Hej!
Jag tittar just nu pĂ„ köpa en ny TV en av de som jag har tittat mycket pĂ„ Ă€r er LC42XD1E men jag har upptĂ€ckt (mĂ„nga med mig) att den har VĂLDIGT dĂ„lig betraktnings vinkel. NĂ€r man sitter rakt framför har den en jĂ€ttefin bild men sĂ„ fort man flyttar sig 1 m Ă„t sidan sĂ„ ser man ett mjölkaktigt vitt sken och fĂ€rgerna blir matta. Detta tycks vara ett genomgĂ„ende problem för de som har köpt denna modell, mĂ„nga Ă€r besvikna och ledsna, man betalar Ă€ver 20 000 kr för en tv och sĂ„ Ă€r det pĂ„ detta sĂ€tt.
Detta Àr ett problem som SHARP mÄste vara medvetna om, och min frÄga Àr som följer - kommer det att komma nya sÀndningar av LC42XD1E dÀr detta fel Àr ÄtgÀrdat eller kommer det en progam uppdatering som löser problemet ? Om inte sÄ kan man ju inte köpa denna TV och dÄ fÄr man titta pÄ era konkurenters 40 tum aparater som INTE har detta fenomen men har FULL HD.
Detta var svaret jag fick:
Hej Lars
Ledsen att höra att du tycker sÄ om denna modell. Det finns sÀkert apparater som kan ha bÀttre betraktningsvinkel Àn vÄr TV men vi har ej erhÄllit nÄgra felrapporter enligt vÄr service o supportavdelning. Det kan kanske vara den apparat som du har tittat pÄ sjÀlv som har varit felaktigt instÀlld eller haft nÄgot annat problem? Jag har ej sett nÄgot signifikativt pÄ vÄr apparat i utstÀllningen heller.
HĂ€lsningar
Peter Stenhede
Det verkar inte som att SHARP vet/vill veta om detta problem. DÄligt tycker jag och dÀrför kommer jag INTE att köpa denna TV. Skall nu skicka ett email om trÄden hÀr pÄ vÄrt forum ang problemet.
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
35 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?