Jag var sedan och lånade hem ett par högtalare i en butik och ett par olika signal kablar. Kopplade ihop allt (ström avstängd) men det kom inget ljud ur vänster kanal. Bröt strömen och bytte signalkablar, satte på strömen igen och nu var det ljud som det skulle. Jag tänkte inte så mycket mer på det utan förutsatte att det var fel på ena paret kablar.
Sedan dess har detta fenomen återkommit och nu med tätare mellanrum. Det låter som alla reläna slår till, och jag brukar testa att stänga av och sätta på förstärkaren ett antal gånger för att få reläna att jobba (om de nu kärvar). Dock så har ljudet kommit igång även i vänster kanal när stärkaren stått på i ca 5-10 min och fått upp lite temp.
Vad är mest troligt att felet kan vara, någon som har haft liknade problem med Vincent eller för den delen andra märken?
Någon jag pratade med var ganska säker på att det var något relä. Funderar dock på varför det kommer igång när det blir varmt?
Fick tips om att man kan göra rent / smörja reläna. Men brukar man inte byta felande elektronik?
Tacksam för lite feedback.
/Mikael
Sökningen pågår
Avancerad sökning
11 bilder
3 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?