Jag lyssnar inte särskilt mycket på musik hemma (och när jag gör det så är det mest vanlig pop som gäller), så anläggningen används mest för hemmabio och så kommer det nog att förbli. Det jag är ute efter är en bra uppsättning där högtalarna är relativt små och nätta (typ max 1 m höga, bredd runt 20 cm och djup runt 30 cm) och helst vita eller svarta. Dom ska fungera bra med min receiver då jag inte har planer på att byta den på ett tag (och om jag byter så lär jag följa Denon ändå). Framförallt vill jag att det ska låta bättre än vad det gör i dagsläget.
Eftersom jag enklast kan slinka in på Hifi-Klubben och lyssna på högtalarna när jag väl bestämt vilket urval jag vill ha så har jag hittat några alternativ som kan vara aktuella:
- DALI Mentor - t.ex. Mentor 5 som frontar, Mentor LCR som center och Mentor 1 eller Mentor Menuett som surround. Eller kanske Mentor LCR hela vägen? Prisbild blir ca 36 000 - 45 000 kr
- DALI Fazon - t.ex. Fazon F5 som frontar, Fazon LCR som center och Fazon Sat som surround. Lite större än önskvärt, men dom ser inte så stora och klumpiga ut (på bild i alla fall). Prisbild runt 37 500 kr
- B&W CM8 - med CMC som center och CM1 som surround. Prisbild runt 27 500 kr
Tar tacksamt emot alla tips och förslag som kan dyka upp.