Samsung LE40F71B
(TV)
|
1
|
(33)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-42XD1E
(TV)
|
1
|
(53)
|
Inga priser |
Postad 18 October 2006 - 19:12
Postad 18 October 2006 - 19:50
Postad 08 November 2006 - 20:27
Postad 29 December 2006 - 11:01
Samsungen däremot kan jag säga att jag först märkte när jag stod i en butik och titta på en annan tv som demonstrerade xbox360 i 720p upplösning. Utan tänka på det drogs mina ögon snett åt höger där Samsungen LE-40F71 stod och visade en otrolig fin bild, så jag flyttade mig runt den flera gånger för att vara säker och bilden var lika fantastik vilken vinkel jag än tittade från.
Visst man får tillägga att LCD tv aparater kan trixa med bilden specielt för att locka kunder i butiken med extra (onaturliga färger) och väldigt starkt ljus.. men personligen gillar jag sånt och att kunna se på tv i ett ljust rum är viktigare än att bara ha en bra bild när det är släckt.
/Daniel
Postad 29 December 2006 - 12:47
Det var någon som skrev på forumet att sharpen såg väldigt bra ut när man stog rakt framför skärmen och titta, men direkt när man flytta sig åt sidan förvann mkt av upplevelsen och skärpan.
Samsungen däremot kan jag säga att jag först märkte när jag stod i en butik och titta på en annan tv som demonstrerade xbox360 i 720p upplösning. Utan tänka på det drogs mina ögon snett åt höger där Samsungen LE-40F71 stod och visade en otrolig fin bild, så jag flyttade mig runt den flera gånger för att vara säker och bilden var lika fantastik vilken vinkel jag än tittade från.
Visst man får tillägga att LCD tv aparater kan trixa med bilden specielt för att locka kunder i butiken med extra (onaturliga färger) och väldigt starkt ljus.. men personligen gillar jag sånt och att kunna se på tv i ett ljust rum är viktigare än att bara ha en bra bild när det är släckt.
/Daniel
Angående sharpens betraktningsvinkel så stod det senare i tråden att det var fel på just den panelen och att den som hade det problemet skulle få den utbytt om jag minns rätt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
4 nya Sharp 1080 LCD tv'n - XD1E serien
22 bilder
111 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?