Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Svar från Sharp Sverige ang betraktnings vinkel

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 January 2007 - 07:41

Unregisteredc049476a
  • Unregisteredc049476a
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Detta email skickade jag till SHAP Sverige igår:

Hej!

Jag tittar just nu på köpa en ny TV en av de som jag har tittat mycket på är er LC42XD1E men jag har upptäckt (många med mig) att den har VÄLDIGT dålig betraktnings vinkel. När man sitter rakt framför har den en jättefin bild men så fort man flyttar sig 1 m åt sidan så ser man ett mjölkaktigt vitt sken och färgerna blir matta. Detta tycks vara ett genomgående problem för de som har köpt denna modell, många är besvikna och ledsna, man betalar äver 20 000 kr för en tv och så är det på detta sätt.

Detta är ett problem som SHARP måste vara medvetna om, och min fråga är som följer - kommer det att komma nya sändningar av LC42XD1E där detta fel är åtgärdat eller kommer det en progam uppdatering som löser problemet ? Om inte så kan man ju inte köpa denna TV och då får man titta på era konkurenters 40 tum aparater som INTE har detta fenomen men har FULL HD.

Detta var svaret jag fick:

Hej Lars

Ledsen att höra att du tycker så om denna modell. Det finns säkert apparater som kan ha bättre betraktningsvinkel än vår TV men vi har ej erhållit några felrapporter enligt vår service o supportavdelning. Det kan kanske vara den apparat som du har tittat på själv som har varit felaktigt inställd eller haft något annat problem? Jag har ej sett något signifikativt på vår apparat i utställningen heller.

Hälsningar

Peter Stenhede

Det verkar inte som att SHARP vet/vill veta om detta problem. Dåligt tycker jag och därför kommer jag INTE att köpa denna TV. Skall nu skicka ett email om tråden här på vårt forum ang problemet.

Postad 09 January 2007 - 08:19

Unregistered948c54a3
  • Unregistered948c54a3
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Seventhfool: Inget roligt svar det där. Tycker du borde svara honom och länka till den långa sharp tråden för x1de här på forumet, man blir ju riktigt förbannad när tillverkare ignorerar fel på det här sättet.

Postad 09 January 2007 - 09:07

Unregisteredc049476a
  • Unregisteredc049476a
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Fadee jag skickade detta svar till honom.

Hej Peter!

Tack för ditt snabba svar, för att hitta info om det STORA antal personer i sverige som har köpt/sett denna TV och som har har/har sett detta fenomen, kan du läsa här.

https://www.minhembi...pic=129667&st=0

Med Vänliga Hälsningar

Lars Nörgård Petersen - Projektkonsult

Postad 09 January 2007 - 09:19

Unregisteredc049476a
  • Unregisteredc049476a
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Fick detta otroligt dummar svar, speciellt med tanke på att han fick länk till detta forum och tråden på 34 sidor om detta problem och då svara han följande.

Hej Lars

Vi har haft ett eller två samtal om detta men då det ej är ett fel på apparaten utan tittvinkeln ligger i linje med vårt övriga sortiment så har de som ringt accepterat detta och behållerapparaten tack vare uppskattning av apparatens andra utomordentliga egenskaper.

Hälsningar

Peter Stenhede

OTROLIGT !!! enligt min åsikt.

Redigerat av Unregisteredc049476a, 09 January 2007 - 09:20.

Postad 09 January 2007 - 10:15

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

OTROLIGT !!! enligt min åsikt.

<{POST_SNAPBACK}>

IMHO.

De flesta som finner tittvinklen undermålig enligt ens egna krav ser detta i butiken innan köp. Skulle de missa detta och upptäcka det senare så går folk till butiken och klagar och löser problemet eller gnäller på ett forum, inte till tillverkaren.

Så hans svar ser jag inte som något märkligt, och läste han tråden så missade ha nog alla gnällinlägg bland alla hyllningsinlägg, som utgör första halvan av tråden.

Postad 09 January 2007 - 10:20

Unregisteredc049476a
  • Unregisteredc049476a
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Om så många inklusive mig själv ser den TYDLIGA försämringen när man flyttar sig utanför "sweetspot" på så många olika aparater så tyder det helt klart på att något inte är som det skall vara.

Att välja att ignorera detta är fel tycker jag.

Postad 09 January 2007 - 10:38

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0
Problemet med detta är väl att det verkar skilja sig så mycket mellan olika apparater av samma modell. Jag tror inte Peter Stenhede har förstått detta. Det verkar ju vara rena lotteriet om man får en bra eller dålig apparat. Man borde endast köpa exemplar som man kan inspektera först.

/Bäckman

Postad 09 January 2007 - 14:56

Ponne
  • Ponne
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Eller så är det så att vi har alla olika krav. På det här forumet letar man mer eller mindre fel på sin teve. :(

Medan de andra 99.9 % av Sharp kunderna är jätte nöjda och figurerar inte på denna typ av forum. För har man betalt över 20.000 kr för en teve då är den bra.

Summan av detta är att Sharp skiter i oss för vi är för få. ;)

Postad 09 January 2007 - 15:13

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
När ni skriver Sharp Sverige, var hittar ni mail till dem?
Jag har den 2/1-2007 mailt till [email protected] och har tagit upp bland annat det där med betr.vinkeln.

Jag har inte fått svar och jag läste i "tråden" att det är fler som väntar på mailsvar...

Redigerat av Unregistered8b3631e1, 09 January 2007 - 15:15.

Postad 09 January 2007 - 15:16

Unregisteredc049476a
  • Unregisteredc049476a
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Denna email fick jag svar ifrån

Peter Stenhede [[email protected]]

Postad 09 January 2007 - 15:33

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Eller så är det så att vi har alla olika krav. På det här forumet letar man mer eller mindre fel på sin teve. :(

<{POST_SNAPBACK}>

Inte i detta fallet. Ge dig ut på stan och titta på några apparater om du har möjligheten och du kommer med lätthet se att det skiljer en hel del mellan apparaterna. Tyvärr...

/Bäckman

Postad 09 January 2007 - 15:36

kaptenkidd71
  • kaptenkidd71
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0

Medan de andra 99.9 % av Sharp kunderna är jätte nöjda och figurerar inte på denna typ av forum. För har man betalt över 20.000 kr för en teve då är den bra.

Summan av detta är att Sharp skiter i oss för vi är för få. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Att vi som häckar på detta forum letar fel på tv:n stämmer då absolut inte på mig alla fall. Precis det där antydde min Återförsäljare första gången jag nämde Buzzingproblemet för honom! Det är precis som Bäckman skrev - Ett rent Lotto om man fick ett bra exemplar av Sharpen eller ej och jag kan lova att det knappast känns roligt att upptäcka att man måste byta sin TV som man äntligen efter många månaders vånda har köpt för dyra pengar. I mitt fall är det snarare så att jag blundade för Buzzingproblemet för att jag inte orkade besväret med att byta tv mm. men sen när det dök upp andra problem fanns ingen annan utväg. Skönt att min ÅF sköter det hela på ett bra sätt.

Postad 09 January 2007 - 15:56

Ponne
  • Ponne
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Menade det inte så ordagrant där av min smile.

Vad jag menade är att vi kan vara lite mer krävande än standard konsumenten. Vi har kunskap om vilka fel som förekommer på tillverkarnas apparater. Vilket medfför att vi automatiskt kollar om min modell har detta problem. Som en kille uttryckte sig i Sony KDL-40W2000 tråden.
"Jag märkte inte äns av clouding på min tv förräns jag läste denna tråden. Sen tittade jag efter och såg att jag har en del.. men jag tänker inte änns på det så det stör inte alls."

Är själv i valet mellan Sharpen, Sony W2000 och V2500.

Jag har precis som ni varit runt och tittat på de här modellerna och har precis som ni upptäckt att kvaliteten är välldigt varierande. Vilket jag kan tycka är konstigt att man från företagens sida inte har en bättre kvalitets kontroll på sina serier.

Det jag menade angående "standard" konsumenten är att deras krav är lägre plus att de inte känner till felen så därför "ser" de inte dem.

Samt ännu en gång så anser de flesta konsumenter att har man betalt 20.000 - 40.000 kr för en teve då är den bra. :(

Postad 09 January 2007 - 16:04

Unregisteredc049476a
  • Unregisteredc049476a
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Att man har betalat 20 - 40 000 kr innebär absolut INTE att då måste det vara bra, det innebär att man BÖR KUNNA utgå från att det SKALL vara bra. Dyrt är inte det samma som bra. Jo jag såg din smily :(

I detta tillfälle med SHARP verkar det till och med så att de tillverkar de olika modellerna med olika egenskaper. Så är fallet mellan 37, 46 och 42, detta borde de upplysa kunder om innan de handlar.

Jämnför gärna själv den tekniska datan mellan modellerna:

http://www.sharp.eu/...18_SVE_HTML.htm

Redigerat av Unregisteredc049476a, 09 January 2007 - 16:04.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.