Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Svar frÄn Sharp Sverige ang betraktnings vinkel

13 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 09 January 2007 - 07:41

Unregisteredc049476a
  • Unregisteredc049476a
  • Amatör

• 97 inlĂ€gg
  • 0
Detta email skickade jag till SHAP Sverige igÄr:

Hej!

Jag tittar just nu pĂ„ köpa en ny TV en av de som jag har tittat mycket pĂ„ Ă€r er LC42XD1E men jag har upptĂ€ckt (mĂ„nga med mig) att den har VÄLDIGT dĂ„lig betraktnings vinkel. NĂ€r man sitter rakt framför har den en jĂ€ttefin bild men sĂ„ fort man flyttar sig 1 m Ă„t sidan sĂ„ ser man ett mjölkaktigt vitt sken och fĂ€rgerna blir matta. Detta tycks vara ett genomgĂ„ende problem för de som har köpt denna modell, mĂ„nga Ă€r besvikna och ledsna, man betalar Ă€ver 20 000 kr för en tv och sĂ„ Ă€r det pĂ„ detta sĂ€tt.

Detta Àr ett problem som SHARP mÄste vara medvetna om, och min frÄga Àr som följer - kommer det att komma nya sÀndningar av LC42XD1E dÀr detta fel Àr ÄtgÀrdat eller kommer det en progam uppdatering som löser problemet ? Om inte sÄ kan man ju inte köpa denna TV och dÄ fÄr man titta pÄ era konkurenters 40 tum aparater som INTE har detta fenomen men har FULL HD.

Detta var svaret jag fick:

Hej Lars

Ledsen att höra att du tycker sÄ om denna modell. Det finns sÀkert apparater som kan ha bÀttre betraktningsvinkel Àn vÄr TV men vi har ej erhÄllit nÄgra felrapporter enligt vÄr service o supportavdelning. Det kan kanske vara den apparat som du har tittat pÄ sjÀlv som har varit felaktigt instÀlld eller haft nÄgot annat problem? Jag har ej sett nÄgot signifikativt pÄ vÄr apparat i utstÀllningen heller.

HĂ€lsningar

Peter Stenhede

Det verkar inte som att SHARP vet/vill veta om detta problem. DÄligt tycker jag och dÀrför kommer jag INTE att köpa denna TV. Skall nu skicka ett email om trÄden hÀr pÄ vÄrt forum ang problemet.

Postad 09 January 2007 - 08:19

Unregistered948c54a3
  • Unregistered948c54a3
  • LĂ€rjunge

• 334 inlĂ€gg
  • 0
Seventhfool: Inget roligt svar det dÀr. Tycker du borde svara honom och lÀnka till den lÄnga sharp trÄden för x1de hÀr pÄ forumet, man blir ju riktigt förbannad nÀr tillverkare ignorerar fel pÄ det hÀr sÀttet.

Postad 09 January 2007 - 09:07

Unregisteredc049476a
  • Unregisteredc049476a
  • Amatör

• 97 inlĂ€gg
  • 0
Fadee jag skickade detta svar till honom.

Hej Peter!

Tack för ditt snabba svar, för att hitta info om det STORA antal personer i sverige som har köpt/sett denna TV och som har har/har sett detta fenomen, kan du lÀsa hÀr.

https://www.minhembi...pic=129667&st=0

Med VĂ€nliga HĂ€lsningar

Lars NörgÄrd Petersen - Projektkonsult

Postad 09 January 2007 - 09:19

Unregisteredc049476a
  • Unregisteredc049476a
  • Amatör

• 97 inlĂ€gg
  • 0
Fick detta otroligt dummar svar, speciellt med tanke pÄ att han fick lÀnk till detta forum och trÄden pÄ 34 sidor om detta problem och dÄ svara han följande.

Hej Lars

Vi har haft ett eller tvÄ samtal om detta men dÄ det ej Àr ett fel pÄ apparaten utan tittvinkeln ligger i linje med vÄrt övriga sortiment sÄ har de som ringt accepterat detta och behÄllerapparaten tack vare uppskattning av apparatens andra utomordentliga egenskaper.

HĂ€lsningar

Peter Stenhede

OTROLIGT !!! enligt min Äsikt.

Redigerat av Unregisteredc049476a, 09 January 2007 - 09:20.

Postad 09 January 2007 - 10:15

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlĂ€gg
  • 0

OTROLIGT !!! enligt min Äsikt.

<{POST_SNAPBACK}>

IMHO.

De flesta som finner tittvinklen undermÄlig enligt ens egna krav ser detta i butiken innan köp. Skulle de missa detta och upptÀcka det senare sÄ gÄr folk till butiken och klagar och löser problemet eller gnÀller pÄ ett forum, inte till tillverkaren.

SÄ hans svar ser jag inte som nÄgot mÀrkligt, och lÀste han trÄden sÄ missade ha nog alla gnÀllinlÀgg bland alla hyllningsinlÀgg, som utgör första halvan av trÄden.

Postad 09 January 2007 - 10:20

Unregisteredc049476a
  • Unregisteredc049476a
  • Amatör

• 97 inlĂ€gg
  • 0
Om sÄ mÄnga inklusive mig sjÀlv ser den TYDLIGA försÀmringen nÀr man flyttar sig utanför "sweetspot" pÄ sÄ mÄnga olika aparater sÄ tyder det helt klart pÄ att nÄgot inte Àr som det skall vara.

Att vÀlja att ignorera detta Àr fel tycker jag.

Postad 09 January 2007 - 10:38

Stefan BĂ€ckman
  • Stefan BĂ€ckman
  • ForumrĂ€v

• 976 inlĂ€gg
  • 0
Problemet med detta Àr vÀl att det verkar skilja sig sÄ mycket mellan olika apparater av samma modell. Jag tror inte Peter Stenhede har förstÄtt detta. Det verkar ju vara rena lotteriet om man fÄr en bra eller dÄlig apparat. Man borde endast köpa exemplar som man kan inspektera först.

/BĂ€ckman

Postad 09 January 2007 - 14:56

Ponne
  • Ponne
  • Amatör

• 69 inlĂ€gg
  • 0
Eller sÄ Àr det sÄ att vi har alla olika krav. PÄ det hÀr forumet letar man mer eller mindre fel pÄ sin teve. :(

Medan de andra 99.9 % av Sharp kunderna Àr jÀtte nöjda och figurerar inte pÄ denna typ av forum. För har man betalt över 20.000 kr för en teve dÄ Àr den bra.

Summan av detta Àr att Sharp skiter i oss för vi Àr för fÄ. ;)

Postad 09 January 2007 - 15:13

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • AnvĂ€ndare

• 243 inlĂ€gg
  • 0
NĂ€r ni skriver Sharp Sverige, var hittar ni mail till dem?
Jag har den 2/1-2007 mailt till [email protected] och har tagit upp bland annat det dĂ€r med betr.vinkeln.

Jag har inte fÄtt svar och jag lÀste i "trÄden" att det Àr fler som vÀntar pÄ mailsvar...

Redigerat av Unregistered8b3631e1, 09 January 2007 - 15:15.

Postad 09 January 2007 - 15:16

Unregisteredc049476a
  • Unregisteredc049476a
  • Amatör

• 97 inlĂ€gg
  • 0
Denna email fick jag svar ifrÄn

Peter Stenhede [[email protected]]

Postad 09 January 2007 - 15:33

Stefan BĂ€ckman
  • Stefan BĂ€ckman
  • ForumrĂ€v

• 976 inlĂ€gg
  • 0

Eller sÄ Àr det sÄ att vi har alla olika krav. PÄ det hÀr forumet letar man mer eller mindre fel pÄ sin teve. :(

<{POST_SNAPBACK}>

Inte i detta fallet. Ge dig ut pÄ stan och titta pÄ nÄgra apparater om du har möjligheten och du kommer med lÀtthet se att det skiljer en hel del mellan apparaterna. TyvÀrr...

/BĂ€ckman

Postad 09 January 2007 - 15:36

kaptenkidd71
  • kaptenkidd71
  • AnvĂ€ndare

• 191 inlĂ€gg
  • 0

Medan de andra 99.9 % av Sharp kunderna Àr jÀtte nöjda och figurerar inte pÄ denna typ av forum. För har man betalt över 20.000 kr för en teve dÄ Àr den bra.

Summan av detta Àr att Sharp skiter i oss för vi Àr för fÄ. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Att vi som hĂ€ckar pĂ„ detta forum letar fel pĂ„ tv:n stĂ€mmer dĂ„ absolut inte pĂ„ mig alla fall. Precis det dĂ€r antydde min ÅterförsĂ€ljare första gĂ„ngen jag nĂ€mde Buzzingproblemet för honom! Det Ă€r precis som BĂ€ckman skrev - Ett rent Lotto om man fick ett bra exemplar av Sharpen eller ej och jag kan lova att det knappast kĂ€nns roligt att upptĂ€cka att man mĂ„ste byta sin TV som man Ă€ntligen efter mĂ„nga mĂ„naders vĂ„nda har köpt för dyra pengar. I mitt fall Ă€r det snarare sĂ„ att jag blundade för Buzzingproblemet för att jag inte orkade besvĂ€ret med att byta tv mm. men sen nĂ€r det dök upp andra problem fanns ingen annan utvĂ€g. Skönt att min ÅF sköter det hela pĂ„ ett bra sĂ€tt.

Postad 09 January 2007 - 15:56

Ponne
  • Ponne
  • Amatör

• 69 inlĂ€gg
  • 0
Menade det inte sÄ ordagrant dÀr av min smile.

Vad jag menade Àr att vi kan vara lite mer krÀvande Àn standard konsumenten. Vi har kunskap om vilka fel som förekommer pÄ tillverkarnas apparater. Vilket medfför att vi automatiskt kollar om min modell har detta problem. Som en kille uttryckte sig i Sony KDL-40W2000 trÄden.
"Jag mÀrkte inte Àns av clouding pÄ min tv förrÀns jag lÀste denna trÄden. Sen tittade jag efter och sÄg att jag har en del.. men jag tÀnker inte Ànns pÄ det sÄ det stör inte alls."

Är sjĂ€lv i valet mellan Sharpen, Sony W2000 och V2500.

Jag har precis som ni varit runt och tittat pÄ de hÀr modellerna och har precis som ni upptÀckt att kvaliteten Àr vÀlldigt varierande. Vilket jag kan tycka Àr konstigt att man frÄn företagens sida inte har en bÀttre kvalitets kontroll pÄ sina serier.

Det jag menade angÄende "standard" konsumenten Àr att deras krav Àr lÀgre plus att de inte kÀnner till felen sÄ dÀrför "ser" de inte dem.

Samt Ànnu en gÄng sÄ anser de flesta konsumenter att har man betalt 20.000 - 40.000 kr för en teve dÄ Àr den bra. :(

Postad 09 January 2007 - 16:04

Unregisteredc049476a
  • Unregisteredc049476a
  • Amatör

• 97 inlĂ€gg
  • 0
Att man har betalat 20 - 40 000 kr innebĂ€r absolut INTE att dĂ„ mĂ„ste det vara bra, det innebĂ€r att man BÖR KUNNA utgĂ„ frĂ„n att det SKALL vara bra. Dyrt Ă€r inte det samma som bra. Jo jag sĂ„g din smily :(

I detta tillfÀlle med SHARP verkar det till och med sÄ att de tillverkar de olika modellerna med olika egenskaper. SÄ Àr fallet mellan 37, 46 och 42, detta borde de upplysa kunder om innan de handlar.

JÀmnför gÀrna sjÀlv den tekniska datan mellan modellerna:

http://www.sharp.eu/...18_SVE_HTML.htm

Redigerat av Unregisteredc049476a, 09 January 2007 - 16:04.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.