Skulle vara mycket intressant att fÄ en direkt jÀmförelse dem emellan ..
Maveric
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
Dali Mentor 6 vs Audiovector S3
Startad av
Unregistered1103
, May 15 2008 20:21
3 svar till detta Àmne
13 relaterade trÄdar
Postad 15 May 2008 - 20:21
Ăr det nĂ„gon som stĂ€llt dessa mot varanda med samma elektronik och i samma rum ?
Skulle vara mycket intressant att fÄ en direkt jÀmförelse dem emellan .. Maveric Postad 16 May 2008 - 17:19
Jadu - det dÀr Àr en frÄga jag grunnar pÄ sjÀlv. Har lyssnat pÄ bÄda men under skilda förutsÀttningar.
Mina intryck Àr att Mentor har lite mer tryck i basen och lite mer upplöst diskant medan S3 Àr en mer "korrekt" högtalare som Äterer ljudet mer neutralt. Dock kÀnns nog Mentor som men roligare högtalare som man fÄr en större upplevelse av. Men visst Àr S3 Super ett frestande alernativ. Vill uppgradera frontarna under sommaren och det Àr dessa som det stÄr mellan i mina öron. Lustigt nog var jag inne pÄ HiFiklubben idag och nosade pÄ Mentor 6. Killen som jobbade dÀr rekommenderade mig faktiskt att lyssna pÄ S3 oxÄ. Lite underligt att rekommendera en högtalare som man inte sÀljer. Men det ökar ju pÄ trovÀrdigheten. SÄg ett par Ikon 8 som stod dÀr förresten. Riktigt stora pjÀser - likkistevarning. Mentor 8 skall vara lika stora. //erikli Postad 16 May 2008 - 20:37
Jag tycker att Mentor i vissa fall kan vara "roligare" men tror det Àr lÀtt att bli lyssningstrött pÄ diskanten.
Postad 16 May 2008 - 22:49
HÄller med precis. DÀrför tycker jag Dali i allmÀnhet och Mentor i synnerhet Àr ett bra val i prisklasserna <25000.-, nÀr man ofta ÀndÄ inte har tid/rÄd att förbÀttra akustik i rummet eller lÀgga stora summor pÄ elektroniken. DÄ kan det vara bÀttre att para med elektronik som dÀmpar det vassaste i diskanten och istÀllet acceptera att de inte Àr helt korrekta, utan mer spelglada. Har man tid och pengar för akustikjobb och dyr elektronik kÀnns t.ex AV S3 eller B&W i prisklasserna >25000.- som ett smartare val, dÄ de kommer mer till sin rÀtt med lika korrekt akustik och neutral elektronik. Skillnaden mÀrks mer helt enkelt. 1 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |