Brygga den du har med matchande slutsteg istället - det ger otroligt mycket!!
Jag har en gammal 3100 som stått undanpackad ett antal år, men mindes den som välljudande, hyffsat kraftfull - kom ihåg att det vid tiden då den köptes fanns ett matchande slutsteg 2100 - som tillsammans i bryggat läge skulle ge 3 gånger effekten. När jag för en tid sen hittade ett billigt 2100 slog jag till, mest för att prova.
Nu kan jag konstatera att 3100/2100 bryggade tillsammans låter mkt mkt bra, trots att de var de minsta stegen i monitorserien, specade till 50w kont har de en vikt på 10kg styck. Kraften är så grym att det känns som att det inte går att få dem tappa andan vill bara spela högre-å-högre. Nu hade jag dem i ett 25m2 rum kopplade till mina gamla Dali 7a ( 10" bas) grejer till ett nypris på under 10 000:-
I vanliga fall har jag en NAD T785 (25,5kg) i detta rum - när jag spelar i 2.kanalsläge med den, spelar den mycket kraftfullt - trycket från den gamla Nad kombon är något i hästväg, helt i klass med 785, dock såklart inte lika välljudande - men ända sååå bra för att kosta runt 2000:-
Ut och leta slutsteg till din Nadförstärkare ( de allra flesta är/var bryggkopplingsbara ) du kommer bli rikligt belönad!!!!!!!!!!!
Redigerat av Jörgen A., 31 oktober 2011 - 18:38.