Förstärkare till Audio Pro black diamond
Startad av
palrik
, Nov 20 2007 00:53
3 svar till detta ämne
Audio Pro Black Diamond V.2
(Golvhögtalare)
|
1
|
(88)
|
Inga priser | |
Sony STR-DA1200ES
(Förstärkare)
|
1
|
(28)
|
Inga priser | |
Harman Kardon AVR 245
(Förstärkare)
|
1
|
(32)
|
Inga priser |
39 relaterade trådar
Postad 20 November 2007 - 00:53
Har bestämt mej för att införskaffa mej e hemmabio anläggning med Audio Pro black diamond som frontare, black vector som center och antagligen Mirage nanosat som surroundare. Frågan är vilken förstärkare man ska ha till detta system. Kommer användas både til musik och film. Funderar på en Harman Kardon AVR-245 eller kanske en Sony STR-DA1200ES. Vad tror ni om detta? Några andra förslag på förstärkare?
Postad 20 November 2007 - 21:50
De är iofs ganska lättdrivna, men kommer till sin rätt bättre ju bättre elektronik du driver dem med. Jag körde mina Black V1 med en Sony STR-DB925 i flera år, och det lät hyfsat (men då körde jag dem som small, och stöttade med en sub). När jag bytte till en 'riktig' receiver (Primare SPA-21, kanske lite overkill
) lät de såklart betydligt bättre, plus att jag kunde ge dem lite mer bas då (Primaren har variabel brytfrekvens vilket min Sony inte hade).
Så, ju bättre prylar du har råd med, desto bättre kommer de att låta, skulle jag säga, vilket pekar på HKn av dina alternativ.
Så, ju bättre prylar du har råd med, desto bättre kommer de att låta, skulle jag säga, vilket pekar på HKn av dina alternativ.
Postad 22 November 2007 - 14:29
Jag har H/K AVR-245 och Audio Pro Black diamond + vector. Är inte 100% nöjd med ljudet, kan bli lite burkigt mellanregister ibland tycker jag. Sen måste man dra på ganska mycket för att få tryck i basen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Audio Pro-klubben
26 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?