december 2005 - 20:23

Gäst_Limpans_*
  • Gäst_Limpans_*
  • 0
Kulturdepartementet ska (förhoppningsvis) inann årets slut besluta om DAB-radions framtid. Det finns signaler som pekar på en positiv framtid för DAB-radion.

T.ex. :FM-bandet är ganska slitet och behöver rustas upp, därför kan man lika gärna bygga ut DAB-radion i stället som ändå tillhör framtiden.

Men om man vill vara riktigt säker så kan man avvakta tills beslutet är taget. Men det skulle förvåna många i branschen om inte DAB byggs ut.

Men avvakta är som sagt klokast.

Mvh Jörgen.

Postad 08 december 2005 - 10:23

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0
Kanske man skulle lägga slantarna på en Denon TU-1500RD istället eller någon annan schysst FM-only och avvakta DAB spåret. I Småland där jag bor har vi bara P1-P4 å tre reklamstationer varav två med halvtaskig mottagning.

Internet-radio räknar jag med att köra via en Momitsu v880n eller liknande DVD/Mediaspelare.

Mvh,

/Kent Johansson

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.